Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, March 16, 2009

Breaking News

It is learnt from some sources that 4 prominent leaders of UMNO have been shown with show cause letters for alleged bribe in the running for UMNO's election. The four are Tan Sri Muhammad Muhd Taib, Datuk Seri Ali Rustam who are vying for the Deputy President's post while KJ and Khir Toyo for the Youth Head post. Well, the Management Committee will decide whether these four are able to contest or not. Hopefully, UMNO will be clean after this 'cleansing process'.

10 comments:

  1. Bro, kau rasa j/kuasa pengurusan Umno ni berani ke ambil tindakan kpd 4 org tu? Huh..

    ReplyDelete
  2. tak tau lah.. kita tunggu saje lah tengok sama ada j/kuasa pengurusan ni "ada telor" ke tidak.. buat apa nak simpan "pemimpin" yang takde integriti.. puak-puak ni yang akan melemahkan bangsa dan parti..

    ReplyDelete
  3. Ini Najib dapat isyarat dari Madey kah?

    ReplyDelete
  4. Mungkin kah?

    Senarai pemenangnya?

    Presiden ~ Najib (Mohd Najib Abdul Razak)

    Timbalan Presiden ~ Muhyiddin (Muhyiddin Yassin)

    Ketua Pemuda ~ Mukhriz (Mukhriz Mahathir)

    Mungkin?

    http://tanyasoal.blogspot.com/2009/03/pemenang-pemilihan-malaysiakini.html

    ReplyDelete
  5. kalau betul macam yang dikhabarkan, BAGUIH SANGAT-SANGAT LAAA... dah lama sangat duk teriak supaya KEPALA-KEPALA ni ditangkap dan didakwa supaya EKOR-EKOR pun kena harung sekali.

    tapi tu la dia... hat UMNO saja ka yang duk kalut nak bersihkan parti, hat PAS plak macam mana? Takkan sudahnya nak biaqkan geng-geng yang duk kaut untuk kekayaan peribadi tu disimpan sama? Yang duk tabuq duit untuk pemilihan Jun ni, takkan lepaih kut dan sama-sama duk gelak kat UMNO?

    Tak kiralah apa parti pun, selagi benda rasuah ni duk simpan lama, selagi tu la sesebuah organisasi tu tidak akan mendatangkan kebaikan, bahkan semakin membusukkan, melemahkan dan menghancurkan sesebuah negara...

    ReplyDelete
  6. Mari raikan?

    Melaka bebas sudah daripada salah seekor yang haprak menodai UMNO?

    ReplyDelete
  7. Mari kita lihat, siapa yang kena..

    1. Di TV tadi, Abdullah terganggu emosi dan agak sugul dalam meraikan kejayaan (sepatutnya ceria dan bersemangat) pelepasan tuntutan Brunei ke atas Limbang.

    2. Sejauhmana ketelusan Pengurusan UMNO khususnya Jawatankuasa Disiplin atau sidang akhbar membersihkan khabar khabar angin.

    3. Apakah reaksi dan tindakan mereka selepas dikenakan hukuman atau tuduhan.

    4. Apapun ribut yang melanda, noktah dan penyelesaian pasti berakhir di PAU nanti atau UMNO diseret sekali lagi ke mahkamah atas 'perangkap2 dan agenda' yang mungkin sudah disediakan.

    ReplyDelete
  8. panglima bukit gantengMarch 17, 2009 at 7:50 AM

    kalau dulu sekor lembu terkorban, skrg harapnya 4 ekor lembu skali terkorban! Tak rugi pada umno, pengikut2 diorg ni akan lari bila diorg ni takda kuasa!

    ReplyDelete
  9. Selagi UMNO mengamalkan "collective decsion making" tidak akan ada mereka2 yang berani buat hal. Kalau ada pemimpin yang berlagak macam tuhan dan selagi ada pengikut yang menganggap pemimpin mereka macam tuhan, akan hancur leburlah segalanya.Ia juga terpakai pada mana-mana organisasi dan parti2 politik,termasuk PAS,DAP, PKR ,PPB...

    ReplyDelete
  10. UMNO akan menjadi lebih kuat dengan pemimpin yang lebih bersih dan pembangkang sudah tidak lagi mempunyai isu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive