Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, May 3, 2013

Nak undi ke orang macam ni?

Bahasa tubuh adalah bahasa yang tiada bunyi, tiada perkataan tetapi mampu mempengaruhi perasaan atau minda seseorang.


Individu yang memeluk tubuh seperti di atas kebiasaannya menunjukkan sikap defensif atau melawan. Apa yang dimaksudkan dengan sikap defensif ialah seseorang itu sukar untuk memberikan apa jua pertolongan kepada orang lain. Individu seperti ini hanya memberikan pertolongan apabila diminta saja. 

Seseorang yang marah atau tidak bersetuju dengan sesuatu perkara akan memeluk tubuh untuk mengambarkan perasaan mereka. Inilah yang dimaksudkan dengan sikap melawan/memberontak. 

Memeluk tubuh juga menunjukkan seseorang itu berada dalam zon selesa dan tidak peka kepada keadaan sekeliling; hanya memikirkan kepentingan sendiri saja.

10 comments:

  1. salam...sy penyokong BN dulu kini dan selamanya...tp ada perkara yg saya tak suka...pas kelantan munajat kul 3 pg ..BN kat sini buat konsert yg melalaikan remaja...tolong bg fahu org2 atasan sikit kurangkan hiburan dan artis2 ni...dah muak dgn maksiat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drpd munajat mintak dihancurkan saudara seislam dan meminta agar Dap memang..huh..baik aku layan konsert bn...

      Delete
  2. memokak yo kat sikamat ni..anak nak tido pun tak blh...

    ReplyDelete
  3. Apa yang kau mengarut ni?Nyawa umno tinggal satu hari saja lagi.Bye..bye BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyawa pr memang nyawa2 ikan..bye2 forever pr...

      Delete
  4. Fuhh! Che Din,,Orang bergambar poluk tubuh pun pandai botul kau boleh tafsir segalo mcm sifat orang tu pulak?
    Yg dulu hilang 1 bendero pun tafsiran kau semacam yo..kah!!!kah!!!kah!!! Botul-botul BANKRUP Politik la kau ni Che Din,,
    Kah!!!kah!!!kah!!!kah!!!
    UmNO@UmPORNO betul-betul MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  5. "apo kono eh Jang...tomonong ajo,
    orang ke BULAN..., ekau di mano?
    PR dah sampai ke Putra Jayo..
    ekau terlambet tak dongar kato....

    PR sudah monang..
    terlopong jang ekau putih mato...

    BN yang ko gilo kan.....
    semuonyo dah jadi gilo

    jangan lai di konang2..., kalau di konang merano badan"

    Nanti jawab Najib:

    "Berkocak-kocak air di boting.., limau manih di taruk gulo
    berjuto duit habih sampai den poning...tapi rakyat tak terimo juo"
    (sambil menangis dan sedang membaca akhbar harakah)...kih kih kih.

    ReplyDelete
  6. ini sudah boleh dikatakan bangkrap minda...
    ya....lepas ni mmg ramai umno yg akan bengkrap...

    ReplyDelete
  7. That psychological concept applies to the white Caucasians of the U S of A and gorillas of Africa. It does not apply to Asians especially Malaysians.

    No understand English, moderator?

    ReplyDelete
  8. 10.50 pm calon kau yang kek jompol tu maso mudo betandak cam org gilo belaki sampai duo tigo org dah tuo tak laku kiro dah tobat lah eh...masuk pas . Jgn lah nak nyalahkan org yo ... Bengai... kalau pas ceramah meraung raung tak po sumpah seranah,caci,fitnah,bohong,burok an org siap takbir lai ..... Den raso kau tingga lam utan ni jangan mimpi lah pr nak merintah kek n.semilan den tak nampak cai mano kau gunoan

    ReplyDelete

Blog Archive