Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, March 15, 2009

Relevankah calon BN di Bukit Selambau?

Merujuk artikel Bukit Selambau Yang Melampau, sudah terang lagi bersuluh seperti yang aku jangkakan bahawa BN dengan bangganya telah meletakkan calon berketurunan India iaitu S. Ganesan sebagai calon di Bukit Selambau yang mana majoritinya adalah masyarakat berketurunan Melayu. Alasan yang diberikan ianya mengikut dasar dan prinsip asas setiakawan yang telah pun dipersetujui sejak sekian lama dalam BN. Sebenarnya aku tidak terkejut langsung seandainya Pas meletakkan calon Melayu untuk bertanding di atas tiket mereka bagi menghadapi si Ganesan ni. Apa-apa pun, terpulanglah kepada pucuk pimpinan parti masing-masing bagi meletakkan calon yang mereka fikirkan benar-benar sesuai. Keputusan selanjutnya adalah di tangan pengundi-pengundi DUN tersebut. Takut nanti lepas ni ramai pula ahli UMNO bahagian tersebut yang melompat ke parti pembangkang. Tidak mustahil ianya akan terjadi. Tepuk dada tanyalah hati. Apa-apapun..lu fikirlah sendiri!

p/s: Kepada organizer Bowling Open, ada hadiah sampingan tak, sebab gua dah tulis melebihi kuota kelayakan bagi contributer Paneh Miang? Member-member contributer yang lain mana? Tengah sakan mengundi untuk Akademi Fantasia atau Anugerah Bintang Popular Berita Harian ke?

8 comments:

  1. Orang UMNO frust menongeng........

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Kita tengoklah apa yang akan terjadi, rasanya PAS akan letak calon Melayu di situ. Political strategy.

    Patut letak calon UMNO sebab ramai Melayu di situ.
    MIC pun dah goyang, tapi Najib kata semangat setiakawan BN. Kita tungguj sahajalah nanti betapa setianya kawan kawan kita.

    ReplyDelete
  3. Orang Melayu cepat lupa ( very forgetful)dan sentiasa sanggup memaafkan ( very forgiving ). Selepas apa yang Hindraf buat.........

    ReplyDelete
  4. Hai Pantet Miang, aku tgk kau, melayuangkut, koyol, tom tem bak, anon oo, gedoyol, nampak gaya tulisan kali ini mcm frust, gaya pembangkang aja, konekukacewa ka? Sabar, biar Najis susun strategi. Strategi junam. Kau tak leh, mesti juang parti seluar biru tua tu. Aku tgk 4 org Pantet Miang dah tak larat nak tulis dah. Itu lah dulu tak ambik kertas AM, coretan tak berilmiah. Nmpk juga ada cemburu asyik sorg aje kena tulis Waa Waa Waa. Atau korang org yg sama, maklumlah blog ada pengujung 2-3 org aja, ciann.

    ReplyDelete
  5. salam,

    pada saya yang penting tu setiakawan dan perpaduan..
    soal menang kalah no. 2..doa saya bersama pejuang-pejuang BN..

    ReplyDelete
  6. ish2 ano kek ateh ni...mencaaaaaarut je kerjanya...jelas moral yang sungguh rendah...lebih teruk daripada orang tak bertamadun...hemmm....kasihan!!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Salam untuk semua...
    Allo samat sait...kau silap cakap tu..
    Hanya org melayu AmeNo je yg mudah lupa sebenarnya,..baru betul.
    Waa...kah!kah!kah!!!
    Allo sojuk said...kalau mulut manis mcm gula tapi hati BUSUK mcm BANGKAI pn tak guna jgk...Hampeh!! Ado botul ko??

    ReplyDelete
  8. pembangkang la tu...mulut manis hati busuk...guna ayat quran nak menang undi...hina caci orang lain nak tutup keja menyondol bontot...memang tak lain dan tak bukan pembangkang...sama lah dengan ano kek ateh ni ha...patut la dia tahu sangat,,,mengata diri sendiri rupanya...bagus bagus!!!terus kan menghina diri...membuka pekung di dada...hahahahahahahhahahaha

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive