Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, May 20, 2009

TAK TUMBUH TAK MELATA

Salam untuk semua.

Pas telah mula menghadapi krisis dan dilemma. Tok guru beria-ia mempertahankan bahawa hanya ulamak sahaja yang boleh mengetuai Pas.

Pehtu Nik Abduh telah menyelar segolongan Pas yang bukan ulamak kerana ura-ura mereka untuk mengetuai parti ini.

Pehtu timbul plak cerito politik hadiah bilo dah dekat ngan muktamar Pas.

Ini merupakan cerita baru yang ditatapi oleh masyarakat Malaysia. Kebermungkinan cerita ini memang dah lamo wujud dalam masyarakat Pas. As they said, just sweep it under the rug. Tapi kali ini puak-puak yang betul-betul sayangkan Islam dan Negara ini telah mula sedar bahawa Erdogan yang dihantar ke dalam dunia Pas telah mula mengorak langkah untk membinasakan bukan sahaja Tanah Melayu yang betuah ini, tapi telah mula menghuru-harakan keIslaman Negara ini. Seperti yang ponah Atok katokan dulu, UMNO sebuah Parti Melayu yang mana orang Melayu semestinya Islam dan orang Islam di Tanah Melayu ni majoritinya Melayu. Memang jelas dalam protokol yahudi yang mereka akan menghuru-harakan sesebuah negaro dan seterusnya menguasai Negara tu secara langsung atau sebaliknya.

Dulu amat jelas kononnya Pas memperjuangkan Islam, tapi hari ini hala tuju Pas telah mula menyimpang. Nizar bagaikan kerbau dicucuk hidungnya. Pas di Selangor nak jadi tokey babi. Apokah selamanya orang Islam hanya menjadi alat kepada puak-puak harbi ni seperti terjadinya kepada arab Saudi dan Kuwait.

Sebelum wujudnya PKR, pernahkah Negara kito ni menjadi begitu huru-hara? (Cumo sekejap pada mei’69). Masa tu kominih yang cubo menjadi tuan tanah kek sini. Tapi apokah doktrin yang dibawak kek PKR tu bersamaan dengan itu? Siapo yang menaja pemikiran durjana tersebut? Kepada puak-puak yang telah tercucuk lubang hidung tu, pikir-pikirkanlah. Parti yang kononnya berteraskan Islam tu pun telah mula diresapi dengan resepi-resepi kemaksiatan. Siapa lagi yang boleh diharapkan untuk mempertahankan Ketuanan Melayu yang sememangnya Islam itu?

9 comments:

  1. Kata bijak pandai....

    'org yg tidak belajar dr sejarah akan dihukum dgn melakukan sejarah tersebut'

    yg dpt difahami, jika kita tidak merenung dan mempelajari sesuatu kegagalan, kesilapan dan kekurangan yg lalu pasti kegagalan, kesilapan dan kekurangan yg sama akan dilakukan.

    Jika tidak belajar bgmn kejatuhan empayar melayu melaka 1511 pasti 2020 bukan suatu kegemilangan. jika tidak belajar kenapa berlaku 13 mei 1969 pasti ada 13 mei yg seterusnya. jika tidak memahami mengapa runtuhnya empayar andalusia yg terbina ratusan tahun, kemerdekaan malaysia juga blh menjadi spt andalusia.

    jika tidak kenal parasit yg merosakkan UMNO dahulu, pasti PAS juga akan mengalami perkara yg sama. mungkin yg tinggal adalah PAS yg hanya pada nama, yg dikatakan roh PAS sudah tiada. hari ini tlh kelihatan bibit kerosakan dlm PAS apabila meredhai utk bekerjasama dgn parasit UMNO dahulu. parasit yg memperkenalkan politik wang. siapa dia parasit itu? anda juga amat2 mengenalinya!!!!!!

    ReplyDelete
  2. huru hara memang kerananya...

    ReplyDelete
  3. org yg tak tau sejarah, tak akan kenal bangsa dan dirinya.
    kerana buta sejarah juga bangsa sanggup digadai.

    sejarah itu jati diri.
    tak tau sejarah baik gantung diri..!

    ReplyDelete
  4. anak jati PahangMay 20, 2009 at 6:49 PM

    Hehe..sungguh tepat Jejak Tuah

    ReplyDelete
  5. Tu lah UMNO ni...aku dah kata, salah org mak oii, sebesar zarah diseberang lautan sanggup dia teropong dan cari sampai dapat, demi tuk menggambarkan keburukan org lain...tetapi gajah sebesar gunung tergolek di depan biji mata dia, dia buat tak nampak plak....itu lah dia UMNO..heran aku...Kalau lah PAS dikatakan ada rasuah politik, tp takat ni tak da pulak kedengaran lembaga disiplin dia terima laporan rasuah sampai 1000 kes pun...tak cam UMNO blm perhimpunan agung UMNO @ (perhimpunan korporat2 terbesar melayu) dah terbang kerusi meja, polis kawal 24 jam, setakat lebam-lebam kepala dan muka tu kira baik lah tu....ada pulak tu sampai ICU bro...blm lg perhimpunan agun UMNO (perhimpunan korporat terbesar melayu)..dah berjela2 laporan rasuah...1 Malaysia tahu bro...ko nak sorokbangkai gajah ker...pas tu plak Ketua Pemudanya djulang2,pada hal didapati bersalah....samalah menjulang perasuah.....tp dlm PAS tak pulak kedengaran bro cam tu..sampai melayang kerusi meja....yg kedengaran fitnah UMNO jer...sebenarnya UMNO dengki bro, melihat org lain lbh tertib dr dia....budak2 boleh lah ko bagi gula2...

    ReplyDelete
  6. Kenapalah.......

    Keh keh keh. Siapa yg mencari salah? siapa yg asyik membicarakan kesalahan org lain sampai terlupa kesalahan sendiri? siapa yg asyik melihat kuman diseberang laut sehingga lupa naga didepan mata? naga yg nak memusnah dan merosakkan. dek krn asyik melihat keburukan UMNO, Kesilapan UMNO, Kecurangan UMNO sampai terlupa ulat sudah sampai ke mata. Asyik membogelkan org sampai terlupa kain sendiri sudah terlondeh. baguslah, sila kemukakan lagi kebejatan UMNO yg dikatakan rosak itu!

    Tahukah kita kisah yg sebenar kenapa KJ disabitkan tapi dilepaskan? tahu atau buat andai spt tahu, kemudian dicanangkan spt amat2 tahu. kenapalah tidak dicari hal yg sbnr? atau tahu perkara yg sebenar tp diceritakan pula perkara yg sebaliknya, maklumlah setengah kita suka perkara2 yg sensasi. Soalan benar atau tidak KJ terlibat rasuah biarlah SPRM yg jlnkan kerja kemudian tunggulah keputusannya. tp jgnlah pula nanti jika KJ tidak disabitkan dicanangkan pula SPRM tidak telus, tidak adil dsb.

    Kadang2 diperhatikan trend skrng ni, jika sesuatu yg menguntungkan kumpulan PR akan dilihatlah keadilan, kebenaran, ketelusan mahkamah. tp apabila keputusan memihak kpd BN dikatakan pula mahkamah tidak adil, rasuah, konspirasi, dan campur tangan kerajaan. inikah yg dikatakan adil menilai? inikah yg dikatakan mencari kebenaran? Tidakkah ini merupakan fitnah?

    Muhasabah lah....

    ReplyDelete
  7. Fitnah apa bendanya bro....dah memang gitu UMNO/BN menggunakan segala medium utk berkuasa dan menghukum musuhnya....

    berita terbaru :

    Tiba-tiba Daud Iraqi Akan Dipanggil SPRM

    Memang aneh kerja-kerja Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ini.

    Apabila parti pembangkang baru mengesyaki pemimpin mereka ada melakukan rasuah, yang mebuat kenyataan ituakan dipanggil untuk disoal siasat sedangan parti pemerintah, UMNO yang terang-terang telah mendapati ahli-ahlinya terlibat di dalam politik wang semasa pemilihan yang lepas, SPRM memejamkan mata dan memekakkan telinga terhadap desakan dan laporan mengadu salah laku dan poliytik wang yang melanda parti itu.

    Apa ni bro??? ko tak kan tak faham berita ni kot....UMNO yg dah macam cahaya matahari terangnya melakukan rasuah,semua one malaysia dah tahu, SPRM tak ambil pusing pun...layan pun tak...padahal beratus lapotan polis/sprm dibuat...ini juga menunjukkan bhw UMNO/BN memang teruk dan gila punya teruk...dah terang nyata, tiada tindakan apa2 pun...tu yg aku persoalkan bro....apa yg UMNo buat semuanya lepas begitu saja...tp kalau pembangkang, ambik batu tepi jalan pun kena soal siasat....tindakan ko bodoh dan mengundang kebencian rakyat...patutlah org semakin benci pd ko UMNO...jgn salahkan org...salahkan diri sendri...keadaan ini yg menyebabkan aku memang sampai kiamat pun tak percaya pun pd UMNO, ko cakap macam mana pun...sebesar zarah pun tak terdetik hat aku nak suka kat UMNO....tengok bendera pun naik meluat aku.....teruk..teruk...

    ReplyDelete
  8. kalau anuar al-juburi jadi PM,kes liwat tak akan belaku di malaysia kerna LIWAT akan di iktiraf sbg kebudayaan malaysia baru oleh PR. TERMASUKLAH ULAMAK PAS!!! SETUJU TAK ?

    ReplyDelete
  9. Renungkanlah.....

    Pada suatu hari ali tlh berjalan-jalan dgn seorg gadis yg cantik jelita di sebuah taman. ali mmg dikenali sbg suami yg tidak mempunyai anak walaupun tlh 10 tahun berkahwin. isterinya pula seorg surirumah sepenuh masa. di kejauhan kelihatan abu teranguk2 spt memikir sesuatu. abu berjalan2berjumpa ahmad dia berkata: mad tadi aku jumpa ali kat taman dia berkepit dgn betina mana tah.....
    mad berjalan dia berjumpa minah dia kata: minah tadikan aku jumpa abu dia kata ali kat taman dia berkepit dgn betina sambil bercium2. minah berjumpa milah sambil berkata: tadi aku jumpa mad dikata ali kat taman tgh merendak dgn betina kg sebelah....

    tuan2 blh byg tak apa kesudahan cerita tu? satu kg mengatakan ali telah berzina dgn perempuan jelita tu. yg sebenarnya ali tlh membawa anak saudara isterinya yg nak bercuti di rumah ali.

    Apa moralnya? moralnya jgn menilai berdasarkan apa yg dilihat selidiklah dahulu sebelum menyebarkan sesuatu. adakah salah tindakan SPRM memanggil mat iraq? di panggil belum tentu mat iraq bersalah atau PAS bersalah. kenapa nak pertikai kerja SPRM tak dakwa BN/UMNO? mana kita tahu SPRM tak dakwa BN/UMNO? kenapa bising SPRM panggil mat iraq? adakah nadanya sama jika BN/UMNO dipanggil oleh SPRM? rasa2nya semua blh jangka jika BN/UMNO yg dipanggil akan bergemalah alam malaysia ini menyatakan BN/UMNO terlibat rasuah.

    soalan spot yg akan dikeluarkan. abis yg KJ dan KM melaka yg amik rasuah dan disahkan bersalah oleh jawatankuasa disiplin UMNO kenapa SPRM tak panggil pun? teknik mengalih perhatian agar lupa jawapan kpd soalan asal.

    wallahua'lam....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive