Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 18, 2009

HADI SOKONG BN...TAPI NIK AZIZ TAK SUKA...

KOTA BAHARU 18 Mac - Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini membidas tindakan presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang mencadangkan pembentukan kerajaan campuran PAS-Barisan Nasional (BN) baru-baru ini.

Nik Aziz melihat tindakan Abdul Hadi itu sebagai membelakangi keputusan Muktamar Tahunan parti itu di Ipoh Ogos lalu yang menolak usaha pembentukan kerajaan campuran dengan BN. Sambil menyifatkan kenyataan Abdul Hadi itu sebagai pandangan peribadi, Nik Aziz menegaskan satu mesyuarat khusus sepatutnya diadakan untuk membincangkan perkara itu.

“Itulah yang saya sebut, kalau nak bahas masalah kerajaan dengan Umno kena ada mesyuarat khusus. Jangan buat keputusan lain, cakap lain, itu saya tak setuju.

“Saya tetap dengan keputusan Muktamar (Tahunan PAS ke-54 yang lalu), barulah dikatakan kedudukan kita stabil dan kita dipanggil berdisiplin,” katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan pelabur dari Taiwan di pejabatnya di Kota Darulnaim, di sini. - Bernama

Nota:

1. Nampaknya Hadi dah hilang kepercayaan kepada pakatan PAS-PKR-DAP...Apa cer?

2. Tok Guru Nik Aziz plak lebih suka bersekongkol dgn penyondol bontot dan Cina DAP berbanding BN terutamanya UMNO yang ahlinya seagama dengan beliau...Apa cer?

3. Tok Guru ni tak setuju ngan Hadi semata2 nak jaga ego ker ape? Ke dia tak sensitif dengan perkembangan semasa terutamanya yang melanda orang2 Melayu yang semakin berpecah belah ni...Ape cer tok?

4. Bagus lah skang ni pelabur Taiwan lak berkunjung kat KB, tapi jgn sampai tanah2 kat Kelantan tu tergadai kat Cina Taiwan lak...skang ni pun dah banyak tanah kat Kelantan diguna oleh Cina, Melayu cuma tinggal tepi pantai...ada adik Madiha yang pandai pun kerajaan negeri buat tak peduli jer...itu yang sekolah kat Maahad Muhammadi (pusat pembangunan belia pembangkang)...kalau yg sekolah biasa kompem lagi tak diendahkan...ape cer ni???

10 comments:

  1. sudah la tu jahil ko tu tak arif ilmu islam....nak komen ulamak...

    ReplyDelete
  2. senang je komen ano atas ni. bdk tadika pun boleh sound camtu.

    -hormat la org yang jahil kerana dia tidak tahu, tetapi kita yang tahu tetapi masih tetap suka menghina orang jahil.

    itu mcm ka ano yang kononnya arif ilmu Islam?

    ReplyDelete
  3. Jahil betul anon tu. Dia jahil agama sbb tak tau cara nak menegur org. Tak ada budi bahasa.

    Makna ulamak pun tak tau, sbb anon tu jahil

    ReplyDelete
  4. ha ha..baik ko membebel pasal umno yg memang korup..dari kau bercerita pasal tok guru yg mengajak org Islam takutkan Allah...paneh..yang kepanasan..

    ReplyDelete
  5. Pas ada ulamak? salah tu, ulau dalam semak ada laa

    ReplyDelete
  6. Apo ko nak cakap..cakap jelah edie. Takdo org kesah kan apo ko nak bebel doh. Den pun nak terima kasih kek ko sobab rajin menempek kek sini. Yolah..nak borak kek blog sendiri takdo lak org yg nak masuk komen utk berbalas kato yo tak. Hehehe..sori yo kok raso paneh bilo baco posting2 kami. Tak dapek den nak nolong doh.

    Pok Nik tu ulama' @ tok guru? Rasanya perlu dijelaskan tafsiran ulama' tu. Takpo..boleh baco posting kami tentang ulama larut ilmu di label rencana.

    ReplyDelete
  7. ulama??? kuba ghabik la oghe PAS ni...koya tok habih2...ulama' ketu' heghek dio...wak tubik fatwa pong ccanggoh denge ulama' hok diiktiraf...koya2...patut la Nuar Brehing tuh tok insaf...bulih ulama' hok tok beto jjale...

    ReplyDelete
  8. puok2 pas ni kalu kito berbahas , ralik2 gak tanyo kito ni agamo setaro mano.puok2 ni dok nusuk(selindung) alik nama ulamak tu la...jd sedaplah puok2 ni buat doso pasanyo demo tu maksum ,x lekat doso,buat saloh pn x po sbb buleh pahalo. Bos dio x leh usik langsung,mace dio tu maksum...pade lah puak pas ni...

    ReplyDelete
  9. puok pas ni sebenarnyo tahu. tapi malu nk ngaku, takot jatuh darjat "ulamok" tu.dulu ambo respek jugok pado parti pas ni...respek jah wlwpun ambo buke ore parti pas. tapi loni ambo langsung x hormat.Napok sangat doh semo dk hambat duit n pangkat.Abih nya lakoh, x kiro dh matlamat parti,abih keno bodo ko duo parti tu.puok2 ni manusio buke nyo malaikat..ja pehe2 la..

    ReplyDelete
  10. ambo nak ssuko dengar perkatae lamo "kuba ghabek" n "ketu' eghek' tu...buke stakat tu puok2 pas ni loni...lebih lagi..tapi malu nak sebut..raso tok tgamok..takut berdoso..puok2 pas x po sebut gapo pun waima mencarut pon sbb x dok istilah doso pado demo tu...ha3

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive