Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 22, 2013

Kabinet Pembangkang NSDK

Mengikut perkiraan fakta boleh percaya, pengundi NSDK berhasrat untuk membatalkan makna Aman dan Damai. Jika benar ini berlaku selepas 5 Mei 2013, berikut dimaklumkan Kerajaan Ciptaan Rakyat yang dikepalai oleh DAP:

Menteri Besar (yang dilantik kerana terpaksa patuh Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Sembilan) ialah Mohamad Taufek Abd. Ghani-Pas Paroi

Menteri Besar (sebenar yang mengurus tadbir Negeri Melayu Adat Perpatih) ialah Loke Siew Fook -DAP Chennah dan J. Arul Kumar - DAP Nilai

Speaker DUN ialah Marry Josephine Prittam Singh - DAP Rahang

Urusan harta dan komersil Negeri Sembilan (Jawatan Exco Kanan Pembangunan) disandang oleh Chew Seh Yong - DAP Bahau

Exco Pelajaran Belia dan Sukan Negeri disandang oleh Ng Chin Tsai - DAP Temiang dikatakan 'King of Rice' (teknik mempengaruhi pendungi dengan acara sedekah beras), difaham kalangan puak yang dulunya totok UMNO khasnya daripada persatuan-persatuan belia sanggup TUKAR parti menjadi ahli Pas sebab Ng Chin Tsai-DAP Temiang ini heboh dengan King of Rice.

Cukup lah...tu, habis telanjangkan keputusan perundingan sulit DAP-Pas-Pkr (dah takdo suprise pulak kepada pengundi NSDK).

Mungkin pengundi dan rakyat NSDK berhajat untuk DERITA DAN TERUS MEMAKI HAMUN Kerajaan pilihan mereka, apabila DAP-Pas-Pkr berkuasa kelak. Syabas dan Tahniah.

Manifesto bukan Janji untuk di tepati (Munafiq sungguh Pas-Pkr).

Akujanji Barisan NASIONAL ialah Rakyat Di Dahulukan, Janji Di Tepati.

18 comments:

  1. Terer la ko admin.....tp post bodoh....

    ReplyDelete

  2. Ketua Menteri Pulau Pinang sebelum cina DAP Lim Guan Eng;

    Lim Chong Eu - melayu minang.

    Koh Tsu Kon - melayu banjar.

    hidup melayu minang!!!
    hidup melayu bajar!!!

    ReplyDelete
  3. JANGAN DIKESAHKAN ORANG. MEH KITO NOLONG TOK SAHAK DI LONGGENG. TONTUKAN KEMENANGAN BN.

    ReplyDelete
  4. Sapo sahak tu dgn ko...waghih kau ko...boleh jln lah sajak tu..xdo apo er buek kek daching pun...datang smbut maulud adolah..

    ReplyDelete
  5. Paneh, zaman mat hasan ni Cubo dodahkan dengan fakta berapo ekuiti Melayu MB naikkan @ tambah? Ekuiti mat hasan Iyo bertambah. Pajak tanah MAINS sampai 60 tahun tanam sawit apo cito?

    Sekarang ni Melayu aristokrat dah x blh di harap, dah xdo semangat jati melayu dah. Sapo jadi MB pun totap nak berniago kayokan diri sendiri.

    ReplyDelete
  6. Tak sudah2 ngan sahak.yo sah bangang ko ne..sosak plak napeh asyik sahak2..top boto pasal sahak ngan longgeng dlm blog ne..DUN laen dah xbaco n komen ko page ne.?isyhhh..dogar kato dulu longgeng byk peruntukan xmasuk sobab sahak ne la punyo kojo..bergumpa ngan YB tapa,org longgeng dapat bahano..didajal org ngan sprm,berutang ngan org pastu lari,maso jd yb dulu seminggu sekali br trn longgeng,org pantai pun dah tolak dio,panchor jaya pun xminat dio,sabotaj parti kono amaran koreh 2 tahun..dah nk mampuih dah..duk la umah duk ngan anak cucu..hidup bkn lamo dah..cubo istiqamah ckit..kami org panchor nk org mudo..bkn kudo tuo..takat naik keto brani lalu x brani nk trn cano ko nk kempen?kono gasak la ko ngan dua2 ZUL..bingai.. (Pueh ati dpt maki,bertambah doso den)

    ReplyDelete
  7. Den setuju bona lah dgn Anon 12.42 di ateh,Ini kali kita kasi ajar cukup2 sama ini sahaklah, ini kali lah..Cubo baco posan omak sahak nihaa.."Haaaaaaaakkk! Iyor Maaaaaak!! apo kau nak bertanding yor lagi haakk? Apo lak Mak? Kan ko omak dah posan mo kau jgn bertanding yor laie dah laa tu bg org lainlah pulak..ekau tu dah tuo haak, umor dah 62, ekau pun dah tak berapo sihat nar laie, hutang byk, kes mahkamah ado lgi..dah 3 ponggal jd YB, tak do apo bondo yg kau buek kek longgeng tu haak,kau pun duduk melako,hari2 ulang alik2 ke pantai sok kuk mampuih kau tongah jalan.2008 marin kau khianat UMNO, kau sabotaj parti, kau suruh org longgeng, org pantai, org asli pangkah bulan, kau ckp mo orang " Kuk sayang UMNO, pangkah bulan".Dah dibawak ke lembago displin parti, dapek amaran koreh tp sobab ey Najib kawan kau,Ku Nan, JJ kawan baik kau,Zahid kawan baik kau selamatkan kau..Tapi ingat posan omak ni haakk.kali ni bukan pemilihan umno haak, ini p.rayo umum,yg memilih rakyat.jd kalau org longgeng pulak sabotaj kau dgn menajo calon bebas, mmg parah kau haaak.sobab musuh2 ekau yg nak tumbangkan kau ramai..omak raso kau tumbang kali ni haak dan tergolek, tersombam ke menyembah bumi..ini yg omak risau bona ni, kau ni sebonar doge,gilo kuaso, kuek berdondam..bertobatlah haak.Omak posan bona mo kau ni haak.Dah la tu,Bagi peluang org baru plak, Org longgeng dah menyampah bona mo kau ni haak..iyooo!!.haak!!omak tau.Omak tak dapek nak nolong lagi doh ini kali haak..Parah kau sok, tangga kain kau tongah jalan sok ni haak.Ingat2lah posan omak tu HaaAAkk!!

    ReplyDelete
  8. Bykmjaso to sahak pada pantai..kalau kau orang undi PAS akan terlepaslah bas..parti sepandar aka seluar dalam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaso eh kt pantai jo.tp org pantai pun kobar dia xdo la berjaso mano pun.takat rasmi majlis sekolah ngan cop surat sokongan.yg dio kojar projek ngan peruntukan,susun org mengutu MB..dari isa smpi tokmat..dah ada bisnes tu,tumpu jolah..tinggakn politik ne..porak perando n9 dio kojokn..

      Delete
  9. jangan haraplah pkr(parti kian runtuh) nak memerintah negeri sembilan negeri beradat ini....

    baru nak tentukan calon dah kecoh sana sini..

    ustaz azman tu eloklah jadi ustaz yoo..belum jadi yb lagi cakap dah merapu-rapu...hukum halal/haram dah tak ada lagi...hukum bersubahat dgn org kafirpun dah diketepikan....dulu masa jadi ustaz bebas cakap bukan main....cakap jgn bersengkokol dgn orang kafir, tapi sekarang bolehlak....

    orang johol nakkan ustaz azman jadi ustaz yoh..bukan nya jadiYB....jadi berilah undi kat abu samah...

    ReplyDelete
  10. kalau semua calon x boleh pakai kita kena fikirkan parti...Bn sahaja yang boleh takbir dengan baik....bukan senang nak takbir negeri beradat yang ada luak2 ni...macam2 perkara harus dikuti....

    ReplyDelete
  11. Cicit Komut,,,
    nak kato kau bangang nt kau marah pulak,nk kato kau pandai nampak pulak kau memang bodoh.
    Kalau dah parti karat kau UmNO@UmPORNO/Bee End tumbang PRU13 nanti mako UmNo@UmPORNO@Bee End la yg jdi PEMBANGKANG di N9.
    Yg sepatutnya kau kono buat bayangan sapo nak jd Ketuo PEMBANGKANG dlm DUN N9 nt la,,,Tak macam tu?
    Mad Hasan ko,Tok Sahak ko,,,
    Baru botul,,,
    Yang PR ni kalau monang dh jadi Pemerintah,tkdo jd pembangkang lg dah,,,apo kau BONGAP Bonar!?
    Kah!!!!Kah!!!Kah!!!
    Hal mcm tu pun kau dah tk bleh fikir dgn waras.Otak dh karat mcm kau ni memang susah nak sodar.
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!!
    UmNO@UmPORNO@UmNONOK betul2 MELOYAKAN.
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!

    ReplyDelete
  12. Masya Allah, arwah mak tok sahak yg dah arwah pun sanggup kau org permainkan.... cukup2lah tu....sape kita nak mengata org tu jahat org tu tak guna...fikir2 balik kenapa ye ada org marah sgt dgn dato sahak tu? Takutlah tu... ye lah, mcm2 salah dah dibuat, takut kena dgn dato sahak rupanya... HIDUP DATO SAHAK... PANJANG UMUR & DPT BERBAKTI LAGI PADA AGAMA & BANGSA...

    ReplyDelete
  13. Den tgok org yg buek statmen ni memang rapat ngan tok sahak ser ibaratkan yo musuh dalam selimut .

    ReplyDelete
  14. Silap2 tok sahak yg komen...bkn xley baco permainan dio..wayang. kuek..nk lopehkn tokak sendiri.phuiiii

    ReplyDelete
  15. ELOKLAH TU..KEK LONGGENG YANG TAK PUEH HATI SOKONG LAH CALON BEBAS TU..ORNG PAS SUMO PANGKAH PAS JO..KEK SIKAMAT LAK WAN SALWATI TU ORNG LUAR..ORNG TAK SUKO BOLEH PANGKAH PKR...KEK DUN AMPANGAN PUN SAMO..BIAR SUMO PAS N PR MONANG...BIAR TUK SAHK TNGGUNGJWB...LAGI ELOK AE BIAR SATU NOGORI KALAH BIAR LAK MAT HASSAN YNG TANGGUNG...LOPEH TU TAHU LA NASIB CALUN BEBAS NI DIKOJOKAN DEK NAJIB...TRMASUKLAH YB MUSTAPA DAN SIDEK OTHMAN YANG JADI DALANG BLAKANG DUN BEBAS NI...KAU INGAT SB TU BODOH KO..

    ReplyDelete
  16. SUMO AHLI UMNO YANG TAK SUKO SAHAK TU, DUDUK KEK UMAH DIAM2.MCM ORNG TUK SAHAK MASO 2008 DULU...KALAU NAK PAMGKAH CALUN BEBAS GAK KORANG SUMO KLUARLAH UMNO DULU..MASUK PARTI BEBAS..SUMO AE JANTAN TAPI TOLO TAK DO.BAIK KORANG MASUK PAS JO..MUSTAPA SALIM TU ELOK BUKAK JO PARTI BEBAS..

    ReplyDelete
  17. orng dacing yang tanding calun bebas tu banganggg..dio dah kono pocat.orng yang tajo dio masih lagi umno...esok lopeh kalah (mmg confirm kalah) trkonteng2 sorang,kono golak dek orng kampung...trmsuk lah yang jadi pnyokong n pncadang dio tu..hahahaha..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive