Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, May 10, 2009

DAP minta izin PAS...mimpi ke?

Dalam kekalutan perihal pemilihan pimpinan dalam muktamar Pas akan datang, jangan dilupa kepada Azman Shapawi Abdul Rani yang juga merupakan protege Hadi Awang yang begitu lantang mempertahankan Pas sebelum ini.

Tentu ramai yang masih ingat pada bulan Jun 2008, pemimpin pemuda Pas itu telah mencanangkan bahawa Pas akan terus memperkenalkan siasah syariah atau cara hidup Islam di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Pembangkang TETAPI hanya dengan PERSETUJUAN DAP dan PKR.

Jika anda masih ingat, Azman Shapawi ni juga pernah menimbulkan kontroversi tidak lama dulu dengan memfatwakan bahawa orang-orang Islam yang menyokong konsep Islam Hadhari adalah MURTAD dan beliau turut mencabar pihak berkuasa agar mengambil tindakan terhadapnya.

Sememangnya Azman Shapawi ini layak diangkat sebagai hero Pas. Keberaniannya mengeluarkan kenyataan membuktikan bahawa Pas sememangnya berjaya melahirkan pemimpin pelapis yang hebat 'giler'. Tapi bila bab nak melaksanakan perintah Allah sebagaimana yang kononnya orang PAS perjuangkan, TERPAKSA MINTA IZIN DAP!

Jangan mimpilah jika DAP nak buat keputusan akan mintak izin dulu daripada PAS!!!

3 comments:

  1. salam..
    saya rasa berdakwah dengan penuh hikmah lbh baik daripada umno menghina hukum ALLAH.. saudara mungkin tak nampak hikmah yang berlaku sebab saudara kurang berfikir.. orang yang mcm saudara bersepah kat luar sana, jd balaci dan barua..

    ReplyDelete
  2. Paneh, bila masa pulak PAS tu perjuangkan agama Allah? Yang mereka perjuangkan ialah parti mereka guna nama Allah dan agama!!!

    nak kata mereka tu berdakwah, tak juga...kalau guna masjid sebagai tempat menghina mencaci orang, memfitnah memaki...itu kira dakwah ker?

    kalau betol nak tegakkan agama Islam, kenapa tiba2 bersekongkol dengan Cina dan Keling kafir harbi? Rasulullah dulu ader bersekutu dengan kafir harbi ker? Ajaran mana mereka ambil ni?

    Orang yang dah buta hati sahaja yang akan kata PAS ni berjuang untuk Islam...Orang UMNO sesama agama dianggap MURTAD dan musuh, tapi TIAN adun Batu bagi salam, di sambut dengan penuh hati terbuka....celaka gila perangai orang2 Islam PAS ni!!!

    ReplyDelete
  3. salam...
    Puak PAS ni igat masuk PAS baru masuk syurga.. Negara yg tak ada Parti PAS tak boleh lah kot masuk syurga... Undi PAS adalah wajib? Fikir sendirilah..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive