Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 12, 2009

19 JAM SAJA?

Ingatkan Zamry yang memegang rekod Menteri Besar paling singkat.

Tak sangka pulak Nizar lebih handal kerana berjaya MEMECAH REKOD hanya dalam tempoh 19 jam sebagai Menteri Besar PALING SINGKAT, bukan saja DI PERAK, tetapi juga di MALAYSIA termasuk DUNIA.

Den cadangkan, esok kita buat Majlis Penyampaian Sijil Malaysia Book of Record serta Guinness World Record kepada Nizar Jamaluddin di bawah pokok demokrasi. Sijil akan disampaikan oleh Miss Eli disebabkan nama beliau telah tercatat dalam Malaysia Boof of Record sebagai satu-satunya ADUN yang sanggup berkongsi 'anu'nya untuk tontonan rakyat Malaysia. Den juga mencadangkan Majlis ini dirasmikan oleh bekas Speaker Dun Perak iaitu V.Sivakumar sambil disaksikan Ngeh dan Nga.

SETUJU?

14 comments:

  1. SOKONG!

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  2. Demi masa...

    Sesungguhnya akan sentiasa berada dalam Kerugian,Melainkan jika sentiasa bersabar, menghayati dan tegur menegur serta bertindak ke arah kebaikan.

    ReplyDelete
  3. confirmed budak!

    -Pak Chu Cheng-

    ReplyDelete
  4. Mintak org UMNO dungu tu harap baca statement di bawah...jgn cakap merapu-meraban syok sendiri...nak bercakap biar cerdik sikit bukan ikut perasaan...kang org kato bangang ekau marah...silo baco boto-boto :

    Stay of execution atau penangguhan pelaksanaan perintah/penghakiman mahkamah bukannya satu keadaan dimana pemohon mendapat perintah mengenepikan perintah yang dibuat oleh mahkamah yang pertama mengeluarkan perintah/penghakiman itu.

    Ini bermakna, penangguhan pelaksaan perintah yang dikeluarkan oleh mahkamah rayuan berpihak kepada Zambry bukannya bermakna Zambry boleh berbuat apa-apa fungsi sebagai menteri besar perak. beliau cuma boleh duduk saja menunggu kes rayuannya didengar oleh mahkamah rayuan kelak. beliau tidak boleh menjalankan tugas sebagai MB Perak malah tidak berhak langsung menduduki pejabat MB Perak yang telah dikosongkan semula oleh YAB DS Nizar.

    Kesan perintah penangguhan itu terhadap MB yang sah hanyalah setakat beliau tidak boleh menjalankan tugasnya melalui kuasanya sebagai MB selama mana perintah penangguhan itu berkuatkuasa.

    Soalan pokok siapa MB Perak yang sah sebagaimana yang diperintahkan oleh mahkamah tinggi semalam kekal tidak berubah. jadi, YAB DS Nizar ialah MB Perak yang sah dan kekal sebagai MB di negeri Perak sekarang.

    Melihat kepada keadaan ini, saya berpendapat, walaupun YAB DS Nizar tidak boleh menjalankan tugas-tugasnya sebagai MB (dek kerana perintah stay itu), tetapi DYMM Sultan boleh pada bila-bila masa dan dengan serta merta meminta dan mendapatkan khidmat YAB DS Nizar.

    Jadi, persoalan besar sekarang, dari mana Zambry ini mendapat kuasa untuk menjalankan kuasanya sebagai MB sebagaimana yang beliau sebarkan dimedia sekarang..?

    Ha...itu lah ko...media UMNO dah pusing kona kiri kona kanan dah temberang bukan-bukan...sobab tu org UMNO semakin bangang...tp org lain tak bangang....Zamry pun samo yo bangang, dia tahu itu semua, tp dek kerano ego dan nak jaga hati org UMNO mako dio pun samo yo membangangkan diri nyo sekali...org golak yo dio dan umno ni.....he..he..he...

    ReplyDelete
  5. ado siaran langsung kat tv tak?kalau takdo den boleh uruskan. berapo jam nak siaran langsung tu? cakap yo...

    ReplyDelete
  6. hang memang bodoh tk reti mengira, mak bapak miskin sangat sampai tak hangtaq hang skolah ke hang memang jenis bengap. mahkamah putuskan nizar tk pernah letak jawatan...maknanya dari mula dilantik sampai sekarang hingga keling pangkor tu rampas kuasa. memang mak bapak bagi makan duit haram kot...bengap sungguh.

    UMNO ADALAH SEBUAH PARTY YANG KUAT DAN DISUKAI RAMAI. TIDAK MEMILIKI 2/3 MAJORITY BUKANLAH SUATU YANG BAIK WAKTU INI. BUBARKAN DUN, BUAT PILIHANRAYA SEMULA DAN BUKTIKAN UMNO KUAT DAN MENJADI PILIHAN RAKYAT WAKTU INI. itupun kalau berani....
    umno kuat ke tak...umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak..umno kuat ke tak......camner sapa berani jawab...ada berani ke tak....ada berani ke tak....ada berani ke tak....ada berani ke tak...maaf yer

    ReplyDelete
  7. biawak punya ameno..takut nak buat prk,nampak sgt rakyat memang meluat kat Bangkai Negara..puitttt

    ReplyDelete
  8. cek blk apa permohonan nizar yg dibenarkan mahkamah tinggi.

    ReplyDelete
  9. KAMI DUN DI SARAWAK SOKONG PENUH USUL YG DICADANGKN!!!!!!

    ReplyDelete
  10. Den bg UMNO tau...harap UMNO ambil perhatain yo...

    Semakin hari, semakin jatuh maruah UMNO hingga tahap anjing kurap....

    Umno hari ini lebih teruk dr semalam...esok dan lusa dan masa akan datang UMNO akan kekal tinggal dalam HARI INI DALAM SEJARAH jer...

    UMNO kini punah akibat KARENAH UMNO sendiri....UMNO tidak pernah cuba mengendur kan diri dan tidak pernah belajar dr byk masalah...kini mereka menampakkan wajah sebenar mereka sbg PEMBULI utama rakyat....berselindung dgn pelbagai retorik, slogan dan nostalgik....tak mustahil UMNO akan lbh cepat musnah sblm masanya......Tuhan sudah menunjukkan wajah sebenarnya UMNO....pesan aku...jauhi lah UMNO kalau mahu selamat dan sejahtera....

    ReplyDelete
  11. Eiii... bodohnya statement. Macam² ada.

    ReplyDelete
  12. aza303...ko lagi bodoh.....ko dgn UMNO sama jer bodoh

    ReplyDelete
  13. Kenapa orang mudah percaya kepada sesuatu cerita tanpa bukti yang jelas? Mana kita nak percaya cerita fiksyen atau fakta? Kalau di kedai kopi cerita apa yang sedap di dengar dan dibincang. Kalau buku, cerita apa orang paling suka baca.Kalau wayang,filem apa orang suka tengok. Begitu juga dalam blog, blog apa orang paling suka layari.Hanya orang yang ikhlas,bijak dan berfikiran rasional boleh bagi jawapan dan memberi pandangan lebih bernas.Sudah sifat manusia di akhir zaman terlalu mengikut emosi bukan menggunakan akal dalam setiap tindakan.

    ReplyDelete
  14. Penyelamat RakyatMay 14, 2009 at 12:32 PM

    Kalau BN anjing macam kurap takpe penyakit tak membawa maut dan vaksin tetapi kalau Pakatan Rakyat (ini pakatan haram tak berdaftar dengan ROS) macam BABI banyak penyakit yang boleh membunuh rakyat malaysia dan takde vaksin. Pakatan Rakyat = Penipu Rakyat + Perosak Rakyat.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive