Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 4, 2013

5 RANCANGAN PR KETIKA HARI MENGUNDI

1. Petugas Pakatan Rakyat perlu membuat kecoh di Pusat mengundi dengan mempersoalkan aturan SPR dan mencabar petugas SPR.

2. Facebook dan Twit Winning Psychologi Pakatan Rakyat akan digunakan seperti contoh menakut-nakutkan pengundi untuk mengundi dengan memberikan berita bahawa berlaku pergaduhan atau provokasi yang menakutkan di tempat untuk mengundi.

3. Pengundi penyokong Pakatan Rakyat akan bergerak dan berkumpul di Putrajaya dan Pusat Kerajaan Negeri di seluruh negara selepas mengundi untuk menunjukkan bahawa keputusan pilihanraya telah ada yang menunjukkan bahawa mereka telah menang besar.

4. Bertindak aggressive provoke polis yang bertugas dengan harapan ditangkap dan seterusnya akan membuat kecoh di luar supaya didengar dan dilihat oleh pengundi bahawa SPR ada komplot dengan UMNO/BN.

5. “OMT” online media team akan memulakan kerja disaluran media baru. Twitter khas akan dirangka dengan mewujudkan HASHTAG #SPRjahat #SPRtipu #BERSIHPRU13.

10 comments:

  1. Bodo punya statement. Ko ada bukti report polis la..biar polis tangkap.

    ReplyDelete
  2. Sahak totap monang.

    ReplyDelete
  3. Sahak babi!!sahak elok poie mampuih!

    ReplyDelete
  4. 8:46 pm mang ai bahaso kau dah cukop menunjok kebodohan kau, org pr memang tak do budi bahaso rupo eh..

    ReplyDelete
  5. Dato' Adat LenggengMay 4, 2013 at 11:14 AM

    Breaking News! Khas utk Warga DUN Lenggeng..Terkini! BN (Sahak) diramal bakal KALAH di Lenggeng.1,800 (80%) pengundi Cina akan undi PAS,Pengundi India undi PAS, 500(50%)Pengundi Melayu 3,000 akan mengundi PAS.Jumlah 5,300. Undi BN akan pecah 2. BEBAS akan dapat 2,000 Undi. BN (Sahak)pula 5,000 Undi.PAS menang dgn majoriti 300 Undi.Tak cayo tengoklah malam Ahad besok bila keputusan sebenar diumumkan.Jumlah pengundi 15,340 Jumlah keluar mengundi 12,500. Undi rosak 200.T.kasih.Hrp Maklum.

    ReplyDelete
  6. Botul tu org pr memang mulut cam selipar.cam mulut anwar.buka mulut je bohong. Camni ke nak jadi pm.yahudi memangla suka kat dia.malu aku sbg rakyat msia dia jadi pm.16 sept dulu dia pernah tipu 1 malaya.org masih ingat anwar...... n manusia yg moral teruk nak jadi pm imalaysia.tahniah anwar kerana telah ramai melahirkan anak muda melayu yg berfikiranpularisme.ramai anak melayu ari ni dah tak sensitif ban agama.kacau.anwar konon dah war war minggu dpn dia angkat sumpah jd pm.jgn riak.kalau tak jd pm nanti salahkan umno plak.budaya tak mensyukuri nikmat allah berterimakasih pd sesaama manusia dan tidak lai pd qada qadar allah.

    ReplyDelete
  7. YG di lakukan oleh puak-puak UmPORNO/Bee End:

    1. Wujudkan persepsi bahawa akan ada kumpulan yang berbuat kekacauan di hari pengundian.

    2. Wujudkan jalan cerita / skrip progress kumpulan2 yang berbuat kacau itu. Mula2 citer pasal bilik dibakar, dibom, orang2 umno di kacau, di ugut.

    3. Then wujudkan jalan cerita bahawa polis terima maklumat akan ada kekacauan dan huru hara pada hari tersebut.

    4. Then wujudkan jalan cerita mereka menemui beberapa bendera berwarna warni yang di tanda di beberapa tempat tertentu. Tempat yang ditanda itu ialah tempat kekacauan akan berlaku.

    5. SPR juga memberikan amaran agar jangan menghalang mana2 pihak dari pergi mengundi. Jika tak puas ahti dengan apa2 keputusan, buat petisyen. Ini sebenarnya HINT. SPR mungkin akan menganggap menghalang WARGA ASING dari mengundi ialah melanggar undang2.

    6. Sebab SPR juga mengesahkan sesiapa ada IC dibenarkan MENGUNDI. Ini memberikan gambaran secara tak langsung sesuatu sedang berlaku.. macam la kita taktau sesiapa ada IC boleh mengundi. Tetapi yang kita persoalkan warga asing yang sepatutnya takde ic, tetapi diberikan ic, takan dibenarkan mengundi juga?

    7. SPR juga menyeru agar sesiapa jangan pakai apa2 baju yang melambangkan idelogi politik masing2. Undian adalah rahsia. Buatla pilihan masing2.

    8. Polis menekan orang awam yang share khabar2 di media sosial dengan melemparkan kata2 berbaur AMARAN. POLIS juga melaporkan pengguna media sosial sedang diawasi dan diperhatikan dengan tindakan khas jikalau di dapati berlaku apa2... setiap dari mereka takan terlepas jikalau berlaku apa2..

    Pstt.. polis mungkin tak perhatikan penulisan fitnah dari bn, betul tak?

    ReplyDelete
  8. 1.07 pm kau buto ko tak ngaku gak lagi tu tu yg kunci poti undi pos ari sapo puak bn ko arahan sapo tu sumor cubaan prlah tu nak sabotaj setan botolah pr ni nak nyalahkan org yo...

    ReplyDelete
  9. Anon 8.02 pm
    biarlah nak kunci eh Jang,kok kau dgn geng UmPORNO kau nk kunci samo2 pn lg bagus,biar jd 3 kunci,,,SPR bukan bleh cayo.Tengok kek IPD Manjung tu,nk d bwk lari poti undi tu,apo hal?Alasan dangkal dio nak kemaskinikan kertas undi,,,mcm cilako punya alasan,nk membodoh2kan rakyat.
    Sudah la Jang,,jangan di perbodohkan lg,cukuplah,,,JOM UBAH.

    ReplyDelete
  10. Mmmm.. Apa daaa... Bn n umno pun sama je perangai nye! I bet their planning is almost similar to the above .. If not more !

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive