Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, April 22, 2013

Pemimpin Idaman Kita

12 comments:

  1. banyak-banyak cara yang tuhan bagi unuk menang, masih pilih juga cara ke neraka jahannam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara neraka jahanam? Selama ni hprakah, keldaidaily ngan roketkomunis tu guna cara syurga la ya? Mmg sempit la otak.... Tak teringin ke nak tau kebenaran? Paksa insan2 dlm gamba ni mubahalah? Atau demand suruh majlis fatwa siasat. Tak pun kalo pemimpin pr yg gila seks ni telus, buat laporan polis. Kalo tak percaya sgt dgn polis, suruh interpol siasat. Amacam? Tapi cara paling mudah, pegi mana2 surau or masjid, amik wudhu', solat sunat 2 rakaat dan terus mubahalah. Confirm bukan aku sorg saja, terus semua rakyat malaysia akan tolak umno pru ni. Kalo pemimpin tu takut mubahalah, pengikut la paksa mereka demi kebenaran. Ada bran?

      Delete
  2. Pemimpin idaman saya ;
    Berat rasa hati dan tanggungannya atas kesusahan yg menimpa rakyatnya, menjaga kebajikan rakyatnya dunia dan Akhirat dan lemah lembut serta mengasihi org org Mukmin.
    Berkeupayaan pula memakmur dan memajukan negara, menjaga keselamatan dan keharmonian negara.

    ReplyDelete
  3. Paneh, jika anda Islam, anda mesti bertanggungjawab untuk mempastikan Zainudin Ismail, Wan Salwati,
    Dato Samad Ibrahim, Dato Razi Kail dan Dato Norhayati Omar (yang ini telah diketahui umum) serta Calon yang lain jika ada mewakili UMNO untuk bersumpah menafikan dan menyatakan mereka tidak pernah berzina dan melakukan perbuatan yang salah di sisi Allah SWT iaitu merasuah dan menyalahgunakan peruntukan kerajaan untuk kepentingan diri sendiri sebelum umat Islam di Negeri Sembilan memangkah mereka menjadikan mereka Pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada bukti gamba? Video macam pemimpin pr nak suruh calon bn tu bersumpah? Ada bukti bertulis? Takde kan? Apasal tak suruh pemimpin pr yg mubahalah dulu sebab mereka ada video dan gamba yg mirip wajah mereka. Amacam? Ada bran?

      Delete
  4. Baik PR mahupun BN, calon2 dikatakan ada skandal benda2 x baik macam contoh gambar Paneh ni dan dalam anon 3.22pm mesti declare bersumpah cara Islam sebelum rakyat undi anda.

    kalau semua x berani, jangan pangkah mereka2 ini. Tolak mereka.

    Paneh mesti ke depan, ni soal memilih pemimpin yang benar dan bersih.

    ReplyDelete
  5. Saya anon 3.22pm menegaskan bahawa
    kita wajib mengundi calon yang terbaik dan diyakini bersih tidak kira dari Parti mana pun. Parti hanyalah Ideologi. Pemimpin yang terbaik tanpa mengira Parti pastinya dapat berkerjasama di dalam kerajaan yang dibentuk di antara satu sama lain kerana matlamat mereka adalah rakyat dan negara bukannya diri sendiri.

    Dato Samad sei amat pasti kerana isterinya sendiri yang mendedahkan perilakunya pada sei sampai bercerai rujuk semula. Yang lain banyak hearsay.

    Orang Senanti ramai yang tahu hal Samad sobab isteri dio mencanangkan hal ni 7 8 bulan dulu. macam mano calon ni boleh terpilih semulo?

    tu x kira lagi hal samad lepaskan tembakan dalam rumah, report Polis oleh kekasih gelap isteri no 2 samad ditarik balik. Polis seremban tahu hal ni.

    ReplyDelete
  6. MasyaAllah...politik2...adakah politik kotor..atau manusia itu mengotor kan politiknye..

    ReplyDelete
  7. Politik den raso adalah satu jenama dan pado asalnyo dio tak kotor,tapi sekarang ni orang dahiktirafkannyo sebagai War Without Bloodshed.Yg mengkotorkannyo adalah spesis yang dinamokan manusio.Macam mano warak dan alim sekali sorang tu,kalau dah terojon dalam politik dio mesti tak banyak atau sikit kono burukkian lawan dio.Bilo dah jadi macam ni,mako jadilah politik itu kotor.Sodih Den dongan orang yg baik dan alim macam Ustaz Hj Halim tu masuk politik,dulu tak pornah dongar orang usik dio,tapi la ni ado dongar macamx hal dio...kalau kito tanyo orang PR karang torus dio kato Fitnah dan konspirasi,tanyo orang BN dah adat orang berpolitik,cam mano,fikirxlah sendiri,macam den ni duax DUN dan Parlimen semuo mata sepet bertanding..poning

    ReplyDelete
  8. paneh. bukan setakat salah laku seks yo. salah laku seleweng pun banyak. amat punyo 10juta. lopeh tu lulus balak x melalui mesy exco. balak kek bayai. sapo nak keluarkan? amir, ketuo kampung air hitam. tak cayo? tanyolah samsul kahar. dio yg kato x bawak pun dalam mesy exco. poi siasat. lapor sprm xdo guno. bawak video camera. rakam cakap diorang ni. satu laie la, pasal ketuo pemudo danok kek siam yang botanding kek dun lui. apo hebat eh dio tu. hebat sobab ikut buntuu amat yo. poi medan bulehlah.

    ReplyDelete
  9. Jangan hebohkan hal orang. Meh kito ko longgeng , nolong Tok Sahak. Hidup Tok Sahak......

    ReplyDelete
  10. Yg terbaik akhlaknya tidak semestinya terbaik utk jadi pemimpin, kerana mungkin baik akhlaknya tp kurang daya kepimpinannya, dan mungkin yg kurang dr segi akhlaknya tp cemerlang kepimpinannya.
    Thalut diangkat jadi pemimpin sdgkan ada nabi dikalangan Bani Israel ketika itu.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive