Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 9, 2009

Mana satu nak pilih ni?

Kerajaan Islam

Diketuai oleh Dr Zambry Abdul Kadir

Mewakili 29 Ahli Dewan Undangan Negeri Islam
bersama
2 Ahli Dewan Undangan Negeri Bukan Islam


ATAU


Kerajaan Bukan Islam

Diketuai oleh Mohd Nizar Jamaluddin

Mewakili 21 Ahli Dewan Undangan Negeri Bukan Islam
bersama
7 Ahli Dewan Undangan Negeri Islam


Pilihan Anda?

28 comments:

  1. zambry kerajaan islam?? hang rabun ke apa??
    hahaha..

    ReplyDelete
  2. nizar kerajaan islam? Hang lagi la rabun dan gila! ngeh ngeh ngeh..

    ReplyDelete
  3. Dua dua tak menjadi pilihan rakyat
    Satu nampak macam cina ,satu nampak macam india.Kita nak 1 malaysia tak hitam sangat tak putih sangat itulah idaman kalbu.

    ReplyDelete
  4. klu kerajaan nizar xde 2 ekor pbawa virus H1N1 tu, aku pilih dia...haha

    ReplyDelete
  5. Apa nak susah pilih je zamri dan nizartu + 27 & 7 dan jemput yang lain tu sekali kalau sudi termasuk siva ngeh ngot.

    Aku pilih rosmerah. Dalam hitam putih ada merah baru ceria.

    ReplyDelete
  6. Jawapannya pilih semula melalui pilihanraya semula. Harap Paduka Seri Sultan perkenankan permohonan Nizar BUBARKAN DEWAN...

    ReplyDelete
  7. pilih yg baik yg menjaga rakyat.bukan yg menjaga kepenting diri dan kroni,hidup senang lenang makan hasil rakyat

    ReplyDelete
  8. hiduppppppppp rais zainuddin!!!!!!!!

    ReplyDelete
  9. Alangkah baiknya kalau 29 + 7?

    Malangnya,selagi ada Brader Anwar Bin Ibrahim ini tidak akan berlaku

    Bila lagi nak pulangkan Brader ni ke penjara?

    ReplyDelete
  10. satu kerajaan pilihan rakyat, satu kerajaan pilihan penyamun, ekau pilih la sendiri Pantet Miang ooi.

    ReplyDelete
  11. merdeka minda @ hempuk bata ni ngaku orang tua sah orang tua bangang. kerajaan pilihan rakyat perak ialah bn coz bn ada 28 kerusi. pkr, pas dan dap cuma berpakat bukan atas satu parti tapi campuran kerusi yg dimenangi hanya slps menang pru dan bukannya berpakat sblm pru. org yg bagi undi pada pas pastinya tdk berniat utk memenangkan dap atau pkr dan begitu juga sebaliknya. tetapi mereka undi bn sbb solid mahu bn menang. budus punya hempuk bata. ko gi skolah keb kapal layar dulu utk blaja.

    kau masih berzikir dgn mencarut wahai hempuk bata? confirm lagi 2 jumaat ko kena sambar petir atau ditimpa dgn batu bata. pastu masa nak mati tu jgn lupa mengucap dgn mencarut ko tu. senang skit dpt lesen smart tag to hell.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  12. Kalau semuanya UMNO jadi wakil rakyat dan exco bermakna semuanya cina.
    Sebab setiap w/rakyat melayu dibelakang mereka cina juga. Kalau tak ada cina mana mereka nak dapat duit tambahan untuk pergi karaoke dan main betina?
    Zamri tu cakap aje dan dia sendiri pun tak tahu dia bangsa apa.
    Hentikanlah nak berretorik wahai pemimpin UMNO! Jijik tema dengo nya.

    ReplyDelete
  13. Tom tem bak air putih prit3 dah Paneh Miang Pantetnya takdo telo, rupanya kau penyokong parti MIC dan MCA. Orang kuat Sammy Velo dan king of scandel Choi Soi lek. Kau masih anak2. Politik bukan mudah spt yg kau sangkakan. Tapi aku maafkan kau. Kau terlalu emosi bak kata org tua2 "Budak2 Akai Pandak"

    ReplyDelete
  14. Baik UMNO, Baik MCA dan MIC serupa aje. Raja pun tak senonoh diperak tu!
    Semuanya duit, duit, duit, gamuda,gamuda,gamuda. Pii..lah!!!
    Kita undi pembangkang aje. Habis cerita.

    ReplyDelete
  15. Saya cadangkan Zamri pergi ke Pangkor, teruskan jual nasi kandar!
    Bercakap serupa burit ayam

    ReplyDelete
  16. melayu tulen @ hempuk bata pun dah paneh miang sejak kena hempuk dgn bata oleh bapak dia dulu. politik mmg tak semudah yg ko blaja masa zaman sek keb kapal layar ko dulu. skrg ni new politic. nampak na ko ni ketinggalan. ko pun terlalu emosi tapi bak kata org dolu-dolu.."spesis org tua nyanyuk mmg akal ciput". sobab ko dah nyanyuk maka aku pun maafkanlah hempuk bata yang suka berzikir dgn mencarut.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  17. Erks... Memalkan betul la puak-puak anti-UMNO nie... Jaga la sikit perangai tu... Aku pon anti-UMNO gak, tapi takde lah sampai ber'pantet-pantet'... jaga moral...

    Duk kutuk UMNO kurang ajar++ tapi mulut sendiri tak jage... inilah yang menghancurkan bangsa...

    Paneh Miang, ko jangan nak buat isu racism pulak kat sini... Kerajaan yang penuh dengan orang Islam dalam kabinetnya tak semestinya Islam... Tengok kamal attarturk la, nama je Islam, tapi? Takdelah aku nak samakan UMNO dengan ATtarturk, tp sebagai prbandingan...

    Jika dilihat Nizar, ya, memang ramai bukan Islam, tetapi antara Nizar dan Zambry, yang mana nampak keIslamannya? Fikirkan... aku tak boleh nak kata apa-apa sebab aku bukan Tuhan...

    Kalau lah MB yang selalu menjadi imam di R&R, surau-surau kecil, memberi tazkirah, mengikut sunnah nabi, senang dijumpai di warung-warung, bini bertudung dikatakan memimpin kerajaan bukan Islam, apa kita nak kata dengan Zambry, Najib, Pak Lah?

    Ok, mereka dalam UMNO sentiasa sibuk... Tak macam PR... Orang UMNO sentiasa dengan urusan rasmi mereka... Mereka membantu rakyat dari padang golf, restoran besar dan berbincang bersama kroni di rumah banglo besar... Inilah dia kepimpinan Islam puak-puak UMNO!!!

    ReplyDelete
  18. Redza quote

    "Kalau lah MB yang selalu menjadi imam di R&R, surau-surau kecil, memberi tazkirah, mengikut sunnah nabi, senang dijumpai di warung-warung, bini bertudung dikatakan memimpin kerajaan bukan Islam,"

    -Itulah strategi yahudi memperdaya umat Islam. Pemimpin Islam yang diangkat mestilah seseorang yang kononnya Islamik berdasarkan amal ibadah secara zahiriah semata. Lebih mengutamakan kepada perkara ranting drpd perkara pokok yang lebih utama seperti membangunkan umat melalui ilmu, teknologi, pertahanan, perpaduan etc. supaya mampu menggerunkan pihak musuh.

    Pemimpin yang kononnya berpakaian islamik itu tidaklah menjalankan t/jawab memajukan ummat yg sebenar2nya tetapi lebih kepada tumpuan kepada hal ibadah semata. Kesempatan bertazkirah digunakan utk menghentam umat Islam yang mempunyai fahaman politik berbeza. Ingatlah bahawa Eropah berjaya keluar dari zaman gelap kerana mencuri ilmu dari umat Islam Andalusia yang sangat maju dari segi teknologi dan ilmu. Dasar Murabitun yang mahukan umat Islam pada masa itu lebih tertumpu kepada pengajian agama telah menyebabkan umat Islam menjadi mundur. Kesannya sehingga kini umat Islam ketinggalan dari segala segi.

    Redza quote

    "Kerajaan yang penuh dengan orang Islam dalam kabinetnya tak semestinya Islam..."

    -Saya tidak pasti adakah jika sesebuah kerajaan itu dipenuhi kafir harbi, maka kerajaan itu selayaknya dipanggil kerajaan Islam. Jika umat Islam yang menguasai kerajaan itu masih tidak dinilai sebagai kerajaan Islam, bermakna penilaian Redza ini lebih hebat daripada para ulama' Islam seluruh dunia termasuk 57 negara Islam dunia spt Saudi Arabia, Iran, Palestin hatta Al-Azhar yang telah mengiktiraf Malaysia sebagai sebuah pemerintahan Islam. Nampaknya taklukan Redza ni lebih hebat daripada ulama' sufi serata dunia.

    Saya cadangkan bacalah artikel2 bawah label agenda asing, sejarah dan rencana dlm blog paneh ni. Mungkin ada yang boleh dijadikan ikhtibar bagi mereka yang mahu berfikir.

    Saranan saya berbincanglah sesuatu isu yang diutarakan dari sudut ilmiah sepertimana Al-Quran yang menurunkan ayat pertamanya bacalah...menuntut ilmu. Tiada agama yang mementingkan ilmu, hanya Islam yang menyarankannya. Jangan berhujah retorik, mencarut, memperlekehkan orang seolah andalah yang paling hebat dan tahu serba serbi dalam dunia ini. Pemimpin hebat Islam juga pernah ditegur oleh seorang kanak-kanak. Ilmu dan hidayah Allah itu datang dari pelbagai cara yang tidak dijangka. Janganlah kita menjadi orang yang lebih sombong untuk tidak meredhai qada' dan qadar Allah. Sesuatu kejadian itu mempunyai hikmah dan ada hikmahnya pas memerintah di kelantan dan BN berjaya mengambil alih Perak. Allah lebih mengetahui apa yang baik dan buruk untuk hambanya.

    ReplyDelete
  19. Wa syiok mutoi tgk vileo itu org wakil rakyat nngaduh moxing kat itu dewan yg mulia ipoh. Waa tgk itu org pompuan oku manyak campion kasi jab sama itu lama punya speaker sivakumar sampai nyatoh kerusi. Itu speaker halam yg malu, wa cadang guna Doberman atau Rottweiler gasi gigit itu adun PR yg tak mau dengar cakap. Ini negala demok keraknasi maa. Kalau MB Sah Nizar ckp pandai lagi kasi itu Pit Bull gigit atau Doberman Zamry gigit.

    - Pak Chu Cheng -

    ReplyDelete
  20. Setuju degan pekembar 100%!

    ReplyDelete
  21. Setuju degan pekembar 100%!

    ReplyDelete
  22. suka benar hempuk bata ni menyamar jadi cina, pastu mencarut. ni la yang org dok habak ngopla jingga. 101% aku sokong apa kata pekembar. taktik yahudi nak kasi pecah belah org melayu yg dah tentunya islam ialah menangkat individu berpenampilan ulama hasil ciptaan yahudi kerana tau bahawa org melayu ini 'segan' nak lawan ulama. kononnya kata2 ulama itulah kata2 wahyu dan akur mcm burung belatuk. takde langsung sifat ingin tahu/belajar/bertanya. ulama bukannya maksum. umar sendiri mengaku dia buat silap. sedangkan ulama itu dlm bahasa melayunya ilmuan. ulama bukan saja menguasai ilmu agama, bahkan ilmu dunia mcm ibnu sina, khaldun & seumpamanya. sedangkan nizar itu ulama ciptaan. siang jadi imam, tazkirah dsb...mlm jadi pak kaduk ikut cakap ngeh dan nga. inisiatif nak fikir bmana nak majukan bangsa sendiri di perak...tarak. nak kasi tambah kaya kafirun je yg dia tau. jawatan melayu pegang, kuasa ngeh dan nga punya. mangkuk berjambul sungguh. nyanyuk macam hempuk bata @ pak chu cheng.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  23. salam semua,
    aku sokong umno kalau dapat berpisah dengan rasuah.

    ReplyDelete
  24. alahai melayu_dap ni...macam la PKR dan PAS tu takde rasuah...macam la DAP kesayangan ko tu tak amal rasuah!!! hai, so lame la excuse ko...DAP tak ajar ko argue cara lebih bernas ke? kena kencing hidup2 kot ko ni...

    ReplyDelete
  25. apa cerita skg?????MB Perak yg sah adalah DS NIZAR.....korang org BPN/UBN dah memfitnah org yg tidak berdosa...mulai hr ini aku KELUAR UMNO(United Munafikun National Organization)-penipu,cuba menegakkan benang yg basah selama ini...cisss....dasar umno melayu bangsat yg menipu rakayat dan kaumnyer sendiri untuk mendapat kuasa..!!!!

    ReplyDelete
  26. baguih keluar cepat2 pasal org yg mcm ni yg buat umno rosak. kalo diri dah rosak jgn rosakkan umno plak.

    bukan UMNo yg tipu melayu tp org yg camni yg tipu melayu, fitnah melayu,
    tp x heran bukan ke tok guru kata apa yg PR (Penipu Rakyat) buat semua betul apa yg BN/UMNO buat semua haram dan berdosa dan masuk neraka dan mcm2 yg salah dari segi agama.
    alangkan tuhan boleh dikatakan mencarut ini kan pulak org yg x sedar diri ni.

    ReplyDelete
  27. miley cyrus nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/mileycyrus]miley cyrus nude[/url] paris hilton nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/parishilt]paris hilton nude[/url] kim kardashian nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/kimkardashian45]kim kardashian nude[/url] kim kardashian nude [url=http://www.ipetitions.com/petition/celebst]kim kardashian nude[/url]

    ReplyDelete
  28. порно sex video
    порно фото русских женщин
    мастерство секса
    секс подростков порно фотографии
    скачать бесплатное хентай видео
    бесплатные порно сайты без регистрации
    мух ебал
    скачать порнуху бесплатно малолетки
    секс эротика видео samok net
    фото порно 13

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive