Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 18, 2013

Meludah ke langit!


Ibarat kata pepatah "meludah ke langit, ke muka sendiri terpalit lobai ooiii"! Jangan kau lupo asal-usulmu. Memang kau Malaysian dan anti perkauman...tapi kok tidak sobab ekau tu Melayu-Islam lahir di Bumi Melayu ini, tak meraso kau hirup AMAN dan DAMAI dalam Alam Melayu ini.

7 comments:

  1. Utusan Meloya@UtuSex@UtuSial,,,
    PENYEBAR FITNAH RAKYAT.

    ReplyDelete

  2. Waghih den paneh miang..

    Kau punyo pandangan ni, macam red indian kek amerika tu.. macamlah orang melayu ni bongok bonar..

    Hanyo utusan dan umno ajo yang pakai kaedah rasis dan klu klax klan ni utk survive politik..

    Cukuplah tu..

    ReplyDelete
  3. Hai Utusan sampai orang bijak pandai pun Meloya.

    ReplyDelete
  4. janganlah cuba nak sebut boikot ..... kalau melayu lah tak sampai kemana pun

    ReplyDelete
  5. Apasal kau org marah sangat ngan utusan.pepar pkr lai tak ilmiah penuh mhan fitnah yg melampau.sebenarnya pemimpin pkr takut pengikut baca utusan n tv3 sebab takut pengikut tahu akan kebenarann.boikot adalah salah satu strategi pkr.....dah laa aku tau...pengikut pulak bangang


    ReplyDelete
  6. Air Asia memang bangsat....


    http://www.mazidulakmal.com/2013/05/ibu-dan-bayi-sengsara-di-vietnam-air.html

    ReplyDelete
  7. akhbar ini juga yg papar keyataan Hj (skrin Hijau) baukari, lawak lawak tahap gaban zimbabwe dan konggo.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive