Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, March 7, 2009

TAK FAHAM BAHASO

Anonymous said...

Malayu kucing kurap, kunun nak berjuang utuk org Melayu, KJ dah jadi mad percent,semua orang tahu, Khir Toyol dah ada 20 lapuran rasuah dan Mukriz dah ada tanah bungalow satu kaki persegi RM2200,kat Bukit Bintang kroni bapak dia bagi dari 22 thn perintah. Ha Ha. Podah deey, Tradisi Membela rakyat, bela apa, bela perut anak bini hangpa la.

March 7, 2009 4:46 PM


Ini adolah salah satu responden blog Paneh Miang. Atok tak marah doh kek budak ni. Banyak sobab eh:

-Budak ni mungkin teroncat akal. Lahir tak cukup bulan.
-Mungkin jugak dio tongah menahan senggugut eh.
-Mungkin omak ayah eh hanyo mampu menyodiokan sebuah kapcai seken hen. Jeles tengok Mukhriz dapek bunglow.
-Mungkin spm tak lulus. Tu sobab eh tajuk crito lain, respon eh lain.

Ini merupokan contoh tipikel yang selalu kito baco daripado responden2 pembangkang yang menjenguk "paneh". Atok ucapkan timo kasih. Jelaslah sekarang bagaimano rupo eh negaro jiko puak-puak ni dapek memerintah negaro.

Setiap persoalan yang kito lempakan kepado mereko, tak ponah dijawab, sebalik eh dimaki hamun, cam kek ateh tu ha. Setiap isu yang dikemukokan akan dijawap dengan segalo fitnah dan cerito puter belit macam cerito negaro Pasir Duo Butir si Nizar. Yang paling parah macam kek ateh tu ha lah. Mereko akan memesongkan perkaro yang dipersoalkan dengan mengungkit atau mencari salah orang sajo yang nampak.

Jadi kepado geng-geng ano yang tak berani menamokan diri memasing tu, kau orang jadi pembangkang bukan kau orang insaf dan menyayangi negaro ni, tapi yang sebonar eh kau orang ni macam Brader Anwar Bin Ibrahim jugak. Orang yang kecewo sobab orang ramai tak sokong kau. He…he…he…!

6 comments:

  1. Hahaha... Biasa lah dunia ni.. Ada yang bijak, kurang bijak dan tidak bijak langsong... Ya la, Kalau nak marah pun takkan lah umno begitu teruk sekali kan. Kadang-kadng kalau terlampau marah keluar lah perkara-perkara yang tak sepatutnya orang yang waras bercakap.. Maafkan lah dia tu, kerana dia mengigau agaknya, hehehehee

    ReplyDelete
  2. Saya pun kekadang marah juga dengan umno tu, tapi tak lah keluar perkataan-perkataan yang sebegitu teruk... Dunia ni kalau nak cari yang sempurna, susah sikit laa.

    Nasib kita terletak pada tangan kita sendiri, kena usaha, kena ikhtiar sampai berjaya.. Cuma kadang-kadang nasib sesaorang tu berbeza, ada yang diberi rezki lebih oleh Allah SWT, ada yang kurang, tapi yang pentingnya kita REDHA atas pemberianNya. Amin

    ReplyDelete
  3. x semua x bgs dlm UMNO tu..jd jgnlah bantai longgok mcm puak2 PR tu..hati dan fikiran mereka dah di"liwat" oleh DSAI ni..skrg,apa yg disuruh drg ikut jer.kat bendera pun ada mata "DAJJAL".

    ReplyDelete
  4. apa?bung nuar?peliwat?kok dikoba n kek dio,mako dio akan mudah menjawab,"bondo sodap bang, yg yg sompit lagi laaa sodap"...jgn marah eh penyokong pr...ese cakap yo...kok nak amik ati,apolah dayo ese...tp ese taknak mesia jadi Bahrul Mayt @ Laut Mati keduo...huhhuhuhuhuhuuhuh...

    ReplyDelete
  5. Salam untuk semua...
    Allo Pencolek Angek... Kau ni tau yo pulak sampai cakap mcm tu..mcm dh biaso meliwat yo kau ni... Kah!kah!kah!kah!!!

    ReplyDelete
  6. Ya Atok terima aja lah yang UMNO adalah parti sekular, bujur lalu melintang patah. Matlamat menghalalkan cara, Mahathir ajar tom tem bak. Kalau ada ano yg komen agak paneh jangan la pulak nak marah, terima ajalah hakikat. Semua orang terima hakikat yg Khir Toyol ada 20 lapuran rasuah. Telan lah Atok ubat walaupun pahit.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive