Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 2, 2013

Talkin PRU-13

Wahai jiwa yang tenang, sedarlah bahawa dunia yang dikau diami kini sedang dilanggar oleh gelombang adijagat sosialis komunis demokrat.

Wahai jiwa yang tenang, insaflah bahawa alam Melayu yang dikau impikan keamanan, kedamaian, keharmonian, kesentosaan dan kesusilaan sedang dilacur oleh pendatang kuasa asing melalui parti-parti sosialis, komunis, freemason dan syiah yang kaya bergelimpangan di Bumi Melayu.

Wahai jiwa yang tenang, beringat dan berwaspadalah bahawa Pas akan terus menobatkan faham sesatnya demi kuasa politik sementara, Pkr akan sentiasa istiqamah bertugas selaku pegawai plural, liberal, anuti budaya LGBT demi kelangsungan periuk nasi Zionis, DAP akan tidak berhenti menjadi talibarut dan barua Komunis demi mencapai mimpi dan janji mereka sejak mula menjejak kaki pada 1927 di Tanah Melayu.

Wahai jiwa anak-anak Melayu, anak-anak Tiong Hua, anak-anak Kelinga, bahawa nenek-moyang kalian telah bersetuju dan bersepakat memakmuri tanahair ini secara ikhlas berasaskan prinsip-prinsip yang dipasak secara terang lagi bersuluh iaitu;

Kepercayaan kepada Tuhan
Kesetiaan kepada Raja dan Negara
Keluhuran Perlembagaan
Kedaulatan Undang-undang
Kesopanan dan Kesusilaan

Percayalah jiwa-jiwa yang tenang, anak Malaysia yang penuh dengan kasih dan sayang, bahawa Alam Melayu yang begitu tua umurnya ini, baru merdeka pada 31 Ogos 1957. Selama lebih 450 tahun dijajah secara fizikal dan mental, struktural dan spiritual, maka tatkala baru menjengah 56 tahun merdeka pada 31 Ogos 2013, Bumi Melayu kini Malaysia menjadi idaman rakus pengkhianat dan pelacur tamadun.

Mereka ini berselindung di sebalik bendera dan falsafah parti siasah masing-masing iaitulah Pas (Parti Ajaran Sesat), Pkr (Parti Kencing Rakyat), DAP (Dasar Anak Paria). Di bawa bersama pemuka-pemuka yang sentiasa tidak tahu malu iaitu Nik Aziz Nik Mat, Abdul Hadi Awang, Mohamad Sabu, Anwar Ibrahim, Azmin Ali, Wan Azizah Wan Ismail, Nurul Izzah Anwar, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Lim Guan Eng, Nizar Jamaluddin, Ngeh dan Ngor (bersepupu Nizar, Ngeh dan Ngor).

Wahai orang BN, berdoalah kepada Allah jua. Berilah kemenangan besar kepada Barisan Nasional. Berilah pengampunan kepada barisan petualang-pengkhianat-pelacur Negara. Limpahilah taufik dan hidayah kepada mereka, moga mereka sedar dan disedarkan daripada benua keterlanjangan material-kuasa-pengaruh sembrono melampau-lampau, hingga sanggup JUAL NEGARA dan TAMADUN Bangsa Malayuwiyyah berusia lebih 1200 tahun ini, yang terbit daripada rahim Tharunah isteri Nabi Ibrahim a.s.

15 comments:

  1. Saya sokong BN.

    Saya tidak sokong penyokong lgbt
    Saya tidak sokong penyokong perpecahan
    Saya tidak sokong murtad
    Saya tidak sokong sex bebas
    Saya tidak sokong memperjudikan kalimah ALLAH
    Saya tidak sokong penipuan
    Saya tidak sokong golongan munafik - Janji yang tidak ditepati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hnye dgn undi sje xberti dap akn trime islam..whai pas bfikir la,,jgn la mlu kn islam

      Delete
  2. Dunia hari ini, banyak jiwa yg tak tenang, tak berapa nak tenang dan kadang tenang kadang tidak. Ust, ulama', ilmuan agama tak terkecuali. Ketenangan hanya dgn beriman dan bertaqwa kpd Allah swt, tawakal kpdNya, sentiasa bersyukur dgn segala kurniaan dan taqdirNya, serta berikan kemaafan kpd semua, insyaAllah tenanglah jiwa di dunia juga di Akhirat.

    ReplyDelete
  3. BN = Bapa segala rasuah

    ReplyDelete
  4. Wahai jiwa-jiwa yang tidak pernah tenteram dik kerana

    RASUAH pemimpin UMNO yang berleluasa
    PENYALAHAN GUNA KUASA pemimpin UMNO yang tidak berpehak kepada RAKYAT malah pada para kroni para pemerintah
    PENINDASAN RAKYAT selayak FIRAUN oleh para pemimpin UMNO

    Ini lah saat dan ketika RAKYAT boleh berbuat keputusan yang bijak untuk menamatkan pemrintahan REJIM berkulku besi bersalut madu, yang sudah lama menghisap darah RAKYAT

    dari penindasan HAK RAKYAT untuk mendapat JALAN TOL tanpa membayar dengan darah kerana harus mebayar TOL pada kroni UMNO

    dari penindasan RAKYAT untuk menikmati rumah yang luas sebagaimana di REPUBLIK SINGAPURA yang gbertanah kecil tapi dipberikan perumahan yang selesa, tanpa di besarkan keuntungan hanya buat kroni UMNO yang mendapat tanah dengan harga murah tapi dijual kembali dengan harga tinggi oleh kerana ketamakan pemimpin UMNO,

    dari penindasan RAKYAT untuk mendapat gaji yang setimpal dengan beban kerja, dan tidak dijadikan terus HAMBA ABDI UMNO melalui KILANG_KILANG yang memperkerjakan para pekerja dengan suasana kerja yang tidak layak sebagai negara yang akan bergerak keposisi negara maju menjelang 2020 ....

    Ini semua penindasan UMNO hingga peluang anak-anak Melayu untuk mendapatkan pendidikan ISLAM pun dihapuskan memlalui peritah durjana pemimpin UMNO menutup Sekolah Sekolah Agama Rakya sampaikan menutup Pusat - Pusat Asuhan Islam yang menumpang tapak di balai-balai raya yang dihak milikkan kepada penjahat-penjahat JKKK UMNO ....

    Apa nak jadi dengan RAKYAT MALAYSIA yang terus dimiskinkan dengan harag barangan yang terus naik, harga minyak yangterus naik, harga letrik yang akan naik dan yang paling durjana pekerjaan UMNO adalah menaikkan harga air minum - tak ubah perbuatan YAHUDI di zaman Nabi menekan orang ISLAM untuk mendapatkan air .....

    Ini semua kerja-kerja jahat UMNO ... dan sudah sampai masa kesemua pemimpin dan kader UMNO di pindahkan kesemuanya ke pulau Bidong kerana angkara kepada RAKYAT yang tidak berdosa ....

    Kerabat UMNO seperti ROSMAH MANSOR adalh contoh terJAHAT dari perbuatan JAHAT yang tidak lagi harus dibiarakan ....

    BILA LAGI kita akan dapat peluang seperti ini, UMNO harus dilumpuhkan sehingaa tidak lagi terbit matahari meneruskan kerja jahat UMNO

    ReplyDelete
  5. Wahai jiwa yang tenang, dengan lafaz Bismaillah kita pangkah kerana Allah.

    Bukan kerana Najib maupun Anwar. Rakyat nak ubah kerana Allah. Niat kerana Allah. Allah ada mengawasi setiap gerak langkah.

    Kita cuma inginkan kerajaan yang kembali kuat. Kembali bekerja untuk rakyat.

    Kita benci melihat kerajaan yang menagih terima kasih dari rakyat. Dengan memberi Brim, baru boleh bawa anak makan kfc? Baru boleh beli tilam baru? Baru boleh shopping kat kedai 1M. Bawa mak ke klinik 1M?

    Hello!!! Rakyat dah jauh lebih maju uols!!

    U all semua yang lama bertakhta tu sepatutnya berterima kasih pada rakyat yang dah bagi peluang perintah sampai lebih 56 tahun.

    Rakyat didesak dengan segala kesempitan demi memenuhi tembolok ahli politik yang bersekongkol dengan penjawat awam.

    Apa salahnya rakyat nak ubah. Biar rakyat jadi tuan.Bila kalah pakat2lah bermuhasabah dimana silapnya. Duduk di kerusi pembangkang, bangkanglah pulak apa yang pemerintah buat.

    Baru kita boleh buat perbandingan.

    Sampai bila orang melayu nak disajikan dengan cerita2 basi, muka-muka basi.

    Penjawat awam baru nak buka mata. Apa ke jadahnya nak kerja efisyen kalau dah sampai umur 60.

    Niat ubah kerna Allah. Takkan tak yakin pada Allah. Apalah sangat nak takut pada kejatuhan UMNO dan kebangkitan pakatan.

    Diciptakan manusia untuk diuji. Berani kerana benar. Dah sah2 kerajaan rasuah, apa ditunggu lagi!!

    Ini kalilah kita ubah!!



    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum sdra Melayu Islam yang budiman...

    Masaalah yang melanda Melayu Islam sekarang ini memerlukan Melayu Islam BERSATU semula kerana kita sebenarnya menghadapi musuh yang sama yakni golongan NEOCON ILLUMUNATI YAHUDI KABBALAH yang sedang memanupulasi dan xploit perpecahan kita umat Melayu dan ketirisan Semangat Jatidiri Melayu dan pemahaman sebenar kita tentang agama Islam...

    Matlamat mereka ialah menghapuskan Islam dari mukabumi ini dan memaksakan kehidupan penuh KEMUNGKARAN kepada kita semua berlandaskan pelbagai ideologi mereka yang semuanya bertentangan dgn amalan hidup MAKRUF spt yang Allah SWT ajarkan kpd kita semua sbg Muslim...

    Mereka ini berada didalam semua parti politik termasuk UMNO wp pada zahirnya gerakan mereka diperjuangkan secara jelas oleh ANUAR IBRAHIM dan disokong sepenuhnya oleh DAP kerana bersesuaian dgn dasar DAP yang anti Melayu dan anti Islam.

    Kebencian PAS terhadap UMNO akibat dendam tidak berkesudahan dimanupulasi oleh Anuar secara mudah hga PAS hilang identitinya...

    Saya merasakan wp UMNO / BN akan memenangi PRU 13 ini ...kemenangan ini tidak akan menamatkan ancaman Neocon Illumunati Yahudi Kabbalah ini. Kekalahan Anuar Ibrahim pada PRU 13 ini akan menjadikan beliau sbg kuda tempang yang perlu dikorbankan ..dan inilah yang akan berlaku...Neocon akan menggantikan Anuar dengan saorang anak muda yang tersangat RAKUS yang telah lama menjadi kuda nombor 2 mereka ..yang nampaknya semakin berkuasa didalam UMNO dan penyusunan calun calun UMNO dalam PRU 13 ini kelihatan sebagai satu penyusunan kuasa budak ini untuk menawan UMNO bagi pihak Neocon Illumunati Yahudi Kabbalah dengan menyahkan pejuang pejuang nasionalis Islam didalam UMNO dibawah pimpinan TS Muhyidin Yasin...gagalnya Najib menyahkan golongan ANWARITAS ( liberal ) adalah petunjuk yang malang bagi orang Melayu Islam kerana adalah mudah menjahanamkan Melayu Islam dari dalam UMNO berbanding menyerang UMNO dari luar spt yg Anuar lakukan

    Waspada Melayu Islam...kita dalam keadaan genting...masaalah kita beyond political party boundaries...

    ReplyDelete
  7. MELAYU DALAM KEADAAN GENTING........

    Barangkali saya dari sekolah POLITIK lama yang usang....

    Kewujudan Negara Bangsa Malaysia ini adalah BERTERASKAN Semangat Jatidiri Melayu atau Nasionalisma Melayu yang sekarang dimomokkan sebagai RASIS.

    Rasis membawa kepada konotasi NEGATIF yakni perkara yang penuh kejahatan sedangkan Nasionalisma Melayulah yang memberi Kemerdekaan negara ini dari belenggu penjajahan yang juga membebaskan bersama rakyat bangsa bukan melayu yakni cina india dll .

    Saya sangat bersimpati dengan pemimpin ulung negara Tun Dr Mahathir yang dituduh sebagai Bapak RASIS oleh pemimpin DAP dan juga pemimpin melayu yakni PAS dan PKR...yang membawa masuk fahaman LIBERALISMA dan Hak Asasi Manusia untuk menghapuskan Nasionalisma Melayu.

    Disamping itu kita sangat benci, geram dan meluat kerana tersangat sedikit dari pemimpin Melayu UMNO berani mempertahankan Tun sedangkan mereka lah yang dapat pelbagai kemewahan dan nikmat berbanding rakyat biasa..

    Memisahkan melayu dari semangat nasionalisma melayu bukan sahaja akan menjahanamkan bangsa melayu itu sendiri tetapi juga perjuangan menegak dan memperkukuhkan Islam sebab INTI kepada nasionalisma itu ialah agama Islam itu sendiri.

    bersambung...

    ReplyDelete
  8. Usaha MIND CONTROL berterusan dengan teknik repeat n repeat oleh musuh musuh Melayu Islam terhadap minda dan pemikiran anak anak muda melayu akan akhirnya menjadikan melayu sebagai pendatang dan bukannya PEMILIK satu satunya negara melayu didunia ini.

    UMNO yakni parti yang wujud dikeranakan nasionalisma Melayu sedang ditawan oleh golongan musuh melayu islam sendiri dari dalam disamping serangan dari luar.

    Hari ini kita melihat parti Keramat ini sudah hilang kekeramatannya kerana majoriti pimpinan UMNO terdiri dari manusia manusia yang LIBERAL dan ada juga merupakan orang orang Anuar Ibrahim dan beberapa orang dari mereka merupakan ajen CIA dan pendokong Illumunati...

    Pada PRU 13 ini ..DS Najib GAGAL menyahkan golongan Anwaritas ini dari UMNO dan hampir semua masih bertanding atas tiket UMNO dan sebahagian besar calun calun UMNO adalah dari golongan LIBERAL yang berfahaman sama dengan Anuar Ibrahim...

    Mengekalkan Khairy Jamaludin, Saziman Abu Mansur ,Jamaludin Jarjis, Zahid Hamidi, Nazri Azizi Yeop , Saifudin dan beberapa orang lagi penyokong TEGAR Anuar Ibrahim didalam UMNO tidaklah pelik bagi mereka yang mengetahui permainan GAME para Emperor TETAPI jelas melihatkan akan kelemahan DS Najib akibat ada tangan tangan ghaib dibelakangnya..

    Saya melihat senarai calun calun UMNO yang bertanding didalam PRU 13 ini sebagai usaha tangan tangan ghaib ( tak ghaib sebenarnya sebab sgt mudah diketahui dan dibuktikan ) sebagai penyiapan barisan untuk menyahkan para pejuang nasionalis dan agama Islam pada pemilihan pimpinan UMNO yang akan datang.

    Yang menjadi sasaran ialah TS Muhyiddin Yasin yang barangkali merupakan halangan besar kepada pejuang liberal UMNO kerana berani menentang dasar Liberal 1 Malayisa Najib dengan slogan Keramat UMNO ..Melayu dulu baru 1 Malaysia.

    Kebarangkalian satu pelanggaran tradisi yang sangat luar biasa akan berlaku pada pemilihan MKT UMNO yang akan datang dimana Ketua Pemuda akan menentang Timbalan Presiden.

    Kebarangkalian Ketua Pemuda dapat mengalahkan Pejuang Nasionalis Melayu sangat tinggi pertamanya kerana penyusunan Ketua Ketua Bahagian UMNO yang baru sebagai Calun Calun BN telahpun dilakukan dan keduanya Ketua Pemuda ini telahpun disiapkan dengan kewangan yang sangat banyak hasil pengkhianatannya dalam kes pembatalan jambatan bengkok dan bayaran dari Wolofiz Neocon ( spt dalam lapuran I-Files )

    Permainan rasuah politik didalam UMNO adalah lumrah..

    Pihak NEOCON Illumunati yg sangat licik sudah pasti akan menyahkan kuda tempangnya Anuar Ibrahim jika gagal menawan Malaysia pada PRU 13 ini.

    Mereka akan menumpukan kepada ajen mereka yang kedua yang nampaknya telah berjaya mengenepikan warlord warlords UMNO tertentu supaya hajat Neocon untuk menawan Malaysia mudah dialkukan melalui penawanan UMNO itu sendiri

    Melayu islam berada dalam keadaan bahaya dengan kekalnya Khairi Jamaludin dan geng gengnya didalam UMNO. Kebarangkalian Najib akan turut diturunkan sebagaimana Anuar mahu menurunkan Tun Dr Mahathir tidak boleh diketepikan.

    Najib terperangkap dengan memberikan TABUNG WANG JKR kepada Saziman Abu Mansur yang cekap memainkan peranannya memerangkap * the hidden hand * dan menjadikan bahan ugutan yg akan diledakkan apabila sampai waktunya.

    Saziman Abu Mansur ..adalah abang sepupu Khairy..sudah pasti yg senyum lebar ialah Dolah Bedawi kerana sudah dapat membalas dendam pd Najib dan juga Tun Dr Mahathir.

    Yang akan menanggung segala kesengsaraan akibat dosa dan kepertualangan manusia manusia durjana ini ialah Rakyat Melayu Islam..

    Barangkali kemunculan Al- Mahdi sudah sangat hampir

    Wallah Hu Alam...

    ReplyDelete
  9. Kepada yang mencari ketenangan dan mencari titik perubahan kepada yang lebih baik buat diri sendiri dan keluarga terdekat .... tinggalkan lah UMNO yang sudah sekian lama menjahanamkan nasib bangsa - memamah dan menghisap darah bukan hanya yang berbangsa Cina, India malah orang Melayu sendiri ...

    UMNO sudah kemabli kepada sifat asal nya menjadi RAJA BERSIONG yang tidak lagi puas dengan WANG dan HARTA, tetapi berusaha dengan keras untuk menjadi RAKYAT dari segala lapisan HAMBA ABDI mereka, sedangakan mereka yang segolongan dengan mereka hidup dengan segala kemewahan malah dengan bongkak menghamburkan wang RAKYAT untuk keseronokan dan kepuasan keluarga mereka, contoh yang terhidang setiap hari disemua akhbar milik mereka ada ROSMAH MANSOR yang sudah lupa daratan, sehingga mampu meletupakn jiwa yang bernyawa yakin dengan sepenuh keyakinan bahwa segala perbuatan terkutuknya akan terleaps dari balasan di akhirat nanti ....

    Sudah sampai masa pemimpin BACUL macam Najib dan Hisahmauddin diturunkan dari tampok pemrintahan kerana tidk berupaya untuk menjadi pemimpin,,,,


    sudah sampai masa MAHATHIR dia jara yang Malaysia ini bukan milik dirinya untuk keegunaan seluruh kaum kerabatnya,,,


    sudah sampai masa perogol seperti Rahim Thamby Cik yang sedang memperok peranda kan RISDA dikirim ke penjara selayak perogol yang tidak lagi tahu bahwa ini semua akan terbalas,,,,


    sudah sampai masa menteri UMNO seperti Nazri Azia, Zahid Hamidi, Raja Nong Cik, Tengku Adnan, Sharizat Jalil, dan kesemua Menteri Besar dan Ketua Menteri dari UMNO diingatkan yang masih akan hidup setelah dari mati dan pberikan ingatkan yang pada masa ini mereka semua sudah menempah TIKET KELAS 1 untuk menempati LUBOK yang paling dalam di NERAKA bersama dengan para FIRAUN yang lain ....


    Sudah sampai masa UMNO dibenamkan dalam LUBOK SEJARAH dan tidak lagi menjadi penghalang kepada kebangkitan ISLAM .....


    Sudah sampai masa mereka ini di hantar kepenjara - pejara dunia selayak binatang dalam kandang kerana mereka tidak lagi mempunyai sifat manusia malah lebih dahasyat lagi dari binatang buas ....

    Semua pada 6 Mei ini mereka akaan beratur sendiri menyerahkan diri untuk di penjarakan di pejara Subgai Buloh, penjara Kamunting dan Penjara Pulau Jerjak ...

    ReplyDelete
  10. Kepada yang mencari ketenangan dan mencari titik perubahan kepada yang lebih baik buat diri sendiri dan keluarga terdekat .... tinggalkan lah UMNO yang sudah sekian lama menjahanamkan nasib bangsa - memamah dan menghisap darah bukan hanya yang berbangsa Cina, India malah orang Melayu sendiri ...

    UMNO sudah kemabli kepada sifat asal nya menjadi RAJA BERSIONG yang tidak lagi puas dengan WANG dan HARTA, tetapi berusaha dengan keras untuk menjadi RAKYAT dari segala lapisan HAMBA ABDI mereka, sedangakan mereka yang segolongan dengan mereka hidup dengan segala kemewahan malah dengan bongkak menghamburkan wang RAKYAT untuk keseronokan dan kepuasan keluarga mereka, contoh yang terhidang setiap hari disemua akhbar milik mereka ada ROSMAH MANSOR yang sudah lupa daratan, sehingga mampu meletupakn jiwa yang bernyawa yakin dengan sepenuh keyakinan bahwa segala perbuatan terkutuknya akan terleaps dari balasan di akhirat nanti ....

    Sudah sampai masa pemimpin BACUL macam Najib dan Hisahmauddin diturunkan dari tampok pemrintahan kerana tidk berupaya untuk menjadi pemimpin,,,,


    sudah sampai masa MAHATHIR dia jara yang Malaysia ini bukan milik dirinya untuk keegunaan seluruh kaum kerabatnya,,,


    sudah sampai masa perogol seperti Rahim Thamby Cik yang sedang memperok peranda kan RISDA dikirim ke penjara selayak perogol yang tidak lagi tahu bahwa ini semua akan terbalas,,,,


    sudah sampai masa menteri UMNO seperti Nazri Azia, Zahid Hamidi, Raja Nong Cik, Tengku Adnan, Sharizat Jalil, dan kesemua Menteri Besar dan Ketua Menteri dari UMNO diingatkan yang masih akan hidup setelah dari mati dan pberikan ingatkan yang pada masa ini mereka semua sudah menempah TIKET KELAS 1 untuk menempati LUBOK yang paling dalam di NERAKA bersama dengan para FIRAUN yang lain ....


    Sudah sampai masa UMNO dibenamkan dalam LUBOK SEJARAH dan tidak lagi menjadi penghalang kepada kebangkitan ISLAM .....


    Sudah sampai masa mereka ini di hantar kepenjara - pejara dunia selayak binatang dalam kandang kerana mereka tidak lagi mempunyai sifat manusia malah lebih dahasyat lagi dari binatang buas ....

    Semua pada 6 Mei ini mereka akaan beratur sendiri menyerahkan diri untuk di penjarakan di pejara Subgai Buloh, penjara Kamunting dan Penjara Pulau Jerjak ...

    ReplyDelete
  11. salam anon...dan para pembaca laman panehmiang ini..

    Ini pdgn peribadi saya je dan saya tidak minat nak berbalah dgn sape pun

    Saya rasa masaalah kita org myu islam tidak akan dapat diselesaikan dgn nafsu ammarah..spt yg diluahkan oleh ramai penulis komen disini...dikeranakan kita penyokong parti itu dan parti ini..

    Cubalah berfikir denganhati yg tenang ...dalam keadaan nafsu muthmainnah..dan menglihat permasaalahn melayu beyond political parties boundaries...

    Pada hakikatnya musuh UMNO bukan PAS bukan PKR dan musuh PAS dan PKR bukan UMNO ..musuh kita ialah NEOCON ILLUMUNATI YAHUDI KABBALAH umumnya dikatakan sbg DAJAL...

    Mengutuk Najib Tun Dr Mahathir tidak akan menyelesaikan masaalah apa pun melainkan melepaskan rasa geram marah dsb..yg sebenarnya bukan pun asli sebab kemarahan dan kebencian itu adalah faktor luaran atau taqlid kita belaka ..mengikut-ngikut....

    Melayu islam perlu KEMBALI kepada perjuangan sebenarnya yakni mempertahankan Agama bangsa dan negara dari dijajah semula ..penjajahan yg lebih kompleks dan rumit..tqvm ..salam

    ReplyDelete
  12. Bolom pr merintah kau dah nak penjorokan sodih den dogar eh... Apo nak jadi lah kau ni jang

    ReplyDelete
  13. Knpe la sngkat btl akal 2...smpai bg saranan utk mncri ktenangan kne kluar dari umno...nie nk bg nasihat agr akal 2 d pnjang kn..nk cri ktenangan hnye berdoa pd allah..insyaallah akn dpt ktenangan yg d cri...bkn nye plu kluar dari umno bru dpt ktenangan,,,n than utk mncri prubahan or mnikmati pmbaharuan xplu la susah2 kn diri utk kluar dari umno..mlah dlm umno pown boleh dpat dan mnikmatinya,,

    ReplyDelete
  14. Kcik:amboi cntik nye bhase..sdap2 mulut je ckp bn bpa sgale rasuah..hbis PR 2 pe plak.. PR=pemimpin sgale rasuah....bru la ngam,,,

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive