Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 17, 2013

Calon BN N9 PRU-13 - Apa kata mereka...

Sejak diumumkan semalam (Selasa) senarai calon BN 'MUKTAMAD' bak kata Najib, banyak juga komen dan feedback yang kami dapat di sini dan di sinun. Walaupun Najib pernah quote, "akan mendengar denyut nadi rakyat" dan "lebih risau rakyat marah berbanding orang UMNO yang marah"; TETAPI apabila senarai calon diumumkan terutama di Negeri Sembilan, ternyata denyut nadi Warlord UMNO lebih 'power' daripada denyut nadi akar umbi dan rakyat marhaen. Walaupun senarai calon BN untuk PRU-13 ada pro dan kontra, meh kito baco dulu beberapa komen akar umbi yang kami copy di bawah;
 
Anonymous said...
Bilo N9 kalah Pembangkang dapek bentuk Kerajaan N9 PRU 13, Mad Hasan salahkan Warlords Sabotaj dio.

Calon dio pilih, ikut suko kehondak dio, result bsk tuding jari salahkan Sahak, salahkan Isa, salahkan Rais, salahkan Shaziman.

Osah pandir eih DS Najib setuju dengan calon2 BN N9(UMNO)pilihan Mad Hasan untuk PRU 13 ni.

UMNO N9 ni Hasan yang punyo.....

Blackman said...
Tak banyak perubahan pun... samo macam dulu2 yo. Tak menugheh langsung.
April 16, 2013 at 1:17 PM

Anonymous said...
kalau cam ni punnyo calon bn n9.....menuju kehancuran
April 16, 2013 at 1:30 PM

Anonymous said...
org ado skandal pun jadi calon...ayyooo..bg peluru kek pembangkang la ni..
April 16, 2013 at 2:28 PM

Anonymous said...
calon dari langit..mampusla...pdm johol tutupla jawab eh..apo la mb..
April 16, 2013 at 2:31 PM

fakirabdillah said...
Saya setuju dgn dua komen diatas...nampaknya pimpinan UMNO tidak tahu apa yang berlaku diperingkat bawah . Tetapi kita semua TERPAKSA bekerja juga demi agama bangsa dan negara disebabkan perjuanagan Pakatan Rakyat yang tidak seiring dengan perjuangan Islam dan Melayu. Jika lah Anuar Brahim berjuangan atas landasan yang sama dgn UMNO sudah lama UMNO LINGKUP...

Sehingga hari ini Saziman Mansur belum lagi nampak batang hidungnya buat kerja di Gemas ..Hisham adalah KRONI Kewangan dia..budak mentah yg tak ada langsung cinta bangsa dan cinta agama...

Kalau bukan kerana mengetahui akan Niat buruk Anuar Brahim dan DAP saya rasa nak bertanding BEBAS je..

Inilah perjuangan paling PAHIT dalam sejarah politik saya ..bagaikan ditelan mati emak diluah mati ayah..UMNO jika tidak mahu berubah akan lingkup sebelum PRU 14 ini..kita para blogger ..di N9 ini bukannya ramai spt PANEHMIANG bertahun tahun berjuang tanpa tahu letih dan takut..inilah hasilnya..what to do bro ,,keep on fighting...Muga Allah memberi kemenangan pada UMNO dan BN...
April 16, 2013 at 2:35 PM

New Malay - Malay Supreme said...
Apasal Shaziman ada lagi ni. Dahla Menteri paling teruk dan tak toong melayu. Mcmana nak menang ni BN kalau calon mcm ini masih ada
April 16, 2013 at 2:53 PM

Anonymous said...
Zul kulum bertanding di Shah Alam?..celaka punya Umno harbi..kami AJK Umno shah alam berusaha selama 4 tahun cuba mendekati penduduk shah alam..tp Najib celaka turunkan katak lompat Zul Kulum..kami AJK umno harbi kawasan S.Alam berikrar akan sabotaj calon UMNo harbi yg dipilih Najib..jangan harap Zul Kulum nak menang..
April 16, 2013 at 3:09 PM

Anonymous said...
Bukan sonang nak puaskan hati sumo orang,mencari kelemahan sasorang adalah sonang,den,kalau dapat nak bini den jadi calon tapi olih sobab den sendiri tak dapat lihat kelomahan dio tapi oranmg lain dapat,dio tak jadi calon..macam itu lah susahnyo bagi orang yg dipertanggungjawab untuk memilih calon.Cakaplah apo yang kau orang suko,kalau satu kumpulan ni tak suko,masih ado kumpulan lain yang sokong.Kito pun mesti ambik kiro pihak sobalah sano tu,tunggang langgang jugo dengan masaalah calon,dio orang pun ado kelumpok nak sabotataj calon mereka sendiri berpunca dari macam yg kito hadapi,samo ajo kan.Nasihat den gunokanlah pemikiran yang waras bilo mengundi,jangan terlalu emosi,jika tersalah pilih jangkamasa 5 tahun untuk menunggu dengan penoh penyesalan akan menghantui kito.Fikirlah sendiri.Salam
April 16, 2013 at 3:29 PM

Anonymous said...
Memang colourful calon2 bn ..banyak boto modal pembangkang maso kempen ..calon kono cokup berjubo ..rasuah kuek ..tembak orang ..segalo yg ado ..baguslah tu ..sesamolah susah kito idup sok bawah pembangkang ..hehehe ..puehlah hati amat hassan ..mb kito dan bokeh penyokong dap tegar ..

Anonymous said...
3.51,
Biar botul,jangan pandai cakap kato dongar orang ajo.Hj Abu macam tu ko perangai.Kau ingat calon yg disenarai ni ado skandal ajo ko,kau bolum tengok lawan dio orang besok.Tuding satu jari kek orang,tigo jari tuding kek kau.
April 16, 2013 at 4:06 PM

Anonymous said...
kek n.sombilan ni ado kmpung namo eh kampung dacing..dah lamo dah ado sblum barisan pakai lambang ae..salamo plhanrayo, undi kg ni bnyak monangkan calon dlm dun longgeng ni..dongar cito ramai yang marah sobab tok sahak jadi calon balik...macam dah tk do orang baru atau muda YANG pandai dalam longgeng ni yang sokong umno ..
klu UNDI KEK DACING BNYAK PANGKAH BULAN THN NI..KMPUNG NI JADI KAMPUNG BULAN..LAMBANG BARISAN, DACING PUN MSTI HILANG PUNYO SKALI,DH TUKAR GAMBAR BULAN,,TENGOK JO NANTI..4HB4 BUBAR...5HB5 UNDI..8MALAM BULAN MUNCULLLLL..TAK CAYO TANYO DONGAN TUKANG TILIK NAJIB..
April 16, 2013 at 4:23 PM

Anonymous said...
Dato Samad berzina, bercorai dengan bini, tembak pistol dalam rumah pun boleh jadi calon???

Osah bingai eih Mad Hasan dan Najib!!!

Suruh Samad bersumpah nafikan bondo ni dio x buek!!! ADA BERANI?
April 16, 2013 at 5:17 PM

Anonymous said...
den tak tahu lah < macam mano yati dapat jadi calun ingat orang pilah boleh lupo ko pasal dia dengan pemamdu dia dulu......<.serimenanti pulak orang nak nambak orang di ambil jadi calun hancur < johol pulak orang yang tak aktif umno tok mat kito ambil> den raso tok mat nak bagi pakatan merantah ns>.tok hassan malik pulak kes kodai tak selesai lagi naik makamah . bro % dah tua dah
April 16, 2013 at 5:20 PM

Anonymous said...
Tok Jai buntingkan anak orang kes bolom selosai dapek jadi calon, samo yolah moh Rais skandal Amah Indon
April 16, 2013 at 5:22 PM

Anonymous said...
Najib Penipu!

Calon Pertamo x lopeh SPRM di N9 - Mohammad Hj Hasan, berapo banyak duit N9 dio balun, gubal wang haram.

Manusia dapek di aka2 kan,x semuo dapek kau boli. Tunggulah Keadilan Allah SWT
April 16, 2013 at 5:26 PM

Anonymous said...
apo la yang najib kato donga donyut nadi rakyat nihh... nihhh sumoo bukan calon nadi rakyatt ni... separuh jor yg nadi rakyat... yang lain..sumo calon tak buleh pakai,, tak buleh buek kojo...nak pilihan rayoo baru nampak muko.. balaci balaci mat hasan lak bukan main suko lahh nii.. habehhh laaaa..monang sorak kampung tergadaii laa niiii... den komen ikhlas ni!! tolong la tukar kan calon ni datuk sri najib.. den sayang kan UMNO.. tolonggg laaaa
April 16, 2013 at 5:47 PM

Anonymous said...
Kerusi yang pasti kalah dalam Bahagian Kuala Pilah:
1 - DUN Johol
2 - DUN Pilah
3 - DUN Juasseh
4 - DUN Seri Menanti
5 - Parlimen Kuala Pilah

Semua kerusi kalah atas protes ahli dan penyokong BN memberi Undi pada parti Pembangkang. Gabungan undi protes 5 Dun secara kolektif menyebabkan Parlimen Kuala Pilah menerima kesan.
April 16, 2013 at 6:02 PM

Anonymous said...
Razi kail tu kes dio ngan bini orang dah solosailah agaknya ..bolehlah bertanding lagi ..hehehe
April 16, 2013 at 6:09 PM

Anonymous said...
Hasan Malek dah tua, dah berkodot kodot kulit eih. Apo keperluan kekalkan dio? Berapo lama dio nak hidup lagi? Dio x buek apo pun untuk Dun Juasseh dan Parlimen Kuala Pilah selama 4 penggal!

Cubo nyatakan apo jaso dio kek Pilah ni? Xkan ado sobab dio x buek apo pun! Hasan Malek hanya boleh datang kenduri, ziarah orang meninggal, rasmikan Mesyuarat, makan2.

Togah dek rajin antar gulo anau buek lauk dan kuih2 kampung antar kek Rosmah, merayu menangis hari khamis 11hb di PWTC, Najib pun pilih dio.

Bertuah la orang Pilah macam ni standard eih YB. 50 tahun lagi pun Pilah macam tu jela mundur kebelakang.

Dio makin kayo, orang kanan tukar2 kereta buek harta. Kes bangunan Pejabat Parlimen Kuala Pilah di Mahkamah Tinggi Seremban belum selesai, Dato Hasan Malek buat Surat Akuan Palsu, dapat jugak terpilih. Winnable Candidate
April 16, 2013 at 6:25 PM

Anonymous said...
Ini calon dari MB ko dari NAJIB?
April 16, 2013 at 7:03 PM

Anonymous said...
jom kito buek undi protes biar diraso eh dek mat hasan tinggi rondah langit ni.
April 16, 2013 at 7:08 PM

Anonymous said...
Ini bukan calon transformasi DS Najib oiii...ne pasukan calon blh bagi mati...adoi..yg dah pencen direcycle balik,yg baru bape kerat?shaziman tu jadah apo lotakkn..yati tu?adnan?isyhh3...kok kalah la n9,kompom MB disalahkan..kobar susun org dio..tp ne mcm calon org2 najib je ne..xboto2..GILO!!!
April 16, 2013 at 7:09 PM

Anonymous said...
Kami org daching akan SOKONG BARISAN NASIONAL...TETAPI!!!.. UNTUK KELUAR MENGUNDI,TIDAK SAMA SEKALI...MAAFKAN KAMI...N.9 tu bkn calon kami,tu duri dalam daging..perosak parti..
April 16, 2013 at 7:16 PM

Anonymous said...
DATO' SRI NAJIB MEMPERMAINKAN KRITIRIA CALUN BOLEH MENANG. KENAPA TIDAK LAKUKAN APA YANG DICAKAP ATAU CAKAP TAK SERUPA BIKIN.

SESIAPA SAJA BOLEH MENGKHIANATI UMNO SEKARANG KERANA AKHIRNYA ANDA MASEH BOLEH JADI CALON PADA PRU 14 AKAN DATANG.JANGAN PERJUDIKAN KESETIAAN KAMI PENGUNDI DACING DARI KAMPONG DACHING UNTUK BARISAN NASIONAL. DATO' SRI NAJIB MASIH PUNYA WAKTU UNTUK MENUKAR CALUN.
April 16, 2013 at 7:24 PM

Anonymous said...
Apo pasal la monantu Pak Lah tu bertanding laie. Tak sodar ko dio tu liabiliti kepada BN. Monang dulu pun mencurigakan. Mulo2 kiro undi dah kalah tapi kiro kali kedua tiba2 monang bosar pulak.
April 16, 2013 at 8:48 PM

Anonymous said...
Den x kiro...yg ponting mat hasan jd mb...yg lain tu pedulikanlah....
April 16, 2013 at 8:49 PM

Anonymous said...
transformasi....ubah.....n09 longgeng akan berubah....ada can la zul jd yb kali ni...
April 16, 2013 at 8:54 PM

Anonymous said...
tahniah n9.
April 16, 2013 at 9:05 PM

Anonymous said...
ini semuo poyo. ini bukan winnable candidate.
ini winCABLE candidates. nampak gayo sapo yang
kuek ikut buntut mad 'bungko' hasan dapeklah.
tok mb poi mano2 asyik koba player n9 bungko yo.
satu laie sapo gajin salam cium tangan dah kompom dapek.
April 16, 2013 at 9:09 PM

Anonymous said...
TIBII - Tolak Insan Bernama Ishak Ismail! Kami belia DUN Lenggeng mahukan orang muda sebagai calon!
April 16, 2013 at 9:11 PM

Anonymous said...
2008 protes xkluar ngundi. Kali ni ramai2 kluar pangkah pembangkang. Biar pucuk pimpinan dengar suara rakyat...
April 16, 2013 at 9:26 PM

Anonymous said...
Tahniah Tok Mat.Dah bleh baca talkin...utk diri sendiri!
April 16, 2013 at 9:29 PM

Anonymous said...
Warga UMNO N.Sembilan.Kita tertipu lagi dan lagi...
April 16, 2013 at 9:34 PM

Anonymous said...
Datuk Najib.. Kami sedih. Tahniah zulkefli omar.. Peluang anda cerah. Lenggeng kepunyaanmu.
April 16, 2013 at 10:00 PM

Anonymous said...
calon parlimen jolobu bini sendiri x dapek jago. asyik nhojo an puteri yo. camno nak jago jolobu?
. waktu jadi setpol rais habis kontrak kelas f baghi kek cino ah wa. konyanh cino tu.
lagi satu apo kes sprm yg buek claim botindih tu?
April 16, 2013 at 10:06 PM

Anonymous said...
Malalaklah komen dan komplain ini dan itu,tapi den rasolah BN akan monang sobab PR lobih toruk.Yang komplain ni pun den raso tak ramai dan kito tak bolih nafikan jugo yang mereka ini mungkin jugo geng PR,jadi batu ronson.
April 16, 2013 at 10:22 PM

Anonymous said...
tgu jo la tesungkur dgn transformasi nih...najib2...
April 16, 2013 at 10:25 PM

Anonymous said...
Kito samo samo tenguk siapo yang tersungkur...tongah tunggu calonx PR lak,DAP tu tak kisahlah sobab kwsn Cino dah faham dah,tapi kwsn Melayu bolom confirm lagi calon PR ni.
April 16, 2013 at 10:49 PM


Komen anda pula bagaimana?

29 comments:

  1. Tak dapek den nak khobar, luluh dan kecewa hati bila suara rakyat tak didengar. Pemimpin UMNO yang terang lagi bersuluh punya masalah dalaman dan luaran, dipilih semula jadi pemimpin. Inikah yang nak diangkat sebagai pemimpin? Bak kato orang putih "Don't let the blind lead the blind".

    ReplyDelete

  2. Kesian Paneh Miang dah angin satu badan dek gagal jadi calun pru13

    ReplyDelete
  3. tak payahla pertikai eh laie,kempen yola...ado hikmah eh dio dipilih...aduhhh...ckupla paneh..nak pilihan ghayo dah ni...ckuplaa mengondem...buek kojo tu...

    ReplyDelete
  4. Jentera umno kena tau komen2 org bawah pasal calon bn supaya lebih bersedia maso tempoh kempen. Tu pasal den raso paneh miang ni angkat komen2 camni supayo jentera umno dah prepare camno nak tekel pengundi. Org yg akal pendek mmg tak nampak kelebihan blogger paneh miang ni yg jauh lobih baik dari blogger balaci pengampu mat hasan. Salute bro. 20hb penamaan calon, soimpek lg ni.

    ReplyDelete
  5. KITA XDER PILIHAN..NAK KE PEMBANGKANG MENANG KAT N9?MENANGKAN BN DULU LEPAS TU BARU GASAK CALON2 YG MENANG TU

    ReplyDelete
  6. Ni semuo game Mad Hasan, kek Pilah orang kanan Ketuo Bahagian Adnan Abu Hasan dibuang togah mad hasan x suko kiek dio.

    Johol calon segera pilihan mad hasan bukan ahli UMNO Johol pun? samad dengan razi ado kes betino torang2 x selosai di pilih sobab mad hasan nak orang bangang mcm ni ikut dio. kalau raso Islam undi la Penzina sohih duo orang ni jadikan pemimpin!

    Yati punyo kes skandal orang pilah x lupo 2 penggal ko jadi EXCO dulu apo kau dah buek. 99 kau monang 200 undi. Kali ni DUN Pilah, Johol, Juasseh, Senanti confirm kalah.

    N9 negori pembangkang

    ReplyDelete
  7. Jangan salahkan Najib. Ini kojo mad hasan. dongar cerito ado kojo koto dibuek sebaik mad terimo watikah dari najib. 3 calon winnable ditukar dgn calun bangang.

    ReplyDelete
  8. Yang polik sangat ..muko mat hassan sebelum dapek watikah masam macam cuko tetibo lak jadi manis macam gulo anau ...apo game dan kowtim yang dah dibuek kek ibupejabat umno ?????
    Harus ado game ni ..tu sobab eh calon kek nogori ni merapu sumo eh sampai pdm habih tutup sumo ...hehehe

    ReplyDelete
  9. Hakkkkk ..jangan lupo posan omak ..sebelum bertanding sok ..jangan lupo bayar balik duit orang ...beronti tipu orang ni hakkkkkk .....hehehehheehheeeehehee

    ReplyDelete
  10. hahahahahahahaha.............memang kompom n9 dapek kat pembangkang.....MCM SIAL......aku penat2 sokong BN,dapat calon xbleh monang..

    ReplyDelete
  11. MEH SAMO2 KITO LOTAK CALON MANO YG KITO NAK KEK SINI.. IN SYA ALLAH MANO TAU NAJIB NENGOK N TEBUKO ATI EH NAK DONGA SUARO KITO..

    cth:

    DUN RANTAU - MAEL LAMBONG..

    ADO BORANI X KITO NAK SUAROKAN SAPO YG NAK WAKILKAN KITO??

    ReplyDelete
  12. Semuanya calun bermasaalah berharap menang PRU 13 untuk selesaikan masaalah.Harap orang NS tak tertipu kerana parti umno lah yang mengambil kesempatyan dari orang melayu.PRU 12 pada 2008 calun UMNO dapat 2 juta pengundi melayu dan pada masa yang sama 5.7 juta melayu tak sokong UMNO jadi mana bolih UMNO kata mereka mewakili melayu ,mano orang umno ni sokolah seper sonang pun tak tahu.Melayu yang buto 2 juta itu adalah dari kampung tradisi seperti pilah,tampin ,jolobu ,kawasan felda tetapi kini ramai dah colik ,prihatin bertanggung jawab tak sanggup lagi ditipu dan diugut olih molayu dari UMNO ni.Kalau umno tolong melayu tentulah penerima BRIM tu tak ado orang molayu korano umno dah perentah 55 tahun.Den harap orang molayu kono bukak mato,bukak tolingo bosa2 jangan terimo bulat2 dari pengampu umno tanyo mereko ngapo molayu ni tak habis2 miskin kedana dinogori sendiri apo jawab mereko Ngapo anak mahathir kayo rayo,ngapo anak nazri aziz kayo rayo,kalau tak ada rasuah ,kita terima kaya tapi atas usaha bukan atas peras ugut atau rasuah...Olih kerana umno gagal berilah peluang kopado kumpulan lain yang lebih berkemampuan,lebih amanah,lebih telus,lebih muda,ada ugama,tak terlibat berbagai skendal duit ,skendal dengan bini orang skendal dengan suami orang ,skendal dengar drebar dll bandingkan dongan calun2 PRU 13 parlimen dan dun ns yang bersih dari permasaalahan dan skendel..Den harap cukuplah dah sotongah abad memerentah nak apo lagi berilah kepada yang lain...

    ReplyDelete
  13. tak kira apa sebab mesabab mereka terpilih sebagai calom.....itu senua drp Allah yang menentukan rezeki mereka...yang kita mahu mereka menang...kita mahu mereka supaya mereka berada didun atau parlimen...dan negara selamat...tak mesti nya tercalon ..mereka jadi mb atau exco atau menteri..yang kita mereka didewan2 memastikan BN lelal memerintah.....apa guna letak semua baru dan tidak menang dan mentadbir...segala cita 2 tak tersampai....apa cita cita nya...TRIDAK MAHU NEGARA BANGSA DAN AGAMA TERGADAI.....

    ReplyDelete
  14. hancur johol......apa dah jadi kat sepul....samsul....abg abu.....omar....dll.....fikir fikirlah......

    ReplyDelete
  15. tak kisah laaa.. yg penting moncheh muko baru.. mintk2 bleh la diharapkan..

    ReplyDelete
  16. memang sukar puaskan hati semua... namun kalau hati dan akal tetap dengan BN, maka siapa jadi calon bukan isu besar. Itu kata kita marhaen, warlord berhak berbeda.

    ReplyDelete
  17. Cakap2 pengampu,bangang selalu mcm ni,,tk kiro sapo calon,mesti sokong asalkan monang.nanti kito perbotulkan.ni semuo bangang,nak sodapkan hati.tak mustahil jgk yg bercakap mcm ni calon2 yg org tk suko,yg banyak masaalah tu la ni,kalau tak pun pengampu2,pembodek tukang kipas diaorang la.janji masyuk,takut kalah la tu.
    Kito protes kasi ajar sikit,jangan bg diaorang monang nt.dh jemu dgn caro diaorang ni.biar padan muko.

    ReplyDelete
  18. 6 Ketua Bahagian Yang Menghadap Najib kerana mahukan calon mereka atau Tidak Sokong Najib utk Pemilihan nnt dan boikot pilihanraya.1.Isa Samad 2.Ismail Lazim 3.Lillah Yassin 4.Shaziman Abu Mansor 5.Rais Yatim 6.Ishak Ismail.

    6 ketua bahagian ini berkomplot agar Badan Perhubungan Negeri tidak mempunyai kuasa utk calon.Senarai nama calon datang dr Bahagian masing2.Kepala dia Shaziman Abu Mansor.Sebarkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah la nak spin..ini sumo komplot nak jatuhkan ketuo bahagian KP & Tampin. Sumo orang tau calon calon KPilah Mohd Hasan yang pilih..lopeh tu sebarkan fitnah Ketuo Bahagian yg bertanggung jawab. Lopeh ni fikirlah ketuo bahagian mano nak menyokong MB..gerenti tukar kali ni..ontah apo kono eh..yg ado rekod jenayah dipertahankan..yg jujur digugurkan..kojo bangang!

      Delete
  19. CALUN UMNO BN MACAM SEBAGAI PERSIAPAN NAJIB MRMPERKUKUH KEDUDUKAN DIRI BELIAU UNTUK PERTANDINGAN MAJLIS KERJA TERTINGGI AKAN DATANG JO BUKAN SOBAB DONGAR DENYUT NADI AHLI AKAR UMBI UMNO TAPI DENYUT NADI DIA SENDIRI.... ONTAHLAH.. MUHYIDIN TU MELOPONG JO KO MASA PEMILIHAN CALUN DIPUTUSKAN, ANTARA MAD ASAN NGAN SAHAK KO DEN RASO MB BARU YAB TAUFEK LAH...

    ReplyDelete
  20. Semoga Allah memberi kemenangan kpd calon yg benar2 ikhlas dgn perjuangan agama dan negara. PENGUNDI. ... PANDANGLAH DENGAN MATA HATI.. FIKIR, PILIH, DOA DAN TAWAKAL.... AMIN -Atas pagar, KK-

    ReplyDelete
  21. Ramai betul calon tangkap muat!!! Contoh mcm dun paroi...dun sikamat..dun senaling... Lepas tu ramai muka lama yg bermasalah. Rasa mcm senarai nama calon bertukar la pulak sejak pemberian senarai di pwtc..entah la...kesin risikan2 yg buat keje menghantar nama calon pilihan rakyat tapi yg di pakai semua calon tangkap muat mat hasan. Seolah olah mcm da deal besar telah dibuat pada mlm isnin lalu. Ramai yg saya dengar akan sabotaj kerana tradisi org n9 majoritinya menyokong calon daripada parti.. Kerana rayat mahukan calon yg betul boleh berkhidmat untuk rakyat dan bukan untuk parti. Sekian good bye ns

    ReplyDelete
  22. http://warisannwizurai.blogspot.com/2013/04/mengapa-pas-pilih-aishah-sebagai-calon.html

    ReplyDelete
  23. memang ramai orang rantau boikot dan dah tahu pon tu semuo cai mat hasan..bukan datuk sri najib

    ReplyDelete
  24. fuiyooo..
    den dah jumpo pongganti khalid gagap.
    tapi bukan kek selangor...
    kek dun lui. calon eh ketuo pemudo bongap, gagap. cikgu razi yg selalu ponteng tugas. poi kelas bukan mengajar pun. leko dek telepon yo...
    sikit2 suruh anak murid tolong urut..

    ReplyDelete
  25. ramai yang bangang rupo eh...nak org dio jo bertanding.
    "When Agus Salim asked Isa Samad, about money politics, the answer by Isa Samad was very telling.
    As far as I am concerned there's no more money politics. That's why I was the only one caught out"
    Amalan politik wang kini menimpa Malaysia secara besar-besaran, dengan berjuta-juta ringgit yang dapat dipergunakan untuk kebajikan dan kesejahteraan rakyat kini dibelanjakan oleh calon-calon pilihan raya dan pemilihan parti.
    Tak usah la Isa Pendek bagi can org lain la pulak...w/p di calon bukannya tak boleh tolak !!!!

    ReplyDelete
  26. pilah po nk jadi ni.sumo calon yg dh tuo n ado masalah.hancus bn pilah.asik amik recyle xdo orng lain lg layok ko.ghamai oghang pilah bijak pandai kek kelumpo tu...hooi oghang pilah baliklah betokn tompek dendiri ha..sodih den tngok

    ReplyDelete
  27. po pilih yati bangng tu.kaki buli...tu tarik rambut ngan napsiah dulu sampai balai polis pilah hampeh....lopeh tu yg kaki tembak,yg kono tangkap basah....x tgengok ko sejarah dio oanghang..ghmai orng pilah pandai.asik amik resycle yg tuo bangko...xdo leh arap.habih pilah lopeh.x cam zaman omak den bepati ikhlas tau x....

    ReplyDelete
  28. Truth Nothing But The Truth/Jembalang senja....
    den nak tulis sikit jo.... satu blog yg paling penakut dalam dunia ni...

    Penulis blog Truth Nothing But The Truth/Jembalangsenja, satu blog yg tidak bermaruah dan pengecut...

    apa tidaknya dihentamnya orang sesuka hati tapi dia tak berani berhadapan dgn org yang ingin mempertahankan diri bagi menjawab segala apa juga yg tidak betul

    Betulah kato orang, kau adalah penulis upahan dari MB bagi memburukkan org yg tidak MB sukai

    Eloklah tu, dapek duit bagilah omak kau, anak kau dan sedara maro kau makan..


    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive