Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, May 8, 2013

Usah Berlembut Untuk Dipijak

Keputusan PRU ke 13 baru-baru ini secara jelas telah memberikan isyarat terhadap kesepakatan Cina. Ini kerana kita terlalu berlembut dan terlampau menjaga hati mereka demi 'perkongsian kuasa' yang telah diamalkan sejak negara kita mencapai kemerdekaan lagi.

Untuk itu, kerajaan BN perlu mengambil langkah drastik agar mereka ini mengerti dan memahami akan peri pentingnya menghormati hak-hak Melayu serta Bumiputera di negara ini. 

Cukup-cukuplah hak serta keistimewaan Melayu dan Bumiputera dipertikaikan. Inilah sebenarnya isu dan sentimen yang dimainkan oleh pembangkang di dalam PRU yang lalu. 

Justeru, segala peruntukan daripada kerajaan Barisan Nasional kepada negeri-negeri di bawah pembangkang seharusnya diagihkan hanya kepada kawasan-kawasan yang diwakili oleh BN sahaja.

Seterusnya menguatkuasakan pemantauan ke atas akhbar-akhbar berbahasa Cina serta persatuan-persatuan mereka yang berbau perkauman. 

Selain itu, lantikan bagi jawatan kabinet hendaklah diberikan kepada pemimpin-pemimpin yang lantang di dalam mempertahankan hak dan keistimewaan Melayu dan Bumiputera.

PM dan pemimpin-pemimpin Melayu hendaklah tegas dan tidak hanya menjadi pak turut kepada sesiapa juga yang sentiasa mempertikaikan hak dan keistimewaan Melayu dan Bumiputera.

Janganlah sampai pada masa akan datang, ada lagi pemimpin-pemimpin BN khususnya UMNO yang menjadi korban sepertimana yang berlaku di Bukit Katil, Gelang Patah dan Batu Pahat di PRU-13.

LU FIKIRLAH SENDIRI...

35 comments:

  1. Melantak duit negara hasil cukai dari Perniaggaan Kaum Cina, kemudiannya belanja untuk Melayu-BN saja adalah tindakan yang memalukan dan merendahkan martabat Melayu keseluruhannya.

    Bukan semua Melayu lemah, dan bukan semua Melayu sanggup hidup mudah dari hasil rasuah.

    Pemimpin Melayu membenarkan kemasukan pendatang asing sebagai pekerja murah, menyebabkan Melayu bangga jadi Pengutip Toll saja.

    Jangan biarkan Melayu yang lemah, memimpin Melayu yang maju dan matang. Jika begini berlaku berterusan, Melayu hanya akan jadi seperti Orang Utan di Hutan Rezab Sepilok.

    ReplyDelete
  2. BN termasuklah org cina dari mca

    ReplyDelete
  3. den raso anon 2.42 ni gerentio cino bangkaiyang x sodar diri ni....perangai mengalahkan babi....

    ReplyDelete
  4. Melayu yg lemah duduk pakatan, yg kuat duduk umno sebab tu semua negatif. Semua yg gov buat semua salah, yg betol cuma dap, pkr dan pas. Dah kene berak atas kepala pon ingt dpat serban dari tok guru. Pernah ke melayu pakatan ni baca tujuan anwar, tujuan dap nak perintah? Pernah ke melayu pakatan ni tanya polisi melayu apa yg anwar nak mansuhkan? Pernah ke melayu pakatan tanya, hukum punitve homoseksual apa yg anwar nak mansuhkan? takdekan..

    ReplyDelete
  5. Walaupun Melayu dan pribumi banyak meluahkan rasa tak puas hati, kritikal dan sinikal, dan banyak mengata isteri PM, ketahuilah wahai YAB PM, tiba saatnya mengundi, kami ini juga yang akan mendokong status quo. Orang Melayu yang haknya banyak dipertikai dan dikonsensikan ini jugalah yang mengundi YAB semasa pilihanraya.

    Sedangkan orang lain yang telah dikorbankan segalanya, dan selalu bermanis muka dengan YAB, saksikanlah sendiri siapa yang telah mereka pangkah semasa hari mengundi.

    Pengajarannya, janganlah hingga hati kami ini terguris dalam sehingga suatu masa nanti kami terpaksa menilai semula akan apakah erti sebuah kesetiaan.

    ReplyDelete
  6. Kah!!!Kah!!!Kah!!!
    Dlm suka monang ado duka?Pasal Apo Jang? Monang dlm kekalahan ye? Itu realiti yg sebonar kan Jang?
    Undi Majority memihak Pakatan jadi maknonya majority rakyat menolak UmPORNO@Be End.
    Yang kalah pasti sedikit sebanyak ada rasa tak puashati di sebabkan ketiadaan ketelusan dlm sistem pilihanraya yg penuh penipuan,manipulasi dan berbagai cara tipu daya nak menang.
    Yang polik lg heran ni yg monang pulak jadi gilo sasau tak keruan,menyalah2kan pulak kaum lain,,,,APO KONO KAU JANG?
    Bukan ke kito ni sistem Demokrasi,dah tu yg dio pilih apo yg kau nk bising2 lg pulak,dah monang buek la kojo elok2 nt,jangan nk merapu2 hal lain,Buek kojo elok2,jgn bodoh2kan rakyat lg,jangan nk buek harto lg dgn duit negara mcm bapak kau punyo.Tunaikan amanah yg d beri dgn tanggungjawab,jgn songlap sano songlap sini lg.Ambil lah Ikhtibar dgn semuo tu.Ubah la mentality POYO tu.
    Tu pun UMNO tak faham-faham orang cina dah beyond thinking. Dah maju. UMNO tu yang tipah tertipu.

    Orang cina tak nak brim, tak nak tayar apa class nak bagi tayar.

    Melayu cerdik pun tak harap beras hama UMNO, kain batik dan gula sekampit.

    Dah nak tadbir urus sangat orang melayu, uruslah melayu yang dah lesu. Dah nak jadi tuan sangat kat orang melayu, jadilah!!

    Dok bising2 apo pasal!!!?
    UmNO@UmPORNO betul2 MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  7. Jang o Jang,,,
    PELIK BIN AJAIB nya bila ada pihak yang MENANG serta MENGAKU MENANG tapi MEROYAN seperti yang ORANG KALAH... sehinggakan sampai ke peringkat MENYALAHKAN ORANG lain seolah-olah ianya satu KESALAHAN... wal hal TIADA KESALAHAN yang dilakukan oleh pihak tersebut atau ianya MENEPATI serta MENGIKUTI LUNAS-LUNAS UNDANG-UNDANG yang TERMAKTUD DIDALAM PERLEMBAGAAN... nak kata pihak ini TAK TAHU yang dia orang MENANG tak mungkin kerana dia orang sendiri pun sudah mengatakan yang dia orang MENANG... bukti nya ULUL AMRI UMNO Datuk Seri Haji Najib pun sudah MENGANGKAT SUMPAH sebagai Perdana Menteri (PM) tak sampai 24 jam selepas Keputusan Pilihan Raya Umum (PRU13) diumumkan... kah kah kah !.

    ReplyDelete
  8. Kalau dari SIKAP yag ditunjukan oleh dia orang seolah-olah ianya bukan jenis GILA BIASA tapi sudah sampai boleh dikatakan GILA TAHAP TERTINGGI... ialah kalau dah ianya DITIMBULKAN seperti ISU PERKAUMAN dari Pemimpin Umno sampaikan ke Penchacai Upahan dan ada sampai sanggup BERMANDI DARAH... salah ke kalau gua kata dia orang ni GILA TAHAP TERTINGGI beb... sedangkan HAK MEMILIH adalah HAK yang DIBENARKAN oleh UNDANG-UNDANG... bukan semesti ORANG CINA kena MEMILIH atau MEMANGKAH BN sahaja... dan Pemimipin BN terutama nya ISI PERUT UMNO tidak boleh MEMAKSA SESUKA HATI MAK BAPAK ISI PERUT UMNO untuk MEMILIH BN... kerana Negara Malaysia BUKAN nya HARTA KEPUNYAAN MAK BAPAK ISI PERUT UMNO tapi HARTA KEPUNYAAN RAKYAT Malaysia keseluruhan nya... kah kah kah !.

    ReplyDelete
  9. Untuk itu sebelum ISI PERUT UMNO nak mengatakan yang pihak PR tidak dapa menerima KEKALAHAN baik aje lu orang CERMIN DULU MUKA lu orang yang TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI tu beb... sedangkan lu orang yang MENANG pun masih TAK PUAS HATI seperti ORANG GILA TAHAP TERTINGGI... yang mana ALASAN PERKAUMAN cuba DIBANGKITKAN walaupun MENANG... jadi TAK SALAH kalau di pihak PR TAK PUAS HATI dengan KEKALAHAN yang dikatakan ADA BUKTI bahawa Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) adalah BAPAK PENIPU... atau lu orang ISI PERUT UMNO tak YAKIN dengan KEMENANGAN yang DIKECAPI kerana KEMENANGAN tersebut telah DIBANTU oleh PENIPUAN SPR beb... gua sekadar BERTANYA aje beb sebab gua rasa dalam DUNIA NI hanya lu orang aje TAK PUAS HATI TAHAP GILA BABI apabila MENANG... kah kah kah !.

    ReplyDelete
  10. Jenis manusia macam ini Warikh,,,, selalunya kalau makan bukan setakat kenyang tapi sampai termuntah-muntah... dan kalau kumpul kekayaan biar boleh bawak masuk sampai lubang kubur... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

    ReplyDelete
  11. hahahaha...
    kau pasti ke pilihan kau betul?
    berapa banyak cukai yg kau byr selain dari road tax keto kau?
    brapa byk duit cukai yg kau bayar masuk perut umno? boleh kau pastikan?
    yang dilihat meroyan nampak mcm kat pembangkang nakuat demo katanya. kenan tipu kat spr. menang kat penang apsal tak demo?
    betul ke bangla pengundi hantu? camana dgn made in china doll yg dtg? takde ke pengundi hantu? kalau satu rumah urut 10 china doll buat ic palsu kat penang pangkah kat penang sapa dapat kesan? spr? rami tu nak trace, boleh kau pastikan?

    ReplyDelete
  12. Salam 1 Banglasia,,

    'Justeru, segala peruntukan daripada kerajaan Barisan Nasional kepada negeri-negeri di bawah pembangkang seharusnya diagihkan hanya kepada kawasan-kawasan yang diwakili oleh BN sahaja''.

    Bukan kah itu satu Penganiyaan pada pengundi yg memilih wakil mereka?Demokrasi kah begitu? POYO botul la kau Jang,,, Bagi dokek ketuo UmPORNO Bahagian la tu yo Jang? Nak bagi bosar Tembolok dio n kroni termasuk kau ko Jang?
    UmNO@UmPORNO betul2 MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  13. satu org cina kalikong buat rumah, kawin dgn pempuan made in china di seremban. camana status bini dia? boleh tak dia mengundi? silap2 5 tahun dah ada ic. DAP punya risalah ckp beli kerakyatan rm50 je. kalau ada 50 kalikong kawin dgn made in china macamana?
    bangla tu semuo jadi bahan nak alih penipuan yo tuh.
    Pikir???

    ReplyDelete
    Replies
    1. 100% botul..... Seme dok leko bangla.... Yg cino lupo.....

      Delete
  14. Dah kobar pakatan tlg rakyat. Duit cukai kat selangor sampai tak kat rakyat? duit cukai kilang carlsberg tak sampai ke kat rakyat? banyak tuh.
    Cakap kongsi kuasa, 1 penggal PKR pegang kali ni bagi lah PAS pulak jadi mb. Takut hasan ali jadi mb, kau cantas dia awal2. apa yang kau kongsi?
    kau tak aniaya hasan ali ke?
    Pemimpin pakatan tak kaya ke?
    kalau klua ISA boleh beli rumah baru dari Bukit dsara ke segambut dalam tak kaya ke? power tuh..
    jiwa rakyat tul.
    yolah dio dtg ceramah naik moto kriss yo. tu yg org suko tuh.
    ngehehehehe....hahahhaaha....

    ReplyDelete
  15. Allo anon 8.30.anon 8.36...
    Kau ni pun tahap bahlul jgk ni,,,
    bodoh melantun2,,,kau nak bg alasan cina dol la pulak,,,apo ko bangang kau ni,,, tak payah la kuar ckp2 bodoh kau tu lg dh,macai mcm kau ni UmPORNO memang suko bonar ni,sonang cucuk hidung.
    Suruh la JPN dan SPR kasi BERSIH betul2 semua tu,,,apo pasal Diaorang pusing kong kalikong pulak?DAP yg jago JPN/SPR ko?
    Kau ni kalau bodoh jangan ajak orang samo bodoh mcm kau,jgn tunjuk bonar bodoh tu,nt di kobar dek orang BAHLUL,,,kah!!!kah!!!kah!!!
    UmNO@UmPORNO betul2 MELOYAKAN,,,

    ReplyDelete
  16. Anon 8.44..
    Apo kato lepas ni semua ahli Parlimen istihar harto masing2,ado berani ko agak2?
    Mintak sampaikan kek sapo2 ahli parlimen UmNO@UmPORNO@Be End kau tu bawak usul dlm Parlimen nanti JANG,ok tak cadangan Den?
    Kalau Zaman Pak Lah dulu ado usul tp di tentang keras oleh Mat Sombab dan Nzri kalau tk silap,,,ado botul?

    ReplyDelete
  17. hahahaahahah...
    payah sikit kalau nak isytihar harto ni, nik aziz cakap tanah kat kelantan dio pogang amanah yo. isytihar lebih kurang cam nik aziz yolar. bulehkan?
    kau mental bhai. tu yg meroyan tuh.

    ReplyDelete
  18. Buktikan dulu pengaruh PAS dalam pakatan kat Selangor. Apa yang PAS nak buat masa zaman Fadzil NOOr dulu laksanakan kat Selangor. Kuasa di tangan anda.
    Kadang2 Allah tgk satu masa dulu kau cakap nak laksanakan Islam bila ada kuasa kau buatlah.
    Tapi kalau kau tak buat, ramai rakyat yang jadi saksi apa yang kau laungkan satu masa dulu.

    ReplyDelete
  19. Masya-Allah Anon yang meroyan kat atas nun

    Nampak salah orang aje, macamlah kroni depa suci sangat. Nampak Rosmah tak pakai tudung, Anwar bisexual tak nampak. Nampak UMNO pakai kroni, puak dia yang kononnya amalkan Islam kat Kedah ni buat sama pun tak nampak. Nampak harta orang UMNO bertimbun-timbun, harta puak depa dan Anwar Ibrahim tak nampak. Kalau ikut bahasa yang dia guna tu pun dah tak layak jadi rakyat Malaysia. Kita ni rakyat bawahan parti mana pun macam gitu jugak tak kiralah sapa yang memerintah. Kita cuma ada hak agama dan bangsa untuk dipertahankan.

    ReplyDelete
  20. Hompuk...hompuk. Banyak tul komen hang sorg. Meroyan tak tentu arah tu kenapa? Dah kalah dah la. Kesian. Meh sini ayah hompuk hang dengan bata. Hehehe.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  21. kah!!!kah!!!kah!!!!
    Semuo macai UmNO@UmPORNO tak terjawab apo yg den kato kat sini,,,semuo memberi kato2 yg menunjukkan sifat macai,langsung tak bernas,hompuk bato la,meroyan la,,,kah!!!kah!!!kah!!!
    Yang botul kemenangan tak bermaruah,tu la pasal dh monang pun tak sonang duduk jugak,,,
    kah!!!!kah!!!kah!!!!
    Esok jangan pulak keluar citor gambar potoshop kek kelana jaya tu Jang,,,menyerlahkan lagi tahap macai kau semuo nt.
    kah!!!kah!!!kah!!!!
    UmNO@UmPORNO betul2 MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  22. Ayuh melayu bersatu kita protes secara senyap.. Buy chinese last buy malay first.. Jgn beli roti massimo itu cina punya beli gardenia syed bukari punya.. Sesapa yg beli insuran dr org cina kita terus berhenti jgn bg duit lg kat mereka setiap bulan.. Jgn beli brg kat family store penyokon tegar dap, beli dr mydin or kerajaan tlg buat byk kedai rakyat, jgn beli top up kat kedai cina cari kedai melayu, jgn beli brg hardware kat kedai cina, beli kat supermarket, apa2 pun brg dr kedai cina kita boikot kalau terpaksa sgt beli la sikit.. Itu pun kalu murah sesangat atau pun kita minta tawar smpi dia takda untung byk. Kita ajar diorg cukup2 dlm 5 thn ni, kalu dia blh buat red bean army kita pun blh. Sbb kjaan tak blh tunjuk sgt sikap anti cina so kita sbg rakyat la yg main peranan biar melayu pakatan saja yg tlg cina..

    ReplyDelete
  23. Kito bukan nak kiro monang.
    Kot ramai jumlah yg datang pun, belum pasti benar.
    kot berpuluh ribu berhimpun duk menunggu dajjal muncul wat apo?
    tu yg hati tak sonang bilo nengok sendiri dajjal muncul naik motor kriss dpn mato.
    si mata satu, pandang satu kepada dunio.
    Ko tgk bendero yg kau pikul, satu mato tak bersambung. kaler biru memandang dunia.
    Yang ditunggu dek pengikut eh.
    yang benar jadi salah, yang salah jadi benar.
    Macai kalau bos suh pegi berhimpun dio buek eh tuh.
    Itu barau macai
    Wakakakakakkaa...

    ReplyDelete
  24. Sebenarnya puak pr n anwar dah meroyan tak dpt perintah negara dah janji ngan org cina SAYA JADI PM INI KALI.allah masih sayangkan umno utk perintah msia.skrg tengaj buat seribu alasan ngapa kalah.itulah qada qadar allah.lim guan eng kelantan selangor dah dan akan sumpah.anwar bila lai. dahla tu kojo banyak nak buat bangunkan negara.tak silap ddn pangkah bn kali ni.dulu pangkah pas.nyosal lak rasa eeeeeeddd...puak pr n anwar dab gilo talakpo

    ReplyDelete
  25. Tom jobo ekau dah paneh dgn ulasan aku yg bernas. walau pun ekau tak mampu berhujah mcm cendiakawan jgn lah tunjuk ketidak matangan ekau spt tergelak mcm beruk makyeh. kalau kalah sekali pun jgn ckp cino tertipu tetapi sebenarnya BN taik penipu, kamu slh sorang pengikut mahataik yg mula buat kenyataan hasutan.

    ReplyDelete
  26. Gasak lah melayu samo melayu... Cino tersongih memerhati gelagat korang...

    ReplyDelete
  27. PRu 14 nanti DAP akan melantik ORANG melayu utk jadi wakil parti DAP..KALAU MONANG DAP NANTI TOTAP ORANG MELAYU YANG JADI PM KO MONTORI BOSAR KO..TAPI JADI PAK TURUT JO LA...YANG BUEK KEPUTUSAN AE TOTAP LIM KIT SIANG KOK N KARPAL SINGH KOK DIORANG BRDUO NI MASIH HIDUPLA...TAK PUN LIM GUAN END N THERESA KUT.APO2 HAL TOTAP MELAYU JADI BARUA N CINO JADI TUAN AE...KORANG SUMO UNDILAH DAP UTK AKAN DATANG..1 MALAYSIA JADI 1 CINOSIA...HOOREY

    ReplyDelete

  28. NAK MONANG MESTI LA MENIPU..BIASO AE YANG KONO TIPU NI KALAU TAK BODOH ATAU PUN BANGANG...JADI BARISAN TU MEMANG PANDAI.. PAS, PKR , DAP TU MEMANG BODOH SOBAB KONO TIPU...TAKKAN KORANG NAK SOKONG JUGAK ORANG BODOH...SAMO LA KORANG BODOH...HIDUP
    BARISAN...

    ReplyDelete
  29. BN DAH MONANG..MENIPU KO TAK MENIPU KO ITU HAK MASING2 NAK MONANG...BIASO LA BRO,,DALAM DUNIO NI MANO ADO MANUSIO YANG ELOK SOMUO AE.SIAPO YANG PANDAI DIO LAH YANG JADI JUARO..MANO YANG KALAH TU DUDUKLAH DIAM2,,TUNGGU JO 5 TAHUN LAGI..BAGILAH BARISAN TADBIR NEGARO NI MCMMANO DIORANG SUKO..NAK TRLINGKUP KO NAK TRBALIK KO..ORANG2 PAS,PKR N DAP DUDUK JO LA TGK..BILO KORANG MORINTAH BESOK,KALAU LA...KORANG BUEKLA APO YANG KORANG SUKO...

    ReplyDelete
  30. Kalau umor panjang den nak tgok bonar DAP merintah, sobab den nak tgok kek mano kedudukan org melayu yg beryoyo menyokong DAP, opo koh bangang bonar sekarang ni pun tak do melayu kek DAP tu kau agak dio merintah dio nak lotak org melayu ko ghontianlah. Pelantikan exco p.pinang baru ni kau listkan kek den ado tak pemimpin melayu tersenarai mampuih lah melayu kek penang tu padan ngan muko kau.

    ReplyDelete
  31. tak payah tunggu umur pjg pun buleh tgk kat penang ngan s'gor. takdo kuaso apo pun PAS ni. nak tgk Dap merintah sampai kiamat pun mintak jgn lah.
    nak tgk hukum hudud kek kodah pun dah ado petunjuk. kot yg mano yg paham la.
    jgn heboh melalak yo pasal hudud.
    Pandang , pikir.

    ReplyDelete
  32. punya ler emosi bgi komen dgn tuduh tidak berasas,main hentam jer mcm ketua umum.Inilh rekrut2 yg di lahirkn ketua umum.Putar cerita tdk berasas.Nak tnya audion di atas,petang tdi saya makan nasi tapi ape?sila jawab..

    ReplyDelete
  33. pembetulan...tapi lauk apa yer?sila jawab

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive