Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 18, 2009

SON ABOVE LAW?

Pak Lah mahukan Ali, namun bila Ali dah nampak condong kepada Najib, KJ tidak berapa suka. Pada masa yang sama, dikerahkan bala tentera untuk menghentam Najib dari dalam dan luar (bala tentera PKR dan Jeneralnya Anwar turut diupah untuk menghentam Najib dan kini Pak Samad pulak join sekali jadi askar upahan KJ untuk hentam Hisham).

Anwar tiada pilihan, melainkan untuk mengikut segala kemahuan KJ, kerana TELOR Anwar memang digenggam erat oleh KJ. Suka tak suka, Anwar mesti juga hentam Najib dan sepupunya Hisham, dengan apa cara sekalipun, semua Anwar buat untuk Emperor KJ. Pendek kata PKR tu memang diPUNYAI KJ... At his disposal. Tapi yang sedihnya, penyokong totok PKR sumer tak tau benda ini, ataupun mereka tahu tapi sudah malu nak berpatah balik...

Sent to you by patriot via Google Reader:

via APANAMA by apanama on 3/17/09
MALACCA Chief Minister Datuk Seri Ali Rustam was FOUND GUILTY of breaching party rules (read money politics) and BARRED from contesting for the Deputy President's post by the Umno Disciplinary Board.


Umno Youth Chief hopeful Khairy Jamaluddin a.k.a KJ, was also FOUND GUILTY (shout money politics!!!!!) by the same Umno Disciplinary Board but was NOT BARRED from contesting in the party polls.

Ali Rustam and his confidantes should know what they did or have been doing … or failed to do.

Its time for Ali and his supporters to take a leaf from the Honourable Negeri Sembilan ex-Mentri Besar Tan Sri Isa Samad who, despite being fixed by his political enemies, accepted his fate and remains loyal to Umno till this day.

The Malacca Chief Minister's close aides are confident that he would accept the Disciplinary Board's decision on him but not the board's BLATANT DOUBLE-STANDARDS in its decision.

There are a few questions in the air –

1. WHY KHAIRY JAMALUDDIN WAS FOUND GUILTY BUT NOT GUILTY?

2. HOW COULD AN UMNO MEMBER WHO HAS BEEN FOUND GUILTY OF MONEY POLITICS BE ALLOWED TO CONTEST IN THE PARTY POLLS?

3. WAS KHAIRY NOT BARRED BECAUSE HE IS DATUK SERI ABDULLAH AHMAD BADAWI'S FEARED SON-IN-LAW?

4. WHY … WHY SUCH DOUBLE STANDARDS AT A TIME WHEN THE WHOLE NATION IS WATCHING UMNO'S EVERY MOVE?

5. KHAIRY HAS A TAINTED IMAGE NOW, TO BE EXACT THE DISCIPLINARY BOARD HAS ENDORSED THAT HE IS CORRUPT AND HAD BREACHED PARTY RULES … WHAT ELSE DO WE NEED TO KEEP HIM OUT OF THE PARTY POLLS?

p/s Maybe Datuk Seri Ali Rustam should appeal the Umno Disciplinary Board's decision based on the board's verdict on KJ.

Also read the BERUK story, it reminds me of KJ's KURANG AJAR-ness!


Site Meter


Things you can do from here:

5 comments:

  1. Apa ni Pantet Miang cakap kotor berputaq2 macam pak kaduk mahasenile ni? Blogger kalau nak bertiori bagilah ada standard sikit, ini kan melalut sampai ke lbg Barisan Najis. Otak ada betul ka.

    ReplyDelete
  2. Pantang aku Parti KKN, Korupsi, Kronisma dan Nepotisma. Apanama kenapa Zaman Paklah ada byk rasuah, aku perintah 22 thn tiada rasuah?

    ReplyDelete
  3. Umpuno is above law.

    ReplyDelete
  4. KKN - Adalah perkara yang sering dilaungkan Brader ABI dahulu semasa nak menjatuhkan Che Det. Tapi akhirnya konspirasi beratus juta ringgit selama bertahun2 itu gagal menjatuhkan Che Det dan sebaliknya dia pulak yg tercampak keluar. Kini strategi yg sama digunakan pula oleh pengikut Brader ABI utk menjatuhkan Najib. Taktik lama. Cari yang baru la Brader ABI ya.

    ReplyDelete
  5. Bersih Cekap Amanah? Wak lu!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive