Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 15, 2013

Tuhan nak tunjuk...


Apa Kata Mereka...


Apa khabarlah si isteri.?!

26 comments:

  1. Jgn seronok sangat!!! ...malaikat maut hari-hari mari jenguk kita berpuluh2 kali!!! Jangan sampai termasuk yg disentap nyawa mcm kail candat sotong ditarik songsang dalam perut!!!... wal'iyazubillah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4x yor sahri. Toksah la nak mongak. Pasal malaikat pun pencacai pas nak tipu. Belajar agamo sosek pas camni la jadi ey.

      Delete
  2. Ya Tuhan nak tunjuk kerja fitnah memang tak memberi kebaikan.

    Pengarah filem blue bangang tak buat research tentang watak sebenar yang nak dilakonkan.

    Hadi: Mustafa sudah lama sakit lutut dan solat atas kerusi

    KOTA SAMARAHAN 14 April - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan Datuk Mustafa Ali dan memberitahu video seks yang menampilkan lelaki mirip setiausaha agung parti itu sebagai tidak tulen.

    Abdul Hadi turut mendakwa watak itu dilakonkan oleh orang lain dan membidas pihak yang 'mengarah' video tersebut sebagai tidak tahu latar belakang Mustafa.


    Dakwanya, Mustafa sebenarnya sakit lutut dan sudah beberapa tahun terpaksa solat di atas kerusi.

    "Nak cari pelakon, carilah yang gagah dan kuat sikit (ketawa), nak turun tangga pun (Mustafa) sakit (lutut), nak sembahyang pun atas kerusi.

    "Apabila kami dapat tahu berita ini kami pun nak tergelak, macam mana orang yang sembahyang di atas kerusi ini boleh jadi pelakon (ketawa).

    "Kalau nak iklan ubat (guna Mustafa), tidak laku ubat itu, carilah yang gagah-gagah (ketawa)," katanya dalam sidang akhbar di Markas Pas Kota Samarahan di sini hari ini.

    Ditanya tentang kesan penyebaran video itu berkata, ia tidak akan menjejaskan Pas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), sebaliknya menambahkan sokongan rakyat.

    "Rakyat tahu peringkat (hal) yang sebenar, Allahuakhbar," katanya.

    Mengulas sama ada video itu perbuatan sabotaj daripada kem Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Anwarinas di dalam Pas, katanya, beliau tidak tahu perkara yang 'ghaib'.

    "Benda yang ghaib ini hanya Allah yang tahu, maka saya hukum apa yang saya tahu sahaja.

    "Saya buat kenyataan Jumaat lalu dan serahkan pada Allah yang tentukan," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sakit lutut dan solat ateh krusi tu bukan belakon gak ko? Hahahaha. Takdo inisiatif ka presiden pas nak cari bukti? Cari pompuan tu ka tanya secara peribadi btul ke tak...mcm anwar yg kata sakit pinggang, tapi mahathir cari perempuan yg dikaitkan dgn anwar dan tanya depan2 btul ka...skali tgk ramai rupanya termasuk lelaki pun ada anwar buat skandal. Puak pas ni bukan nak mencari kebenaran, tapi nak cari kesalahan dan menutup pekong sendiri dgn bermacam helah dan alasan. Pigidah pas. Tang soilek dia percaya, kena tang batang sendiri boleh plak buat2 gila lupa.

      Delete
  3. ha.. ha.. ha..
    he.. he.. he..
    ho.. ho.. ho..
    Tak kan tu yo.. cacai PAS buleh jawab..
    kah.. kah.. kah..

    ReplyDelete
  4. Sebuah hadis Nabi SAW yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahawa Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya :


    "Bahawa Malaikat Maut memerhati wajah manusia di muka bumi ini 70 kali

    dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang,

    didapati orang itu ada yang gelak-ketawa.

    Maka berkata Izrail : Alangkah hairannya aku melihat orang ini,

    sedangkan aku diutus oleh Allah Ta'ala untuk mencabut nyawanya,

    tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memulo kau cakap jenguk. Pehtu kau cakap perati pulak. Kalo kau cakap jenguk maksudnyo masuk rumah 4x. Ekau belaja bondo2 ghaib pasal malaikat ni jgn bergantung pado satu duo hadis yor bhai. Belajar kasi perabih termasuk pasal jin. Ilmu manusio pun kau slalu silap judgement dr caro komen ko den nenghok...inikan pulak nak crito pasal malaikat. Ekau dan puak ekau tu yg seronok mengkafir dan mengkufurkan sesamo islam tak takut ko kono jongok malaikat maut?

      Delete
  5. Yang pasti sebab dah terlalu banyak sangat bideo... orang dah tak percaya dah cerita karut kao orang. Cuma tunggu nak tangkap kao orang dan dihadap ke mahkamah syariah... nak tuntut Qazaf.

    ReplyDelete
  6. Presiden Parti PAS, Tuan Guru, saya nak tanya sikit: Apa kaitan sakit lutut dengan alat sulit lelaki? Sakit lutut alat sulit tak boleh berfungsi ke? Carilah alasan yang elok sikit.

    ReplyDelete
  7. abd haq: elok pesanan ni diberi kepada Stopa Ali bahawa Malaikat Maut boleh tarik nyawa bila bila masa hatta waktu sedang berjimak pun.

    ReplyDelete
  8. Bukan orang sakit lutut je boleh buat anak...Orang kudung pun boleh dapat anak, jadi apa masalahnya dengan sakit lutut...Bukan Lutut yang buat kerja...TETAPI KEpala....OLeh itu Justifikasi Orang sakit lutut tak mampu buat tut*** adalah Fikiran orang yang kurang berfikir...

    ReplyDelete
  9. nasib baik presiden pas tak cakap stopa spenda kena gout. hehe. ramai je aku kenal org sakit lutut solat atas kerusi dapat anak ramai apa. baru aku tau sakit lutut takleh main ngan janda anak dua. hahaha.

    ReplyDelete
  10. YG TAK PERCAYA TU MCM KAMU LA

    anon April 15, 2013 at 12:21 PM

    bila tiba mende mcm ni kena setepek kat puak kamu, kamu ckp la org dah tak percaya. yg baghal mcm kamu je yg tak percaya. cuba kalau yg buat tu org UMNO... mcm najib takda video hapa pun KAMU MCM ORG GILA DOK PERCAYA PADAHAL SATU BUKTI VIDEO PUN HARUK TAKDAK

    ReplyDelete
  11. budak hack tu toksa layan, spesis NA, cakap apa pon mantol, tok leh tima pandangan org, die je betol.

    ReplyDelete
  12. Kes mcmni byk kne kt artis malaysia tp sumenye TIDAK BETUL!!!!!! Ini semua poyooo!!!!!!

    ReplyDelete
  13. tuhan nak tunjukkan keaiban saudara. kami penyokong atas pagar ni nampak skop yg menyeluruh tanpa guna emosi berlebihan. kalau tgk media kerajaan skrg, strateginya paparkan yg sensasi yg sebabkan pembangkang dpt malu. kalau dakwaan x berasas,media kerajaan tak lah nak perbetulkn.sbb tu media alternatif diperlukn. sbg manusia yg waras dan ada agama, boleh membuat keputusan. utk makluman sedara, video klip anwar dgn pelacur tu tidak benar sekali.buat kajian/siasat dulu.kita perlukan pemikiran sihat.dah akhir zaman sedara...sekadar berkongsi utk manfaat bersama

    ReplyDelete
  14. Apo bangang bonar reeZ... nak kaji n siasat apo laie... terbukti dah anwar ibrahim yg berjimak n berzina dgn china doll kau kato tak betul?? Kajian bodoh mana kau guna??? Jgn trima sumber pembangkang je... kau bukak otak kau sikit... jgn jd lombu...

    ReplyDelete
  15. Penjilat anwar memang bangang... kalau vid pemimpin BN wahhhh ko punya kutuk n jaja utk org percaya... kena btg butoh sendiri byk pulak alasan... lu lebai ke... ulamak ke klu perangai macam ni... tu tandanya lu anak haram...

    ReplyDelete
  16. ada ramai lagi anjing2 yang xmasuk skolah yang percaya pasal video 50pixel camni.. ikut la perkembangan teknologi.. baru la tau mende ni sume blh buat dgn mudah oleh org2 laknatullah..

    ReplyDelete
  17. Orang bodoh je buatkeje camni. Takde kualiti betul politik kat Malaysia ni. Ni tunjuk gambar tgh pakai spenda boleh buktikan apa? Takde akal betul.

    ReplyDelete
  18. Apo la bangang bonar melayu umno ni,,,,
    Zaman IT serba canggih sekarang ni semuo boleh buek sedaro woi,,, Copek bonar percayo dengan Fitnah,tak takut Dosa ko?Bukankah Fitnah tu hukumnya umpama makan daging sedaro sendiri?Apo dh tak percayo dengan hukum ALLAH ko kau semuo?
    Kalau di fikirkan dgn caro akal yg waras pun kito boleh tahu penipuan ni,,,cubo fikir logik sikit,,contoh mudah macam cerito filem Mahatma Ghandi dulu,,pelakon tu memang sebijik 100% mcm Mahatma Ghandi yg ori,,,padohal Mahatma Ghandi dh lamo mati kan,,,? Apo dio bongkar dari kubur untuk berlakon blk ko? Dah tentu la org tk cayo itu dio,,sobab dio dh lamo mati,guna pelakon yg d make-up menyerupo dio,,,botul tk? Come on la sedaro guna la akal kito dgn bijak sikit.Jangan la bongap bonar.
    Website yg keluarkan tu dh d tutup setelah identiti yg menyiarkan d kenal pasti,,,apo pasal?Kalau berjuang atas kebenaran tk perlu nk sembunyi2,baling batu sembunyi tangan pulak,awal2 lg dh nmpk berniat jahat.kalau benar,kenapa nk sembunyi,masa berlaku apo pasal tk serbu tgkap?kenapa nk sembunyikan maksiat dopan mato?di mano kejujuran dan keikhlasan?
    jd kesimpulannya,,,FITNAH.
    Tak usah lah bersekongkol menyibarkan hal Fitnah ni,berdosa.
    kalau org lain jahil jgn ikut samo jahil,,,dan kalau pn kito bodoh janganlah tunjukkan BANGANG kito samo org lain pulak sedaro,,,nanti dikato dek kito pn samo BAHALOL
    Waaa,,kah!!!kah!!!kah!!!!
    UmPORNO betul2 meloyakan,,,.

    ReplyDelete
  19. Mahatma gandhi? Kakakaka. Sampai situ nak kalih isu cai pas bangang ni. Power gila solekan industri filem msia skrg ni. Maju industri filem msia dibuktikan dgn video stopa spenda. Hahahahahaha. Nak cari kebenaran suruh stopa mubahalah utk nafikan yg dia tak buat mmg takde la. Hujah mcm bangang filem mahatma gandhi konon. Sudah2 la jual nama islam pas tu poik. Dah dasar gila seks, kaki toron ubat kuat, lagi mau crita filem mahatma gandhi. Byk tul nak perabih duit semata2 nak buat filem stopa spenda. Baik habis duit buat filem presiden pas atau nik aziz trus. Lagi berbaloi- baloi. Mmg kalo dah gila seks tu...gila seks jelah. Lagi teruk gila seks pehtu berlindung sebalik nama islam. Mmg sial pas ni.

    ReplyDelete
  20. hello anon 11.02
    nak kato kau ni bangang kau ado otak jugak kan?
    Yg di sebut tu sebagai contoh la bongok.
    hujah apo yg kau ado pulak?Muhabalah? Ugamo Umno mengajar kau kalau muhabalah yo kiro mencari kebenaran,kiro berani la,kiro tk salah la,,mcm tu ko fahaman kau?
    Apo sobab tk buek filem presiden pas atau nik aziz terus,,,? Memang itulah tujuan sebonar kenapo tk buek diaorang,supaya orang2 yg guno kepalo lutut berfikir mcm kau ni beranggapan dan mempersoalkan begitu.Inilah salah satu caro perang saiko yg mungkin d cadangkan oleh penasihat APCO YAHUDI LAKNATTULLAH yg kau sokong tu.
    Susah ko nak faham lg?Kok tak faham yo lg elok kau hantuk kepalo kau tu kek dinding biar sogar sikit,,,kah!!!kah!!!kah!!!!
    UmPORNO betul betul MELOYAKAN,,,
    kah!!!kah!!!kah!!!

    ReplyDelete
  21. Tak yah cerita byk2.... Tun M pun tak percaya... dia cakap tektik yg digunakannya dulu tak payah digunakan sekrang... ramai yg tak percaya... nanti bertambah hancur UMNOOOO

    ReplyDelete
  22. pppuuuiii apo org hamPAS ingat ketuo korang tu nabi ko ? maksum takdo buat salah?? ppuuiii dah mmg btl org dlm ni Stopa Ali, kalau tak btol mintak Stopa Ali sumpah dengan nama Allah dio tak buat, susah ko nak sumpah dengan nama allah?? bilo kono kat muko sendiri macam2 dalil ekau keluarkan, bilo kono kat org BN, takdo pulak lebai lebai hamPAS keluar dalil dan hadis teruih jatuh hukum jo, mmg pendusta agamo la puak puak hamPAS ppuuiiiiii!!!!

    ReplyDelete
  23. tak mengapalah..korang nak cerita ambik contoh filem mahatma gandhi ke, apa ke...korang tanyalah diri sendiri, betul ke tak video tu..tanya diri sendiri, toksah tanya orang. orang lain boleh spin, tapi hati sendiri takkan boleh spin. orang orang Pas mesti dah bijak pandai sekarang , kan ye tak.. takkan boleh tertipu punya..so, tanya hati sendiri lepas tgk video tu..bukan yang dah di low res kan punya tau..yang asal..buat yang tu aje pun cukuplah, pastu tetapkan pendirian, toksah pukul canang kat orang..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive