Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, March 26, 2009

KHAIRY JAMALUDDIN BAKAL DITAHAN UNTUK SIASATAN SPRM?

Sekalung takziah kepada Khairy Jamaluddin atas kemenangan beliau menjawat jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Kenapa takziah? Kerana beliau telah membuktikan betapa murahnya harga diri perwakilan. Kejayaan beliau mem'bela' perwakilan sebelum pemilihan adalah bukti betapa rendahnya maruah KJ sebagai ketua. Nilainya mungkin hanya pada kertas yang bercetak.

Beliau sendiri mengakui dalam ucapannya betapa harapan beliau begitu tipis. Pencalonan akar umbi begitu jelas berpihak kepada Mukhriz Mahathir. Beberapa hari sebelum pemilihan pula beliau didapati bersalah atas jenayah rasuah. Dalam ucapannya juga dia mengakui terpaksa turun berjumpa dengan hampir kesemua perwakilan. Untuk apa perjumpaan ini, kalau bukan untuk mengkhinzirkan diri. Kenapa khinzir? Kerana rasuah itu sejijik, sehina dan sedungu khinzir.

Tahniah kepada perwakilan yang menyokong KJ kerana anda kini orang kaya baru (OKB). Dengar kata habuan selepas kemenangan KJ ini pun besar. Maka jadilah anda semua khinzir2 yang berkeliaran, melata di bumi Malaysia, tunggu masa untuk disembelih Teresa Kok dan kroni2nya. Semasa DAP berjaya menguasai Selangor pada PRU 12 baru2 ini, mereka adakan majlis BBQ khinzir sebanyak 5 ekor, maka selepas ini pasti tak terkira banyaknya babi BBQ yang bakal mereka makan. Mungkin tak termakan kerana daging2 mereka ini sebenarnya tidaklah seenak babi ternakan di kandang.

Sewajarnya SPRM menyiasat babi2 perasuah dan makan rasuah ini. Kerana jika tidak, apa guna wujudnya SPRM kalau gagal melaksanakan tugas yang paling asas.

Untuk KJ, perkasakanlah diri anda, kerana jalan anda di hadapan pastinya bukan mudah!!! Jangan nanti anda mengikut jejak langkah bekas bakal bapa mertuamu yang pernah singgah di penjara Sungai Buloh untuk bermalam. Pastinya ianya tidak berbaloi!!!

11 comments:

  1. apa kone eh jang...tomonong ajooo...

    ReplyDelete
  2. apo yang ekau nak herankan? bagus apo pemudo pilih KJ. Berani bersuaro, mesra rakyat, mengambil borat...bukan macam si mukhriz...penakut...hipokrit...konon lelaki berprinsip...pooooddah.

    ReplyDelete
  3. abah .... adik kalah wawawawa !

    ReplyDelete
  4. HINANYA PERWAKILAN YANG MENJUAL BANGSANYA DAN CELAKALAH MEREKA DAN ANAK BINI MEREKA SEMUA KERANA MEMAKAN DUIT RASUAH

    ReplyDelete
  5. pesanan aku pada mukhriz mudah, jangan harapkan sangat bapak ko yang dah expired tu. Tengok KJ, sikit pun tak dapat bantuan Pak Lah, itu lah namanya pejuang. Tidak mengharap pada kedudukan orang tua. Ini baru jiwa muda!!!
    Kalau harapkan bapak yang tolong burukkan dan tuduh oranglain untuk ko menang, boleh balik kedah. Sini bukan tempat hang!!!

    ReplyDelete
  6. Pantet Miang apa yg engkau meraban tak tentu hala ni? Karangan kau jgn la tunjuk emosi sgt tak baik. Aku tgk mulut kau sikit2 babi, sikit2 kau sebut babi. Nanti berkat org ramai baca dan sumpah kau blog kau tup2 cukup 40 org kau terus jadi babi. Blogger BN aku tgk majoriti modal nya liwat babi liwat babi. Tak da kualiti langsung karangannya. Tak mcm blogger pembangkang yg penuh fakta dan logik difikir rakyat. Jangan jadi Parpu Kari sudahlah sbb badan dia separuh Hindu.

    ReplyDelete
  7. Sudahlah ano 10.31, Konon blog pembangkang cerita logik DAN BERKUALITI. Cerita buruk dan fitnah memang le sedap nak dengar tapi sume tipu belaka. Penipu saiz Bapak punye! B.A.B.I. dengan 16 Septembernye. kunun nak ada new government. 16 September tahun bila? logik ke itu. Agaknya I Q kamu tahap rendah sangat kot. Senang nak diomok-omokkan oleh cerita pembangkang.

    ReplyDelete
  8. polek tengok ano 10.31. kan main handal memuji blog pembangkang, ado kualiti konon, tapi tiap artikal baru paneh miang, dio mesti ado. dan semesti eh baguih cer nya, to tak?

    ReplyDelete
  9. Jangan marahkan perwakilan sebab dari cawangan ke perwakilan dah kena mealbur, di Bahagian lagi melabur untuk menjadi PERWAKILAN sampai di KL dia kena pungut balik ape yang dia laburkan. Dah menjadi adat dari dulu lagi.

    ReplyDelete
  10. JANGAN HARAP LE KHAIRY NAK DISIASAT OLEH SPRM.KALU ENGKORANG NAK TAHU SEBENORNYE BINI KETUA PESURUHJAYA SPRM, MOHD SAID HAMDAN TU ADALAH ANAK BUAH PAK LAH. JADI JANGAN HARAP LE KES KHAIRY NAK KENA SIASAT WALAU SEBAKUL LAPORAN RASUAH PUN. NYAHKAN SEGERA MOHD SAID KEPARAT TU DARI JAWATAN KETUA PESURUHJAYA...HANYA NAJIB YG BOLEH LINGKOPKAN MANUSIA KEPARAT NI.SEBAB DIA NILA YG DOK SUPPORT SEMUA YB/DATO2/TAN SRI2 YG KEPALO RASUAH TU TERMASUK LE KPN,MUSANG HASAN DN PG/NEGARA,GANI 4 TAHIK TU....!

    ReplyDelete
  11. Harap Najib ambil tindakan segera membersihkan isu ini dan jika betul ambil tindakan. Berpolimik tak ada kesudahan.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive