Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 18, 2009

SALAH JAMPI PULOK DOH

Brader Anwar Bin Ibrahim di dewan rakyat hari ini mempersoalkan bagaimana kerja tahyul (dua kertas putih bersaiz kecil yang mengandungi tulisan jawi dan kayu kecil yang dibalut kertas putih diselit di bawah meja Paklah) boleh melepasi kawalan keselamatan ke pejabat Presiden Umno. Sambil menunjukkan keratan akhbar Sin Chew Jit Poh yang melaporkan perkara tersebut, Brader Anwar Bin Ibrahim turut berprasangka bahawa ada dikalangan para pemimpin Umno yang terlibat dalam kerja perbomohan tersebut.

Brader Anwar Bin Ibrahim juga mempertikaikan mengapa kertas jampi itu hanya terdapat di bawah meja Perdana Menteri yang juga Presiden Umno, TETAPI tidak pula terdapat di bawah meja Timbalan Presiden Umno atau mana-mana pemimpin lain yang mempunyai pejabat di ibu pejabat Umno itu.

Awat la yang hang kalut sangat pi tuduh pemimpin Umno ni Brader Anwar Bin Ibrahim oii? Ke budak hang sendiri yang salah letak kertas jampi tu? Asalnya hang suruh letak bawah meja Najib, tapi budak suruhan hang tu tersalah pulak masuk bilik. Mesti budak tu ingat yang bilik Paklah tu dah jadi bilik Najib sebab tak lama lagi Najib akan jadi Presiden dan akan pindah masuk ke bilik rasmi Presiden tu. Haru biru sungguh la hang ni.

11 comments:

  1. hehe anwar ni mmg nk jampi pak lah rase nye tp saje nk jd hero..hehehe

    ReplyDelete
  2. panggil polis buat dusting untuk cap jari. Entah2 cap jari....

    ReplyDelete
  3. Yeah, kita kasi clear org Pak Lah dari UMNO. Kata Mahataik, tp KJ masih liat haprak betui.

    ReplyDelete
  4. Ini Parti manyak rasuah woo, dari merdeka dulu kini dan sampai mapuih oo ini parti org UMNO manyak laparq oo. Lu tokey melayu kasi makan kenyang2 masa PWTC wa kasi lu punya tokey, wa kasi makan bak. Ini bak halam, lu org makan Bak halam jadah.

    ReplyDelete
  5. Nasib baik taruk kertas putih. Kalu taruk C4 camana? Kojol org tua tuh!

    ReplyDelete
  6. B.A.B.I. sudah habis peluru nampaknya...penyudahnya perkara tahyul juga yang menjadi pilihan...ulama'2 PAS tak nak tegur ke kepercayaan tahyul sedara dia orang nih...ke ulama'2 pun ikut percaya benda2 nih? Ish2...jangan monyet jangan...nanti terbakar kang...

    -cili api-

    ReplyDelete
  7. Kes liwat anwar dah nak start. Itu sebab la macam-macam cerita anwar dok timbulkan sekarang ni. anwar tengah menggeletar kepala lutut bila DS Najib jadi PM. Hj. Hadi dah bagi lampu hijau nak bekerjasama. Nik aziz aje dok sokong anwar.

    Isu PPSMI, altantunnya dan sekarang ni kain jampi pulak. Udah la tu. Jangan dok membodek Pak Lah.

    ReplyDelete
  8. org tua ni dh abis modai la ni....yg dia dok sibuk pasai kertas jampi tu awat pulak? bukan ka dia pkr? yg dok p menyelinap p kaco umno pasai pa? heran sunggoh nooo

    ReplyDelete
  9. nampak sangat anwar ni desperate. orang desperate sanggup buat apa saja.

    dia lunch dengan pak lah pun dihebohkan di parlimen.

    dia pun percaya pada jampi juga. ingatkan dah jadi melayu liberal, tak kan percaya pada benda-benda macam ni.

    teringat saya sebelum dia kena tangkap pada tahun 1998. anwar ada pakai cincin batu besar. cincin jampi agaknya. sekarang tak tau ke mana cincin tu pergi.

    ReplyDelete
  10. Apalah DSAI ni,orang melayu nak pandai Bahasa Inggeris dalam Matematik dan Sains,dia bantah,tup..tup cerita mega tahyul tajaan DSAI pulak yang muncul,
    Sudah-sudahlah DSAI yang amat-amat terdesak tu...jangan perbodohkan melayu lagi.

    ReplyDelete
  11. Itu Najis sudah kasi mandi susu oleh Mr Ji. Jaga2 sama itu first lady. Hari ni aku ada tgk paper ada 3 wanita posing. hanya satu yg pakai tudung, lagi 2 tak tudung sbb rambut palsu. Yg mualaf pulak bertudung. Ini lah benih parti penjajah Inggeris.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive