Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 16, 2013

KJ LOPONG

Apo kono eh Jang...Rembau MOST WANTED and almost WASTED? What are you trying to tell us?

 

Apakah ini mauduk fikir seorang Ahli Parlimen UMNO yang dikenali sebagai cucu Penghulu Bakar?

Sobab caro kau tak cordik la jang, peniaga-peniaga pangkat Atuk dan Bapa kau di Pekan Rembau pun, sindir kau..."Apa mau undi datang...apa lu bikin sama Pekan Rembau?"

Sebab Cina tak suka BN ialah:

1. MCA dan Gerakan tak bekerja untuk BN secara terus-terang dan istiqamah.

2. Pemuda UMNO tak turun tarbiyah kepada keturunan Cina daripada terpengaruh dengan Cina DAP.

3. Gagal orang macam kau "jang" (Kj) buat penjelasan terbuka tentang Perkara 153, khasnya merujuk Kepentingan-kepentingan sah kaum-kaum lain yang bersamaan dengan Hak istimewa Melayu.

4.  Duduk kerusi Pengerusi PNS apo yang buat jang? Ramai kalangan anak Muda Melayu dan Cina dan Keling yang jumpa kau minta selesai masalah pun...sampai sekarang yang beres-selesai. Apo ke jadahnya kau jadi Pengerusi PNS...Ini nak jadi YB Menteri???

5. Akademi Pemuda UMNO ialah tanggungjawab khas Ketua Pemuda UMNO. Akademi Pemuda BN ialah tanggungjawab khas Ketua Pemuda Barisan Nasional. Apo yang kau buat? Heboh berkokok bondo yang merepek-meraban...Heboh nak hapus Akta Cetak dan Penerbitan, apo kau BANGANG bonar, semak dulu baru kau jadikan siaran manifesto di Rembau...

Sampai halal iklan Sinar Harian muka 13 pada 2 Mei 2013 dan Sinar Harian muka 33 pada 3 Mei 2013, pun Pemuda BN dan Pemuda UMNO jadi "keldai dungu, dan lembu bisu"...Digunakan secara melampau provokasi perkauman terbuka, masih duduk DIAM, MELOPONG, BIAR LANGAU BERAK DALAM MULUT BN DAN UMNO...

Ingat jang...kau menang atas BUMI PERPATIH, ado buapak, ado lembago, ado Undang Berluak Bertaraf Raja...Esok kok Sosal.

11 comments:

  1. jgn laa kito kutuk kj tu laiee..sepatutnya kita ucap tahniah pada dia sebab dia dah jadi mentori..bagi dio peluang tunjukkan bakat .yang lopeh2 tu jgn dioknang lagi..den bangga dio menjadi montori..semoga kj tak berpuak2 lg spt dulu..ingat kojo tu amanah.lainlaa mcm den nii kojo sendiri,,motong,,motong,,

    ReplyDelete
  2. jgn kiito kutuk kj yoo..kito sokong dio..hidup kj.

    ReplyDelete
  3. Ke ekau ni team mahathir?

    ReplyDelete
  4. eden sokong seribu persen pendpt kau paneh...x dapek montori ugut nk lari..mcm bdk2 ..

    ReplyDelete
  5. What are u trying 'the' tell us? Cukup2 la guna english tu pak sedaro. Wat malu yo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah...buat malu dengan budak oxpot jo.

      Delete
  6. Sy ingat elok paneh miang jo yg jd montori sbb eh sapo pun jd montori tak kan ado yg puas hati.. Sbg melayu baru elok la kita bg peluang utk kj buktikan dulu kalau dio tak bagus tuka la apo susah, phd dlm bangso kito ni mmg cukup tinggi, kalau pun kito raso org tu bagus ttp akan ado org yg raso tak bagus serupo la mcm umno, ado org raso umno ni bagus dan ado juga yg raso umno ni mcm bagus.. Jd sampai bilo nak sudah eh.. Ini bolum mulo kojo laie dah ckp mcm2, camno nak maju..

    ReplyDelete
  7. Kito dah perhatikan dio korjo dari dokat dan jauh sejak mulo bergiat dalam dunio dan kembali ke Malaysia pada 2000. Dulu Kj ini budak suruhan TV yo, buddy dengan Azalina Othman Said dalam Helo Malaysia, Astro. English Session. Itu sobab kito beri warning supaya bersihkan keladak Rembau dulu, baru sibuk Arus Perdana.

    ReplyDelete
  8. gua ... boringlah beb baca komen-komen lu langsung tak membina... melayu makan melayu

    ReplyDelete
  9. Dua dua team kaki Bersih Cekap Rembat.

    ReplyDelete
  10. org maybe x suka KJ..tapi KJ tetapi di hati

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive