Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 25, 2013

Pluralisme Pas

 

11 comments:

  1. Apa nak cerita tentang pluralism, pulak ni ..... cuba dengarkan bagaimana UMNO menghancurkan ISLAM

    [1] Sampai sekarang dosa UMNO masih berjalan terus, apabila UMNO memberikan lesen membangun KILANG ARAK terbesar - Kilang CARLSBERG di Shah Alam, dan UMNO memindahkan dosa ini kepada orang Melayu ISLAM dengan mengutip cukai dari benda haram ini
    [2] Sampai sekarang dosa UMNO mengalir kepada semua orang Melayu ISLAM apabila UMNO tidak menegakkan NAHI MUNGKAR dan memberikan lesen perjudian yang mengakibatkan ramai Orang Melayu Islam beratur dikedia judi setiap kali 4 no ekor keluar keputusan,
    [3] Samapi sekarang UMNO masih belum berbuat sesuatu untuk meningkatkan martabat ISLAM sebagai agama resmi di Malaysia ini, apabila UMNO sendiri bertanggungjawab memadamkan sejarah tulisan JAWI dan membubarkan sekolah agama rakyat yang memberikan pendidikan agama kepada umat ISLAM, dan terakhir sebaiknya PERMATA Rosmah Mansor itu dijadikan taman didikan awal hafiz al Quran, ini mengajar anak menyanyi seperti disekolah mubaligh Kristian
    [4] UMNO juga lah yang telah membunuh orang ISLAM yang tidak berdosa sehingga meendatangkan MURKA SULTAN KEDAH [yang menjadi YD Pertuan Agung] dalam persitiwa syahid MEMALI
    [5] UMNO juga lah yang tidak menjaga khidmat pada umat ISLAM yang ingin mengerjakan HAJI, walaupun setelah bertahun-tahun mengumpul wang dalam TABUNG HAJI, tapi tidak berjaya mengadakan ASARAMA dan PENEMPATAN yang paling terbaik di Makkah dan Madinah, tapi pandai menyalahkan dalam banyak pelaburan di INDONESIA dan terkahir untuk membayar wang penguam bagi Menteri AGAMA UMNO

    DOSA UMNO terhadap ISLAM terlalu banyak dan mungkin sudah sampai masa parti tinggalan penjajah ini dibenamkan dalam lubuk sejarah

    ReplyDelete
  2. Bangang apo budak sorang ni dulu pr kata dpt selangorr torus nak tutup kilang arak mano de cakap tak serupo bikin n kalau kau
    kato umno islamik patut kau pas tunjuk perangai moral yg baik.lobih baik dari umno tapi lai toruk.kes video c.pa cukupla.kata hadi awang itu kes terpinggir katanya....tapi kalau kono kek umno tiap mlm buat ceramah kek pdg.untung kek kau tak po rugi tak le.dari merdeka sampai skrg yg membangun islam nmembangun negara adalah pemimpin umno.nal belajar agama kat msia ni tak do halangan lansung rkau yo yg tak nak poi brlajar kek surau masjid tapi kok crramah pas yg ponuh kato bohong fotonah berlari kau poi.masak dah ngan ajaran pr politik kebencian ni.tak pro langsung.jang kau belajarla agama mendalam lai jgn asyik belajar ilmu politik kek padang yo.cubo belajar bersyukur pd allah n belajar berterimakasih pd manusia


    ReplyDelete
  3. ha jawabla. seronok bantai pas kan, sekarang sila jawab pertanyaan di atas.

    semalam aku tgk tb3, umno sndri kata hukum hudud tak relevan. ni nak menegakkan Islam ke manjatuhkan Islam agaknye ye???

    hukum hudud tak pernah ketinggalan zaman, orang takut nak laksanakan sebab akibat2 yang diterima kalau buat salah. kalau dah taw akibat dia mungkin dasyat, orang akan fikir banyak kalikan nak buat salah.

    sila pikirkan cik blogger, aku pangkah pas tanpa ragu2. terima kasih

    ReplyDelete
  4. Pengikut pas yg bangang elok dongar ceramah C.N AFGHANI pasal memali dan banyak lai pasal pemimpin pas.tapi den percayo kau org takut nak dongar takut terpaksa terima KEBENARAN SEBENAR.

    ReplyDelete
  5. kenapa la sebab politik nak bergaduh... ada akal fikir la mana betul mana yang salah...
    tidak kira lah apa bangsa anda tapi yang di tanya nanti agama anda...

    orang bawah bergaduh , orang atas senang lenang

    kalau beria - ria tunjuk sokong parti mana apa guna maksud undi adalah RAHSIA

    ReplyDelete
  6. Kita adakan bukti yang jelas lagi nyata, apabila yang bergelar dan berkuasa dalam rejim kejam UMNO kembali kepangkal jalan , seperti Omar al Khatab yang didoakan menjadi pelindung ISLAM maka bangkit lah dari kalangan pemimpin UMNO yang sudah diberikan hidayah membuat pernyataan terbuka UMNO itu tidak mampu memperjuangkan ISLAM - Tan Sri Muhammad Muhamad Taib telah diberikan kesedaran - UMNO tidak mempunyai kekuatan untuk mengadakan pembangunan yang mempunyai ROH ...

    Mungkin UMNO harus mendenagr sendiri ceramah ULAMA-ULAMA ciptaan UMNO yang akan memimpin tangan pemimpin UMNO ini kepintu dan lubok neraka .... mudah-mudahan ahli UMNO mulai takut pada janji-janji Allah

    ReplyDelete
  7. Kito poie Longgeng. Hidup Tok Sahak. Hidup BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bodoh..mampuih sahak

      Delete
    2. Mampuih samo sahak.sahak ni boleh di kato kan bangsat.hati binatang.

      Delete
  8. Sebab Anwar la ni.

    ReplyDelete
  9. Kita islam sampai mati...lailahaillah...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive