Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, March 14, 2009

5 didakwa hina Sultan

Chan Hon Keong, 26, dituduh bersama isterinya, Khoo Hui Shuang, 27, menghina Sultan Perak melalui laman web http://books.dreambooks.com/duliduli.html yang mempunyai pautan kepada laman web Sultan Perak, www.sultanperak.gov.my. di Permatang Pauh, Butterworth, kira-kira pukul 12.05 pagi, 13 Februari lalu.

RUTININ Suhaimin, 35, dituduh melakukan kesalahan sama menggunakan perkhidmatan aplikasi Internet secara sedar dengan membuat dan memulakan penghantaran komen di alamat http://booksdreambook.com/duli/duli.html yang pada pukul 6.33 petang pada 13 Februari lalu di Kundasang, Sabah.

Nor Hisham Osman, 36, didakwa telah membuat dan memulakan penghantaran komen yang jelik sifatnya di http://books.dreambook.com.web per/dul1.html yang mempunyai pautan kepada laman web Sultan Perak iaitu www.sultan.perak.gov.my. Perbuatan itu didakwa dilakukannya pada pukul 12.34 tengah hari, 11 Februari lalu di Taman Lestari Perdana, Sri Kembangan, Selangor.

Muslim Ahmad, 54, didakwa atas tiga tuduhan menulis komen menghina Sultan Perak menggunakan perkhidmatan Internet menghina Sultan Perak di Setapak, Kuala Lumpur pukul 2.21 dan 2.27 petang, 7 Februari lalu.

PEMBANTU makmal Azrin Md. Zain, 33, didenda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen di Kuala Lumpur selepas mengaku bersalah menulis komen yang menghina Sultan Perak.

Celahan den pulak, ikut hukum Islam set-set manusia nih hukumannya palo mereko dipancung dengan pedang sbb terang-terang dah bughah atau dalam erti kata lain, pengkhianat ataupun kalau yang ringan pun, hukumannya adalah diasingkan daripada masyarakat dalam tempoh masa tertentu sehingga masyarakat kembali aman @ ISA.

Apolah bongap bona diorang nih. Kot tak nak bersultankan rajo-rajo Melayu, baik migrate yo ko India ko, Cino ko takpun Bangladesh ko. Selagi mano jadik rakyat Malaysia, duduk kat Malaysia, kono hormat dan taat sotio pada rajo-rajo Melayu. Daulat Tuanku!

Tapi kok koba an pado Bung Anwar Bin Ibrahim, mako pasti dikoba an, "Mondo sodap bang, yang sompit lagi sodap". Se mintak maap yo penyokong PR. Se cakap yo. Kot toghaso ati tuh, apolah dayo se.

8 comments:

  1. Benar tuan. Saya penuh yakin Nuar memang peliwat!

    ReplyDelete
  2. Kito kono bawak juga yg panggil raja melayu Natang. Raso2 anak boah Pak Deris

    ReplyDelete
  3. Yo lah Pantet Miang

    ReplyDelete
  4. Bagaimana la nanti agaknya hala tuju Umpuno setelah diberi kuasa 50tahun memerintah. Bercakap Mahashit yg PPSMI akan menobatkan orang Melayu dan Bahasanya menjadi ternama dimata dunia. Ini mata satu, expired dan tak Relevant Chocolat Hack dah takleh pakai dah. walaupun begitu tetap disokong oleh blogger Pantet Miang. Dah byk kali di peringatkan yg ini parti anak benih penjajah. Org Melayu tak kemana. DEB ibarat lepas batuk ditangga yg mana saham2terbitan hanya pd mereka skg Umpuno. bagaimana nak pejuang BI utk melayu kalau tulisan Jawi pun jd anak tiri. Hanya satu atau dua majlis perbandaran yg agung tulisan Jawi. Tgk PP cukup berani siap dgn tulisan asing lagi. Ha ha lawak2.

    ReplyDelete
  5. ya betul. anwar al buntuti, juburi, pantetki, sodomi, liwatee dan duburi. skonglah peliwat albapuki @ anwar aljuburi sbg pemimpin. pantet miang pun anwar layan jugak. tak caya tanya pa dia. sbb tu ano dan eddie skong. muahahahaha!

    ReplyDelete
  6. Takkan peguam-peguam handal PKR satu pun tak menawarkan perkhidmatan pembelaan kepada lima individu ini.Ish...Ish...kenapa agaknya?

    ReplyDelete
  7. Kerana handal lah maka peguam-peguam PKR taknak layan kes macam nih.

    -eddie penjual kereta terpakai-melaka with love-

    ReplyDelete
  8. Salam untuk semua...
    Allo Pencolek Angek(Pencolek Jubor AmEno sebonar eh ni)... Kah!kah!kah!kah!!! D setiap pengakhiran artikel yg kau anta mesti kato mcm tu kan?? Mengesahkan dgn sendirinya kau mmg biaso buat kojo tu...dh jadi Tabie kau ko?? Keh!keh!keh!keh!!!!
    Insaf2lah sedaro... X usahlah nk colek jubor yo kojo kau... Ha!ha!ha!ha!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive