Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 27, 2013

Pas TIPU You All

22 comments:

  1. Pangkah Sahak. Jangan pangkah calun bebas. Sahak bakal MB baru kito. Apo laie kito nak....

    ReplyDelete
  2. puak sahak ni suko melagoan org.kito org pilah sokong tok mat..lum apo2 dah melangit angan puak sahak ni...ingat n.s ni tok sahak yg punyo ko?habiskan pru dulu,baru fikir sapo yg layak..montang2 lah tok sahak tu winCABLE candidate....satu n.s tau cerito ni...tun mahathir pun risau ttg perbalahan kek n.s....sian org longgeng,apo nk buek,pangkah lah mano patut..

    ReplyDelete
  3. Kami orang longgeng totap pangkah bebas.x sanggop den dapek yb pengkhianat.wahahaha.mampuih kau sahak.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum semua:

    Kalau Nak buat negara Islam kena tukar perlembagaan.
    Perlukan 2/3 majority. Kedudokan kerusi yg dipertandingkan
    saperti berikut (kalau salah tolong betulkan):

    Jumlah kursi Parlimen = 222
    Yang bertanding:

    BN = 221 (100 %)
    PKR = 99 (45 %)
    PAS = 73 (33 %)
    DAP = 51 (23 %)

    Yang lain2 tak payah sebut, buang masa aja.
    Jadi 2/3 x 222 = 148 kerusi(= 67 %)

    Jadi kalau nak tubohkan negara Islam dan laksanakan HUDUD, semua

    parti pembangkang kena menang sekurang kurangnya 148 kerusi

    bersamaan 67 % atau 2/3 majoriti boleh ke? Andaikan PAS menang

    semua kerusi = 73 kerusi (boleh ke ?) masih perlukan 75 kerusi

    dari DAP dan PKR, dia org nak ke?:

    DAP = langkah mayat saya dulu
    PKR = LBGT, PLURALISM, nama ALLAH pun dia gadai
    PAS Nak laksana HUDUD baguslah tu, tapi laksanakan dulu pada:

    1) Tok Pa Ali
    2) Mat Sabun
    3) ADUN Selinsing dan lain-lain.

    Ikut hukum HUDUD semua kena rejam sampai mati tu.

    Baru ada kredibiliti.

    Nabi(saw) bersabda "Kalau Fatimah Bt Muhammad mencuri sekalipun

    akan ku potong tangannya (hukum hudud)"

    Apa macam sanggup ke kita semua. Tapi Hj Hadi kata HUDUD hanya

    0.0001% sahaja dalam hukum Islam, jadi yang lain-lain tu apa ya.

    Kesimpulanya:

    1) Sampai bila bila PAS akan sentiasa berharap pada DAP dan PKR

    untuk menjalankan segala polisi kalau pembangkang menang.

    2) Itu bermakna PAS ialah parti yang lemah dan akan dipergunakan

    oleh DAP dan PKR (yang berguling atas jalan hari tu sapa).

    3) Hak Melayu dan Islam akan tergadai/terhakis, DAP and PKR will

    be calling the shot not PAS.

    4) Lebih berleluasalah pusat judi, rumah urut, kedai arak

    dinegara kita.

    5) HUDUD tak dapat dilaksanakan, sebaliknya org2 Melayu Islam

    pula bercakaran dan berbunohan sesama sendiri(semuga dijauhkan

    ALLAH).

    6) DAP bertepuk tangan dan mengaut ghanimahnya.

    7) Kan ke lebih baik sekiranya semua org Melayu Islam tanpa

    mengira parti bersatu padu untuk meningkatkan kemajuan kita,ilmu

    kita,ekonomi kita. Ini tidak, baru ada seorang Melayu kaya (Tan

    Sri Mokhtar AlBukhary) dah ramai Melayu yang bersuara. Sepatutnya

    kita sokong dia dan berusaha supaya kita dapat melahirkan
    lebih banyak orang macam dia.

    8) Bukankah lebih baik kita mengakui kelemahan kita tidak terdaya

    untuk melaksanakan HUDUD dan kita semua memohon ampun dari Allah

    swt dan terus membaiki diri kita semua dari kita terus berbalah

    tentang perkara yang menurut Hj Hadi hanya 0.0001 % dari hukum

    Islam.

    9) Yang nak laksanakan hudud ialah org Islam. Kalau penduduk

    Islam Malaysia setakat 52 % macam mana nak buat. Alangkah

    baiknya kalau PAS yang pandai pasal Islam berdakwah bermati2an

    supaya pendudok Malaysia menjadi 90 % Islam, jadi 55 tahun PAS

    ujud di Malaysia taklah jadi sia sia saja.

    Ya Allah ampunkan kami kerana kealpaan dan kelemahan kami Ya

    Allah --- Amin

    Tolong sebarkan

    ReplyDelete
  5. Nak Tanyo sikit Jang,,,
    Apo pasal parti Karat UmNO@UmPORNO kau tu tak nak sokong laksanakan Hudud?
    DAP tu dah tontu la bukan Islam,apo nak polik kalau DAP tentang hukum Hudud,PKR pulak bukan semua Islam,UmNO@UmPORNO ni pulak mcm mano?Islam ko tidak?Apo pasal tak nak sokong pulak?Apo citor Jang Woi...
    Kalu ditakdirkan PR monang,memerintah Malaysia ni,kemudian PAS bawak usul dlm Dewan untuk perbahasan supaya tukar perlembagaan dan semua ahli Parlimen Islam menyokong termasuk ahli Parlimen PKR dan UmNO@UmPORNO menyokong maka tak mustahil hukum Hudud boleh di laksanakan,tak mcm tu ko?
    Tp yg jadi batu penghalang bosar sekarang ni ialah parti karat UmNO@UmPORNO kau tu lah Jang,,Apo citor Jang?
    UmNO@UmPORNO betul-betul MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  6. SAHABAT2..MARI TGK VIDEO DI YOUTUBE..... 'NEW ORDER - TANGAN ASING HANCURKAN MALAYSIA'

    ReplyDelete
  7. Jagan lah kau nak jadi hampeh pr den nak tgok kau cakap umno@umpurno ni lah yg panjangkan umor kau tu kalau pr merentah lamo kau mapuih dah kau tak nampak ko pr lintang pukang kau dah mampoih sok pun tak pek do pr nak memeritah doh bangang.

    ReplyDelete
  8. Setuju dgn anon 5.52pm, nak laksanakan perundangan Islam perlu ada kuasa pemerintahan, kuasa menguatkuasa dan kuasa menghakimi serta menjatuhkan hukuman. Sukar dlm keadaan berkongsi kuasa. Nak harap kafir DAP dan PKR setuju sptlah menipu diri sendiri dan menunggu unta boleh masuk lubang jarum. Mana ada kafir sokong dan bantu menegakkan Islam. Tiada jln lain melainkan umat Islam seluruhnya bersatu menjalankan tanggungjawab mendakwah bukan Islam kpd Islam dan mentarbiyah umat Islam utk memahami dan melaksanakan semua perintah dan ajaran Islam.

    ReplyDelete
  9. Tolong kirim salam kek tok sahak tu jgn ingat kau jadi calon kau handa kau tengok orang keliling kau tu sumo tak beguno dopan baik belakang cam babi kau tak nampak ko hak

    ReplyDelete
  10. Haa! cik Islah,,, Jawab la apo pasal UmNO@UmPORNO tak mahu sokong hukum Hudud di laksanakan?
    Dah tercirit kau nak menjawab?
    Kah!!!Kah!!!Kah!!!Kah!!!
    UmNO@UmPORNO Betul-betul MELOYAKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai saudaro hompuk yang bangang sbb dah kena hompuk ngan bata, umno bukan kata xnk laksana hudud, cuma masa dan keadaan belum mengizinkan dan akhirnya diakui sendiri okeh presiden pas itupun selepas 33tahun. Nampak tak betapa bangang pas tu? Wlpn dah akui kena ikut masa dan keadaan, tapi di kampung2 pas masih lg nak menipu org kg utk laksana hudud kononnya. Saidina Umar as pun tangguhkan perlaksanaan hudud semasa musim kemarau, dan pernah menyatakan jika tidak mampu maka tinggalkanlah. Adakah saudara hompuk lebih handal dari saidina Umar? Tu lah bila berhujah dengan org bodoh macam hompuk eloklah dielakkan sepertimana saranan Imam Shafie, jangan berhujah dengan org yg bukan ahli. Sekian.

      -tom tem bak-

      Delete
  11. Hello Xpas 6.54pm,,,
    Kau ni pun satu tak jugak faham2 lg,,,dah tentulah DAP tak setuju,apo nak heran pulak,dah torang2 dia bukan Islam.Yang heran lg pelik ni ialah UmNO@UmPORNO parti karat pujaan kau tu,apo pasal tak mahu sokong hukum Hudud pulak?Islam ko tidak?
    UmNO@UmPORNO betul-betul MELOYAKAN.

    ReplyDelete
  12. hello anon 6.43 pm,,,
    kau cakap ikut sodap mulut yo Jang?
    Berhati2,berlapik sikit cakap tu Jang,Jangan terlalu Emosi bonar Jang.Hidup dan mati kito semuo ni bukan di tentukan mano2 parti,apo yang terjadi setelah kito meninggalkan dunia yg fana ni nt tk siapa yg tahu Jang.
    Semuanya tu adalah ketentuan ALLAH jua.Tobat la Jang.Den doakan kau mendapat Hidayah satu hari nt Jang.

    ReplyDelete
  13. Anon 5.52 ckp mcm mat sekular ajo.

    ReplyDelete
  14. setuju dgn anon 6.54 nak harap dgn mantan2 presiden umporno semua tolak hudud sehinggakan ada mantan kata hudud tiada dlm quran dan quran perlu ditafsir semula. TGHA ckp meskipun hudud hanya 0.01 peratus tetapi ayat itu ayat larangan spt mana larangan minum arak atau makan khinzir, ada faham ka kamu bingai2 sekular.

    ReplyDelete
  15. NEGERI KELANTAN PALING BANYAK KES AIDS...MENGALAHKAN SABAH DAN SARAWAK YANG PENDUDUKNYA MAJORITI KRISTIAN....BUAT MALU JA...DRAF HUDHUD PUN BELUM ADA....PAS=PARTI AJARAN SESAT...MElacurkan agama

    ReplyDelete
  16. tom tom bak sekular baru muncul dah lama mengeram apo nak buek jonis roti canai kosong mcm presiden nya. Sanggup menyampai hujah bohong spt TGHA mengakui sendiri padahal TGHA kata hudud tetap teruskan tapi tidak memaksa diterima oleh DAP. Itulah ekau tom tembak dari kedah nun kat ujung sana. Ekau tak tahu lagi ka 2 anak beranak paling dibonci oleh gerombolan sbb cuba menjadi pencatur politik kedah.

    ReplyDelete
  17. Dah 56 tahun tiada lanngsung bunyi hasrat utk laksanakan hudud dari partai yg diredai barat, jauh sama sekali nak ujudkan prasarana utk melaksanakanya. Yg ada cuma kondem KUNUN hudud PAS. Hudud amporno utusan meloya diam sunyi sepi dgn filem blue dari Thai,hai tom ekau tembak org kg bolehlah tom, org ilmuan mcm kami sori la beb. Jgn fanatik sgt tom mahataik dah kayo anak beranak tp perjuangan bolum selosai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa..kah!kah!Kahn!!!
      Tom tombak.makyong dedek..
      Tom dh kono tembak sobab kaki bodek..
      Kah!kah!kah!kah!!!!

      Delete
  18. Sampai 4 komen hompuk nak balas komen aku sorang. Hehehe. Dah paneh miang la tu. Kasihan. Gila talak macam che din cakap.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  19. tom juboq dah kembali hidup lama dah kot jd bangkai. den tak skg dgn anon 6.54 sbb hujah dangkal secular selalunya penuh alas dan takut berjuang. puak sebegini kalau barat jajah semula, mereka ini akan cium kaki barat. kalau melayu bersatu bwh parti islam ok tp kalau nak bersatu dlm parti shit ibarat bawa sekalilah tom juboq tinggal dlm lubang gelap ciptaan mahashit.

    ReplyDelete
  20. nak kata masa xsesuainak laksanakan hudud tue xmungkin la....
    org UmNo nie dah mmg xnak hudud dri azali dah...
    sbb kalau ada hudud diaorg xleh wat rasuah n jenayah diaorg dah....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive