Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 21, 2009

Ragam Parti Politik Malaysia

"Rajin Berkerja, Rajin Bercakap" = UMNO

"Rajin Berkerja, Malas Bercakap" = KOMPONEN BN

"Malas Berkerja, Rajin Bercakap" = PKR (Wayang Cina)

"Malas Berkerja, Malas Bercakap" = PAS

"Malas Berkerja, Suka Mengadu" = DAP (Lalat Hijau)

"Malas Berkerja, Suka Ponteng" = ADUN PKR & DAP

"Malas Berkerja, Suka Termenung" = ADUN PAS

21 comments:

  1. Ha ha ha...

    Maafkan Mak Cik..lucu.

    Mak Cik suka yang last sekali tu..Malas bekerja..suka termenung.

    Sambil mendongak merenung nun jauh ke bulan yang sedang mengambang... (bukan rindu pada kekasih tapi nak cari idea: apa lagi nak kelentong dalam ceremah seterusnya..tak kan nak hentam UMNO dengan cerita yang sama saja).

    ReplyDelete
  2. Ha..ha..ha..jumpa lagi ....ni aku dah datang...la..la..la..
    nak tumpang komen boleh tak PAI..?

    SELOKA aku plak :

    RAJIN BEKERJA, RAJIN CARI PROJEK, RAJIN BALUN PROJEK : UMNO
    MALAS KERJA, SUKA TEMBERANG: MIC
    RAJIN CARI PROJEK, RAJIN PULAK GASAK RASUAH JUTA-JUTA : UMNO/BN
    RAJIN TEMBERANG, RAJIN FITNAH : UMNO
    RAJIN TENGOK BLUE : MCA
    RAJIN BERKELAHI DAN BERGASAK :PPP
    RAJIN MELUTUT DAN MERAYU-MEROYAN : IPF
    RAJIN MENYIMPAN PEMIMPIN RASUAH : UMNO
    RAJIN BERLAKON : BN HIDUP SEGAN MATI TAK MAHU : GERAKAN
    RAJIN MELINDUNGI KAKI RASUAH : UMNO
    SUKA TUDUH-TUDUH : UMNO
    SUKA NGADU KAT POLIS : UMNO
    SUKA BUAT WAYANG BLUE : MCA
    SUKA BERTUMBUK SESAMA AHLI MEREBUT JAWATAN : UMNO
    SUKA BERPUAK-PUAK IKUT KETUA MASING-MASING : UMNO
    MEMANJANG TAK PUAS HATI : UMNO
    TAK SAMPAI SETAHUN JD YB 2, 3 KETE BESAR DAH MENJALAR : UMNO/BN
    MENTERI SAPU BALAK RM 63 JUTA : UMNO
    3 ADUN DAN MP KAKI RASUAH DI PHG : UMNO
    1000 LAPORAN RASUAH PEMILIHAN AG.UMNO : UMNO
    DAH SAH RASUAH TP KEKAL JWTN KM : UMNO
    KETUA PEMUDA MENGAMALKAN RASUAH, MENANG DIJULANG : K.P UMNO
    BEKAS YB YG KALAH PILIHAN RAYA, TP DILANTIK JD MENTERI : UMNO,GERAKAN, MCA
    KETUA PEMUDA MENANG. ORG KALAH TEMPAT KE TIGA MENJADI TIMB.MENTRI : UMNO
    DITERENGGANU ASYIK BERGASAK : UMNO
    CAKAP HARI NI LAIN, ESOK LAIN : UMNO
    DULU KETUANAN MELAYU, KINI ONE MALAYA : UMNO
    PERINTAH LBH 50 TAHUN, MELAYU TAKAT TU JER : UMNO
    KEPALA BATU : UMNO\
    PEMIMPIN BYK MSLH, MSIH BERIYA-IYA LG NAK BERTANDING : UMNO
    HAKIM BOLEH DIJUAL BELI, HANYA CAKAP MELALUI HANDPONE SAJA : UMNO
    DAN ONE MALAYSIA DAH TAHU UMNO/BN KAKI TEMBERANG KUAT.......................(beribu-ribu lemon lagi)

    PENDEK KATA LENGKAPLAH SUDAH SATU PAKEJ ISTIMEWA DARIPADA UMNO/BN UNTUK ANDA .....JAUHI DIRI ANDA DR BAHAYA DI ATAS.....

    jeng..jeng..jeng..Jumpa lagi la.. la..la..la....tunggu org kuat BPN mengamuk...ha..ha...ha...

    ReplyDelete
  3. hebat anon kek ateh ni..

    tahniah!!! teruskan usaha..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  4. betul tu. aku sokong ano 1040 atas tu atas usaha bersungguh2 beliau melistkan selokanya. sanggup menaip panjang lebar mengalahkan posting asal. nampak sgt dia tu mudah terasa dgn posting ni. kah kah kah kah...mat jambu mmg mcm tu cepat terasa. kah kah kah. terasa miang sungguh. jiwa lembut aww aww aww. kah kah kah..

    ReplyDelete
  5. ni utk exco pas kelantan pulak,

    RUMAH JUTA-JUTA,
    KETA TUKAR MACAM BAJU,
    BINI DUA TIGA,
    KERJA CERAMAH SAJA.

    SBB TU BALAK KAT LOJING DEMO GOMO..

    SRUPA JE MANUSIA KALAU DPT KUASA DAN PANGKAT.KALAU PAS PERINTAH MALAYSIA LG JADI PEROMPAK BESAR..KAH...

    RUMAH AKU DEKAT JE DGN RUMAH EXCO PAS NI....KIH3

    ReplyDelete
  6. gedoyok

    hang pun 2kali 5 gak...

    ReplyDelete
  7. ANON CAKAP :

    hebat anon kek ateh ni..

    tahniah!!! teruskan usaha..

    - parti jahat, kato eh -

    DEN CAKAP PLAK :

    salam....hidup lagi ekau jang....ke mano ekau pogi...lamo den tak tengok ekau kek sini....agak eh pogi bolejar silat ko....pandai-pandai ekau lah jang...

    Konapo ekau kato den hebat jang....den dah koba kek kau dulu, den suko menulis kek sini, yo lah percambahan minda kan...den makan gulai pucuk ubi, ekau buek sambal bolacan dgn ikan masin jang...hah..kan sodap tu kan jang...tak adolah makan ikanmasin yo kan....

    yo lah jang...nak buek cam no kan...den raso-raso nogeri kita PRU 13 ni nyaris bona ni jang...tak byk laie tu nak dapaek kek org lain jang...apo fungsi ekau jang kek nogori jang...jgn ekau main tolo yo jang, kok esok kok molopeh jang...putus tolo ekau kono lilih jang kek MB nanti...den ingat kek kau yo.....sobagai sohabat den suka ingat sahabat yg lain kan...

    Yo lah jang, tujuan den mengarang kek sini supayo mesej den dibaco olh semua umat di malaya dan saentero dunio jang...serupo lah dhn ekau kan...kau nak mesej ekau ni sampai ke mano jang ? den poratikanlah blog ekau nak tak laku bona lah jang...tak byk org datang nak boli jang? cuma eden yo polanggan totap jang...kalau tak ado den minda ekau tak torbukak doh jang...sobab eh, bilo den tulis, ekau kono berfikir nak jawab kan...tp kalau puak2 ekau menulis tak yah baco lah jang....buat monyomak yo kan jang....ekau patut eh, merai kan kedatangan den jang bukan ekau marah jang....ok jang jumpo lg...ekau baleh jang yo.......

    sokian, yo lah memamg boto jang "parti org hajat kato eh" memang topat jang....

    ReplyDelete
  8. GEDOYOK KATA :
    mat jambu mmg mcm tu cepat terasa. kah kah kah. terasa miang sungguh. jiwa lembut aww aww aww. kah kah kah..
    AKU KATA PULAK :

    eh..eh...bila pulak ekau jadi bapok ni gedoyok...sian kek ekau ni...hai ya!!! macam mano bini ekau ni jang....bondo ekau tak naik pulak dah....yo lah dah jd bapok pulak....macam-macam lah ekau ni doyok....ye lah..sekarang ni, perangai org macam-macam, nak jd jantan pun ado nak jd betina pun ado, dan dr jantan nak jadi bapok sial pulak....apo kono eh jang...parah ekau ni....tak apolah, kalau niat ekau nak jadi pondan ke, bapok ke...aku tak marah lah...jgn2 ekau ni org tongah tak menguruskan bapok kek cow kit.... tp den pocayo...walaupun ekau nak tukar jd bapok, tp bondo ekau tu,,samo yo kan....ganeh boto ekau yo...
    tp tak apo lah doyok...ekau nak jd bapok ko itu den tak nak ambil tahu lah...yg ponting kerje den dlm blog ekau ni beres punyo...cumo posan eden...lain kali kalau den cakap ekau jgn teraso hati pulak yo,,,yo lah den ni cakap kasar sikit....den tak kira kek semuo org pun den tibai...tp ekau jgn toraso hati pulak yo lah bapok mcm ekau kan sensitip sikit....jgn ekau hempas komputer pulak yo....tak apolah ekau nak jadi bapok ko....ekau buek lah macamano pun...den tak kisah...nanti jgn kau gasak kawan BPN ekau dah lah....bapok...bapok..

    tak apolah...lopeh ni kalu den tengok namo ekau GEDOYOK den panggil ekau BAPOK yo....ok bapok...jmpe lg....bye..bye....

    ReplyDelete
  9. dari dulu aku perati ano @ hompuk kat atas ni mmg jenis manusia riak. sbb syok dgn tulisan sndiri. sendiri ngaku bangga dan hebat. yelah takde sapa nak puji ya tak. terpaksa puji diri sendiri. jenis manusia takbur mmg mcm tu perangai iblis.

    paling kelakar bila ano ni guna pelbagai nick utk menunjukkan bahawa dia ramai geng. padahal dia orang yg sama. kesian...nak kan perhatian. bini kat rumah dah tak pedulikan dia agaknya. maklumlah kuda tua.

    takde sapa pun nak tepikir apa kau cakap ano. tapi aku rasa ramai yg akan setuju mengatakan yg kau menaip kat blog ni sbb ko rasa tercabar @ terhiris hati melihat fakta2 posting yang dibca oleh ramai pengunjung.

    blog ni aku usya hari2 aku tgk koman2 4-5 ratus visitor sehari yg masuk. dlm sesuatu masa cecah lebih 1ribu sahri. tgk kat gajet sebelah tu. kau buta ke ano brani cakap yg blog ni tak laku. samada ko buta atau kom ko takde java. jadi setakat kau sorang ilang takde sapa yg perasan la hompuk. tapi satu percubaan yg bagus wlpn kwn2 aku byk tergelak tgk aksi bicara hompuk kat blog ni.

    tahniah kat paneh n geng. seronok baca komen2 kat sini.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  10. ano 1201 kata "tak apolah...lopeh ni kalu den tengok namo ekau GEDOYOK den panggil ekau BAPOK yo....ok bapok...jmpe lg....bye..bye...."

    KAH KAH KAH
    NAK PANGGIL ORG BAPUK TAPI DIA SENDIRI CEPAT TERASA. CAKAP SKIT DAH EMOS. SIAP NAK NAGI GELARAN KAT ORANG. LAWAK LA LU BRADER. DULU ORG GELAR NUAR B.A.B.I. DIA TERUS EMOS..SIAP NAK PANGGIL JEJAK TUAH ANJING. ORANG KUTUK NUAR DIA PULAK TERASA. APA LA JIWA LEMBEK. BETUL KATA KO TOM TEM BAK. MAMAT ANO NI KUDA TUA. TU PASAL PERANGAI MCM BDK2. JIWA LEMBUT. CEPAT NANGIS. RAJA SEGALA BAPUK. FAKTA HANCUS. BILA ORG TAK TERIMA...TERASA PULAK DIA. PEJUANG TAIK KUCIN. KAH KAH KAH...

    ANON 1201AM = KAWAN SESONTOT NUAR = BAPUK KING.

    MUUAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHA..

    ReplyDelete
  11. eh.. puji pun salah ko hompuk?
    takkan den nak jilat buntut ko pulak baru ko pueh hati..
    apo-apolah hompuk..
    janji ko power.. pembela Islam & Melayu sejati..
    orang-orang macam ko ni lah yang perlu di angkek untuk jadi pemimpin..
    den lagi percayo kolobihan kao dan kopimpinan kao berbanding Bro A.B.I..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  12. Rajin bekerja, rajin menipu=anwar,

    rajin temberang, rajin belit=anwar

    rajin ampu amerika, rajin jual malaysia=anwar

    rajin buat wayang=anwar

    ckp kt melayu len, kt cina len, kt india len=anwar

    ReplyDelete
  13. Si bapok Godoyok ...

    Nampek eh boto lah eden kato....bapok sekor ni dah miang kono lutu kek den...ha..ha..ha...sronok den tengok bapok ni ketawa mengilai...auw..auw...auw...cam tok Syamudin plak...dio kan bekas bapak ketua2 bapok...(org kato lah)...he..he..he...boto den cakap...komentar kek blog ekau ni, tak meriah kan kalu eden tak ado...terutama bapok sekor ni, tak dapaek lah dia nak mengusik den hari2....yo lah bapok perangai dia ni lain sket....tak layan salah, layan makin ngado2....bulu kaki tebal, bapok apo ekau ni? bapok siam ko? atau bapok original?
    nampak eh, ekau sumo ni porasan yo...konon eh ramai pengunjung...den tangok lah komen2 nyo asyik2 org samo yo....:
    1. jojak tuah
    2. si bapok gomok sekor ni
    3.tom tertembak diri sendri
    3. mamak penang (mano poie eh, lamo tak dongar borito, paneh miang kot)
    4. chegu man (pun lamo hilang...tak larat lah nak layan den kot)
    5. si tapai negolai yg lomah gomalai ni..
    6. Anon2 hingusan....yg lbh monyomak dan buat balo dr menjawab...tak layan lah ANON HINGUSAN ni,umapamo Menchester United lawan JOHOr...(pasukan bola bang, )..kiro cam tulah....nak harap si bapok gomok ni...mentedarah yo tau eh....

    7. pendek kato..sumo lah AJK BPN turun lawan den sorang2...mak ai!! handal boto den...tak cukup sorang lawan...sumo turun hunus keris...tp den steady jo....tepis pakai jari kelingking jer....
    mano ekau pogi si bapok gomok? rupo2 eh...dio lagi emosi den golar dio bapok gomok....mak ai...mengilai2 dio.....
    lopeh ni rasmi lah sudah den golar ekau BAPOK GOMOK...
    yo lah...dlm UMNO kan ramai bapok...ado bapok perasan, ado bapok asyik nampak kopalo yo...yo lah UMNO ni byk bona bolo bapok....sampai kek ponanti terkencing2 tak bortanding...yo lah kalau dah ramai bapok, tukar yo dgn bapok siam....agak2 eh, boleh tak ??? eh...tak jalan yo.....

    si bapok gomok....
    ekau dah makan ko bolum ? moh lah den bolanjo...ekau nak makan kek mano? ekau cakap yo....nak makan apo, ekau odar sajo....jom bapok !!!!!

    ReplyDelete
  14. Ni pondan gomok.....

    ha...bolum kobah domam kek Ponanti....balo pulak dah datang kek Kolantan (Manek Urai)...raso-raso eh, ekau ado tolo tak laie pondan gomok?...jgn lah tolo ekau guno kek lain yo tau eh....jgn ekau doman paneh miang pulak jd la...kang kok kono domam H A n i pulak kang....One Meleysia dah tahu UMNO goma sorok tolo eh, cam si pondan gomok ni...ni kolantan dan asah pisau nak sombolih ekau ni pondan gomok...tak torcakap an auw..auw...doh....koluar koncing lah ekau nanti....den nak golak an ekau kono sombolih kek manek urai nanti....den seronok nengok eh nanti...bilo pondan2 UMNO turun ke kolate.....bak kato KJ, PADE DOH!!!

    tp ekau memang kuek somangat jang....walau pondan tp ekau kuek somangat yo....tp den raso totap kono sombolih punyo.....org kolantan dah mulo asah parang nak sombleh ekau.....hai...cian Tok Jib ado panglimo, pondan pulak, dah lah pondan gomok pulak....bawak tolo pun tak dayo.....he...he..he...

    ekau mano? sonyap yo pondan gomok?
    tido ko? hai...membuto yo lah kojo ekau....

    ReplyDelete
  15. hompuk,

    den dah koba kek diorang ko memang power.. cikai geng-geng UMNO ni.. dongan kao sorang pun tk buleh lawan..

    den dah cadangkan kao jadi pemimpin ulung memperjuangkan Islam & Melayu.

    "vote for hompuk, our new leader"

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  16. aku setuju tu. kita kena kempen hompuk sebagai pejuang melayu islam sejati. dia yg paling hebat komen dalam blog ni. takde lagi yg lebih hebat. jom ramai2 kita bagi tepuk...tepuk...yehaaa...! steady hompuk. teruskan perjuangan yg belum selesai. hahahaha! syabas inspektor sahab..

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  17. Subhanallah.......

    Gunakanlah akal dlm berhujah,
    guna otak dlm bertutur, guna kepintaran dlm berdebat,

    Usah dilayan org yg sesat khuatir kelak sama terjerat. biarkan ia dlm mengumpat, teruskan kpd hujah dan debat.

    rasa2nya pembaca semua dah blh membezakan yg mana berhujah yg mana memfitnah. yang mana berfakta yg mana berpendapat. siapa menulis menggunakan akal siapa yg menulis menggunakan nafsu, siapa yg berani siapa yg penakut (yg berani ada identiti yg penakut tiada identiti) siapa yg yakin diri siapa yg takut dgn bayang2nya. sendiri.

    rakan seperjuangan bersabar dan ikhlaslah kita memberi pendapat agar ia beroleh syafaat.

    Maassalamah.......

    ReplyDelete
  18. patut la aku tersedak2 dari pagi tadi rupanya ada yg menyebut nama aku kat blog ni. laa si bapuk king rupanya. bapuk king - mcm nama jenama baru plak. kau tak keja ke bapuk king? asik ada je kau menempek kat blog ni. aku baru nak dpt rehat minum ptg ni. tapi wlpn mcamana pun tak boleh tdk mmg aku setuju la dgn tom tem bak dan parti jahat kato eh. setuju dgn mrk akan kehebatan bapuk king ni. yelah kalo tak pandai becakap bukannya bapuk ya tak? so aku pun sokong la dia sbg pejuang blogger masa kini. takde lagi org buleh celen dia. aku pun nak tepuk sekali. tepuk bantal kuat2. horeyyyy! cayalah bapuk king. you r he man...ops...the girl...ops...the kunsa. ah mana2 jelah janji kau best bapuk king. nak sambung keja sat cari rezeki halal.

    ReplyDelete
  19. Napo kok Gedoyok dan tom tom bak dah paneh jubo teringat nak keno tala dek Tareiq budak Melaka naik bas ke.

    ReplyDelete
  20. laa.. tk abih2 lg ko sebarkan fitnah hompuk..
    perangai ko ni sebijik cam ado sorang tu.. apo namo eh ntah.. labi ko B.A.B.I ko.. camtula lobih kurang.. ujung eh bunyi BI-BI ni..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive