Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 11, 2013

Beza Anwar dan Bush

The US Presidential Election year 2000 saw Bush contesting against Al Gore. Bush WON, with 271 electoral votes to Al Gore's 266 electoral votes but Bush's POPULAR VOTES was lower. Bush's popular votes was 50,456,002 vs Al Gore's 50,999,897. Is Malaysia any different?


Don't be fooled by Anwar Ibrahim!

6 comments:

  1. Satu yang hang LUPA..adakah SPR Suruhanjaya Pilihan RAYA..di AMERIKA SYARIKAT...sama mem BODOH kan MENIPU rakyat..macam SPR kat MALAYSIA..??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa benda yg menipunya Tok Janggut? Kalo tipu buat apa PR iktiraf kerajaan Penang, Kelantan dan Selangor. Adakah Tok Janggut nak kata 3 negeri tu pun SPR tipu? Baik SPR tipu di negeri kurang kaya bagi PR menang. Buat apa tipu bg PR menang di negeri kaya. Bodoh la BN kalo SPR menipu menangkan PR di negeri kaya. Ada akai ka?

      Delete
  2. Kat Malaysia tak sampai 24 jam siap dapat result.

    KAT US, presiden dah lantik, florida tak habis kira lagi. Dah 2 kali election...tak ok lagi.

    Kiranya SPR Malaysia lagi efficient dari US... respect

    ReplyDelete
  3. Dah kalah dah la.. terima aja la walaupun pahit. Rukun Islam ke5 Percaya kepada Qada' dan Qadar.

    ReplyDelete
  4. bukan rukun islam lah bai rukun iman

    ReplyDelete
  5. woi tok janggut, cakap takde bukti sama la dengan fitnah bai. mana bukti?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive