Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, May 1, 2009

Satu Penilaian: Ketua Pemuda UMNO Negeri-Negeri? Bagus @ Bagus-Bagus @ Macam Bagus?

Ketua Pemuda UMNO Negeri-Negeri:-

Ketua Pemuda UMNO Negeri Perlis
Sdr. Mohsin Mohd Yusoff
Ketua Pemuda UMNO bahagian Padang Besar

Ketua Pemuda UMNO Negeri Kedah
Sdr. Badrol Hisham Hashim
Ketua Pemuda UMNO bahagian Padang Terap

Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang
Sdr Norman Zahalan
Ketua Pemuda UMNO bahagian Bayan Baru

Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak
Sdr. Maslin Sham Razman
Ketua Pemuda UMNO bahagian Kuala Kangsar

Ketua Pemuda UMNO Negeri Selangor
Sdr. Suhaimi Mohd Ghazali
Ketua Pemuda UMNO bahagian Sepang

Ketua Pemuda UMNO Negeri Wilayah Persekutuan
Sdr. Rizalman Dato’ Mokhtar
Ketua Pemuda UMNO bahagian Bandar Tun Razak

Ketua Pemuda UMNO Negeri Negeri Sembilan
Sdr. Mohd Helmy Din
Ketua Pemuda UMNO bahagian Rasah

Ketua Pemuda UMNO Negeri Melaka
Sdr. Karim Yaacob
Ketua Pemuda UMNO bahagian Bukit Katil

Ketua Pemuda UMNO Negeri Johor
Sdr. Mohd Fadil Muskon
Ketua Pemuda UMNO bahagian Air Hitam

Ketua Pemuda UMNO Negeri Pahang
Sdr. Abu Jimi Samat
Ketua Pemuda UMNO bahagian Lipis

Ketua Pemuda UMNO Negeri Terengganu
Saiful Bahri Baharuddin
Ketua Pemuda UMNO bahagian Marang

Ketua Pemuda UMNO Negeri Kelantan
Sdr. Anuar Safian
Ketua Pemuda UMNO bahagian Kubang Kerian

Ketua Pemuda UMNO Negeri Sabah
Sdr. Azman Hj Ruslan
Ketua Pemuda UMNO bahagian Keningau

Lantikan

Sdr. Anis Hisham Abdul Aziz
Pemuda UMNO bahagian Kuala Selangor

Sdr. Abdul Razak Abd Rahman
Ketua Pemuda UMNO bahagian Kota Melaka

Sdr. Khairul Azwan Dato’ Harun
Ketua Pemuda UMNO bahagian Pasir Salak

Sdr. Badrol Hisham Haji Zakaria
Ketua Pemuda UMNO bahagian Kuala Terengganu

Sdr. Mohd Faizal Hj. Ramli
Ketua Pemuda UMNO bahagian Teluk Kemang

Tahniah atas perlantikan saudara-saudara Ketua-ketua Pemuda Umno Negeri.

Walau bagaimanapun, masih terfikir dalam kopalo ese nih, adakah bonar dan cukup bagus perlantikan Ketua-ketua Pemuda yang baru ini, atau sekadar 'bagus-bagus' untuk melengkapkan syarat semato2 stolah YB Saudara KJ monang KP Umno atau mungkin juga sbg imbuhan utk 'puak 304'?

Kalau itu yg berlaku, mako poghit dan toghuih longlailah pomudo-pomudo. Tambahan plak, pada maso sedaro2 yang dilantik inilah, Insya Allah bakal menghadapi PRU ke 13 nanti. Atas tanggungjawab mereka lah untuk memastikan N.Sembilan dan negeri-negeri lain terus diperintah oleh BN khususnya Umno.

Kita sudah pasti mahu Pomudo bersikap lebey keras dan tegas korano itulah yg sangat-sangat sinonim dengan Pomudo dalam mompojuangkan agenda bangso kito yg mulio. Lantaran itu, di pemikiran ese tertanyo gak soalan utk kita sesamo pikir an:-

1. Adakah barisan kepimpinan Pemuda terdiri daripada orang yg berpendidikan? Kerano pado hemat ese, andai ado yg sokadar spm or diploma level, tak sosuai lah utk zaman skrang. Apatah laie kok yg sekadar blaja time degree dulu tak abis2 sampai skrang? Kat Mesia tak abis, kat UK pun tak abis. Nak wat camne, dah bongap.Tapi kok ado yg sekadar spm or diploma tuh, eloklah poie sambung blaja dulu.Ghonti an pogang jawatan tuh. Zaman sokarang bukan zaman mcm dulu-dulu. Zaman sokarang org totap tgk sijil. Kok sijil boli kek internet atau momano tompek, lagi laaa tak leh pakai. Tapi kok muko tak malu, bodoh tapi nak pegang jawatan gak, ghasak ko lah jang. "Pengalaman dan pendidikan mosti samo seiring." Tapi kok bodoh takleh nak diajar, bangang takleh nak dibontuk, ese takleh laaa nak cakap papo laie.

2. Adakah benar kepimpinan Pomudo skrang ado orang-orang kuek Bro Anwar Bin Ibrahim? Kok ado, hati-hatilah. Kerano mereko ni handal bomuko-muko. Apa perancangan mereko, tunggu dan lihat. Tapi pocayolah, mereko inilah yg bakal menghancurkan Umno jugak.

Sesamolah kito pikir an. Kok ado pomudo-pomudo yg toghaso ati tuh, ese mintak maaf la yo. Sokadar terpikir yo. Style pomudo kan kogheh.

Tapi kot tanya kat B.A.B.I, pasti eh dio jawab, 'yang sompet itulah sodap bang, lagi sompet lagi sodap'. Tapi kita takleh ikut dia, dio spesis 'blakang bang'.

8 comments:

  1. Sejak dari dahulu lagi, Ketua Pemuda Negeri jarang menonjol dan mendapat tempat di peringkat nasional kecuali seorang dua.

    Ada juga Ketua Pemuda Negeri yang kaku dan terus hilang di persada politik walaupun di peringkat bahagian pada mulanya cukup menonjol.

    Saya kurang arif, adakah Ketua Pemuda Negeri tersebut sebahagian besarnya exco Pemuda Pusat yang menang atau ada yang dilantik walaupun kalah.

    ReplyDelete
  2. tapi kali ini saya respek saudara khairy..semuanya berpelajaran tinggi..contoh kp negeri selangor saya kenal orangnya bagus..

    ReplyDelete
  3. tapi kali ini saya respek saudara khairy..semuanya berpelajaran tinggi..contoh kp negeri selangor saya kenal orangnya bagus..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. berpelajaran tinggi ajo pun tak cukup untuk menang pilihan raya sekarang. Mesti disertakan dengan amalan kerja yang tinggi integriti. Kalau dah didapati bersalah rasuah, tinggi melangit pun pelajarannya takdo yang akan undi nya ha!!!

    ketua2 pemuda negeri ni tidak lain semuanya yang ikut telunjuk Ketua Jahanam. Memang akan terus jahanam lah UMNO tuh.

    ReplyDelete
  6. berpelajaran tinggi ajo pun tak cukup untuk menang pilihan raya sekarang. Mesti disertakan dengan amalan kerja yang tinggi integriti. Kalau dah didapati bersalah rasuah, tinggi melangit pun pelajarannya takdo yang akan undi nya ha!!!

    ketua2 pemuda negeri ni tidak lain semuanya yang ikut telunjuk Ketua Jahanam. Memang akan terus jahanam lah UMNO tuh.

    ReplyDelete
  7. berpelajaran tinggi ajo pun tak cukup untuk menang pilihan raya sekarang. Mesti disertakan dengan amalan kerja yang tinggi integriti. Kalau dah didapati bersalah rasuah, tinggi melangit pun pelajarannya takdo yang akan undi nya ha!!!

    ketua2 pemuda negeri ni tidak lain semuanya yang ikut telunjuk Ketua Jahanam. Memang akan terus jahanam lah UMNO tuh.

    ReplyDelete
  8. betul...sokong...bebudak PAS & Adil selain DAP dalam pemuda masing-masing seme berpendidikan...at least ada degree...tp kot dlm Pemuda Umno sekadar pengalaman, degree pun xde, integriti pun xde,ikut telunjuk org atas, alamatnya skadar pak pacak la.sekadar glamer sendiri-sendiri.memang confirm PRU ke 13 Umno bungkus.bak kato n9, masak lomak cili api.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive