Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, May 5, 2013

Harun Din...Toksah heboh sangat...

Assalamualaikum.

Dato' Dr Harun Din memberi tahu bahawa selepas mengundi pagi tadi dakwat kekal yang dicalit di jari tangan beliau tidak kekal dan boleh dicuci.


Dato'...toksah nak heboh sangat la!! Stopa Ali conteng arang di muka Pas apo tindakan Dato'...diamkan saja ke?

26 comments:

  1. Apa kaitan dengan Stopa Ali dengan penyataan Ustaz Harun Din.

    Bangang betul blogger ini....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arun dean, bab ni pun nk komplen. Tak khatam lagi bab mengenal Allah
      Manusia sehelai lalang pun tak mampu buat, ni lah balanya doakan kehancuran sesama Islam

      Delete
  2. aku pny blh ilang plk biar btl

    ReplyDelete
  3. Brol la tu..xde kaitan pn dakwat dgn video stopa..lgpn video tu blom tntu sahih..kalo x cerdik,jgn buat2 cerdik..

    ReplyDelete
  4. dah dulu org PR jugak bagi cadangan dakwat kekal, dah lulus tarik balik plak, bukan apa sebab takut takdak modal nak main politik, lepas nih blh tgk plak apa benda yang depa nak SPR luluskan n diaorg akan jilat balik, lain kalilah PR

    ReplyDelete
  5. datok,kalau boleh hilang nak pergi undi lagi sekali ke datuk.? siapa agak nya nak pergi undi lagi datuk.? boleh datuk beritau tak datuk.?
    boleh datuk beritau tak siapa yang nak pergi undi dua kali,datuk.?
    istighfar lah datuk...
    datuk pengamal perubatan islam tapi berubat kat mana datuk.?
    tak percaya lah datuk.boleh percaya ke datuk.?

    ReplyDelete
  6. video tu dh mmg sahih.. dakwat kat jari aku ni pun ada lg ksan..
    motif blogger wat entri ni supaya korang buleh nilai la yg mana munafik atau tidak. di dunia ni mnkin ulama su ni buleh telepas tp akhirat nnti siap sedia la..

    ReplyDelete
  7. entah la dol-dol semua yg kaki pertikai. dakwat kekal tu pihak pembangkang yg sarankan, paksakan kpd spr utk digunakan. bila dah guna, pertikai pulak penggunaannya. dalam pru 2008 dan sebelumnya, takde pakai dakwat2 bagai!!!. yg jd isu tu apa? isunya ialah pakatan rakyat tak akan menang pru13 ni!!! tu je. pru dulu2 yg tak pakai dakwat bagai tu sah ke tidak??? tak habis2 dgn perangai monyet beruk bodoh puak pakatan ni..

    ReplyDelete
  8. Dah tu apa kaitan dakwat kekal yang boleh hilang dengan proses PRU 13? Pengundi antoo? Then saya mintak tolg dekt uztaz or saper2 yg cukup bodoh and banyak masa terluang menghilangkan kesan dakwat kat jari tu, g mengundi skali lg.. Buktikan yang mmg ada loop hole and sistem SPR bermasalah kerika proses membuang undi sehingga ustaz and rakan2 boleh pangkah kali kedua. Da der bukti tu baru leh ada asas untuk nak dakwa dakwi.

    ReplyDelete
  9. xde kene mengena langsung antara video stopa ngan dakwat kekal....
    dakwat kata tahan seminggu nie xsampai 24 jam dah tanggal camna...
    ingat xda org nak undi 2kali ke...??? duit punya pasal bunuh org pun bleh...
    duit punya pasal kutuk ulama pun bleh apa...

    ReplyDelete
  10. penggunaan dakwat hitam menunjukan rakyat malaysia tak jujur, ini melahirkan perasaan tuduh menuduh dan membuatkan peluang besar kuasa asing boleh memijak warga malaysia. tak tahu kenapa sejak anwar bebas segala pergerakan malaysia seperti mengundur je, sepatutnya semakin maju dan matang.

    ReplyDelete
  11. kalau blh ilang pon apa masaalahnya..blh undi lg skali ke...cuba lah lau nk tau..pngndi hnti ni dr puak pengangkang je...kalau da unta tetap unta puak haram ni..

    ReplyDelete
  12. Jadi kalau dakwat tu boleh hilang, awat undi hang tak valid ka?
    Bodoh memperbesarkan perkara yang bukan isu. Yang pentingnya ialah undi tu, bukan dakwatnya. Hang banyak daki, sebab tu la dakwat cepat hilang bila ditonyoh !
    Pi berubat dulu la, apa kecoh2 !
    Bosan aku dgn org berpewatakan ulamak tapi perangai ularmak.

    ReplyDelete
  13. Tak paham2 ke diorang ni? Calit dakwat kat jari cuma langkah tambahan je bg membuktikan orang tu dah mengundi. Yang pentingnya nama dan no. IC pengundi berkenaan telah dipotong jadi mana mungkin orang itu boleh mengundi dua kali. Pikir gak sikit..

    ReplyDelete
  14. pengerusi SPR akan didakwa dimahkamah kerana menyalahkan gunakan peruntukan dengan membeli dakwat PELIKAN sebagai ganti dakwat yang seharusnya digunakan untk pilihanraya ....

    Tak lama barua UMNO dan anjing-anjing UMNO ni dapat hidup, kasi masuk penjara seumor hidup, kesemuanya .... memang jangan disembahyangkan kalau mati nanti, suruh anjing UMNO baham mayat dia nanti

    ReplyDelete
  15. Patut SPR pakai INAI aje diJARI ---- halal pun halal, tahan, pun tahan, tapi inilah mungkin peluang -peluag terakhir si barua anjing UMNO hendak mengumpul harta haram sebelum pengerusi SPR di turunkan dengan segala kebencian rakyat....

    amjing memang haram, anjing UMNO lebih haram

    ReplyDelete
  16. Ditakdirkan dakwat kekal yg dipalit ke jari pengundi pengundi PR saja yang tak kekal. (Kat jari saya kekal).
    So, (org org PR yg rajin dok pi cuci calat dakwat tu) pi la mengundi sekali lagi untuk nak top up undi (sebab nak juga menang). Dulu dah dok habaq kata guna dakwat kekal untuk PRU ni 1 step backward. Kata nak Malysia move forward.

    ReplyDelete
  17. Saya telah mengundi pada tengah hari tadi. Sejam lepas tu saya sampai rumah menjalankan eksprimen mencuci dakwat pada jari telunjuk dengan serbuk trojan & clorox and then brushing it up with a hard bristle tooth brush.
    Yes, boleh menanggalkan semua dakwat pada permukaan kuku tetapi masih ada lagi dakwat dilurah antara kuku dan kulit jari.
    Lepas itu, saya cuba pula turpentine dan spray paint remover dengan memberus dicelah kuku dan kulit tadi, ternyata gagal menghilangkan dakwat tu sehingga 100%.
    Saya tewas dalam perbuktian ini dan ternyatalah Tok Harun Din ni dalam kerja suci mensuci 'indelible ink' sukar ditandingi oleh saya.
    Kalau saya mengunakan berus dawai besi pasti boleh hilang 100% dakwat itu tetapi... emmm..

    Conclusion by me: Such a good magical show by Tok Harun Din.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah2 dia pangay jin tulun jilat kut

      Delete
  18. Ala sudah2lah harun din ke sapa ke. Sibuk pasal dakwat. Kote stopa ali habis satu malaysia dah tengok,apa tindakan olamak2 pas? Sibuk nak wat hudud konon,aku nak tengok nnt kalu di takdirkan pas dapat memerintah malaysia. Silap2 hudud ke mana, pas ke mana. Hujung2 apek2 dap yg pegang kuasa,sekali gus memulas batu pelir puak2 olamak nnt.

    ReplyDelete
  19. Kat jari aku pun 99% dah ilang dakwat... biar betul SPR.... mesti utk pengundi hantu undi 2-3 kali ni... Sampai kiamat pun PR takkan menang pilihanraya kalau SPR jadi pengadilnya...

    ReplyDelete
  20. Kat jari aku pun 99% dah ilang dakwat... biar betul SPR.... mesti utk pengundi hantu undi 2-3 kali ni... Sampai kiamat pun PR takkan menang pilihanraya kalau SPR jadi pengadilnya...

    ReplyDelete
  21. Sdra2 yang dikasihi,

    Sedarilah, tiada apa yang kekal abadi di dunia ini melainkan DIA saja.

    Sementara diberi amanah & kuasa, laksanakanlah amanah dengan benar dan jujur.

    Namun sedarlah juga, amanah kuasa itu diberi Tuhan kepada insan tetap bersilih ganti.

    Betapapun cuba dipertahankan dengan menipu, menindas, memerah, merasuah, mengugut, menghina atau apa jua semahu kamu. Namun, bila tiba masanya akan tersungkur juga. DIA Maha Kuasa menaik dan menurunkan.

    Demikian terjadi kpd Firaun, Namrudi, Hitler, Stalin, Marcos, Suharto, Ghadafi, Mubarrak & sewaktunya..

    Justeru, sementara kamu berkuasa itu, janganlah sombong dan takbur.. Takut nanti DIA menjatuhkan kamu bagai nangka gugur.

    ReplyDelete
  22. Masalah yg timbul ialah kenapa SPR suka buat kerja bodoh sgt. Ini bukan rocket science punya isu. Mcm tu pun tak boleh selesai. Memang patut diganti penjawat2 awam yg jenis penjilat dan diganti dgn mereka yg amanah dan tahu buat kerja. Yg hanya tahu beri alasan kita humban masuk jamban mcm umno bn.

    ReplyDelete
  23. baghal pencacai dah mula menyalak. semenjak menajdi anwar dajjal, semua dah jadi bengong. ada ustaz pun dah jadi bengong sampai sanggup nak bersekongkol sediakan lokasi untuk penzina klon anwar buat pengakuan. haramjadah punya manusia. last2, semua kena tipu oleh anwar.

    ReplyDelete
  24. Betul la cakap Ulama'Dato'Aaron Dean.
    dawat kekal itu boleh hilang.

    so what...? Dato' syak dan curiga ?
    atau nak tuduh.....?

    mana ilmu yang kita belajar dulu 2..

    Yang kekal hanya Satu...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive