Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 16, 2013

KJ, JANGAN BAWAK FAHAMAN FREEMASON DALAM INI NEGERI!!

Kita sebagai orang Islam ada 7 tanggungjawab besar, mata, telinga, hidung, tangan, kaki, otak dan hati. 

Jadi kita mintak saudara KJ beringat dan terus ingat kerana kami juga beringat-ingat. Jangan ingat kami lupa, jangan ingat kami leka! 

Leka pada apa?...Pada tingkah laku saudara KJ yang bertepatan dengan  beberapa ciri pengikut FREEMASON. Bukan nak menuduh, tapi nak memberi amaran tegas!!! 

TOLONG JANGAN BAWA IDEOLOGI FREEMASON dalam ini negeri!!!

Di atas pengalaman kami, ramai pelajar luar negara yang telah direkrut oleh CIA untuk menjadi ejen proxy mereka ke seluruh dunia, lebih-lebih lagi individu yang GILA KUASA. Contoh yang paling berjaya adalah abang Non (ANU-WAR). 

Kita mintak saudara KJ membawa perjuangan asal UMNO seikhlas mungkin tanpa dibayangi sesiapa. 

Salah langkah makan diri kau KJ! 

Psssst...JANGAN LUPO AMBIK ORANG GHOMBAU JADI SETPOL...BARU STEADY!

20 comments:

  1. apo yang kau merepek ni setan? ekau ni mesti penulis baru blog paneh ni kan. tak penah tengok nama kau sebelum ni pun. ekau kalau nak menulih tu biar ado point yang strong. paneh tak ajar ekau menulih ko bhai? den minat baco paneh ni sobab berhujah dengan fakta. ekau nulih tu lain kali biar berfakta. ado link ko apo ko bukti ko nak koba orang tu freemason orang ni yahudi ko apo. cukuplah ado sorang yo cicit kamat dalam ni. takyah nak menambah sorang lagi. bulih ghosak reputasi blog ekau ni paneh.

    ReplyDelete
  2. KJ dah nak mula berubah setelah dia mengenali hati budi rakyat selepas pasca PRU13. Dia pun nak ajak pemimpin-pemimpin lain ikut berubah kerana politik balas dendam sudah tidak relevan, tidak mampu bertahan lama dan hanya akan menambah kebencian rakyat. Freemason kepalo otak eko apo namonyo? Eko bukok kamus tengok dulu makno freemason. Hancau bongang punyo blogger ...

    ReplyDelete
  3. Orang-orang yg tak suka KJ ini ada 2 golongan:
    (1) Geng pro Mahathir yg sedang dlm recana nak menaikkan anaknya Mukhriz jadi PM. Itu kita tak kisahlah sbb dlm UMNO sendiri pun ada banyak team dan politicking.
    (2) Geng-geng UMNO lama yang batat dgn tektik lama UMNO yg tak mahu berubah atau mengaku kalah walau pun ada buat salah.
    Geng golongan kedua inilah yg mematikan selera anak muda dan tidak terliur untuk turut serta dlm 'perjuangan' UMNO. Idea "semua dari atas adalah betul, ikut dan jangan lawan toke" sudah tidak boleh pakai dan dan tak dapat diterima oleh golongan muda yang kini terdedah dengan banyak lubang maklumat. UMNO kena terima bahawa pandangan dari lapis bawahan perlu diambil kira walaupun mungkin sedikit pahit dan sedikit mencalarkan kedudukan atau popularity 'individu atasan' tertentu. UMNO perlu lebih bersikap liberal dan terbuka dan sedikit demi sedikit kurangkan dan buangkan terus sikap "authoritarian" atau "the boss is always right", jika ingin memenangi hati rakyat Melayu dan seterusnya hati rakyat Malaysia ...

    ReplyDelete
  4. den tau ini sumo kojo orang PR ghontianlah kau agak org bangang ko, tak abih-abih ado yo yang tak puih hati den tau ini adolah perang psikologi yang akan di buek oleh PR selagi tak dapek merintah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wei bro...lu per hal asik nk salah2kan org PR plak? Terimalah hakikkat yg prestasi merudum BN skrg disebabkan faktor dalaman sendiri.

      Delete
  5. Eko ni eden raso adolah satu dari contoh orang UMNO batat dongan pomikiran lamo yang dangkal, tidak boleh dan tak akan torima toguran. Bilo ado toguran dalaman, eko kato ejen PR lah, musang bobulu ayamlah dan lain2 lai ... Kalau macam nilah gayo, eden nampak bukan sajo UMNO susoh nak bokombang, makin mongocut jadinyo ado le. Hai buet ponat den ajo rasonyo dok botongkar dongan ahli UMNo yang masih dongan posepsi kuno dan otak togar ni ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eden sokong ekau waghrih!!!

      Delete
  6. anon 2:46 bahasa macam cerdik tapi bongok buka mata lu sikit umno wujud lu pun belum lahir bodoh... ni gua nak beri tahu lu orang macam lu nilah yang menjahanamkan umno susah nak bekombang konon...... mungkin kot lu lahir masa PR baru joint kot....heeeee

    ReplyDelete
  7. Loorr … Lu Anon4:48, wa ingat ala manyak tua maa … Lu atak lahir masa UMNO talak lahir lagi loh … Itu pasat lu punya otak talak boleh kembang weii … Lu punya pikilan masih manyak perkem‘bangang’ lulu-lulu punya maa… Lu tengok itu budak Khaili (KJ) atak manyak baguih loh… Lia mau jadi mintili bilia Malaysia maa … bukan mintili BN. Ini nigili similan patut mau ala manyak lagi olang UMNO macam itu budak Khaili loh …, balu olang Milayu lingan olang lain mau syiok sama UMNO maa … Kalau ala lamai lagi olang UMNO lama & kalat macam lu nii … haiyaaa .. hancaiii … UMNO lagi cipat masuk kubor lohh … Lu alak baik nyangan masuk politik maaa … ata baik lu pigi simayang manyak-manyak lalam masjid wooo … lu manyak tua, sikit hali mau mati wooo …

    ReplyDelete
  8. Ayoyoo apa mau gadoh … yanna dei, purgek! Bagoslah yitu KJ mau jadi baik punya mintri … Apa pasal dei machaa lama tua punya UMNO mau sakit hati. Dei ada lama biranak yitu subulum ada UMNO pun tara guna punya kalo hari-hari mau gadoh. Apa dei yingat worang muda tara fikir lagi baik dari worang tua macam awak ka? Atau pun dei sakit hati, sudah tua pun worang tara angkat sama awak bagi jawatan ka? Ayo ma ayo pa … ini worang tua UMNO boleh kasi UMNO banyak susah la dei ….

    ReplyDelete
  9. I agreed 100% with the comments brought up by "Mamat Anon 2:46", "Apek Anon 5:09" and "Tambi Anon 6:14". All of them shows their respect to KJ's principe and opinion towards nowdays attitude and perception of the youth. This has to be taken into consideration since they (the youth) are the one who are going to be the next preceding leaders of the nation. In order UMNO to survive and to gain attraction of the youth, the ideas and opinions of the lower level grass root must be taken into consideration by the present UMNO leaders. KJ is one of the good example. He tries to put forward the new paradigm in UMNO's leadership, whereby sometimes we need to be apologetic and understand what really are the needs and the taste of the people. Leaders shouldn't be egoistic and thought that they are always right. If all these while we have been practicing fraud and corruption, now we have to change. We have to be more professional, mature and open to criticism. When there are UMNO leaders who invite the others towards wisdom, then the old folks in UMNO will say "baru setahun jagung, nak tunjuk pandai". This is what is happening and to be faced by KJ. Never mind KJ, keep it up. Don't care too much about your popularity, what is more important is what you can serve for the people as they have granted you the mandate and their trust. I believe if you are sincere and trustworthy in your job, one day God will pick you up to be some one you have been dreaming off. Go to hell with the "frozen mind" old UMNO folks ....

    ReplyDelete
  10. Hello ... Anon 4:08! I'm looking forward to any more comments and reply from you. Since you were born quite log ago from me (since UMNO is yet born), you must had attained a lot of knowledge and experience to be shared off. Common, I'm still young and my exposure to the national politics as well as UMNO politics is very shallow as compared to you. Maybe I've thrown out some wrong ideas or inaccurate facts, then I need your help to improvise and to correct me. But please don't serve me any more rubbish as what you did earlier ... Ha ha ha, orang tua UMNO mana boleh kalah ...

    ReplyDelete
  11. Hok ollohh ... gi manno doh ni oghe tuo UMNO anon 4:08. Tadi buke maing gedebe ghoyak panda sangak .. Dio ghoyak mamat sekor tu baghu lahir tok gheti gapo pasa UMNO. Doh dio panda sangak gapo die pulok ... Kawe pung dok tunggu nok dengar hujoh kuno dia lagi. Laing kali kalu nok kecek tu sope le sikik, jange dok ingak kito sore sajo ceghedik, oghe laing tok gheti gapo ... Demo tu lagi baik gi semejik, semaye dan wirik banyok-banyok ... Dok begocoh dale lame web ni buak tamboh lagi doso deh ... Demo oghe tuo mano tau cito ghaso dan selegho oghe mudo. Molek jugok demo do'o banyok2 dekak KJ bagi dio naik pakak lagi... Kalu buleh jadi PM ko nanti, tok ke tuoh jugok bagi negeri sembile ... Demo lo nii paden muko jugooo ... Ha ha ha ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marvellous kawe....tembok oghe tuo tuh.

      Delete
  12. Ha! Saya pun heghan mana pi orang tua anon 4:08 tadi, sengap dah. Tadi bukan main gaghang lagi, kata anon 2:46 bongok, beghanak zaman PR la, tak gheti apa nak cakap pasai UMNO, kata mamat tu pelingkup UMNO la ... Saya ghasala pakcik bongok samdol ni bukan gheti apa sangat. Dia main dengaq cakap oghang saja. Lepaih tu main balun saja nak tunjuk pandai, nak kutuk oghang. Awat dia ingat dia besaq zaman Jepun dia lagi pandai ka. Zaman pakcik tu belajaq pakai buku saja, kalu buku mohong pun mohong lah. La ni zaman cyber pakcik, susah sikitlah nak makan kelentong, nak kelentong oghang pun suah jugak. Baguih apa kalu ada anak muda dalam UMNO dengan pemikiran baghu macam KJ tu. Stail lama main jeghkah gempaq orang dah tak jalan dah la ni pakcik. Tambah2 lagilah zaman anak2 muda makin ceghedik ni, kena dekati depa cagha berhemah, bersikap adil, tidak prejudis, menerima segheta menghormati pandangan depa baghulah oghang respek pakcik oi. Pakcik baik toksah dok terlibat lah dalam politik dengan cagha pemikiran zaman Jepun pakcik tu. Mau dok tobat buang ... Ha ha ha ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...baik punya tarokkkkk...baru padan muka pokcik belagak pandai tuh...mengaku cerdik konon...chett!

      Delete
  13. Budak2 kj dah paneh miang meroyan dalam ni. Hahaha. Apologetic to d chinese mmg sah bangang sama bangang dengan ketua pemuda umno malaysia. Pemuda umno mmg bangang pun sebab tu orang muda suma lari ke pr. Hidup pr pru14. Kakaka.

    ReplyDelete
  14. Hai anon 9:50, saudara ni di pihak mana? Kita ni dalam sidang mencari lontaran idea, nak memperbaiki UMNO untuk masa depan, masa akan datang. Nak harap kepada siapa lagi kalau tidak kepada pemuda. Kita dah makin tua! Rasional sikitlah dan janganlah emosional. Kenyataan saudara: "Pemuda umno mmg bangang pun sebab tu orang muda suma lari ke pr. Hidup pr pru14", semacam saudara yang dah meroyan. Inikah gaya pejuang UMNO, tertekan sikit dah naik melatah merapu. Orang macam sedara nilah yg membimbangkan UMNO, silap gaya merajuk dan lompat, mudah hilang pegangan. Kalau saudara fikir KJ macam nyamuk, cari jalan hapuskan dia bukannya bakar kelambu (UMNO). Kalau ramai lagi dlm UMNO nak berpolitik cara gaya macam sedara ini, memang akan bertambah saham dan modal lah PR nanti ...

    ReplyDelete
  15. Anon 9:50 ni memang sahlah racist, bonci kek Chino. Sosamo Molayu pun nak bonci jugak? Sampai kutuk Pomudo UMNO yang bukan2. Eko ni eden fikir kona bukak parti barulah. Eko poi cari mat2 Indon atau mat2 Bangla, join bukak parti UINO: "United Immigrants National Organisation". Lopeh tu eko buek slogan "Hidup Potualang UMNO" ...

    ReplyDelete
  16. Eden pun ghaso pakcik tuo ni tongah dok antok kopalo dio kek tiang, monyosal tak sudah ... Tengok orang nulih, dio pun gatal tangan nak nulih samo, tapi ilmu takdo dan otak pun bongap. Kalu nak mongarap paneh baghan dongan nak bolagak hero sajo, pakcik kona balik ko zaman Jopun lah pakcik oi. Pakcik pun nampak dah mulo sokong PR = Paneh Royan ... he he he ... Ghontianlah monulih kek sini pakcik, sobab blog ni PANEH pakcik, nanti domam kugho pulak pakcik. Buek monambah doso ajo pakcik, bagi orang mudo2 sajolah sobab orang mudo2 ni banyok lai maso nak botobat. Daripada monulih baik pakcik poi monurih dapek jugak gotah sokorap. Kalau toruih monulih, silap2 jadi kucing kurap. Ha ha ha ... Kalu dogil jugak nak nulih, pakcik ni tak sosuai dan tak sopadan dokek blok PANEH MIANG ni ... pakcik kona cari kalu2 ada blog BODOH PIANG ...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive