Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, March 26, 2009

Hapuskan petualang bangsa

Macam mana agaknya PEMUDA nak hapuskan petualang, sedangkan ianya ada didalam.

PKR sudah tentu gumbira dengan kemenangan BOSSnya sebagai Ketua Pemuda.

PRK Bukit Gantang dan Selambau sudah tentu berpihak kepada PR - inilah hadiah PEMUDA untuk Presiden UMNO.

Sent to you by patriot via Google Reader:

via Utusan Online on 3/25/09
KUALA LUMPUR 25 Mac - Pergerakan Pemuda UMNO bertekad menentang habis-habisan permainan politik kotor dan keji oleh petualang bangsa yang tergamak menyemai benih kebencian, menghina tanah air serta mempersendakan institusi raja demi memuaskan nafsu rakusnya.

Things you can do from here:

2 comments:

  1. Binawe botui, menang jugak si KJ ni. Haprak botui wakil pemuda last minit makan jugak rasuah ni. aku dongar sampai ketandas ada yg terima rasuah. Bapak Presiden kito dah posan jangan makan rasuah tp makan jugak. Jonis melayu angkat apa macam ni. Anjing kalau dah biasa mkn taik hidu pun jadi lah. Tapi aku tabik pd KJ yg pandai dengan tipu muslihat. Harap Toyol pun baru semlm dia ngan bini dia kena pi Jawatankuasa siasatn rasuah pasai jam dan Balkis. Harap Mukriz asyik sonyum kambing aja salam kosong. dah kena dah KJ team up ngan Perimekar submarine utk terajui UMNO.

    ReplyDelete
  2. sendiri mau ingat la,
    kalau tak bayar, macamana nak menang?

    Kalau Ali Rustam masuk tanding pun boleh menang sebab dia dah bayar.

    takkan umno buat buat tak tau, kan itu budaya sendiri.

    tak caya, korang ambil cik maimun, bagi kan duit .. suruh masuk lawan shahrizat. Gerenti menang.

    Jangan salahkan orang lain, kena cari silap sendiri.

    berapa ramai perwakilan dah muflis pun di bawa masuk. orang muflis, bagi duit .. gerenti tunduk.

    kah kah kah !

    -rentak jari -

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive