Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 19, 2013

Nak ikut fatwa Hadi pun tak boleh ke?









15 comments:

  1. Hadi Awang ke sape ke dari Parti Pembangkang, apa lagi yang mereka cakap dalam ceramah sejak zaman berzaman. - pnuh dengan maki hamun, tuduh semborono, tuduh rasuah, tuduh orang bunuh, tuduh orang ada perempuan simpanan, tuduh kerajaan menipu, tuduh negara penuh maksiat, tuduh tak ada demokrasi, tuduh negara tidak islamik, gelar orang Firaun - Diktator, polis dituduh anjing, yang paling berbisa tuduh orang Islam lain KAFIR.

    Tak pernah dengar Hadi minta maaf pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat,segala perkataan itu akan siaoal.

      Delete
    2. Ingat,segala perkataan itu akan siaoal.

      Delete
  2. mana penasihat tegar konon suruh berhenti memfitnah, mengata, menulislah secara adil dan melambangkan keperibadian anda sebagai muslim bla bla bla sebelum ni? takde ke komen dgn fatwa pas yang boleh aibkan pemimpin ni?

    ReplyDelete
  3. Hehe saya bukan ahli pas, pkr, dap mahupun umno. Saya cuma minta anda menulis secara adil tanpa menyakiti atau mengaibkan mana2 pihak. Sama saja seperti saya nasihatkn pada saudara2 saya di blog politik dan hiburan yg lain. Jika saudara rasa nasihat saya sebelum ini salah, terpulang. Saya percaya saudara sudah cukup dewasa untuk menilai mana baik dan buruk. Menulis lah dengan berhemah dan melambangkan anda sebagai seorang muslim yg berperibadi mulia. Jika anda rasa pendapat Haji Hadi itu betul, ikutlah...saya tetap dengan pendirian saya yang menulis itu perlulah adil dan mencerminkan keperibadian anda sebagai Islam agar dapat jadi pedoman pada org lain. Saya percaya anda cukup dewasa utk membezakan mana yang baik dan mana yang buruk

    ReplyDelete
  4. so apa pendapat anon atas ni dengan fatwa hadi ni? betul ke tak? mengelak beri komen seolah setuju? ada apa2 hujah?

    ReplyDelete
  5. Terang2 saya tak setuju dengan pendapat di atas tapi itu pendapat peribadi saya. Hehe saudara dah salah anggap saya sebagai ahli pas atau pr atau mana2 parti. Usah risau saya hanya menasihati saudara supaya menulis secara adil dan melambangkan keperibadian saudara sebagai seorang muslim agar dapat beri pedoman pada semua dan contoh yang baik pada anak2 muda kita. Saya sudah menasihati terpulang pada kebijaksanaan saudara. Jangan sempitkan fikitan hanya kerana politik..saya tak berpolitik saudara...saya hanya menasihati..ambillah jika betul dan buanglah jika salah..saya pun tidak sesempurna mana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat mana yg tak setuju tu? Kenapa x cakap terus terang apa yg tak setuju, mengapa x setuju, apa hujahnya? Nak nasihat pun jgn separuh2. Nyatakan pendirian dgn jelas. Baru orang boleh faham. Ini mcm takut2 tapi nak nasihat org sangat.

      Delete
  6. Wahai org tak berpolitik yg konon menasihat org berpolitik, kenyataan jelas menunjukkan saudara sebenarnya juga berpolitik. Dan kalo ikhlas nak nasihat mestilah bernama, kalo tak mana nak tau kok kapir ke apa menyamar. Setan pun nasihat orang yor...nasihat kasi was2 dan wujudkan keraguan di hati manusia. Sbb nasihat seolah macam berani kerana benar, tapi cara baling batu sembunyi tangan.

    ReplyDelete
  7. Mano la ado org tak bepolitik masuk blog politik tetibo nak bg komen nasihat org doh. Auta sumo tu:h. Tapi sinikal post ni mmg cantik. Guno peluru musuh utk tembak semulo musuh. I like.

    ReplyDelete
  8. Cucu Tok Perba RembauApril 20, 2013 at 8:33 AM

    Salam persaudaraan,

    Sebenarnya,budaya fitnah dan sebaran gambar/video lucah yang sdra dan penyokong UMNO sebar sekarang, telah mulai memakan tuan. Semakin banyak NGO dan tokoh Melayu dan Islam bangkit menyatakan penentangan. Rakyat dikampung2 sudah mulai jijik. UMNO & fitnah & seks & samseng & rasuah sudah menjadi sinonim.

    Gambar/video lucah yang sdra sebarkan ini akan ditonton anak2 anda sendiri serta anak2 muda lain. Sudah pasti dorongan seks dan nafsu mereka menjadi terangsang. Inilah sebenarnya yang merosakkan generasi muda. Gay dan seks bebas menggejala sejak fitnah lewat dijadikan senjata menjatuhkan pemimpin Melayu sejak 1998. Berita sensasi fitnah seks dan lewat menjadi begitu terbuka tanpa batasan dan adab sopan. Apatah lagi, gambar/video spt ini disebarkan jentera UMNO di kampus2, desa dan bandar.

    Saya khuatir, anak2 sdra dan anak sy akan menjadi mangsa pertama kehancuran, lantaran cara politik yang tidak beradab sebegini. Justeru, hentikanlah. Sebelum Allah menjemput kita menemuinya, entah bila2 masa dari sekarang.

    ReplyDelete
  9. Sudh2 la oit..ado org kato bulh dedh an aib pemimpin..

    ReplyDelete
  10. Tidak apalah...nasihat sudah diberi apa lagi mahu di nanti..saya memang tidak setuju dengan pendapat Haji Hadi di atas. Saya menyeru pada saudara supaya berbuat kebaikan, berhenti menyebar benda yang tidak pasti, berhenti menyebar benda lucah. Ia akan menggalakkkan permusuhan sesama Islam. Ambil sahaja yg baik dari saya dan buruk buangkan. Menulislah secara adil dan berperibadi Islam. InsyaAllah jika begitu, walau apa jua parti yg saudara sokong insyaAllah alan mendapat rahmat Allah.

    ReplyDelete
  11. Puak2 penasihat ni hanya muncul bila paneh buat posting hentam pembangkang je. Bila time paneh hentam pemimpin umno, takde plak puak2 penasihat free ni nak bg komen. Itupun dah boleh nampak intention memasing yg kononnya bg nasihat ikhlas. Lawak sungguh la penyamaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2...komen nasihat tak muncul di post mengkritik umno/bn tapi hanya muncul di posting kritik pembangkang. Tetiba je ada ustaz bg nasihat. Kakakaka. Cai..cai...

      Delete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive