Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, May 22, 2009

S.E.L.S.E.M.A.

Selsema BABI

Mula dari Mexico, dah sampai Malaysia...Alhamdulillah, moga umat Islam dan umat Malaysia insaf bahawa BABI haram sebagai makanan, perhiasan dan sebagainya.

Selsema UMNO

Mula dari Perlis hingga Sabah kecuali Sarawak...Alhamdulillah, moga umat ahli UMNO dan penyokong serta pendukung UMNO makin insaf dan sedar, bahawa UMNO memerlukan kekuatan manusia yang SEJATI dan BERJUANG HINGGA DARAHnya TERPANCUT membasahi BUMI dengan nilai "kalimah Tayyibah".

Selsema PKR

Tak pernah habis sejak 1997 hingga hari ini, makin LAMA...makin NYANYUK, insaf dan sedarlah bahawa PKR hanya MIMPI di pangkal JALAN, SESAT di tengah LALUAN, SASAU dalam GELAP GELITA di hujung penjuru...

Selsema PAS

Sejak 1948 hingga saat ini, masih menggaru kepala yang TIDAK GATAL, insaf dan sedarlah bahawa PAS masih belum PAS, tak pernah PAS sejak di PAS kan oleh rakyat Kelantan.

Selsema DAP

Sejak 13 Mei 1969, rakan sekutu DAP bersamaNya terlalu sibuk MENYANYI DRAMA PANGGUNG CINA, yang laku zaman Shiang Kai Shek. Insaf dan sedarlah...bahawa anak Cina lahir selepas 1970 boleh di BODOHkan, tapi tidak DUNGU macam DAP...

Selsema PPP

Kayveas punya WAYANG TINGGI...sejak sibuk mengendeng YAB Tun Dr.M nak jadi Menteri...tapi banyak TEMBERANG, tak payah layan la...LANGAU PPP bersepah.

Selsema MIC

SV dah terlalu TUA untuk jadi TUAN...Insaf dan Sedarlah...umur MIC pun dah sama macam SV...Kubur masing-masing, tak perlu bawa MIC ke LAUT.

Selsema MCA

Sejak bersatu dalam Perikatan dengan simbol Kapal Layar UMNO-MCA-MIC, sentiasa sibuk dengan macam-macam hal...sekarang MCA masih tak selesai HINGUS...Insaf dan Sedarlah...MCA tak boleh hidup jika tak dak UMNO

Selsema PILIHANRAYA KECIL "By-Election"

Dah nak masuk 7 "by-election" dalam masa 2 tahun...Wakil rakyat yang meninggal dunia, dimaafkan kerana takdir yang Esa. Wakil rakyat yang PENGECUT, tak perlu diMAAFkan oleh rakyat, sebab mereka ini "MUSUH DALAM SELIMUT, "API DALAM SEKAM", "MELUKUT DI TEPI GANTANG"...Buang masa rakyat, Mereka masih Kaya Raya, Senang Lenang...Yang Papa Kedana orang Melayu....Yang merengek BersamaMu pun tak selesai...sebab MENGHABISkan BELANJA PENGURUSAN PILIHANRAYA...

Selsema Gangster Jalanan, Samseng Bermotor

Dah masuk tahun ke 15, jika diamati benar-benar...Hukuman mandotori paling berkesan dan terkesan ialah...Sebat 10 rotan secara terbuka, di Lapangan Terbuka, lepas tu di PULUN kerja Kuat buat Rel Keretapi@Jambatan@Pecah Batu, baru budak-budak ni SERIK...Asyik dicampak dalam lokap/jel/PENJARA...memenuhkan kuota Jerigi Besi dan membuang belanja urusan makanan dan kesihatan mereka...Baru Jeran nak buat sesuatu yang MENGARUT...

Yang bunuh orang masa MERAGUT, berikan HUKUMAN MATI atau POTONG TANGAN...
Yang Meragut sahaja, berikan hukuman Rotan dan Potong Pergelangan Tangan...

Selsema ROMPAK DUIT...

Tak payah bawak BICARA, dapat dan kantoi...TERUS TEMBAK MATI

Yang mana buat KERJA-KERJA MENSIALkan BANGSA, makan DUIT HARAM, seludup orang HIDUP untuk DUIT, yang mana boleh tangkap dan sabit hukuman, HUKUM. Yang mana memang begitu LICIK, Tembak MATI...

14 comments:

  1. B.A.B.I ko, apo ko...Kelantan dah monanti bro....cam no sihat ko tidak si Pondan Gomok....jgn jd Pondan Gomok yo dah la....yo lah dah mati kan....tak dapek nak ngelak doh kan....camno? wahai pondan gomok.....ado harapan tak raso eh....
    atau ekau gigit tolo yo sok laie....he..he..he..

    ReplyDelete
  2. S.E.L.S.E.M.A ko, tak selsema ko, Manek Urai ekau pondan gomok pasti selsema sepanjang tahun....hai....poning den....selsemo kek Ponanti baru nak pulih....dan dtng pulak balo Manek Urai....baik lah ekau poie bolajar ilmu kobal dan ilmu kuek somangat pondan gomok.....

    den doa dr jauh yo lah kek sano tu....tak yah den poie....kiro kolantan tu....awal2 lg bg den dah settle dah....

    posan den, ekau pondan gomok copek lah asah parang....org kolantan dah mulo asah pisau, lombing eh nak tikam ekau,,,, org mulo2 kono bolasah ialah ekau Pondan Gomok...mak ai...gobu kulit ekau....

    pondan gomok, bangkit copek, ....jgn mmbuto yo kojo....pomaleh dan poloso boto ekau ni lah....
    asyik nak berhias yo....kurang kan sket ke bapok an ekau tu sket....
    pondan >< bapok samo kan: samolah tu bapok gomok pun iyo yo....aw..aw..aw..aw...kelantan...huah..huah..huan
    )nangis)

    ReplyDelete
  3. Sah UMNO tak sudi tanding kek Manik Urai.

    ReplyDelete
  4. patut la aku tersedak2 dari pagi tadi rupanya ada yg menyebut nama aku kat blog ni. laa si bapuk king rupanya. bapuk king - mcm nama jenama baru plak. kau tak keja ke bapuk king? asik ada je kau menempek kat blog ni. aku baru nak dpt rehat minum ptg ni. tapi wlpn mcamana pun tak boleh tdk mmg aku setuju la dgn tom tem bak dan parti jahat kato eh. setuju dgn mrk akan kehebatan bapuk king ni. yelah kalo tak pandai becakap bukannya bapuk ya tak? so aku pun sokong la dia sbg pejuang blogger masa kini. takde lagi org buleh celen dia. aku pun nak tepuk sekali. tepuk bantal kuat2. horeyyyy! cayalah bapuk king. you r he man...ops...the girl...ops...the kunsa. ah mana2 jelah janji kau best bapuk king. nak sambung keja sat cari rezeki halal.

    ReplyDelete
  5. Kat sini takyah tanding juga. Buang masa buang duit. Biar saja calun bebas dengan PAS joget sesama..

    Tapi kalo nak tanding, hantaq TgRazaleigh ketuai kwasan ini.

    Selalu cakap banyak sangat, tengok kalo cerok ni ada orang yang nak kat dia..

    PENAT

    ReplyDelete
  6. Anonymous kata :
    Kat sini takyah tanding juga. Buang masa buang duit. Biar saja calun bebas dengan PAS joget sesama..

    Tapi kalo nak tanding, hantaq TgRazaleigh ketuai kwasan ini.

    Selalu cakap banyak sangat, tengok kalo cerok ni ada orang yang nak kat dia..

    PENAT

    Den kato pulak :

    donga baik2 godoyok si bapuk gomok kuek koyok...

    ekau dongar tu sedaro ekau cakap...PENAT kato eh....mano tak ponek waris, baru nak suko rio kes zamry dah kono gulai pulak kek kolantan (manik urai)...hai...berjurai-jurai lah air mato ekau bapuk...yo lah bapuk gomok kuek koyok apo bulehbuek kan....ngangkang yo lah kojo ekau kan....
    Tp den raso UMNO / BN tak akan bertanding kek Manek Urai tu...den yakin lah bapuk...!!! sobab eh, UMNO dah posan dulu dah...dio kalau tompek itu tompek pembangkang dio tak mahu bertanding...kalau cam ni sajo-sajo sorahkan leher tuk disombolih pembangkang, PAS dah mula asah pisau waris, ekau bapuk gomok kuek koyok asah batang yo ko hari2.....gasak lah kau....kato dio, itu permainan pembangkang yo....UMNO akan bertanding dalam hutan buleh lah dio....dio akan bertanding dgn beruk-beruk dlm hutan tu....tambahan pulak si bapuk gomok kuek koyok ni, memang tak leh tolong punyo....dio nak bawak diri pun tersangut....apo dayo UMNO ni....org makin bonci pulak....kiro eh nak dapek undi kosian pun nijam pun kiro payah....nak dpt majoriti bosar lg lah bosar kemaluan eh...ekau cam no si bapuk gomok kuek koyok ....pendapat ekau cam no...?patut tak umno tanding kek manik urai?...UMNO dah siap sodio ko nak digulai kek sano tu....nak tengok puteri2 cun dan bapuk gomok kuek koyok kek sano nanti.....puteri ni tak leh pakai doh bapuk...pakai bondo lain buleh lah, tp bapuk gomok kuek koyok ni gomar boto deh bondo cam tu.....selamat kono gulai bapuk gomok kuek koyok...!!!

    ReplyDelete
  7. emos betul hompuk ni. sabar hompuk. orang bijaksana tak mcm tu marahnya. hanya yg kurang akal dan iman je buat mcm kau ni. org ramai pasti tahu menilai yg mana intan yg mana kaca.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. Bersabarlah.....

    Kita tgk siapa yg kena! kita x perlu nak emos. kita bercakap berdasarkan fakta bukan emos.ikut hati mati ikut nafsu lesu....

    Mmg setan suka menghasut mengikut hawa dan nafsu. batasinya dgn iman yg kental. jgn mudah terperdaya.

    insy'allah.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Kek manik urai kito mesti lotakkan calon sobab PR dah jaja yg kito jonih penakut. Den tak goma org golar den penakut.

    -tom tom bak-

    Aku Kata :

    kalau setakat rasa tercabar dan rasa ego nak bertanding rentikan waris,,,,ekau pun tentu dah tahu keputusannya kan...! den nak cakap pun malu lah.... tak guno cam tu....kalau takat takut org kato awak tu pondan bapuk gomok kyok bosar, tak usahlah....awal2 lg dah kono terajang keluar nanti....

    Awak tu layak eh, betanding dlm hutan yo lawan beruk!!!!ini semua Tuhan nak tunjuk kpd kita, nak bagi kita baiki kesilapan kita dr undi UMNO dulu, Tuhan nak tunjuk kita akan kejahatan UMNO, maka hukumlah dia di Manek Urai nanti dgn sebesar2 hukuman, sb UMNO ni tidak makan dinasihat..hanya makan diajar sahaja...inilah kuasa anda yg SEBENARNYA.....nak tengok KJ dgn slogannya PADE DOH!!!!!! memang PADE MUKO MU.....

    ReplyDelete
  11. Keh... keh... keh...

    tom tem bak jgnlah khuatir, pemimpin BN dibawah teraju DS Najib masih lg bijaksana, bertindak menggunakan fikiran waras bukan berdasarkan emosi.

    lucu rasanya membaca momokan bhw nak diajar UMNO dimanik urai. sedangkan mmg dah tahu penyandangnya adalah PAS. Dibaca perkiraannya pun dah tahu PAS blh menang disana. tp nak buktikan bhw UMNO/BN merupakan parti pendokong demokrasi, UMNO/BN akan lawan dan letak calon. Bukan spt parti yg mulia tu yg sesuka hati melepaskan jawatan mengkhianati kepercayaan rakyat.

    Tp rakyat blh tunjukkan dan ajar PR ni bhw kuasa rakyat jgn dipermain-mainkan, rakyat jgn diperbodoh2kan.
    Pade Doh bermain2 kato. bo la tu menipu rakyat. mmg dah namo Penipu Rakyat.

    Pade Doh.........

    ReplyDelete
  12. I believe UMNO can win in Manek Urai

    ReplyDelete
  13. terima kasih blog owner kerana padam komen yang bukan pun di buat oleh aku. sgt ketara apabila ano 1116pm tu menulis menggunakan nick org kemudia respond tulisan sendiri. simpati aku pd org terdesak dan pendek akal mcm tu.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive