Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, March 20, 2009

LIM GUAN ENG DALAM BAHAYA?!

Seluruh dunia maklum bahawa 'Penang City' telah diberikan status tapak warisan dunia (world heritage). Kita semua berbangga dan pastinya orang2 Penang sangat gumbira.

Tapi sekarang ni Lim Guan Eng (LGE) dah pening kepala. Asian Global Business Sdn Bhd (AGB) sedang mempertimbang untuk menyaman kerajaan negeri dan Majlis Perbandaran Pulau Penang (MPPP). Ape cer?

1. AGB telah diberi mandat untuk mebangunkan projek Pier Hub@Weld Quay yang bernilai multi-million yang merupakan satu daripada empat projek yang diluluskan oleh kerajaan negeri.

2. Antara lain projek (yang telah diluluskan pada 2007-sebelum pengiktirafan UNESCO diberikan) ini termasuklah pembinaan bangunan hotel 13 tingkat (51 meter), 100,000kp plaza komersial, 160,000 podium runcit, rumah kedai dan juga kondominium.

3. Mengikut undang2 UNESCO, bangunan yang bakal didirikan di kawasan tapak warisan dunia tidak boleh melebihi paras 18 meter.

4. Sehingga ke hari ini 'annual planning' yang diserahkan akhir 2008 utnuk pembaharuan masih belum diperbaharui walaupun pembayaran telah pun dibuat. Pihak AGB dah naik berang sebab mereka tak diberitahu oleh MPPP tentang had ketinggian tu. Dan yang lebih parah, mestilah sebab mereka akan mengalami kerugian berjuata-juta hengget.

LGE tengah penin la tu sebab AGB nak saman kerajaan negeri dan MPPP. Pelaburan pulak terjejas. Dah la kemelut politik Pakatan Rakyat tak habis2..tambah pulak isu timbalan ketua menteri..projek jambatan kedua kat Penang pun Pak Lah tangguh...janji pada rakyat masa PRU 12 belum tertunai. Ini sudah bahaya...silap haribulan, boleh kalah PRU 13. Apa celita ini macam woo?

9 comments:

  1. Apa cita Pantet, kau ni dok buat cita sensasi ka cuba reka cipta nak bagi org ramai lari dari tajuk parti kau Rasuah. Hee kejinya BN barisan Najis Mughalazah.

    ReplyDelete
  2. budak PAS, apa ko sibuk sini, gi jilat pantet mak guan eng la. lagi baekkkk,dasar penjilat pantet DAP=PAS.

    ReplyDelete
  3. Ini lah masalah ano 3:00pm...nak bercakap tapi takde fakta...lain kali pelbagai kan bahan bacaan...jgn baca blog penipu pembangkang jer...baca jugak edaran2 ekonomi baru lah terbuka kepala otak ko tu...bingkai tak habis2...

    ReplyDelete
  4. Nak buat mcm mana sojuk..
    Mmg puak-puak akal pendek..
    Otak beku.. Pastu letak otak kat kepala lutut pulak tu..

    Sorrylah.. Ni bukan cara aku tapi puak-puak banggang ni sejak dua menjak ni memaksa aku menggunakan kata-kata yg begini..

    ReplyDelete
  5. saya pun sedih dengan tahap pemikiran orang2 kita sekarang ni...sungguh sempit dan tak terbuka...selagi kemelut politik ni tak selesai, saya rasa memang minda orang2 kita pun hanya akan tertumpu kepada politik sempit pembangkang...yang dia tahu nak keji kerajaan supaya rakyat benci dan pembangkang memerintah.

    Dia tak sedar apabila pembangkang memerintah nanti keadaan akan lebih teruk. Ta'asub membuta tuli...Jangan nanti kampung dah tergadai baru nak menangis...bukalah fikiran tu wahai pembangkang semua

    ReplyDelete
  6. AstagfirullahalAzim, mengapa pada hari yang mulia begini kita hendak maki hamun dan mencarut pulak. Patutnya banyakkan zikir dan mensyukuri segala nikmat Allah swt pada kita semua.

    LGE nak sangat jadi CM Penang. Biarlah dia rasa. Jangan nanti dia canon dan salahkan BN sudah. Apa-apa pun mesti dia tidak bimbang sangat sebab PAS dan PKR akan support dia. Tak cukup duit pinjam sahaja duit dari Anwar Ibrahim dan PAS.

    ReplyDelete
  7. DAP bukan lah pemerintah yang baik..tu pasal dapat balasan..

    ReplyDelete
  8. Pantet Miang patut muhasabah diri, parti org melayu dah makan duit rasuah terang2. sepatutnya Pak ali taubat dan turun dari ketua menteri. Ini rasuah hukumnya mcm makan babi mentah2. Haram cek oii (utk pengetahuan sojuk sbb dia kureng sikittt membaca. KJ takpa la sbb dia masih muda, boleh pimpin barisan muda (aku org UMNO la). Kurang2 boleh sekat anak mahatua. Yg aku heran si Toyol ni masih kebal. Entah2 ada tgn manashit ka pa.

    ReplyDelete
  9. so what ko orang UMNO kalo bngkai macam ko ni? Sebab ader orang bangang macam ko ni lah UMNO dah nazak nak mati...

    mengata orang dia yang lebih...kalau lebih pandai takpe...ni lebih jelas kebodohan...mcm haram je perangai...sama bangang dengan KJ ko tu...

    nape jang, ko dah mula rasa kecut ke aper?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive