Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 11, 2009

SPRM sahkan Gani Patail, Musa Hassan tidak lakukan kesalahan jenayah yang didakwa Anwar

Mungkin Raja Putar Rajah Anwar boleh minta badan BEBAS (dari Tel-Aviv) untuk kes ini semula... Ataupun mungkin segala bukti-bukti yang menyabitkan kesalahan mereka telah disalah hantarkan oleh Raja Putar Rajah Anwar kepada Tel-Aviv, mungkin sebab itu SPRM tak ada bukti kukuh... Ataupun mungkin bukti-bukti itu belum siap dijana oleh kilang 'BUKTI KUKUH' di Tel Aviv...

SPRM sahkan Gani Patail, Musa Hassan tidak lakukan kesalahan jenayah yang didakwa Anwar

11/03/2009 12:07pm

PUTRAJAYA 11 Mac - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail dan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan tidak melakukan sebarang kesalahan jenayah seperti yang didakwa oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Ahmad Said Hamdan berkata, selepas mengkaji secara teliti dan mendalam, majoriti ahli-ahli panel SPRM memperakukan bahawa tidak wujud sebarang kes jenayah terhadap kedua-dua individu itu.

"SPRM memandang berat dakwaan yang dibuat oleh Anwar kononnya suruhanjaya ini tidak mengambil tindakan terhadap Peguam Negara dan Ketua Polis Negara ekoran aduan yang dibuat oleh beliau kepada pihak polis pada Julai 2008," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. - Utusan

22 comments:

  1. Kerajaan BERSIH CEKAP DAN AMANAH. Bersatu kita bersatu

    ReplyDelete
  2. Pulak dah..Raja Petra apahal sekarang nie. SPRM sudah kasi bersih..fitnah itu sangat azab balasannya wahai Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
  3. Msia boleh land. Speaker Perak dipaksa dengar Penasihat Undang2 Negeri, sama seperti zaman dulu, Raja2 dan pembesar negeri mesti menerima nasihat Penasihat Inggeris. Ini Parti tak lain tak bukan, Parti jenis benih Penjajah, rakyat mesti dgr mereka punya cakap. SPRM sudah bersih ka? Itu Mahazir the King cakap ada 900 aduan politik rasuah menjelang perhimpunan UMNO. Parti Rasuah yg lain ikut aja. Cina ckp ikan busuk, busuk kepala dulu. sekarang rakyat hati sudah bejat sampai pintu besi rmh pun dicuri. Kepionpinan melaui tauladan. Aku takut ini Parti ada agen Yahudi atau freemason aje.

    ReplyDelete
  4. anon 2:52

    ni ler namanya art of war... semuanya diundur dan dipusingbalik (susahnya bahasa melayu... kalau pakai reverse kan senang). Kaitkan dengan segala-galanya, dan timbulkan syak wasangka atau 'beyond reasonable doubt', maka perbicaraan seterusnya adalah perkara yang tidak berkaitan dengan perbicaraan pokok... bicarakan SPRM, peguam negara dan kpn, maka perbicaraan anwar tidak akan berlaku...

    psychology war yang telah digunapakai oleh zionist di serata dunia sekarang ini... gunakan mossad, latih pemuda-pemuda arab untuk korbankan diri dengan alasan jihad, letupkan WTC New York, maka dunia Islam akan dituduh sepenuhnya sebagai terrorist.

    ReplyDelete
  5. Salam untuk semua...
    SPRM-SURUHANJAYA PEMBONGAK RAKYAT MALAYSIA.
    Anak ketuo dio d tangkap seludup bahan2 lucah kanak2 dokek Australia- Apo lagi mengelabah BORUK mintak tolong dgn K'jaan umno/BeeEnd. Sudahnyo Ketuo SPRM pun jadilah bagai LOMBU DI CUCOK HIDUNG.
    Jadi apo nak heran semuo ni,.,

    ReplyDelete
  6. http://ketuaperusuh.wordpress.com

    ReplyDelete
  7. kesian kat Anon oo, sampai lidah keras tak pandai alih bahasa Melayu. Ada masalah jumpalah Datuk Hasan dan Datuk A samad Said. Jgn lah nak bobrok yg mereka ini ada dalang pulak, agen Yahudi mosad ka, kau dah jauh melayang simpang rengam. Allah Taala Maha kuasa tiada siapa merancang Dr. Burma mengesahkan Saiful tak di liwat. Rakyat pegang lapuran doc ini bukan doc chocolat Hack yg Kerajaan nak bawa. Mudah. Tak yah ngaji Law. Budak ni budak gagal, pi jumpa Najib minta biasiswa?. Aku cadangkan 8 peratus pelajar yg gagal STPM hari ni pi jumpa Najib boleh bagi biasiswa. Ini terang dan nyata Najib PM kau Pembohong. Aku Dah bayak kali sebut Msia yg buta pun boleh melihat. Kenapa Anon 00 taghut sgt bahasa inggeris.?? Entah2 kau jenis ambil gambar pakai baju Kolonial Inggeris ka satu family album mcm Rais Yatim 46?

    ReplyDelete
  8. Selamat datang WJ ke warga paneh miang. Harap dapat menghantar artikel-artikel yang panas supaya penyokong pembangkang panas....

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah Mujuq lagi mata hati aku tak buta tapi aku kesian sahabat melayu aku umpuno semua ni dah buto Perut. Penyokong Khir Toyol rasuah 20 aduan SPRM Lombu dah Buto perut cari makan haram, Tun Mahashit kata pati UMNO ada 900aduan rasuah. Dia kata ini parti Rasuah, boleh la dia ckp kawan dh jd ahli KIMA. Bersatu Kita Bersatu, Tradisi Membela Rakyat.

    ReplyDelete
  10. Nampaknya ada orang menggunakan taktik murahan menggunakan nama saya di atas ni..

    ReplyDelete
  11. Taik Lembu digunakan untuk membersihkan taik anjing dan taik babi....boleh kaaaa???

    ReplyDelete
  12. Kasihannya kepada saudara kita nih, Tom Tem Bak... keinginan untuk memperjuangkan kedaulatan Bahasa Melayu pastinya digagalkan dengan kegagalan para pejuangnya memahami struktur atau prasarana bahasa itu sendiri.

    Lain yang dimaksudkan oleh Sdr. Anon 00, lain pula yang difahami oleh saudara kita ini... dan satu lagi, perkataan bobrok itu tidak wujud dalam istilah Melayu melainkan Jawa... dan perbezaan antara Jawa dan Melayu ialah daripada sebutan sanskritnya biarpun Jawa merupakan sub-ras Melayu yang terbesar.

    Belajar-belajarlah Bahasa Melayu sebelum anda mengulas fasal perkara ini terhadap orang lain.

    ReplyDelete
  13. Yang penting Anwar Ibrahim memang babi..

    ReplyDelete
  14. Calon bertanding 260, lapuran rasuah 1000. Nampak gaya ini mmg parti rasuah. Sifu kau dah ngaku. Hai keji nya pemimpin umpuno, tak malu kat Cina hindu ka, apa agama kamu atau agama Astora Jabat pakar rujuk umpuno islam Liberal. SPRM hg tunggu apa lagi, jgn tunjuk muka Lombu atau kau nak bagi Mat Jembut bahasa kan kamu.

    ReplyDelete
  15. Mat Jembut pun satu angkatan dgn barisan tahik, yg hg bela anon oo buat apa. Hg tak nampak ka atau hati hg buto, anon oo dah mempelekeh bahasa Melayu.(Susahnya bahasa melayu ... kalau pakai reverse kan senang)Bahasa Melayu tak susah tp org yg ada rendah diri saja yg rasa susah. Pi mai pi mai puak umpuno dok agung bahasa barat. "Beyond resonable Doubt la". Kao tak faham ooi itu Ghani Patil dan Musa diserta dgn bukti bertulis lagi. Kau hina orang Jawa dah tak mau pangkah Dacing dah ooi.

    ReplyDelete
  16. Hoi kau hina bahasa Jawa ka, itu bobrok bahasa jawa ka batak ka tapi sudah di melayukan. Kenapa Mat jembut miskin bahasa sgt.

    ReplyDelete
  17. Mahathir dah kata bunyi Flip Flop, nampak gaya aku rasa matlamat Mahafiraun untuk tekan SPRM akan berhasil bagi memudahkan anaknya Mukriz hanya lawan KJ aja. Aku rasa Khir Toyol bye bye SPRM nak masuk dalam. Kesian kau toyol, bapa angkat kau nak tolak kau, dia syg anak dia. KJ kalu lwn Mukriz dah pasti tewas sbb Pak Mentua dah takda ha ha. Ini dia yg dimaksudkan dgn politik tradisi membela rakyat. Mat Jembut, Anon oo, koyol, tom tem bak dan pencak silat kena ambik belajar tp jgn tiru, dia org ni Dajal mata satu, dia nampak dunia aja. Org putih ckp "Political Animal".

    ReplyDelete
  18. kesian set2 pembangkang ni. yg ketara org melaka ni lah. mcm2 cara dia nak tegak kan batang basah dia. sampai sanggup guna id org. sedih. harap mak bapak dia tak nyesal lahir dan besarkan dia dan anak2 dia akan dtg tak nyesal berbapak kan dia.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  19. kepada anon-anon sekalian:

    Tak susahkah Bahasa Melayu? Bahasa Melayu memang susah kerana Bahasa Melayu bukan terhenti setakat bahasa pertuturan. Bahasa Melayu yang sebenar bukan seperti yang anda semua gunakan. Anda mungkin berasakan anda telah menggunakan Bahasa Melayu, malangnya, anda telah merojakkan Bahasa Melayu yang sendinya cukup kaya, asasnya cukup kuat dan pengertiannya yang sangat hebat.

    Anda meremehkan Bahasa Melayu tetapi anda berasa anda sudah cukup pandai berbahasa. Perhatikan struktur ayat yang anda guna. Adakah itu Bahasa Melayu?

    Bahasa Melayu mempunyai istilah yang fasih dan mencukupi biarpun untuk istilah berteknologi, masih memerlukan peminjaman dari bahasa-bahasa lain. Sedangkan loghat Jawa yang cuba dimelayukan itu, mempunyai istilah yang sama erti dalam Bahasa Melayu itu sendiri. Mengapa tidak digunakan Bahasa Melayu sahaja berbanding loghat atau istilah Jawa?

    Fikiran anda terlalu sempit kerana anda melihat orang lain tidak memperjuangkan Bahasa Melayu 'sehebat' anda.

    Sekali lagi, disyorkan supaya anda mendalami Bahasa Melayu sebelum menyibukkan diri dengan apa yang dipanggil perjuangan memartabatkan bahasa.

    ReplyDelete
  20. Cuba lihat kepada Dewan Bahasa & Pustaka. Adakah mereka melakukan kerja atau tidur. Kenapa kita masih banyak menggunakan istilah dari Bahasa Inggeris dan ditukarkan ke Bahasa Melayu.

    ReplyDelete
  21. kutuk jangan tak kutuk
    apo cito negri kito oni setelah setahun penggal baru pemerintahan BN?
    baik layan senia haa
    www.n9futbol.com

    ReplyDelete
  22. Slumdog MillionaireMarch 15, 2009 at 1:47 AM

    Parti Kemaruk Rasuah...
    Sampaikan seks pun dikatakan sedekah...

    ANWAR kata semua orang rasuah... Dia je yang TAK rasuah...

    Cuba tanya ANWAR, dia parti mana????

    Anwar tak pernah masuk parti PKR...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive