Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 4, 2013

Mintak derma bang...pemimpin kami miskin!








8 comments:

  1. INGATAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA YANG BAKAL MENGUNDI...
    Sebelum mengundi pasikan fikir lah semasak masak nya sebelum mencoretkan kertas undi.
    1. Pertama jangan undi lambang bulan. Jangan. Kerana apa? Kerana itu adalah lambang parti PAS. Iaitu parti angkutan sampah serta angguk sahaja...sebabnya:-
    a. Calun PAS tidak hisap rokok, kata Nik Aziz. Tetapi banyak benda mereka hisap.
    b. Disebabkan nak sangat kuasa PAS letak Cina, India dan Iban sebagai calun, agama itu tidak penting, malahan orang orang DAP pun akan pakai lambang bulan. Pemimpin DAP dah melarang non muslim mengundi PAS tapi para pemimpin PAS masih tak reti bahasa dengan mengatakan DAP bersetuju dengan negara islam.
    c. Agama islam dah mereka buang, bukan itu sahaja nama allah mereka sanggop konsi dengan sikapir, malah mengiftiraf LBT dan murtad sehingakan nike ajis menjatuhkan hukum sembahyang orang UMNO tidak mendapat pahala..seolah-olah dia yyang layak menjatuhkan hukum.
    d. PAS sangat bodoh dalam soal pengurusan ekonomi..Ilmu ekonomi mereka hanyalah tebang pokok dan gondol bukit, gadai tanah...punya la benak PAS sehinggakan terbinanya pasaraya di kota baru dikata mercu kelantan maju. sungguhnya menjadi sebagai imam surau dan masjid itu tidak mesti pandai mengurus ekonomi, apa lagi mengurus sebuah negeri.
    e. Sudah 27 tahun PAS memerintah Kelantan. Masalah asas seperti air yang bersih untuk rakyat pun tidak mampu diuruskan. Apatah lagi isu-isu yang besar yang memerlukan pemerintah yang berwibawa untuk meneraju negara ke arah kesejahteraan dan kemakmuran.
    f. PAS Kelantan telah gagal dalam urusan agama berdasarkan statistik penagih dadah paling banyak, pesakit AIDS paling ramai, masalah sosial seperti pelacuran berleluasa.
    g. Dasar pembangunan nike ajis cuma kerap beroperasi memacakkan batu asas untuk projek yang tidak pernah mahu dilaksanakan. Rakyat Kelantan dibohongi KONONnya hebat pentadbiran Nik Aziz melalui jumlah batu asas bukan nya berlandaskan projek yang dilaksanakan dan siap.
    Sebuah jambatan yang KONON nya mahu dibina 17 tahun dulu telah diletakkan batu asas untuk menipu rakyat Kelantan yang sampai sudah tak pun dibina. Kini Highway baru pula diletakkan batu asas sekadar nak “belawok”. Semua duit kutipan derma untuk highway itu lenyap bersama penipuan PAS Kelantan. baru-baru ini nike ajis berangan dengan projek Super Mega, projek keretapi laju yang menghubungkan Kelantan dan Pahang serta Stadium Baru Kelantan pun dipacak batu asas di Pasir Puteh…tetapi janji BN untuk membina jambatan di Manik Urai,walaupun tewas dalam PRK tetapi jambatan tu dah boleh digunakan.

    h. Jikalau nike ajis mempunyai ilmu ekonomi maka sudah lama Lembah Sireh di siapkan, tetapi sampai sekarang hanya 1/5 siap. Jadi apa guna kita pangkah orang yang tidak tahu apa benda selain pecah tanah?. Tak guna langsung.
    Nike ajis memimpin selama 23 tahun kerana kita semua di tipu hidup hidup. Bayangkan bagaimana keadaan kita sekiranya pengundian di jalankan dengan pengundian bersih, tanpa di tipu oleh para pengikut Nik Aziz?
    Ingat lah jangan di tipu lagi. Di ibaratkan Pas berada dalam sebuah rumah jamban pecah dan penuh sampah sarap dan tahap limpahan tahi yang amat kritikal. Bau busuk nya ke seluruh penjuru tempat. Hancur kan Pas dan bakar rumah mereka agar kita hidup tanpa bau busuk dari kerenah yang di balakan Allah keatas parti mereka. Balasan tuhan itu amat nyata.

    ReplyDelete
  2. lebih mulia dengan meminta sumbangan derma dari mendapat wang melalui rasuah.

    Ini jihad. Rasulallah juga meminta sumbangan derma sewaktu ingin mempersiapkan angkatan perang baginda.

    Siti khadijah menjadi miskin kerana menyumbang kepada penyebaran Islam.

    Abu Bakar mendermakan seluruh hartanya dan Umar separuh dari apa yang dia ada.

    Admin bukalah sirah Islam dan menangislah kerana pengorbanan sahabat. Mogatercetus isaf untuk bersama mendaulatkan ISlam. Benci konsert yang melalaikan, benci rasuah dan benci kezaliman.

    Insyallah.

    (Jom sama-sama kurangkan masa perbicaraan kita di Yaumul Mahsyar)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Typical Pas yg menyamakan parti mereka dgn perjuangan nabi dan sahabat. Kalo kata bodoh piang kang marah plak. Nabi, isteri dan sahabatnya tu menderma utk memerangi org kafir. Nak sebarkan dakwah dengan orang kapir. Jihad menegakkan tauhid pada kafirun. Masalahnya parti pas sesat tu mintak derma utk perang kafirun ka? Atau mintak derma sebab nak menjatuhkan sesama muslim yg Allah kata muslim tu bersaudara. Allah suruh damaikan muslimin yg bertelingkah, bukan suruh kutip derma perang sesama islam. Tu deh. Payah ckp ngan org kohok hati hitam kahak hijau ni. Sonang2 yor nak burukkan nabi, isteri dan sahabat baginda utk menghalalkan perbuatan parti kahak hijau sendiri. Itu dah kiro fitnah bhai. Tak takut ko fitnah nabi? Gilos.

      Delete
  3. Masalahnya mana pi duit tu sume..duit tabung memali..duit tabung2 ceramah..duit derma raktyat projek lebuh raya..duit tabung lahad datu..apa jadi..ni lah ahli2 pas tolol setolol2nya..menderma membati buta konon utk jihad..jihad apakebendenyer....pemimpin kamu memang miskin tapi bkn miskin harta..tapu miskin iman..miskin aqidah..miskin moral dan miskin jati diri sbg orang melayu islam sebenar..hang memang bodoh piang

    ReplyDelete
  4. Lebih baik duit dari sumber sumbangan derma daripada duit dari hasil menipu & rasuah!

    Tak perlu timbang-timbang, cuma fikir bulat-bulat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oooo...jadi puak2 deme ni makan duit lah....pengemis rupanya....

      Delete
  5. Anon 341, rasuah yg dituduh xde bukti atau orang x nampak tp duit derma yg dikutip terang2an semua org nampak tu mana peginya? Mana lebih besar dosa? Songlap duit derma ikhlas atau rasuah?

    ReplyDelete
  6. Betul! Mari undi BN. Sbb org islam dlm BN tak pernah tinggal sembhyg, x pernah makan duit haram, x pernah salah guna kuasa, tak pernah berjudi, x pernah main luar, x pernah bunuh org. They are d perfect muslim that we all dream of!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive