Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, May 3, 2013

Nak undi ke orang macam ni?

Bahasa tubuh adalah bahasa yang tiada bunyi, tiada perkataan tetapi mampu mempengaruhi perasaan atau minda seseorang.


Individu yang memeluk tubuh seperti di atas kebiasaannya menunjukkan sikap defensif atau melawan. Apa yang dimaksudkan dengan sikap defensif ialah seseorang itu sukar untuk memberikan apa jua pertolongan kepada orang lain. Individu seperti ini hanya memberikan pertolongan apabila diminta saja. 

Seseorang yang marah atau tidak bersetuju dengan sesuatu perkara akan memeluk tubuh untuk mengambarkan perasaan mereka. Inilah yang dimaksudkan dengan sikap melawan/memberontak. 

Memeluk tubuh juga menunjukkan seseorang itu berada dalam zon selesa dan tidak peka kepada keadaan sekeliling; hanya memikirkan kepentingan sendiri saja.

10 comments:

  1. salam...sy penyokong BN dulu kini dan selamanya...tp ada perkara yg saya tak suka...pas kelantan munajat kul 3 pg ..BN kat sini buat konsert yg melalaikan remaja...tolong bg fahu org2 atasan sikit kurangkan hiburan dan artis2 ni...dah muak dgn maksiat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drpd munajat mintak dihancurkan saudara seislam dan meminta agar Dap memang..huh..baik aku layan konsert bn...

      Delete
  2. memokak yo kat sikamat ni..anak nak tido pun tak blh...

    ReplyDelete
  3. Apa yang kau mengarut ni?Nyawa umno tinggal satu hari saja lagi.Bye..bye BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyawa pr memang nyawa2 ikan..bye2 forever pr...

      Delete
  4. Fuhh! Che Din,,Orang bergambar poluk tubuh pun pandai botul kau boleh tafsir segalo mcm sifat orang tu pulak?
    Yg dulu hilang 1 bendero pun tafsiran kau semacam yo..kah!!!kah!!!kah!!! Botul-botul BANKRUP Politik la kau ni Che Din,,
    Kah!!!kah!!!kah!!!kah!!!
    UmNO@UmPORNO betul-betul MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  5. "apo kono eh Jang...tomonong ajo,
    orang ke BULAN..., ekau di mano?
    PR dah sampai ke Putra Jayo..
    ekau terlambet tak dongar kato....

    PR sudah monang..
    terlopong jang ekau putih mato...

    BN yang ko gilo kan.....
    semuonyo dah jadi gilo

    jangan lai di konang2..., kalau di konang merano badan"

    Nanti jawab Najib:

    "Berkocak-kocak air di boting.., limau manih di taruk gulo
    berjuto duit habih sampai den poning...tapi rakyat tak terimo juo"
    (sambil menangis dan sedang membaca akhbar harakah)...kih kih kih.

    ReplyDelete
  6. ini sudah boleh dikatakan bangkrap minda...
    ya....lepas ni mmg ramai umno yg akan bengkrap...

    ReplyDelete
  7. That psychological concept applies to the white Caucasians of the U S of A and gorillas of Africa. It does not apply to Asians especially Malaysians.

    No understand English, moderator?

    ReplyDelete
  8. 10.50 pm calon kau yang kek jompol tu maso mudo betandak cam org gilo belaki sampai duo tigo org dah tuo tak laku kiro dah tobat lah eh...masuk pas . Jgn lah nak nyalahkan org yo ... Bengai... kalau pas ceramah meraung raung tak po sumpah seranah,caci,fitnah,bohong,burok an org siap takbir lai ..... Den raso kau tingga lam utan ni jangan mimpi lah pr nak merintah kek n.semilan den tak nampak cai mano kau gunoan

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive