Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 18, 2009

Najib "Jason King"

1. Gelaran yang diberikan pembangkang kepada Najib berdasarkan watak Hussein Abu Hassan dalam filem Laksamana Do Re Mi.

2. Sasaran asal mereka ialah untuk memastikan Najib tidak akan menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-6.

3. Namun sekarang misi pembangkang sudah berubah iaitu untuk memastikan pula Najib menjadi PM paling singkat dalam sejarah.

4. Mereka juga melancarkan kempen untuk menanam Umno hidup-hidup dalam PRU ke-13.

5. Itulah yang dilaungkan dengan semangat berkobar-kobar oleh barisan penceramah pembangkang di Ampangan malam tadi.

6. Satu perasaan benci yang meluap-luap dipamerkan terhadap Umno. Tahap benci yang digambarkan pembangkang seolah Umno itu merupakan sebuah parti yang tersangat buruk dan tidak pernah langsung berjasa kepada rakyat.

7. Tidak cukup dengan itu, para pemimpin pembangkang ini memanggil segala Koling dan Cino dari NGO dan Parti Sosialis untuk menghentam Umno yang sekaligus turut menghentam hampir 4 juta ahlinya yang keseluruhannya Melayu.

8. Koling dan Cino kini diberi kesempatan seluas-luasnya oleh pemimpin pembangkang untuk mengutuk orang Melayu secara terbuka. Satu keadaan yang sukar dilihat sebelum ini, namun kini ia menjadi kemestian dalam setiap ceramah pembangkang.

9. Yang sedihnya, rata-rata yang mendengar ceramah itu adalah orang Melayu yang turut kelihatan gembira mendengar bangsanya sendiri dicerca dan dihina oleh Koling dan Cino.

10. Tak kira siapa pun, den cukup pantang mendengar Koling dan Cino mengutuk, menghentam dan memperlekehkan orang Melayu sewenang-wenangnya. Den tak tahulah orang lain macam mana, tapi den cukup menyirap darah. Kutukan tu pulak dibuat di tempat terbuka yang hadirinnya adalah 99% Melayu.

11. Inilah yang diperjuangkan pembangkang hari ini. Kesamarataan dan kebebasan yang diberikan seluas-luasnya kepada Koling dan Cino seolah-olah cuba menidakkan hakikat bahawa ini adalah tanah orang Melayu yang telah bermurah hati memberikan taraf kerakyatan kepada orang bukan Melayu.

12. Secara halus konsep Malaysian Malaysia yang diperjuangkan Lee Kuan Yew dahulu, kini telah menjadi agenda pembangkang dan konsep ini turut diperakui secara terbuka oleh orang Melayu dalam Pas dan PKR.

13. Apa yang cuba dibuktikan oleh orang Melayu daripada parti pembangkang sebenarnya?

14. Mengapa dalam setiap siri ceramah pembangkang di Negeri Sembilan, mereka hanya menghentam Umno sahaja tanpa menyentuh 13 parti komponen lain dalam Barisan Nasional?

15. Tidakkah orang Melayu dalam parti pembangkang sedar akan agenda halus orang bukan Melayu yang cuba memporak-perandakan bangsa Melayu?

16. Tidakkah mereka perasan mengapa parti-parti komponen bukan Melayu dalam BN tidak dihentam sehebat Umno oleh pemimpin pembangkang bukan Melayu?

17. Jika Brader Anwar Bin Ibrahim menghentam, mengutuk dan memperlekehkan Najib, ia sudah boleh diduga kerana ramai yang tahu bahawa Brader Anwar Bin Ibrahim sangat takutkan Najib.

18. Lagipun hasrat Brader Anwar Bin Ibrahim untuk menyertai semula Umno masih belum kesampaian. Sebab itulah beliau ibarat cacing kepanasan. Nak jadi ahli PKR, ramai pulak koling. Nak join Pas, takut pulak kena hudud liwat. Nak masuk DAP, nanti Karpal paksa pulak dia bertaubat. Maka jadilah Brader Anwar Bin Ibrahim ibarat digantung tak bertali, bergantung harap pada orang yang tak sudi.

19. Semalam juga salah seorang penceramah yang pernah bertanding melawan KJ dalam PRU ke-12 di Parlimen Rembau telah memperlekehkan mubahalah yang dilakukan Najib dan menyamakan sumpah Najib itu seperti sumpah zaman kanak-kanak beliau dahulu.

20. Sumpah budak-budak yang belum akil baligh pun nak disamakan dengan mubahalah orang dewasa. Apa la punya singkat fikiran. Manusia macam ni pun orang percaya. Patutlah kau kalah dengan KJ.

21. Namun ceramah malam tadi berjayo jugak buek den tergolak. Perkaro ni belum pernah den nengok berlaku dalam siri ceramah pembangkang sobolum ni. Sebabnya, semasa penceramah terakhir iaitu AP Sungai Siput memulakan ceramah, kebanyakan yang hadir semua pakat-pakat blah. Hampir kosong jadinya kawasan ceramah tu.

22. He..he..he! Nampak sangat orang dah mula bosan dengar ceramah pembangkang.

8 comments:

  1. Wahai orang-orang melayu. Tak sedar lagikah? Tak sedar lagikah? Tak sedar lagikah? tak sedar lagi kah? tak sedar lagikah? Tak sedar lagikah?

    Sekarang ini aku semakin bermotivasi untuk hidup 1,000 tahun lagi. Aku ingin menempelak orang orang melayu yang masih juga tidak sedar bahawa rupanya mereka dipergunakan oleh Cina dan India.
    Bangang punya melayu.

    ReplyDelete
  2. 1.UMNO jadi sasaran kerana UMNO adalah tampuk pemerintah negara.Perdana Menteri dan yang mengendalikan kementerian2 penting adalah orang UMNO.
    2. Ramai Melayu bosan dan geram dengan UMNO yang menyimpang jauh dari matlamat perjuangannya.
    3. Kalau UMNO tu diibaratkan seorang pak haji sebelum ini, sekarang UMNO dianggap pak haji yang mengambil riba, menyimpan gundek, dan minum arak.
    4. Orang melayu masih ingat, malah rindu pada UMNO yang dulunya berjuang untuk bangsa, ugama dan negara.
    5. Malangnya UMNO yang sekarang bukan langsung macam UMNO yang dulu, baik dari segi semangat dan perjuangannya yang tidak lagi murni seperti dulu. tambahan lagi,dulu, UMNO = Melayu, sekarang UMNO = Melayu, Mamak tongkang, Bumiputera Sabah, Siam Kedah.

    Sri Hartamas

    ReplyDelete
  3. Ajaran mana yang menghalalkan caci maki, adu domba dan fitnah. Ajaran Nabi Muhammad s.a.w. TIDAK ! Di pentas mana Nabi Muhammad s.a.w bersama-sama kafir musyrikin mencaci maki orang Islam yang lain. TIDAK ADA ! Caci maki ini hanya ajaran Parti Ajaran Syaitan. Semua sifat mazmumah adalah ajaran syaitan. AJARAN SYAITAN !

    ReplyDelete
  4. Aku tak tahu la...apa nak jadi dengan orang melayu ni....Sultan sendiri dihina...bangsa sendiri diperlekehkan pun bergembira..Ini membuktikan Orang Melayu semakin Liberal tanpa usul periksa.Aku percaya Malaysia akan menjadi seperti singapura...Siapa kuat menipu akan jadi pemerintah...

    ReplyDelete
  5. Kita kena terima realiti bahawa Melayu dah berpecah belah. Pemimpin2 Melayu telah menghanyutkan orang2 Melayu kini. Ibarat penyakit kencing manis, potong kaki pun belum tahu penyakit itu tidak akan merebak. Begitulah parahnya.Apabila pemimpin bangsa sendiri sudah lupa daratan dan tidak boleh diharapkan, apa lagi yang harus mereka lakukan?

    ReplyDelete
  6. Salam semua,

    Waliyazubillah...

    Lupa agaknya Pembangkang Melayu akan jasa jasa UMNO dan Pemimpin UMNO pada Bangsa, Agama dan Negara.

    Hanya dipuji sikit oleh komponen China dan India sudah boleh biarkan bangsa sendiri diherdik dimaki depan muka sendiri. Alangkan jeleknya! Mana maruah diri? Mana sensitiviti sebagai sebangsa?

    Cubalah kalau kamu wahai Pembangkang Melayu naik pentas maki hamunlah pula MCA dan MIC. Cuba kata "Wahai Cino balik Tongsanlah...dan Keling..." Sebut dan tengok apa reaksi Pembangkang Cina dan India bila bangsa mereka diperlekehkan.

    Bilalah orang Melayu nak sedar? Yang Marahkan sangat UMNO tu pasal apa? Kau nak bising bising pun kau bukan Ahli UMNO. Apa jasa PKR dan PAS pada kau selama ini??

    Kalau PAS baik, dah lama dah negera ini negara Islam sejak 50 tahun lalu. Tak payang nak tunggu PR 13.

    Cubalah nak tanam UMNO hidup-hidup, 4 juta ahlinya dan Melayu yang tak pun ahlinya tidak akan biarkan sesenang itu untuk membenam Melayu. Silap silap nanti yang lain kena benam.

    ReplyDelete
  7. aku sendiri dalam umur yang x berapa banyak lagi ni, TAK PENAH dengar DAP kutuk Gerakan / MCA..
    TAK PERNAH dengar PKR kutuk MIC/PPP.. (dalam konteks yg boleh ditafsir bangsa lah)..

    Tapi acap kali aku dengar atau baca statement PAS & PKR & DAP mengutuk mencaci, menghina UMNO.. TOLONG BUKAK MATA, BUKA HATI WAHAI BANGSA MELAYU.. YANG DIKUTUK, DICACI, DIMAKI TU WALAUPUN UMNO TP AHLINYA SEMUANYA MELAYU, BUMIPUTRA BERAGAMA ISLAM..

    JANGAN MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI..

    Pesanan Voltaire, ahli falsafah Perancis yang terkenal.
    Kata beliau,
    "kesilapan kita ialah kerana kita tidak belajar dari sejarah"

    ReplyDelete
  8. dapat ke nak tanam idup2 klu generasi muda2 mcm aku nak jd golongan pemuda.....majoriti sebaya aku adalah pemuda...kte tgk sper tersungkur nanti tak sbr nak tunggu

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive