Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, May 3, 2013

UMNO-BN perlu kuat Jatidiri

Rupanya masih ramai lagi orang UMNO-BN yang lemah semangat dan jatidiri.

Tidak sanggup bercita-cita besar untuk memastikan kemenangan Barisan Nasional. Khabarnya semasa, program tertentu di Ampangan, kalangan sukarelawan BN langsung tidak ada upaya minda dan semangat yang tinggi. Sibuk bercakap-cakap dan membising-bising. Tidak bersedia untuk meletak nahu perjuangan pada tahap tinggi. Bersarang dalam kepala ialah buat ajo lebih kurang, asal ada, cincai akhirnya HANCAI.

Pak Sedaro yang dah tuo dan lamo ni, suko nak posan kepada senior, veteran dan orang lamo. Makna sukarela dalam parti politik, bukanlah sukarela seperti dalam pertubuhan sosial biasa, persatuan kariah masjid atau surau, persatuan PIBG sebagainya. Sukarela politik khasnya jentera akhir PILIHANRAYA, perlu kekuatan mental, fizikal dan metafizik.

Sukarelawan politik PILIHANRAYA bukan sukarela biasa-biasa. Mesti punya kekuatan mandiri luar biasa, berani luar biasa, minda yang cekal luar biasa, tegas-garang-tangkas luar biasa. Inilah yang boleh mengeruni pihak lawan dan musuh politik.

Orang UMNO-BN andai tidak bersedia lagi. Maka, kekalahan minda dan stamina metafizik sudah berada di depan mata. Lemah UMNO-BN, kuburkan sahaja Pilihanraya. Kocik bonar hati kau jang....Malu Pak Sedaro.

6 comments:

  1. "apo kono eh Jang...tomonong ajo,
    orang ke BULAN..., ekau di mano?
    PR dah sampai ke Putra Jayo..
    ekau terlambet tak dongar kato....

    PR sudah monang..
    terlopong jang ekau mato...

    BN yang ko gilo kan.....
    semuonyo dah jadi gilo

    jangan lai di konang2..., kalau di konang merano badan"

    Nanti jawab Najib:

    "Berkocak-kocak air di boting.., limau manih di taruk gulo
    berjuto duit habih sampai den poning...tapi rakyat tak terimo juo"
    (sambil menangis dan sedang membaca akhbar harakah)...kih kih kih.

    ReplyDelete
  2. Undilah Tok Sahak. Bakal MB baru NS. Jangan lupo.

    ReplyDelete
  3. Buek apo ahli umno bawahan berkorban sodangkan pomimpin bermewah mewahan dengan keto bosa bini bosa...Berkorban bermula dari atasan bukan bawahan kerano mereka tu dah banyak dapat nikmat sokongan orang bawahan .Pengorbanan seperti gunakan orang bawahan apa yang berlaku 13 mei dah tak laku .Pado 13 mei dulu hanyo dato harun idris sajo kodopan lain2 pomimpin umno mano poienyo ,monyuruk dalam rumah.Mahathir tumbang dikota star sibuk nak tumbangkan tunku abd rahman bukan borani masuk jalan chau kit pun ,yang borani kodopan anak2 petani dari kampong2 yang bolajar diitm yang tolah hantar tigo buah bas keKL..Bangang bonarlah orang bawahan umno tak habis2 kono kudokan olih pemimpinnya sodangkan dio tu naik kerano orang bawahan ni.Wahai orang umno bawahan ingatlah kalau kau cedera,luko ,patah dsb siapa nak tanggung ,pemimpin lobih2 tengok 10 minit dihospotal lopeh tu mampuslah kau.Berhontilah buek kojo bangang suruh jo pomimpin kau kodopan , kalau dio takut suroh mampuslah.Orang umno bawahan termasuk atuk2 dan uwan dikampung kono bukak mato,bukak tolingo ,bilo baco surat kabar atau tengok TV tolong guno kopolo hotak sikit kerano apo yang koluar tu umno kato dio handa,dio kuek,dio cekap,parti lain bangang dan gilo ...BOLIH PERCAYA KO NI SEBAB ITULAH YANG BANGANG DAN RABUN SOPORTI ORANG KAMPUNG SAMPAI KIAMAT PUN BANGANG...Tengok berapo ramai orang dah tolak umno jadi PR 13 adolah peluang untuk sombolih UMNO ni...Jangan sodih,jangan kosian ,jangan simpani ..korano molayu takkan hilang didunio yang hilang ialah UMNO...Ayoh Silakan...

    ReplyDelete
  4. Ya ata botol lu punya cakap .....

    ... yang berkorban apa saja hanyalah yang ada dibawah, RAKYAT terus menjadi korban sedangkan yang dipanggil ELIT UMNO bermewah-mewahan sampaikan BIL air di rumah Perdana Menteri tu sampai RM40,000 sebulan semata-mata hendak memandikan BADAK berendam yang beli cicin sampai seharga RM24juta dengan duit RAKYAT


    .... yang dikorbankan hanya ahli UMNO yang bersumpah setia, walaupun tetap miskin setelah berkorban untuk part selama puluhan tahun...

    .... kadang-kadang kesian juga tengok keadaan ahli ahli UMNO ... walaupun tegar menyokong UMNO, masih hanya mampu minum steguk kopi diwarong yang hanya sibuk setiap kali musim pilihan raya ....

    .... bandingakan apa yang dibuat olrh MIC dan MCA, paling tidak mereka memberikan saham kepada ahli-ahli mereka, insuran kesihatan, dan khidamta wakil rakyat [walaupun akhir-akhir nya wang SAHAM MAIKA dan KOPERASI MCA MCA dilibas juga oleh pemimpin parti...]]


    ... kesian ahli-ahli UMNO ini, kalau dibandingakna dengan taraf kehidupan seorang Ketua Bahagian UMNO - yang mampu berumah puluahn juta, mampu mempunyai kereta mewah dan mengaut keuntungan dari segala projek kerajaan .....

    mungkin sudah sampai masa kenapa ahli-ahli UMNO harus mencontohi kesedaran Timbalan Ketua Wanita UMNO - pegerakan UMNO yang menjadi sayap terkuat dalam UMNO menjadi korban para pemimpin UMNO yang hanya berkerja saling menjatuhkan setalah berada diatas ... mungkin ahli-ahli UMNO harus juga merenungkan kenapa Naib Presiden UMNO seperti Muhammad Taib menyedari UMNO tidak lagi bergerak dengan tujuan asal UMNO ...

    mungkin sudah sampai masa ahli-ahli UMNO menyedari bahawa UMNO sekarang hanya kelab elit yang digunakan oleh para pengusaha sebagai cara untuk mengaut keuntungan dibumi Malaysia ....


    ReplyDelete
  5. On the 6th May SNOW WHITE Altantuya will receive the reviving kiss from her long slumber ....

    It is a day of resurrection for the wrong doing by ROSMAH MANSOR the evil witch who was never satisfied with the answer she receives having asked " who was fairest of them all " - having found out SNOW WHITE Altantuya was the fairest and was her husband secret lover ... ROSMAH the evil witch did what the the FAIRY TALE writer wrote .... took th elife of the fair and lovely SNOW WHITE .... but the dastardly crime was not to go unpunished... on the 6th of May the day she was C4 .... her murderer will be set free and will be singging like never before pointing their C4 fingers to the ones that had instructed them to carry out the evil deed ....

    SNOW WHITE Altantuya will have her day .... and the evil witch FLOM will no longer be heard from ever again ....


    Of course in this story the evil witch FLOM will liver forever after with her sordid husband in JAIL

    ReplyDelete
  6. Idup mati tok sahak den raso kau naik kek longgeng dan kau turon pun kek longgeng nasib kau lah hak ..... Den tau kau belaja tinggi jgn anggap kau bijak kau kono dogar nasihat org lain utk kebaikan kau jgn lah begar

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive