Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 30, 2013

Calon PR dah KALAH!

Pengerusi BN N9 sudah mengeluarkan perintah strategik kepada semua calon BN N9;

1. Khas kepada calon BN Islam, mesti hadir zahir dan batin di madrasah, musolla, surau, masjid pada setiap waktu solat. Berkomunikasi dengan jemaah dan ahli kariah.

2. Khas untuk calon BN Belum Islam, mesti hadirkan setiap pagi jam 0700 di warung dan gerai pengunjung teramai untuk memberi SENYUMAN dan SAPAAN awal pagi kepada rakyat.

3. Calon BN, kini berada dalam perbatasan terakhir sebelum 4 Mei 2013 jam 1200 tengah malam. Maka, langkah-langkah berikut mesti dilakukan:

3.1. Counter strike semua soalan-soalan mengarut pembangkang yang didendang kepada pengundi.

3.2. Jumpa kali kedua kepada 85% pengundi setempat.

3.3. Laksanakan pertempuran HANRUH melalui sistem elektronik dan inovasi.

3.4. Giat menjalankan aktiviti lobi dan kempen oleh Pengurus-pengurus kempen yang berwibawa, dengan sentuhan tradisional.

3.5. Calon BN yang kayo-rayo, sudah boleh mulakan Program Makan BERSELO setiap hari hingga 4 Mei 2013.

3.6. Calon BN yang mewah dan hartawan, sudah boleh mulakan Program Sentuhan Qalbu kepada pengundi muda, pengundi kali pertama dan penyokong tegar BN.

3.7.Calon BN mesti terus semat dalam kepala, bahawa BN WAJIB MENANG DEMI KELANGSUNGAN AMANAH AGAMA, BANGSA DAN TANAHAIR.

3.8. Rakyat dan Pengundi tiada pilihan kerana pasukan fahaman KOMUNIS, FREEMASON, SYIAH, KHAWARIJ WAJIB TEWAS KERANA KUMPULAN MEREKA HANYA MAHU KUASA.

25 comments:

  1. Ai, dah meroyan nampak. Takut kalah. Ni lah kojo UMNO, masjid dan surau tompek lobi kuoso. Dah monang x ponah sembahyang, sembahyang sobab PM, TPM @ Tuanku ado.

    Poi betaria sekarang dongar ceramah PR, kul 11 DSAI sampai dari rembau.

    ReplyDelete
  2. den dah lalu kat betaria kul 8.30 td...memanglah nmpak ramai sbb tompek tu kocik...pastu byk pulak gerai jual2 mcm
    pasar mlm..org yg poe tu byk nak dongar temberang anwar...

    ReplyDelete
  3. Jgn lupa sombahyang dlm surau yg ado gambo nik ajis beso tu. Baru lah isle

    ReplyDelete
  4. Wow.
    Saudara macam Tuhan,sudah tahu apa akn terjadi pada 5 Mei ini.
    Jangan takbor.
    Percaya kapada Qada dan Qadar.

    ReplyDelete
  5. Mac manolah PR monang ...satu nogori ni gambar mb kau ah ..gambar calon bertanding langsung takdo kek mano2 tompek pun. Osah gilo mb kau sumo ni. Topi tiang ..ateh tiang ..dokek selekoh ..ateh pokok ..sumo gambar dio dengan mulut sodut dio tu ..hari2 keluar surat kabar ..kalau tak monang ..taktaulah. Memang gilo publisiti si gampang ni.

    ReplyDelete
  6. TERKINI!, CALON BN LONGGENG SUDAH KALAH!Main kotor tipu pengundi khususnya kpd anak2 mudo pengundi baru.Dio main ceneke sobab poster gamba dio yg digantung merato2 tompek di Longgeng adalah gambar beliau masa PRU-tahun 1999.Oosah mudo ey.Kacak boto!Tahniah Tok Sahak! kerana dpt mengaburi mato pengundi2 di Longgeng, jd utk menangkis strategi yg kohok ini, Sila gunakan CERMIN MATA (BEBAS)semasa memangkah kertas undi nanti.

    ReplyDelete
  7. Elok sangetla....monang sorak kampuang tagadai..HIDUP BN!!!!!

    ReplyDelete
  8. indak yo soda2 lai....kebangkitan rakyat mlm td wehhh. alasan apo pulak bak bg lg...tompek kocik.. Macam2 hal lah korang ni...kena terima hakikat...BN dah patut diluputkan...

    ReplyDelete
  9. Masa tok sahak jadi yb...ponah datang ke taman nyior ampangan Masa maulud dan janji nak bagi sumbangan rm.5000 Kat surau....tapisampai sekarang satu sen pun tak ada....itu ada hati nak jadi mb...gontikanlah...biarlahlah tok yg jadi mb...buruk buruk tok mat pun...dia tunai semua janji....hidup umno...

    ReplyDelete
  10. pasal yo paneh miang suko bona org menulis pasal dato sahak ni? Minat bona ghupo eh kek dato sahak ni hah!! makin dipekato makin nampak steady pulak org tuo tu... yg mudo2 ni pulak yg melalak ketakutan

    ReplyDelete
  11. Den lalu dlm kul 11 mlm td memg nmpk rmai 3 ribu ado raso ea...memg patut sobab kotuo utama pmbgkg xkn 300 org jo.. Yg dtg tuh bwk fmly n anak skli..jgn lupo yg dtg tuh dri 1 negri smbln yo memg la rmai...

    ReplyDelete
  12. luaran nampak steady...dalaman "rotten",siapa yg tau...

    ReplyDelete
  13. lamo bona dah longgeng tergadai dek sahak...jom anak muda dan para pengundi yg celik minda,tebus balik maruah longgeng yg di injak2 oleh sahak! tolak tok sahak!jangan perlekehkan kuasa pengundi muda!

    ReplyDelete
  14. Waduh ..... UMNO dah masuk longkang

    Itulah kerja UMNO menipu rakyat setiap hari, sembahyang pun kerana PM .... nauzubillah ....

    Tapi perangai munafik UMNO ini dah orang tahu, sembahyang hanya kerana musim pilihanraya ... penuh masjid kerana PM ada di masjid....

    Mudah2an orang UMNO ni sempat bertaubat .... yang pasti lepas 6 Mei semua nya akan hilang akal, tak ada tempat lagi nak bergantung, Ketua Bahagian yang kaya dah kumpul duit sekian lama dan dah siap hendak lari ... tinggallah kutu-kutu kurap yang kurapnya sendiri dia pun tak mahu ...

    Ramai orang UMNO akan meroyan lepas ni ... tak apa ada tempat mangadu yang senasib dengan nama Rosmah Mansor ... dia boleh terima semua, duit PERMATA dah banyak, kalau tidak boleh mintak kerja dengan Shahrizat tolong jaga lembu Shahrizat

    ReplyDelete
  15. Dato Sahak sbg Ketuo UMNO Bhgn Seremban patut btanggjawab penuh jika berlaku kekalahan semua 6 kerusi didlm Parlimen Seremban khususnya 3 kerusi UMNO di Seremban.Sepatutnya Sahak tak perlu bertanding di Lenggeng, dia sewajarnya berkempen dgn menyeluruh dan agresif utk memenangkan semua kerusi di P128 Seremban.tapi oleh kerana beliau seorang yg terlalu gila nak berkuasa maka tunggulah bila kuasanya akan hilang tdk lama lagi.Bagaimana Sahak nak membantu Dun-Dun dlm Seremban jika beliau sndiri bergelut dgn masalah di Lenggeng.Lu pikir lah sendiri Sahak!Hidup UMNO! Hidup BN! Tolak Sahak!

    ReplyDelete
  16. Kalau kau hadir kek beta ria mlm tadi kau tgok keliling kau yg ramai bangso apo den tak heran satu ari nanti kau kono somoleh kek kaum tu baru kau tau langit tinggi rondah padan muko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duk diam jo lah ko kuk kono semolih tu?

      Delete
  17. pakatan kalau buek cerah manv goma tompek sempit2..celah2 kedai..memamg lah nampsk ramai bhai...kalau bdk sekolah sri kelana suruh kumpul 5 kelas kek situ pun dah ramai

    ReplyDelete
  18. katakan tidak pada sahak..berundur lah..sudah tiba bagi peluang kek org lain.katakan tidak pada sahak!UNDILAH BEBAS..UNDiLAH KACO MATO..hidup haji zulkifli..

    ReplyDelete
  19. Kau kono paham bai kenapo pr buek kek beta ria sajo jo dio nak provok pasukan keselamatan kalau polis ambik tindakan dah tontu satu melaya di hebah eh... Dah tingga duo tigo ari ni dio akan buek bondo yg tak masok aka tak cayo kau tgoklah

    ReplyDelete
  20. Den kesian kek pengundi longgeng bilo pru yo mesti kecoh, den tgok samo yo tak yah la promote sanggat calon bebas tu samo yo ngan tok sahak satu sabotaj parti yg satu gi pengkhianat parti yg pas lak gilo koso selagi tak monang tak beronti kesian pegundi di tolan mati mak di buang mati bapak.

    ReplyDelete
  21. CITOR BYK TK GUNO...
    KITO TUKAR UNTUK KEBAIKAN MASO DOPAN SEMUO.
    JOM UBAH.

    ReplyDelete
  22. sabotaj??pelik tol si anon ni..sabotaj ape nye..cube la gune akal fikiran..org lenggeng ni banyak bijak pandai.tp kalau camni..adui..rase perlukan kajian lagi kot..ilmu anda sangat cetek..calon bebas bukan sabotaj parti.cune kurang setuju dgn calon bn yg ditampilkan..kalau ade niat jahat..xkn sampai 29thn setia bersama umno..bukalah mata..buka la mata hati juga..undilah calon bebas dilenggeng.

    ReplyDelete
  23. Adakah Anda yakin skira nya tampok pemerintahan ngara ini berubah..msa dpan rkyat akn jd lbih baek dan terjamin,,,jka xyakin xplu la nk ubah,,,

    ReplyDelete
  24. Kite menunai kan solat krane allah ..bkan krane nik aziz...so tlg la jgn trlalu taksub dgn nik aziz nik shgga kn xdpat bza kn nik aziz dgn allah...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive