Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, March 11, 2009

An unprecedented meeting

The lunch date between Pak Lah and Brother Anwar Bin Ibrahim with Sheikh Mahmud in Hulu Langat has made the headlines in the media. Pak Lah said that it was just a cordial meeting but it did spark some speculations. Firstly, why does he has to have lunch with Brother Anwar Bin Ibrahim in Hulu Langat. Secondly, it was reported that Shamsul Iskandar, the Head Youth of PKR greeted Pak Lah as if the meeting was pre planned. Thirdly, Pak Lah made an unannounced stop to the Nurul Iman Madrasah, Hulu Langat as if he does not have any other urgent meeting to attend. Ironically, the meeting took place just a few hours before Najib presented the mini budget in Parliament. Well, hopefully nothing sinister is discussed about the planned transition power in our country. Definitely, perception about the meeting is in the negative rather than positive.

23 comments:

  1. Diharapkan agar pertemuan Pak Lah dengan Anwar adalah kerana atas jemputan Sheikh Mahmud. Harus diingat bahawa mungkin Anwar merancang pertemuan ini untuk saja buat gempak. Dia dulu pun suruh Tian Chua ke Taiwan kononnya untuk memujuk ahli parlimen BN tapi habuk pun tarak.

    ReplyDelete
  2. 1. sheikh mahmud dan tarikatnya pernah diklasifikasi kan sebagai ajaran sesat.
    2. anwar confirm kaki buntut.
    3. najib sedang sibuk buat budget.
    4. perak kucar kacir
    5. rakyat menderita
    6. selangor dibawah PR

    dgn alasan ini memang pak lah sial!
    masih macam anwar memikirkan survival politik.
    tersangat BANYAK buruk dan bodoh paklah terserlah bila jumpa dgn anwar, secara kebetulan atau tidak!

    ahli UMNO temerloh

    ReplyDelete
  3. Nampaknya pertemuan Pak Lah dengan Anwar membuatkan situasi lebih buruk. Ada sumber mengatakan bahawa Pak Lah hendak serahkan jawatan PM kepada Anwar!

    -semoga negara kita dilindungi hendaknya

    ReplyDelete
  4. Susah nak percaya ia kes terserempak. Kalau di shopping kompleks atau tempat awam yang lain bolehlah bagi alasan begitu. Mungkin telah dirancang.Kemungkinan samada Pak Lah sukar menerima kenyataan bahawa hari2 beliau sudah sampai ke penghujungnya atau ia adalah permainan Anwar untuk 'political mileage' beliau.Apa pun, ia bukanlah tindakan yang bijak bagi Pak Lah demi kesejahteraan politik Malaysia, kecuali jika beliau mempunyai motif tertentu.

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  5. Yang sebetul-betulnya tiada kebetulan mengenai perkara di atas.Semuanya dirancang,terancang untuk melaksanakan perancangan bagi membantutkan peralihan kuasa.Agaknya KJ ada menyorok di bawah meja makan tu.

    ReplyDelete
  6. Salam untuk semua...
    Apo pulak comeh bonar puak2 umno karat ni?? Ha.ha.ha.ha,...
    Yg sebotulnya Pak Lah memang x berkonan bonar Najis Monggolia ni jadi PM...dari dulu lg,maso dio nak lantik TPM dulu bukan ko lamo baru dio umumkan,itupun lopeh d dosak oleh MahaShit...x ingat ko? Oh yo tak yo pulak...melayu umno memang mudah lupo yo tak! Kah!kah!kah!kah!!!
    Pak Lah nak Najis Tuya dok kek Sg.Buloh dulu la woi... Najis Tuya ni naik sonang bonar x ponah raso susah dlm politik.Pak Lah dulu dio jgk ponah jatuh dlm parti dan k'jaan.x mcm Najis Tuya naik yo terus...jadi tontulah x berbaloi sonang2 nk bg kek Najis Tuya jd PM.Apo macam sedaro semuo...ado logik ko mcm tu?
    Keh!keh!keh!keh!!!

    ReplyDelete
  7. mesti uno 527 nih set2 eddie yg suka ngorat awek kat blog...maklum laaa salesman...jual minyak mesti laku:P
    miahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  8. salam,

    pak lah is a smart guy, its been a few time that anwar try to seduce him but never once he succeed..

    hope that pak lah will not going to make a wrong decision now..expecially when he is about to go..

    may god bless malaysia..

    ReplyDelete
  9. Salam untuk semua...
    Allo ano 6.37...apo la kau ni ke lain pulak yg kau merapu,dh xdo modal g ko?dasar umno karat mmg mcm kau ni la...x boleh terimo realiti.keh!keh!keh!keh!!!
    Pak Lah sebonarnyo nk mintak tolong dokek Anwar supayo menyokong usul dlm dewan untuk dio kekal PM sampai PRU13 nt,,.jd Najis Tuya biar melopong,silap2 anta Sg.Buloh. Klu Pak Lah sorah pado Najis Tuya jd PM sblom PRU13 jgk bermakno Kerusi Pak Lah dlm Dewan nt Najis Tuya pulak yg dudok...takkan Pak Lah kono duk belakang pulak.mano bleh mcm tu,malu la dio,mano nk lotak muko...dihino mcm tu skali oleh puako2 umno.Pak Lah bukan bodoh...walaupun dio kaki tido..
    Ha.ha.ha,ha...

    ReplyDelete
  10. wahai, ano di atas yg suka online pakai hp. kau kata blog ni pencacai karat dan tidak benar, maka kenapa plak kau masuk baca dan komen. ini membuktikan bahawa set2 pembangkang ni sgt mengambil berat akan apa yg blog ini paparkan. sbb tu mereka rasa trcabar utk meninggalkan komen dlm byk artikel. maknanya mereka sgt mengambil berat akan kebenaran tulisan2 dlm blog ini dan berusaha pula utk menafikannya. tahniah kpd pemilik blog. terserlah bahawa geng pmbangkang ni sgtlah tercabar dan kagum dgn paneh miang. teruskan. kasi bakar mereka semua.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  11. Salam untuk semua...
    Allo ToMBak KAYU... Dh Miang Radang ko?? Apalah sempit benar pemikiran kau ni.Cian Den nengok kau ni...
    Kita berbicara untuk kebaikan bersama,bukan soal kagum atau tercabar.Jangan d sempitkan minda kau tu pada tahap KATAK D BAWAH TEMPURONG.Apabila ada komen dan ulasan baru minda terbuka,kita boleh buat perbandingan dan bezakan yg mana Benar yg mana Salah.Janganlah kita mengampu bodek,mengiyakan saja apa yg d kata...tp saya tk heran pn pencacai Ameno mcm saudara ni dh jadi dasar tk boleh d tegur..dari dulu,kini dan ntah sampai bila. Apabila kita menerima kritikan terbuka kita nilaikan,jgn terus menidakkan.Dari situ akan nampak nilai keikhlasan dlm perjuangan kita menegakkan kebenaran dan menolak kemungkaran.
    Pabila saudara mengatakn tercabar kononnya terserlah ketidakikhlasan saudara menerima kritikan.
    Kenapa timbul RIAK d hati saudara bila saya masuk dan komen d sini dgn mengatakan kononnya tercabar,kagum dgn penulisan d sini,walhal niat saya semata mata ikhlas utk KEBAIKAN.

    ReplyDelete
  12. Salam untuk semua...
    Allo ToMBak KAYU dan WARIKH2 AmeNo SEMUO... Zaman dan Berubah,Dunio semakin Maju.. Sodar2lah sikit sedaro semuo.Perjuangan Bangso ni tak akan ke mano.
    Hanyo ISLAM yg boleh MenyatuPadukan semuo Bangso..
    Insaf-Insaflah yo..

    ReplyDelete
  13. hahaha. beria2 explain ano ni. nampak na tercabar. tegak batang basah. hujah kosong. kahkahkah.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  14. Salam untuk semua...
    Allo ToMBak KAYU,.. Dgn kata2 yg langsung takda memberi buah fikiran dari anda mengesahkan dgn sendirinya tahap IQ anda amatlah Jelek skali.Menyerlahkan KEBODOHAN,KETOLOLLAN OTAK anda.Anda sendiri yg menzahirkannya d sini.Ckp mcm budak2 bwk umor.
    Tapi tk heran lah sebab pencacai ameno karat memang otak dia dh berkarat.
    G la main tom tom bak.makyung BODEK jauh2 yo,..
    Waa...ha.ha.ha...

    ReplyDelete
  15. melihatkan keberiaan ano atas ni. semua yg berfikir sudah tahu menilai tahap inteleknya. kesian ano..keh keh..!

    ReplyDelete
  16. Salam untuk semua...
    Allo koyok...sakit palo boleh d tampal dgn koyok yo...tapi kok sakit dlm hati tak dapek Eden nak tolong doh woi...
    Kah!kah!kah!kah!kah!!!

    ReplyDelete
  17. Allo Ano yg perasan bagus,

    Susunan ayat2 ko tak melambangkan yg ko nie intelektual dan ikhlas nak memberi pendapat pun. Aku rasa ko yang lebih karat. Sebabnya :

    1) Ko belajar kat mane sesuka hati nak panggil org Najis?
    2) Ko belajar kat mana lagi sesuka hati nak panggil org mahashit & bodoh?
    3) Ko nie penganut agama apa ha? Kalo ko beragama Islam, bawak2 muhasabah diri dan mengucap panjang2. Setahu aku islam tak pernah nak mengajar umatnya bercakap bahasa biadap seperti di atas.
    4) Semua esei yg ko keluarkan bukanlah fakta tetapi hanya persepsi dan pemikiran orang yg sempit.
    5) Janganlah nak menjatuhkan hukum pulak keatas Najib & Tun macam kau nie Tuhan. Kau pun tak pasti dan tiada bukti kukuh nak menuduh mereka. Fitnah adalah merupakan musuh islam yg paling utama dan disebabkan fitnah jugalah, umat islam boleh berpecah belah.
    6) Ko nak tahu sape dia Raja Segala Fitnah, org yg kau ampu bagai nak rak tu lah.

    Nasihat aku supaya kau mintalah nasihat dan pandangan yg membina dulu dari BAPOK KETAM, dan minta dia ajar mcm mane nak berjalan betul sebab kau ANAK KETAM. Last sekali kau pun tak boleh berjalan betul sebabnya BAPOK KETAM pun tak berjalan betul

    Hahahahahahahah

    Lu pikir le sendiri ...Yg anti Anwar jugak.

    ReplyDelete
  18. Setelah mendapat sumber yang boleh dipercayai, Anwar Ibrahim apabila mengetahui Pak Lah ke Hulu Langt terus beliau ke sana. Esoknya, Anwar Ibrahim dengan bangga buat kenyataan di lobi Parlimen bahawa beliau memang bertemu Pak Lah. Temberang Anwar pecah kerana Pak Lah menidakkan bahawa beliau ada berborak dengan Anwar. Anwar memang dasar ejen Yahudi dan merancang macam autar keling.

    ReplyDelete
  19. Salam untuk semua...
    Allo ano 6.59(yg anti anwar jgk)... Apo yg kau marah bonar pulak ni,mcm mengamuk sakan yo.Klu x bleh terima kritikan jgn bual soal politik.. Fahamkan dulu sebelum menjawab..Ado faham ko??
    Allo ano 7.07... Kau dapek dari sumber mano ni...Berita HAIRAN?? Utusan MELOYA?? Atau saluran pengampu kau TV3Suku ko??
    Kah!kah!kah!kah!!!

    ReplyDelete
  20. dapat dari harakah serakah laaa wahai mamat eddie salesman kete yg jual minyak ngorat pompuan tak jadik...miahahahahaha...eddie suck!!

    ReplyDelete
  21. Salam untuk semua...
    Allo ano 11.40 kok nk bohong pun agak2 la sikit sedaro...Pembongak Bosar bonar kau ni.Emosi btl nampaknyo tu.,. Dh PANEH ko??? Cian Den dokek kau ni...
    Kah!kah!kah!kah!!

    ReplyDelete
  22. anon dah tensen. buat2 gelak tp dlm hati tebakar. panehhhhhhhhhh. kahkehkui.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  23. Kepada sesiapa yang menghina Raja dan Sultan, awas..anda akan didakwa...daulat Tuanku! Ini bumi Melayu!Allahuakbar!Hidup UMNO!

    -Anak jati Melayu

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive