Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, May 10, 2009

DAP minta izin PAS...mimpi ke?

Dalam kekalutan perihal pemilihan pimpinan dalam muktamar Pas akan datang, jangan dilupa kepada Azman Shapawi Abdul Rani yang juga merupakan protege Hadi Awang yang begitu lantang mempertahankan Pas sebelum ini.

Tentu ramai yang masih ingat pada bulan Jun 2008, pemimpin pemuda Pas itu telah mencanangkan bahawa Pas akan terus memperkenalkan siasah syariah atau cara hidup Islam di negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Pembangkang TETAPI hanya dengan PERSETUJUAN DAP dan PKR.

Jika anda masih ingat, Azman Shapawi ni juga pernah menimbulkan kontroversi tidak lama dulu dengan memfatwakan bahawa orang-orang Islam yang menyokong konsep Islam Hadhari adalah MURTAD dan beliau turut mencabar pihak berkuasa agar mengambil tindakan terhadapnya.

Sememangnya Azman Shapawi ini layak diangkat sebagai hero Pas. Keberaniannya mengeluarkan kenyataan membuktikan bahawa Pas sememangnya berjaya melahirkan pemimpin pelapis yang hebat 'giler'. Tapi bila bab nak melaksanakan perintah Allah sebagaimana yang kononnya orang PAS perjuangkan, TERPAKSA MINTA IZIN DAP!

Jangan mimpilah jika DAP nak buat keputusan akan mintak izin dulu daripada PAS!!!

3 comments:

  1. salam..
    saya rasa berdakwah dengan penuh hikmah lbh baik daripada umno menghina hukum ALLAH.. saudara mungkin tak nampak hikmah yang berlaku sebab saudara kurang berfikir.. orang yang mcm saudara bersepah kat luar sana, jd balaci dan barua..

    ReplyDelete
  2. Paneh, bila masa pulak PAS tu perjuangkan agama Allah? Yang mereka perjuangkan ialah parti mereka guna nama Allah dan agama!!!

    nak kata mereka tu berdakwah, tak juga...kalau guna masjid sebagai tempat menghina mencaci orang, memfitnah memaki...itu kira dakwah ker?

    kalau betol nak tegakkan agama Islam, kenapa tiba2 bersekongkol dengan Cina dan Keling kafir harbi? Rasulullah dulu ader bersekutu dengan kafir harbi ker? Ajaran mana mereka ambil ni?

    Orang yang dah buta hati sahaja yang akan kata PAS ni berjuang untuk Islam...Orang UMNO sesama agama dianggap MURTAD dan musuh, tapi TIAN adun Batu bagi salam, di sambut dengan penuh hati terbuka....celaka gila perangai orang2 Islam PAS ni!!!

    ReplyDelete
  3. salam...
    Puak PAS ni igat masuk PAS baru masuk syurga.. Negara yg tak ada Parti PAS tak boleh lah kot masuk syurga... Undi PAS adalah wajib? Fikir sendirilah..

    ReplyDelete

Blog Archive