Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 21, 2013

Sehari bersama Ortodoks PAS

Alhamdulillah, Allah berikan izin untuk bersama 1 hari dengan seorang pengikut ortodoks Pas.

Insan ini bernama Yusof, seorang warga pencen DCA baru 6 tahun tinggal dunia kerjanya. Kini menetap di Bandar Salak Tinggi. Tahun 1976 seorang Ahli UMNO, tahun 1999 masuk PkR, tahun 2004 Ahli UMNO semula. Kini ahli Pas.

Ternyata dia bukanlah seorang yang faham makna perjuangan Alif, Ba', Ta'.

Sikap ortodoks ahli Pas:

1. Suka sangat dengan sesi Pidato Mohamad Sabu. Padanlah hancur negara. Kenyataan Syiah sahaja yang diagongkan.

2. Heboh dengan kenyataan, dulu masa almarhum Dato' Asri...Pas dalam BN. Lepas tu di tendang keluar. Hari ini BN sibuk ajak Pas semula! Ada lepas PRU, seorang ahli UMNO biasa namanya Zainuddin Maidin sibuk ajak DAP masuk BN! Ini pun jadi modal bicara ortodoks pengikut Pas...

Kesimpulan selama 8 jam bersama pengikut Pas ini:

1. Apabila disyarah secara terbuka tentang siapa UMNO-Pas-sebagainya, dia kantoi!

2. Apabila dibahaskan "mengapa" Pas diarah keluar daripada ikatan mesra Melayu-Islam, ternyata dia kantoi!

3. Apabila dipancing setakat mana kebenaran hujah-hujah Husam Musa masa kempen di Pinggiran Putrajaya, kantoi! Semua orang tahu bahawa Aseh Che Mat ialah Pengerusi Perbadanan Putrajaya. Bila masanya Husam Musa pergi melawat TS Aseh minta maklumat perbandaran tentang Putrajaya? Kesian, kena TIPU lagi...UBAH untuk DITIPU, TUKAR untuk DITIPU...Inilah dia mangsa serangan seksual akal Pas. Hebat betul Doktrin Syiah Khominie Pas.

Sebenarnya 90% pengikut Pas menjadi MANGSA PENIPUAN MINDA SYIAH-KHAWARIJ Pas yang makin zalim dan hina. 90% pengikut Pas menjadi bahan DIPERBODOHKAN oleh Mat Sabu dan Hadi Awang. Kini, Hadi Awang makin insaf dan diberikan Allah ruang taubat untuk sedar, "Di mana bumi dipijak?"

18 comments:

  1. dalam maso cumo 8 jam kau boleh buat kesimpulan dari seorang yg jadi anak2 katak tu ko?
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!Kah!!!!
    Kau simpan la segalo sinopsis toya kau tu dalam arkib blog kau ni Cicit Komut,,,
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!Kah!!!!
    UmNO@UmPORNO PERKASAM JATI BETUL@ MELOYAKAN>

    ReplyDelete
  2. Apo bondo yang hebat bonar ekau syarah dan bahas secara tebuko smpi mamat tu boleh kantoi tu bhai? Kongsi2 la. Kok setakat cakap yo den pun bulih. Ontah2 ekau yg kantoi. Kakakakakaka....

    ReplyDelete
  3. Kebodohan UmNo terserlah dengan kebodohan kamu....

    ReplyDelete
  4. La Lalat Hijau di atas ni tak sorik- sorik membodohkan orang.Siapo yang bodoh ni,dah diperkudakan olih DAP dan PKR di NS ni masih sombong bangang.TOLO Jang kau dapat di NS ni...HISH pogi main jauh jauh.Nafsu kuat tenago kurang,baco lagi Haramkah.

    ReplyDelete
  5. umno dengan blackout tidak dapat dipisahkan...

    ReplyDelete
  6. Salam, bang ko ado tak nanyo dio islam eh kek mano? parti ko, kupiah yg ado lambang pas tu ko, bendero ko ataupun kek stiker tuan guru lekat kat cermin keta diorang tu? silap2 kot Republikan ado kat sini pun dia masuk yo tuh.

    ReplyDelete
  7. Blackout...sapo yang bawak hal ni..tu la sikit sikit UMNO...bini dio bunting pun salahkan UMNO agaknyo.Dah torok meroyan kaum LLalat Hijau ni.

    ReplyDelete
  8. Setakat tulih yo aku pun bulehhh... Yg ko pilih tu tahap mano... Acu dgn TGNA ko, dgn TGHH ko, silap2 ko goyah iman ko pada umno tuh.... Betul la kato mso, kesilapan cyber trooper umno iyolah mereka menulis seolah untuk bahan bacaan lombu2 yo..bukan untuk oghang...hehehe...l

    ReplyDelete
  9. Penipuan cyber trooper Umno xkan berkesudahan...

    ReplyDelete
  10. kan eh apo den pun biaso yo melepak ngan pas ortodok, pas totok ni. contoh eh lah, duduk satu kampung, tapi sembahyang lain2 buek 2 surau, tahan lak dio poie menyewo umah org buek surau taknak smayang ngan org umno. tapi azan org umno buek pasal dio ado speaker bosar.
    Persoalan eh kalau dio ngobar an islam satu, Allah satu apolak smayang surau lain2? ni kito tak payah nanyo Nik aziz la kot. dak kocik pun leh pikir.
    Org pun takdo nak beriman pado umno do. takdo lam rukun.
    taktau lak kalau ado penyokong, pengikut berimana pada pakatan. tang perbuatan dah nampak dah.
    eheheheh...ahakhakhak...

    ReplyDelete
  11. Ambik MSO jadi modal? hehe... MSO tu la yg kudo yo. Dio poie medan samo husam, balik kampung cerito husam rasuah org medan. Dio buek majalah, suruh husam invest, husam taknak dio pukul keliling kato husam tak layak MB. MSO ni jenih polong bertuan. Sapo bagi upah tinggi dio tulih la yg hebat2. Cer tanyo MSO kenapo dio suko sgt kek anwar berahim? berapo dapat MSO?

    ReplyDelete
  12. kudo ko lombu? kot kudo laju sikit poie eh, lombu sonang peliharo, kot apapahal ado demo sonang panggil..eeehekeke..haiwan ternak.
    ngobar an orang, diri sendiri dah jadi lombu tak sodar. Lombu dah masuk badan.

    ReplyDelete
  13. Puak PAS ni memang penoh dgn riak,sebelom PRU dulu di surau yang dia kontrol tiap malam buat sembahyang hajat supaya BN tumbang,tapi perkara sebaliknya berlaku,sampaikan banyak orang kuatnya tewas.Mereka suka menunjuk nunjuk tapi adakah mereka sedar yang bangsa Melayu yang bolih berfikir setiap kali lepas sembahyang telah berdoa agar kebenaran diberi kemenangan,jumlah yang berdoa secara bersendirian kita tidak tahu,mungkin lebih dari yang berdoa di Stadium di Kelantan dulu,Wallahhualam.

    ReplyDelete
  14. Tahu ke apa makna ortodoks?

    ReplyDelete
  15. Eden ghaso dio sobonarnyo cubo untuk moncintai UMNO. Ibarat macam orang kahwin, komudian moluek kek ‘bini1’, coghai, kawin ‘bini2’. Lopaih tu moluek ‘bini2’, rujuk somulo dongan ‘bini1’. Ruponyo ‘bini1’ ni masih tak boghubah, masih dongan poghangai buruk lamo. Dicoghainyo sokali lagi ‘bini1’ dan cubo nak hidup mondudo tapi takdo kosudahan. Caghi punyo caghi jumpo dongan ‘bini3’. Lopaih nikah dongan ‘bini3’ barulah dio tomui apo yg solamo ini dicarinyo, ... konikmatan & kotonangan hidup borumah tanggo yang sobonarnyo. .. ‘Bini1’ = UMNO, ‘bini2’ = PKR, ‘bini3’ = PAS ... Somugo dio bahagio dan bokokalan solamo-lamonyo ...

    ReplyDelete
  16. Anon 9.59 gua nak tambah lagi sikap riak dan takburnya orang PAS jangan agama dipermainkan mendoakan benda tak masuk dek akal gua ni tak lah pandai sangat dalam agama tapi gua belum pernah tengok mohon doa yang tak baik. Gua mohon pada orang PAS jangan telampau taksub sampai tak boleh menilai baik dan buruk tuhan dah tunjukkan banyak pengajaran kepada orang PAS kalau tak nampak gua tak tahulah nak kemana puak puak penyokong tegar ni.

    ReplyDelete
  17. Sudah kalah kalahlah

    - bapo suku eh? -

    ReplyDelete
  18. lawak lah cite nie..ha..ha..ha...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive