Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 7, 2013

Ancaman PRU-14 (6 Mei 2018)

Anwar Ibrahim menang di Permatang Pauh. Lim Kit Siang menang di Gelang Patah. Abdul Hadi Awang menang di Marang.

PRU-14 bakal menjadi pesta lebih besar kepada BN lawan Pkr-DAP-Pas.

Ancaman baru di Malaysia, Anwar Ibrahim akan terus menerus mencelaru dan mengelirukan rakyat Malaysia selepas ini.

Apakah ini menandakan gerak kerja politik BN lemah? Atau rakyat lemah daya fikir@ta'akul?

Apakah ini petanda bahawa rakyat "sudah pandai" konon...mudah tertipu dek pembohong besar?

Apakah ini petunjuk bahawa BN kena kerja 300% lebih kuat, lebih amanah, lebih ikhlas, lebih tekun dan lebih rancak bermula 6 Mei 2013 hingga 5 Mei 2018?

DS Najib dan TS Muhyiddin tidak boleh lengah dan ambil signal-signal ini sambil lewa? Sudah pasti Anwar Ibrahim akan terus memanipulasi pelbagai mekanisme dan memperkasa gagasan faham Plural-Liberal kepada rakyat Malaysia?

Apakah agenda Freemasonary-Syiah sudah menjadi "air suci" dan pencuci dosa kepada kumpulan pengundi muda? Ternyata pengundi muda berpihak kepada Anwar Ibrahim.

Apakah agenda Komunis sudah menjadi "kiblat" dan "pencerita demokrasi" di kalangan pengundi Cina di seluruh Malaysia, khasnya Negeri Johor? Lim Kit Siang kini sudah dibela oleh Tamrin Ghafar, sebagai "bukan dalang" @ tidak langsung terlibat dalam tragedi 13 Mei 1969...!

Ke mana sebenarnya hala tuju Malaysia?

26 comments:

  1. mengapa melayu mesti dikaitkan dengan Islam sehingga timbul slogan: "melayu-Islam, Islam-melayu"..?
    mengapa mesti dikaitkan dap dengan komunis..?
    mengapa dikaitkan warga cina dengan komunis ..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah buta ka mata ko
      Ini politik malaysia
      Dalam kontak ini
      Melayu tu rata rata islam. .. tak taulah plak kalu ko dan kerabat ko tu melayu tapi bukan islam

      Adakah anda dan kaum kerabat anda bukan melayu tetapi beragama islam..

      Delete
  2. Hanya mereka yg buta sejarah yg akan tanya mcm rantai

    ReplyDelete
  3. Bodoh dan buta nya si Rantai akibat kurangnya membaca. Mungkin si Rantai ni adalah dari golongan Gen Y.

    ReplyDelete
  4. Rantai - sejarah akan berulang sekiranya kamu masih berpendirian sedemikian melayu akan menjadi kaum minoriti di negara sendiri

    ReplyDelete
  5. Sukahati ckp org freemason..syiah..

    -SHK-

    ReplyDelete
  6. kau ingat melayu jer islam....
    cina xda islam ke..?
    arab, erope, india xislam gak ke...?
    kau nie letak melayu dulu baru islam sebab tue jadi xmenentu...
    kau bertuhankan melayu ke atau kau bertuhankan Allah...
    pilih satu jer bro...
    kalau kau nak kata ikut sejarah...
    berjuang la demi agama macam orang islam terdahulu...
    nie puak rohinya pun xtertolong...
    palestin pun kau tengok jer...
    kalau nak perjuangkan melayu jgn sampai tolak orang kaum lain yang islam...
    ada faham tak...?????

    ReplyDelete
  7. Kami tak kisah BN Menang. Tipu ka x tipu kami x ambi pot. Tapi kami perlukan pembangkang yang kuat masam DSAI untuk memantau tadbir urus negara seperti kes kecurian duit lombu x blaku lagi.

    ReplyDelete
  8. kerajaan malaysia tiap2 tahun bantu rohingya. tiap2 bulan ayasan amal palestin malaysia bawah tdm bantu palestin. pas yang konon islam tu ada buat ke?

    apa salah melayu islam? negi springfi dah baca http://paneh.blogspot.com/2010/09/buat-tatapan-nik-aziz-pemujanya.html ?

    ReplyDelete
  9. melayu adalah melayu dan Islam adalah Islam ... hakikatnya melayu tidak semestinya Islam dan Islam tidak semestinya melayu sahaja ... kalau benar melayu itu Islam, mengapa melayu takut dengan Islam...mengapa ada melayu yang ngaku Islam langgar hukum-hukum Islam...??? begitu juga cina ... adakah cina itu komunis dan komunis itu mesti cina...??? ...tak adakah melayu atau bangsa lain yang komunis...??? .... yang paling penting adakah merupakan satu kesalahan menganut fahaman komunis..??? kalau salah, mengapa tidak salah menganut fahaman sosialis atau fahaman kristian atau buddha atau hindu...????

    ReplyDelete
  10. .... yang paling penting adakah merupakan satu kesalahan menganut fahaman komunis..??? kalau salah, mengapa tidak salah menganut fahaman sosialis atau fahaman kristian atau buddha atau hindu...????

    soalan last mamat rantai ni takyah jawab la. sebab kalau jawab dengan kita2 pun nampak bodoh. rupanya dia tak tau yg komunisme tu tak percaya tuhan dan perjuangkan sama rata.

    dari pandangan islam pun komunisme dah tak betul sebab melibatkan akidah dan samarata yang diperjuangkan komunisme itu bukan bermaksud adil menurut islam.

    sah otak dah kena rantai.

    ReplyDelete
  11. bila la pulak melayu takut islam ni bhai rantai. argument kau pelik la.

    ReplyDelete
  12. Sekarang ni,berlaku la cerita2 perkauman,apa tujuan sebenarnya.Hanya nak kukuhkan orang melayu bersatu dibawah umno.Orang Melayu tak mudah tertipu dengan permainanan politik kotor umno.Tunggu la PRU 14...

    ReplyDelete
  13. Kesiannnn! Dah terlalu jumud buta mata hati. Kelam jiwa raga. Nampak buruk orang saja. Semua salah UMNO! Bini sendiri mengandung pun salah UMNO juga! Bodohnya jika kita tak tau politik sialan DAP PKR dan Anwar Ibrahim! Betapa naifnya mereka!

    ReplyDelete
  14. Rantai aku pun nak tanya.
    Kenapa kau Ada jasad tapi takde roh?
    Knapa Ada zahir tapi takde batin?
    kenapa Ada Akal tp takde pikir?
    Dan akhir skali aku nak tanya sapa tuhan sapa Allah?

    ReplyDelete
  15. Renungkan selama 18 tahun ghani othman memberi khidmat kepada penduduk johor lim kit siang hanya berkhidmat tak sampai 15 hari menang di gelang patah. Adakah orang melayu masih tidak dapat membaca massage yang dibawa kaum cina yang telah diterjemahkan dalam pru ke 13, bukan sahaja di gelang patah tetapi di seluruh negara. Renung-renungkan demi untuk kesinambungan bangsa melayu dimasa akan datang.

    ReplyDelete
  16. Yang pasti PAS x sudi nak brgabung dgn umprono...ada agenda trsendiri. ubah dasar ko dulu...masa ni lah bising nak brgabung...kami di PAS x bodoh lah...gabung utk untungkn ko...trlalu mengidam-idamkan selangor...bile gabung selangor ko orang tarah lh...sory lah...pada PR...kita mesti conyohi PR di srlangor...PAS..DAP dan PKR sangat2 bekrja keras sehingga x blh beenn utk menipu.. UMNO mmg penipu...celaka lah pada kamu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya pas banyak hilang kerusi pada umno sampai bertambah 30 kerusi parlimen umno banding 2008. Lagi mau sombang ka pencacai pas xnk bergabung konon. Org melayu dah tolak pas, cina apatah lg tipu pas idup2. Syok sendiri betul la pencacai pas ni. Siapa yg ditimpa celaka skrg? Hahahahaha...

      Delete
  17. Binasalah kamu.....

    ReplyDelete
  18. Nak tanya jugak kat lebai pas?
    Parti dulu ke Islam dulu?
    Cerita bab hukum adakah kamu benar menjaga hukum?
    Yang aku tau yg celaka ni org yang lalai dlm solat.
    Yg binasa pulak org yg sombong.
    Bila dia rasa dia lebih Baik dr org lain.

    ReplyDelete
  19. Saya UMNO dulu kini dan selamanya tetap bersedih dengan keputusan yg tidak menyebelahi parti kedua org melayu dan islam jika dibandingkan rakan sekutu .....

    ReplyDelete
  20. Hikmah tersembunyi ...Alhamdulilah
    Terkini & terhangat ... cina tikam belakang.

    Bangsa berpaksi yahudi ... tidak senang dgn kejayaan & politik bangsa melayu

    cina kiasu ..Apa tersirat & tersurat

    Bersatulah Bangsa melayu & umat islam

    Pasti... KIyai Salleh selempang merah akan muncul

    Takbir... Alahuakbar

    ReplyDelete
  21. Nyibuk je pencacai pas dan baruwa anuar kat dlm ni.

    ReplyDelete
  22. Org Pas ni umpama terpijak tahi kucing tapi tak ngaku... Padalah satu rumah dah busuk dari selipar dia... Last2 bila terbukti dia terus tak ngaku tu selipar dia...

    ReplyDelete
  23. Umporno ini yang meyambung nyawa kamu sekiranya kaum sekutu kamu tu yg memerintah dah lama nyawa mu melayang. Agenda konon siapa kamu nak berbincang pasal agenda presiden pas, naib presiden pas, pesuruh jaya pas setakat pecacai tak payah pergi lah berpeluk arab dengan sekutu kamu tu tampa sebarang syak wasangka dan sangsi padan muka..... Pun tak sedar gak lagi gunakanlah akal yg waras sampai bila harus di tipu....

    ReplyDelete
  24. Tumpang lalu.....nk tnya kenapa Altantuya kena bom...?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive