Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 12, 2009

Alahai...Nizar...

"Saya akan memohon restu Sultan Perak, Sultan Azlan Shah secepat mungkin bagi membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak"
- Mohammad Nizar Jamaludin (Menteri Besar Perak)

Pelik saya mendengar ungkapan ini keluar dari MB Perak (DS Nizar) ini. Kerana selama ini segala tindak tanduknya langsung tidak menghormati keputusan Sultan. Kenapa pula nak minta Perkenan Sultan Perak

Bubarkan sahaja DUN Perak. Tak perlu minta perkenan Sultan Perak. Minta sahaja Mahkamah membubarkan DUN Perak.

20 comments:

  1. HIDUPPPPPPPP RAIS ZAINUDDIN,,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  2. kalau dia minta restu pon apa salahnya...at least dia hormat raja.

    ReplyDelete
  3. ha'ah kan! itu tanda nizar hormat raja. nizar hormat raja atau hormat che ye nun alif? inilah islam yg sebenar. jika untung untuk kita = halal, untung utk org = haram. hormat raja dgn mohon derhaka, hormat raja dgn mohon semak keputusan di mahkamah, hormat raja dgn pertikai keputusan raja. ini lah IR dlm dunia yg paling pandai undang-undang.

    ReplyDelete
  4. wey puki.... KO BEE END lah yg perangai mcm hanjeng... take over negeri secara paksa then cakap "Kami berjaya mengembalikan Perak ke landasan yg betol" sumpah ko bodo... baca laaa UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI PERAK.... ingat BN ini BAPAK Undang-undang ke??

    ReplyDelete
  5. Anon 11:26,

    Kita kena ingat PR tu hanya pakatan, tak de iktan resmi macam BN.

    PRU12 dulu, kita kita kerusi BN ade majoriti dari PAS, PKR atau DAP. Dgn budi bicara Sultan, dia panggil PAS, PKR & DAP yg sepakat kata boleh 'bersatu menubuh kerajaan' walhal BN lebih 'majoriti' secara individu tapi 'minoriti' secara kolektif. Keputusan Sultan betulkan ?

    Bila lompat 3 ADUN ke BN, Sultan panggil Nizar dan suruh letak jawatan dan dikira kosong jika ingkar. Bila tak letak jawatan, kira kosong tak - kalau kita ikut titah Sultan tadi ?

    Bila Sultan panggil semua ADUN majoriti, macam dia buat tahun lepas - betul tak cara tu ?

    31 ADUN bersetuju utk bergabung - macam dulu jugak - maka Sultan angkat MB baru - macam dulu jugak. Betullah Sultan buat tu.

    Makkamah Tinggi Ipoh pernak kata kes perlembagaan ni harus didengar kat Mahkamah Persekutuan. Tapi sena tendang balik. Semalam tandang lagi, nanti rayuan baru mahkamah Persekutuan bersidang. Semantara tu Perak kecoh.

    Peguam Negara & Ketua Hakim Negara MESTI mengambil tanggung jawab ini serta merta. Selesaikan 'isu Perlembagaan ini' walaupun MESTI bersidang hingga larut malam atau tak tidur pun.

    Set the priority right immediately.

    Nani Cheras

    ReplyDelete
  6. jika menguntungkan, boleh saja... jika merugikan, peduli apa raja...

    ReplyDelete
  7. Skrip nizar tu ditulis oleh ngeh ... maklumlah puppet master si nizar ni lebih sudu dari kuah.

    ReplyDelete
  8. Puak PAS nak over-seronok buat pe ... DAP yang jadik "Master" ..ngko orang macai bin balaci je..

    Org Peghok

    ReplyDelete
  9. walau apa pun....Maruah Zamry, UMNO dan BN sudah jatuh seperti anjing kurap sekarang...malu besar mereka...sekurang-kurang sudah membuktikan apa yg dikatakan dan diratib hari2 olh zamry bhw dia MB Sah Parak rupa-rupanya PENIPU dan PEMBOHONG (sekurang2nya sekarang ni lah)..lepas ni tak tahu lg game ni pergi takat mana...

    First round...projek bilion RM UMNO / BN di Perak telah gagal dan telah mendapat malu besar dan imej mereka semakin hancur di mata rakyat....itulah balasan bg org2 yg tiada lain dlm hati mereka kecuali sikap tamak haloba yg melampau-lampau seperti iblis dan syaitan....UMNO/BN sudah kalah sebenarnya...susah anda nak bangun dan membina kekuatan semula...ianya memerlukan puluhan tahun....akibat rakus dan tamak dan gelojoh anda,anda rugi puluhan tahun akan datang...percaya dan insaflah UMNO, ini kerana UMNO rosak bukan kerana pembangkang...tp UMNO rosak dan punah kerana UMNO sendiri...renungkan lah...

    ReplyDelete
  10. Tak pernah aku tengok blogger sebuduh hang. Perkenan Sultan diperlukan bukan mahkamah. Itu semua kuasa Sultan. Kalau beginda tak setuju atau sebaliknya, mahkamah boleh buat apa?

    Bodo piang!

    Isteri anak nogori!

    ReplyDelete
  11. bagus ahmadalbab. anda berjaya membuatkan pembangkang yang komen ni terasa panas. sindiran yg baik sampai isteri anak nogori ni pun jadi bodo piang tak faham sakastik.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  12. bro....mahkamah pun mike tak caye.. masa sidang dun lepas kan diangkatnya keputusan sidang dun bawah pokok yang dikatakan mahkamah tidak sah..
    muahahahahahh

    ReplyDelete
  13. Ekau karang la sikit karangan kau yg cantik2. Jgn dok harap sifu kau Ahmadalbab aja yg karang.Jgn jadi nasi tambah aja atau pelakon tambahan hang kebun. Org tulis Bodo Piang kau tulis Bodo Piang, jenis sambut cakap orang atau kau memang budak2, akai pandak.

    -Pak Chu Cheng-

    ReplyDelete
  14. U all tau ke apa maksud "mohon derhaka"? U ada blajar ke bahasa Istana? kalu xtau jgn nk byk cakap. "Mohon Derhaka" bermaksud xbersetuju bkn nya nk derhaka...
    kalu itu yg puak2 hangpa dok bising, kanapa xbising pasal buang imuniti raja2 pd thn 1993 dulu? kanapa xbising semasa pemimpin U**O kelantan (skrg Tan Sri) menabalkan sultan lain utk menganti Sultan Kelantan skrg?? adakah itu tidak derhaka..???

    ReplyDelete
  15. Den dah kobar kan semalam, kalau tak tau nulis jangan menulis. buek kono bangang-bangang dengan orang yo kau ni. tu sobab kau paneh miang, sobab hati kau busuk.

    ReplyDelete
  16. lama dah..blogger paneh ni putus wayar halusnya..dia ni rasis..anti cina..anti india...yg dia tahu cuma hidup untuk melayu.Allah sendiri masih mengizinkan pendurhakanya bernafas di bumi ciptaannya..sekalipun mereka yg durhaka itu terus berdegil mengakui keesaan Allah.ini kan blogger paneh yg separuh tiang nih..nama aje belaja tinggi, tapi hanya semata2 menjadi pengampu dan pembodek org kaya.blogger paneh ni sepatutnya gunakan ilmu utk mendesak pemimpin umno mengubah pendekatan umno dan membersihkan umno.bukan menyuburkan kebencian sesama kaum dan bangsa. ramai berpandangan nizar tidak menderhakai raja mahupun Allah..malah puak zamberylah yg terus mahu mendabik dada membelakangi segala.

    wee meng tat ( sepupu jiran sebelah laki atok mak tiri dia )

    ReplyDelete
  17. lain dah nada wee meng tat ni. tetiba lak jadi insan syumul. cakap depan lain belakang lain. dulu lain sikalang lain. sudah la kuih tat. toksah la nunjuk baguih sgt. kalo tak dimakan taik dihidu pun jadi la. itulah akronim paling tepat utk org bernama wee meng tat.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  18. Kalau Zambry "ada telur" dan "anak jantan", apa kata beliau dan Nizar berpakat mengadap Sultan Perak untuk membubarkan DUN. Biar rakyat Perak yang tentukan siapa yang layak memerintah kerana rakyat Perak sedang menderita akan krisis ciptaan ini. Biar rakyat yang tentukan.. negara kita kan negara demokrasi?... Mengenai kos piilihanraya yang tinggi, rasanya kos rakyat menderita dari krisis ini adalah lagi tinggi... pelabur pun takut masuk ke Perak akibat ketidaktentuan ini.. yang dah ada di Perak pun boleh keluar ke Selangor dan Pulau Pinang yang diperintah PR. Oleh itu, sudah seharusnya BN setuju kuasa dikembalikan kepada rakyat Perak kerana kalau tidak, BN dilihat sebagai GILA KUASA kerana terus mahu bergayut memerintah Perak tanpa pilihan rakyat dan tanpa mahu kembalikan kepada rakyat untuk memutuskan siapa yang layak membentuk kerajaan....

    ReplyDelete
  19. Den sokong...Bg UMNO yg boleh hidup di Malaysia ni adalah org Melayu sahaja....UMNO amat anti Cina, anti India dan semua bangsa lain selain bangsa Melayu....

    UMNO amat benci pd bukan Melayu....tp dia bodoh...mereka semua adalah manusia yg Allah jadikan....sama yo cam ekau UMNO....

    UMNO amat benci pd org bukan melayu....itu yg dapat aku simpulkan....

    UMNO amat sayang org Melayu...tp Melayu semakin layu, semakin punah, semakin hancur, semakin roak, semakin papa kedana, semakin merempat, semakin rosak akhlak....

    Bangsa lain yg dibenci olh UMNO...mereka lah kini pemain utama ekonomi malaysia.....org melayu yg amat dicintai olh UMNO hanya berbangga melihat mereka kaya raya, dan bekerja sbg kuli batak mereka saja....org melayu yg amat dicintai olh UMNO hanya kuli pd mereka....kesian...

    Melayu yg amat dicintai olh UMNO kian hancur dgn rempit dan dadahnya....dan kalu kita ke KL dan bandaraya besar lain seolah-olah negara kita bukan Malaysia kepunyaan MELAYU!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  20. Baguih dok ada.....
    Betul tak, Kalo apa yg org BN Buat Semua salah dan berdosa dan hina dan masuk neraka dan hanjeng dan syaitan laknatullah?

    Tapi apa yg opposite buat semua betul dan tidak berdosa, tidak salah, tidak hina, mulia, boleh pahala dan masuk syurga. Kesian tok guru kerana ilmu yg disampaikan anak murid tak faham @ tak nak faham @ anak murid buta hati @ buta kayu @ BANGANG!

    Istilah mohon derhaka bermaksud x setuju, tak setuju bukan ke derhaka? Nampaknya kena bukak kamus bahasa la pulak... camtu pun x nampak lagi ke? x nampak atau butakan mata? atau mmg buta hati?

    Ni lg satu bila org melayu cakap pasal melayu dikatakan rasis, kata nak bagi baik org melayu = rasis, nak bg org melayu kaya = rasis. tu DAP dok mintak Malaysian Malaysia x kata rasis! malaysian malaysia nak samarata, apa yg x sama? apa yg x rata? x samarata apabila org cina x dpt apa yg org melayu dpt dalam erti kata lain DAP nak org cina dpt apa yg org melayu dpt. DAP berjuang utk org cina la tu tapi x rasis.... yg baguih dok ada org melayu pulak sokong pasal DAP dah jd pemimpin spt Umar Abdul Aziz, dah pandai baca quran dan hadis tonggang-langgang. Takbir! (kata DAP)Allahuakbar! (Sahut org islam)

    Syaitan mmg pandai berubah bentuk. bentuk yg paling disukai ialah bentuk org yg alim, pakai serban, baca quran, baca hadis maklumlah sblm dilaknat syaitan kan malaikat yg plg baik dan sempurna dikalangan malaikat.

    Kat perak kita dah lupa ke sejarah?
    Inggeris pun iktiraf kuasa sultan dan raja2 masa dijajah dahulu, tp skrg rakyat berani pulak lawan keputusan sultan. Hebat! hebat! hebat!

    Kenapa nak ambik jln bazir duit selesai masalah kalo ada cara yg tak membazir. yg betul org melayu bersatu. apa salah nizar bagi kpd Zamry jwtn MB. Nizar x nak bg atau ngeh x bg?. maklumlah Ngeh kat master puppet dan nizar kan puppet dia.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive