Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 21, 2013

Senarai Exco N9 yang baru?

Speaker DUN -  Dr Awaludin Said

Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Sembilan

Menteri Besar - Mohamad Hasan

Exco

1. Hasim Rusdi (ADUN Labu)
2. Ismail Lasim (ADUN Senaling)
3. Shamshulkahar Mohd Deli (ADUN Serting)
4. Zaifulbahri Idris (ADUN Chembong)
5. Jalaluddin Alias (ADUN Pertang)
6. Norhayati Omar (ADUN Pilah)
7. Abd Razak Ab Said (ADUN Gemas)
8. Abu Ubaidah (ADUN Ampangan)
9. Hairudin Abu Bakar (ADUN Bagan Pinang)
10. Manickam AL Letchuman (ADUN Jeram Padang)

~Unofficial Resources~

17 comments:

  1. Elok la samad month razi x jadi exco dah. Bukan befungsi pun kok duo tu ado jawatan. Sian salwati kempunan sobab kalah. Dapek kat tok yati.

    ReplyDelete
  2. Samad mo razi digulo2 eih kat mat hasan. Simpan yola niat kau tu mad nak lawan mail. Mail akan jadi Ketuo Bahagian paling hebat dalam sejarah politik N9. Ni hampir pasti masuk penggal ke 4 x dilawan. Hasan Malek x bertolo dapek yo jadi Menteri dijilat2 eih rosmah.

    ReplyDelete
  3. Sapo bek jadi exco sumo tu jadi tunggul yo sok. Tak cayo nengok la. Sumo mat hasan yg tontu an. Yang lain xleh buek keputusan. Nengok la sok 10 portfolio mat hasan sapu sorg. Tingga portfolio bangang yo dibori ko exco pak pacak.

    ReplyDelete
  4. Tok Sahak x jadi EXCO ko? Kah Kah Kah jadi EX K.O. buleh la....hua hua hua

    ReplyDelete
  5. Sey sokong Tok Sahak jadi Exco.

    ReplyDelete
  6. Tok sahak nak jadi exco ghontianlah dio dah nyayok lah bai buek doa selamat lopeh tu caci maki orang suroh dio betobat yo bai den nak tenggok dalam tempoh 5 tahun apo yg dio buek kek longgeng hampeh sehampeh eh...... Bondo tak mampu nak buek lopeh tu nyalahkan orang lain. Kalau tak chayo bai lopeh ni kau tengok barisan jkkk yg dio lantik sumo eh... Bangang-bangang yg dilantik eh...

    ReplyDelete
  7. Yang tak puih hati den raso orang tok sahak lah tu eh....

    ReplyDelete
  8. Anon 8.44am Apo yg lu cakap tu den raso botolah bai den agak dapek jadi calon dio berubah rupo tak do do somo yo gilo ehhh...den raso maso tongah tahlil dalam masjid pantai tok sahak buek skrip nak balon org yg dio tak suko. Ni tolong khobaran kek tok sahak kalau nak kasi makan org biar ikhlas jompot 500 orang order makan 200 orang lopeh tu heboh an konon org telampau ramai tu tektik lomo dio tu camlah org tak tahu ..... den khobar an tok sahak ni yb syok sendiri tak apo yg dibuek eh... doh dari kini dan selomo eh....

    ReplyDelete
  9. hahahahah tak lotih ko kau org dok mengato, mengutuk tok sahak tu... den tgk ghamai gak malam kau org yg menyampah sgt kat dio yg datang.. kalau tak suko duduk jo kek umah tgk karton... ini tidak dgn muka tak malu dtg pulak tu, lopeh dek hati sakit, menulis di sini... nampak bona pongocut eh... Bab ketua kg, biarlah bodoh tapi iklas dlm kojo... ni tidak, elaun tiap bulan poie ambik kojo tak buek.. tu yg pandai bona...

    ReplyDelete
  10. Kuang kuang kuang...ramai boto org Sahak B.T.R.T kek sini yo...kok stakat jadi anon lg x guno. lg kocut tolo kah kah kah

    ReplyDelete
  11. En jmazli & encik2 yg tak jmazli..
    kesian betul ye pd kau orang ni yg siang malam dok fikir nak mengutuk dato sahak tu je, wal hal dato sahak tu, ok2 je....

    cubalah berprasangka baik sedikit & beri ruang dalam hati & benak kau orang, dato sahak tu tak lah teruk sgt cuma kau orang je yg mcm org sasau dok takut je pd dato sahak tu.

    Biasanya org2 yg buat salah aje yg takut.. kau org dah buat salah dan takut dato sahak tu dedahkan cerita onar dan buruk kau orang ke?

    ReplyDelete
  12. Anon 10.44 kau tu pejilat nampaklah tok sahak baik oi sodarlah sikit .... Pokak koh telingo kau mlm tu apo dio cakap org dah sakit dahlah ni ngutok gi org sakit wek apo cam mano org nak hormatkan dio bai ....

    ReplyDelete
  13. Ni sorang lai bangang kau nak ko pegerusi jkkk kau orang bangang lobai lobai sobab tulah melayu, umno khas ek.... Nak hancur sobab kaulah bai pilih pemimpin bangang kau agak jkkk ni makan elaun buto ko kalau dah bangang nak buek kojo apo...

    ReplyDelete
  14. den donga iyo ko tok mat nangis2 bilo mano nama eh tak naik jadi calun... tapi lopeh jadi calun & dah monang, melutut minta jadi MB pulak dah.... lopeh ni UMNO ponuh dek org nak caghi kekayaan jo, perjuangan entah di mano...

    ReplyDelete
  15. Anon 1.21am lobai ghontianlah cerito kau yg merabanni langsong tak membinolah abih kau nak sapo jadi mb tok sahak ko....

    ReplyDelete
  16. laaaa pe hal la kau lobai sikit2 dato sahak... apo, ingek tok sahak dan tok mat jo ko yg layak jadi MB.... g survey bai oi, beghapo byk org dah tak suko dgn tok mat tu... kok iyo pun kau sayang bona dgn tok mat kau tu, sekurang2 eh, dongar2 an gak lah suara org UMNO satu noghori 9... hehehe sobut pasal dato sahak ni, kau ni org soghomban ko>>>

    ReplyDelete
  17. Untung la exco baru ni....tahniah....tapi jangan balun sorang lak yo?...beghobut ghobut nak jadi adun exco.....sobab apo?...nak jadi kayo

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive