Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, March 28, 2009

Satelit Israel di Perhimpunan Agong Umno

Dikhabarkan bahawa satelit Ofeq5 iaitu sebuah satelit paling canggih buatan Israel milik kerajaan Singapura turut memantau perjalanan Perhimpunan Agong Umno. Kenapa agaknya negara jiran Malaysia itu begitu mengambil berat tentang perihal yang berlaku dalam Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu ini? Mengapa perhimpunan Pas dan PKR tidak pula dipantau? Adakah disebabkan Pas dan PKR sememangnya agen Israel, maka mereka tidak perlu dipantau?

Israel Aircraft Industries merupakan kontraktor utama yang membekalkan teknologi satelit kepada Singapura. Nama satelit Ofeq berasal daripada bahasa Israel yang bermaksud horizon. Satelit Ofeq5 juga memiliki kemampuan risikan secara elektronik dan berkeupayaan untuk merakam perbualan serta mencetak foto satelit hanya dalam masa beberapa minit sahaja.

Kerjasama satelit risikan antara Singapura dan Israel ini bukan sahaja akan menimbulkan konflik kepada hubungan Malaysia - Singapura, bahkan ia turut akan menimbulkan rasa curiga dikalangan negara Asean lain terhadap Singapura.

p/s: KJ adalah Ketua Pemuda 304 Magnum.

18 comments:

  1. Singapore nak mengesahkan betapa bodoh nya pemimpin Melayu dalam UMNO, itu sahaja. Rahsia yang lain mereka sudah ada.
    Jadi semalam sah lah bahawa mereka akan mudah meratah Malaysia yang dipimpin....ehmmmm, jawab sendiri la.

    ReplyDelete
  2. macam bagus jer teori konspirasi..

    perkara mcm ni lumrah la, mcm lah 'pusat penyelidikan' di JPM tak tahu sipngapre dok intip dari dulu lagi..dan sapa kata tiada intipan terhadap pas dan PKR?

    ReplyDelete
  3. PAP KAN SAUDARA KEMBAR UMNO, JADI DIA NAK IKUTLAH APA YG UMNO BUAT... BUAT2 TAK TAU PULAK...MEMANG MIANG BETUL LAH KO NI!

    ReplyDelete
  4. apa lah bingkai sangat komen2 kat atas ni...cakap pakai tapak kaki yang dok pijak tahi ni lah jadinya...bodoh memanjang geng2 pembangkang ni...hemm...kesian...kesian...

    ReplyDelete
  5. Saudara sojuk, kau la bangang sbb makan rasuah banyak sgt, otak letak kat celah jubur kau, sampai tak boleh memikir baik buruk. Satelite tu nak intip la berapa banyak rasuah dah bagi......kan tu makanan rasmi org2 umno, parti yg dah reput dan keparat ni. Mampus la korang di 2 bukit. Tuuuuiiiihh!

    ReplyDelete
  6. haha...pembangkang sudah mula takut nampaknya!!!!!!

    ReplyDelete
  7. buang masa je israel nak pantau pas dgn pkr sbb penipu rakyat tu memang dah ikut telunjuk mereka. bangunan putik kat kelantan tu pun yahudi yg sponsor. nak pantau apa lagi. duit nuar sodom yg berjuta tu pun ada di bank singapura. so tak guna la pantau pkr tuih. lainlah umno yg merupakan antara parti Islam yg berjaya di dunia. sbb tu israel kena pantau sbb org Islam dlm umno mampu memudaratkan mereka.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. "lainlah umno yg merupakan antara parti Islam yg berjaya di dunia"

    umno parti islam paling berjaya?

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
    KAHAKAHAKAHAKAH!!!

    ReplyDelete
  9. Pemerhati PolitikMarch 28, 2009 at 7:16 PM

    Jgn la buat attitude bodo camni

    bergaduh caci maki sesama bangsa seIslam, memang gelak ketawa la Israel dan hamba pencacainya Cina Zionis kat Singapore tu tengok melayu bangsat kutuk mengutuk kat sini.

    Cuba amik AlQuran baca...kita melayu mulia sebab agama.Tanpa agama,kita akan jadi hina dan tak mustahil akan jadi sembelihan Israel nanti.

    Cuba la bersatu,yang Pas ada ilmu agama cuba la nasihat saudara seIslam Umno yang jahil agama jangan la terlampau politik sangat sampai Cina amik kesempatan,yang Umno pulak jangan la makan rasuah sampai tanah-tanah bangsa sendiri bagi kat Cina,bisnes bangsa sendiri kacau tapi kaum lain punyala jaga pasal dah kena sogok...

    Kita orang Melayu Islam ni bersopan santun,kalau pegang kuasa kaum-kaum lain punyala jaga sampai kaya raya kat tempat sendiri,tapi kalau kaum lain memerintah,jangan harap la diorang nak jaga bangsa dan agama kita...tengok singapore ngan thailand cukupla...


    sendiri mau ingat la...

    ReplyDelete
  10. kumpulan generasi baruMarch 28, 2009 at 7:57 PM

    kami setuju bahawa umno merupakan antara parti islam yang berjaya di dunia. ada byk faktor mengapa ia dikatakan begitu. sekadar memberi contoh, membawa malaysia keluar drpd traf negara miskin kpd tahap negara membangun dan bakal menjadi negara maju. pernah diiktiraf oic dan pbb sbg 'new dragon of islamic country'. pernah mencapai taraf negara islam termaju di dunia, namun kini berada dibelakang uae dan iran disebabkan melayu kini yg bersengketa. umno boleh kekal hebat sebagaimana dulu. insyaAllah. terutama bila tampak penyatuan kembali ahli2 umno hari ini. pembangkang yg ketawa berdekah2 itu hanya cuba menidakkah fakta dan cuba memperlekehkan kemampuan org melayu. mungkin dia bukan melayu.

    ReplyDelete
  11. Man In The MiddleMarch 28, 2009 at 8:02 PM

    kumpulan generasi baru said...

    kami setuju bahawa umno merupakan antara parti islam yang berjaya di dunia. ada byk faktor mengapa ia dikatakan begitu. sekadar memberi contoh, membawa malaysia keluar drpd traf negara miskin kpd tahap negara membangun dan bakal menjadi negara maju. pernah diiktiraf oic dan pbb sbg 'new dragon of islamic country'. pernah mencapai taraf negara islam termaju di dunia, namun kini berada dibelakang uae dan iran disebabkan melayu kini yg bersengketa. umno boleh kekal hebat sebagaimana dulu. insyaAllah. terutama bila tampak penyatuan kembali ahli2 umno hari ini. pembangkang yg ketawa berdekah2 itu hanya cuba menidakkah fakta dan cuba memperlekehkan kemampuan org melayu. mungkin dia bukan melayu.


    p/s: kumpulan generasi baru ? bukan wakil untuk generasi baru kan ? sy generasi baru tak sependapat pon dengan awak.. so, rasanye pandangan awak tu invidu.. bukan kumpulan.. =)

    ReplyDelete
  12. kumpulan generasi baruMarch 28, 2009 at 8:23 PM

    yup kami mmg dari segolongan generasi baru anak merdeka yang terdiri drpd pelbagai latar belakang dan kerjaya. kami juga bergilir2 menulis mengguna id yg sama kerana kami bersahabat. tidak salah jika tdk sependapat dgn kami. terpulang kepada pemahaman masing2. tetapi lebih baik jika man in the middle mengutarakan pendapat mengapa tdk bersetuju dgn kami supaya kita boleh berkongsi pandangan. cuma jgn setakat mjwb dgn ketawa mcm ano atas tu dah la krn tdk menggambarkan tahap intelek.

    ReplyDelete
  13. Anak aku kalah Waaaa, aku nak jd ahli UMNO balik waaaa. Setara tu aja la politik si kutty. anak pulak aku tgk sonyum mcm bingai aja. Mmg botui israel dok adjust satelite sbb ketuo Pemudo baru org rombau, ajk Temasik holding.

    tom tem bak

    ReplyDelete
  14. Aku sokong parti UMNO parti rasuah

    ReplyDelete
  15. itu saja modal pembangkang. mengguna id org. padahal mereka org yg sama. nick sojuk kawan aku dan aku sendiri sering disalah guna. takpelah. aku maafkan saja mereka. kerana bak kata kump generasi baru, pembangkang ni tahap intelek sgtlah rendah. kesian kpd ibu yg melahirkannya. apa nak buat. org tua dia pun dah menyesal agaknya lahirkan dia kedunia ni.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  16. PAP tu bukan sedara kembar DAP ke?

    ReplyDelete
  17. PAP SAUDARA KEMBAR DAP DAN DAP KAWAN RAPAT PAS/PKR. MEREKA SAMA SAJA. TUNGGULAH SAAT KEHANCURAN NEGARA INI OLEH MEREKA BEREMPAT.

    ReplyDelete
  18. PAS PUN PARTI RASUAH DAN PARTI KILANG FITNAH. MUNGKIN LAGI TERUK DARIPADA UMNO. CUMA TAK BERAPA NAMPAK KERANA TERLINDUNG DI SEBALIK JUBAH DAN SERBAN

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive