Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 22, 2013

Bandingkan kebetulannya...

14 comments:

  1. DULU KINI DAN SELAMANYA IDEALOGI DAP TETAP KOMUNIS.

    ReplyDelete
  2. Xinhua tu bukan ke agensi berita..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Xinhua

    http://news.xinhuanet.com/english2010/special/2011-11/28/c_131274495.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cities_in_China

    xde satu pun bandar nama Xinhua..Ruthin City?..lagi la

    Nak kata DAP tu komunis xperlulah sampai nak fitnah..tunjuk yang betul kata DAP tu komunis..orang boleh terima kalau benda tu betul..

    ReplyDelete
  3. Xinhua District tu di Cangzhou atau nama disebut dlm bahasa cina Xinhua Qu, sebuah daerah di Cangzhou, Hebei China. Tak pernah dengar ke aku_ein? Lain kali jgn rujuk wikipedia tapi rujuk atlas map okeh. Yg nak pertahan dap sangat tu kenapa? Pelik aku org melayu pertahan komunis dapigs ni.

    ReplyDelete
  4. Ada bukti sahih ke DAP tu komunis...BN sebenarnye lg teruk dari komunis...musuh dlm selimut...lebih banyak purak2...piiii raahhh....ini kalilah...

    ReplyDelete
  5. Komunis dengan Islam tu lain. Yang ramai parti Islam dok sayang sangat kat parti ala-ala gitu dan marah sangat kat sesama Islam apa pasal.. Ni tentu pasal politik keduaniaan.. Lepas tu dah terang sangat presiden dia kata langkah mayat dia dulu sebelum nak tubuh negara Islam. nak jaga hati musuh Islam tukar ke negara kebajikan. Apa teruk sangat ke Islam? Tidak, yang teruk adalah parti berlabel Islam.. kalau nak nasihat aku cadangkan nasihatkanlah kawan2 kamu sendiri dalam PAS yang suka membohong. Aku masih teringat suatu waktu dulu mereka mereka cerita Tun M dan meninggal akibat terjatuh kuda... Kesian awak kannn..

    ReplyDelete
  6. TQ anon April 22, 2013 at 10:42 AM

    sori xberapa pandai sangat bab cari maklumat, tapi ada kata ke aku ni pertahankan DAP?

    kalau betul DAP tu komunis, aku xkan nak pertahankan, cuma aku nak bukti yang betul je..bukan fitnah..tu je..

    dan memandangkan kau dah bagi maklumat tentang tempat tu, aku boleh terima..cuma gambar tu aku try cari, tapi xjumpa..ye la kalau betul memang tugu tu memang macam logo DAP, mungkin bukan lagi satu kebetulan, tapi kalau logo tu xde kat situ (maknanya orang reka cerita)..lain dah ceritanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xinhua cangzhou tu kampong asal lim kit siang. Rasanya ramai x tau. Tiap2 tahun dia balik sana jumpa sanak saudara sesambil puja roh nenek moyang komunis la tuh.

      Delete
  7. Di joseh, macai mat hasan, roslan darus a.k.a. cheap berlegar bawak duit boli orang yang x nyokong razi.

    sapo nontang razi diugut2 ala mafia.

    dah la cheap, kau dah bankrap, insaf2 la, hidup ni x tau berapo lamo, kok mati hari ni MasyaAllah. bersyukur kau dah ponah kayo rayo, bukan ni caro kau nak berniago.

    orang dah cerodik, x dapek dah menyokong buto tuli.

    ReplyDelete
  8. Dato Baharin dah letak jawatan Pengerusi PDM Juasseh, dah kempen sepentas dengan calon PR - Rosli.

    Mari ramai2 sokong Calon DUN Juasseh - Rosli. Dia ada di kampung tinggal 24 jam di simpang juasseh tak macam Razi duduk di Seremban balik kawasan sesekali. Nak minta tolong payah, duit lokek, kes skandal tangkap basah dengan pembantu pejabat pun ada.

    Ini kalilah.

    ReplyDelete
  9. Jangan lupo. meh kito ramai2 poie Lenggeng. Kempen untuk Tok Sahak. Hidup Tok Sahak !!!!

    ReplyDelete
  10. baharin tu sok di bori projek kek MB lari la deh tu, orang juasseh bukan x kona baharin ni macam2 kes dulu. nia dah kayo berduit, tokey eih rais yatim dah x bertanding cari tokey baru la tu.

    game mcm ni sumo dah boleh baco

    ReplyDelete
  11. Sahak lg x blh pki...

    ReplyDelete
  12. Nampak lain je gambar roket tu dgn gambar yg sebenar? Ce tgk kat sini,http://www.jxcn.cn/269/2011-11-8/30012@994335.htm

    ReplyDelete
  13. Negara ni ada raja ada SULTAN. Dorg DAP kalau dpt negara ni pun ingt sng2 nk tukar perlembagaan ke? Kalian pun tahu askar dalam arahan siapa? Arahan Sultan! Bkn arahan kerajaan parti. Pikir la ada akal.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive