Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Tuesday, March 17, 2009

Umno Menuju Puncak

Kepada penyokong setia calon jawatan tertinggi parti yang bakal menerima hukuman daripada Lembaga Disiplin Umno petang ini, wajar merenungi kata-kata berikut:-

"Oleh kerana kerajaan yang ada sekarang adalah kerajaan berparti, secara tidak langsung diri saya terlibat dengan kegiatan kerajaan. Sama ada saya bertanding atau tidak pemilihan akan datang, terpulang kepada parti yang menentukan." - Allahyarham Tun Ghafar Baba.

Seolah menjadi tradisi setiap 10 tahun, Umno akan membersihkan segala kekotoran yang terpalit. Pemimpin datang dan pergi, tetapi Umno kekal teguh. Tranformasi akan berlaku?

3 comments:

  1. sewajarnya UMNO melakukan transformasi demi memastikan keteguhan Melayu dan negara...

    ReplyDelete
  2. memang tepat penulisan ini. UMNO menuju Puncak. Kepada Calun dan Perwakilan yang akan menjalankan tugas dan tanggungjawab akhir bulan mac ini, ingatan keras kepada anda..gunakanlah amanah yang idberi itu dengan sebaiknya. Hindarkan dari rasuah dan penyelewengan. Jangan pilih kronis dan nepotis. Pilihlah pemimpin yang memiliki kelibar dan berintegriti tinggi.
    Semalam saya bermimpi jika UMNO mampu memperbaiki dirinya, dunia akan berada dalam genggaman kita suatu masa nanti. Hasil perjuangan UMNO akan menjadikan anak melayu menjadi pakar dalam segenap bidang diantero dunia.
    Ini sepatutnya yang menjadi misi dan visi generasi muda mel;ayu. Bukan membising dalam arena politik tempatan dan menunjuk kehebatan dengan mencarut saban ketika. Pergilah berhijrah keserata dunia menempah nama dan menaikkan nama bangsa dan negara.
    Jika suatu ketika seorang angkasawan terhebat itu melayu, jika suatu ketika Imam Masjidil Haram itu melayu, jika suatu ketika perekacipta kereta suzuki dijepun itu berbangsa melayu, jika suatu ketika pendamai krisis politik dunia itu ahli PAS, jika suatu ketika penemu ubta barah tetek wanita itu melayu...maka pada ketika itu aku sangat berbangga dan matikan dengan rasa kepuasan hakiki. Demikian juga ku rasa kaum bangsa ku yang lain samada dalam PAS maupun apa parti sekalipun. Bahkan danam jeoulas, kaum cina dan india negara kiu juga sama-sama berbangga. Kecuali cina DAP.

    ReplyDelete
  3. Wang! Wang! Wang!
    Itulah yang ada dalam jiwa pemimpin UMNO atau mana2 parti pun.

    Cuma bezanya UMNO lebih berkuasa - memerintah.

    Mengapa pemimpin UMNO sanggup berbelanja besar untuk merebut jawatan? - kerana membela rakyat?

    Percaturan pemimpin UMNO seperti berjudi - keluar wang untuk mendapatkan lebih banyak wang - 'pelaburan'.

    Bolehkah UMNO mengubah 'minda wang' ini?

    ReplyDelete

Blog Archive