Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 24, 2013

EKSKLUSIF: Bendera 'Hitam' Pas

Warga Paneh Miang menemui beberapa bendera pelik yang seakan bendera Pas tetapi bukannya bewarna hijau seperti kebiasaannya, sebaliknya bendera ini berwarna hitam dengan bulatan putih ditengahnya. Lokasi bendera ini ditemui di sekitar Seremban, Rembau, Jelebu dan Jempol. Kelibat bendera 'Pas" ini kelihatan sebaik selesai sesi penamaan calon PRU-13 pada Sabtu lalu, 20 April 2013.










Mungkinkah ini petanda atau mesej daripada ahli-ahli Pas sendiri yang menolak kepimpinan atau calon Pas PRU-13 di Negeri Sembilan?

Atau mungkinkah ada krisis dalaman Pas Negeri Sembilan yang semakin sukar dibendung; dan ahli Pas telah bangkit menunjukkan protes serta ketidakpuasan hati terhadap kepimpinan Pas sendiri?

Apa cer penganut Pas?

26 comments:

  1. Hijau + putih
    hitam + putih
    Dua-dua bendera pas. Xsoh nk wt putor belit la weu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilo maso plak pas tukar warna hijau ke hitam bhai ariff basri? Toksah la dok mongak.

      Delete
  2. Dah dicabut bendera ni jang. Den nampak gak maso nak balik kojo ke ghumah den kat ttj ari tu. Memang polik gak memulo den nengok apahal itam plak bendera pas ni. Agak ey tu yg cecopek org pas cabut tu. Takut org tau yg pas dah begamuk sesamo sendiri. Sib baek ekau copek amik gamba. Pas konflik sesamo sendiri dan gaduh lg ngan pkr. Mmg hancus pakatan.

    ReplyDelete
  3. Macam di kedah la ni bila orang pas sendiri naik bendera hitam pasai tak puas hati dengan zizan. Tak sangka pulak di negeri9 pun ada jugak orang pas yang tak puas hati.

    ReplyDelete
  4. Boto la tu. Tah apo2 calon e. kek jompol pun ado. donga e sumo pun ado.

    ReplyDelete
  5. Bendero hitam tu di somban menunjukkan org PAS tak suko mo Sahak!Dio dah siap berkabung awal2 lagi utk menantikan saat kejatuhan Sahak di Longgeng pd 5/5 nanti.tak kan tak phm2 laie.

    ReplyDelete
  6. Tah penamo ey pencacai pas ni. Dio beceramuk sesamo sendiri nak dispin an ko umno. Typical.

    ReplyDelete
  7. Abih tu yg selain kek somban tepacak jugak bendero itam pas tu sobab apo? Sobab tak pueh hati ngan sahak gak ko? Bangang.

    ReplyDelete
  8. Bendera Hitam itu sebahagian dari kerja jahat orang UMNO.

    Kalau nak tengok kerja jahat UMNO, dalam dua tiga hari lagi makin banyak lah bomb yang akan diletupkan oleh agen-agen UMNO di Pulau Pinang di tempat-tempat bilik Gerakan UMNO sendiri, yang seolah-olah memberikan gambaran PR bertindak ganas pada UMNO.

    Ini permainan skrip lama UMNO menghadapai kekalahan di tangan PBS di SABAH

    Skrip ini sekarang diulang tayang di Pulau Pinang untuk mencetuskan kekecohan dan memberi peluang UMNO merampas kuasa di Pulau Pinang.

    UMNO memang jahat, selagi orang seperti Mahathir masih hidup inilah bahan drama mereka, tak tahu malu bila dah kalah

    Cepatlah anak-anak DKK di Pulau Pinang tu berambus - semua yang nama Merican itu hanya akan mengahncurkan Malaysia, sebagaimana mereka menghancurkan Kerajaan melayu Melaka.

    Jahat tahu mamak kutty tu .. tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipikal hompuk spin menyalahkan UMNO. Apo hang meroyan ni hompuk? Ramai dah yang tolak parti gay dan spenda hang tu. Cerita banyak tarak la. Spenda putih hang ada pakai ka? Hahahaha...

      -tom tem bak-

      Delete
  9. Kuasa Tuhan menunjukkan hati kaum Lalat Hijau pekat tak bersih HITAM.Taubatlah,balik ke pangkal jalan.Yang tidak betul dan salah itu tetap salah,yang benar dan sahih perlu diakui dandirestui.Salam.

    ReplyDelete
  10. Perlembagaan PAS;
    FASAL 74. Lambang PAS

    Adapun Lambang atau Simbol PAS untuk Pilihanraya ialah Bulatan Putih dengan berlatar belakang warna hijau, dan dalam keadaan tertentu latar belakang boleh juga digunakan warna hitam dengan memakai ukuran 3 X 4 iaitu 3 lintang dan 4 bujur, atau apa-apa simbol yang dipersetujui oleh Jawatankuasa Kerja PAS Pusat dan diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan serta Suruhanjaya Pilihanraya.
    Lagipun dlm kertas undi yg dulu2 juga semoga logo parti dlm hitam putih je,tak pasti pulak klu PRU13 ni dh bewarna pulak.
    Ni semua isu kosong la Jang,dah Bankrup Politik namanya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi apasal guna warna hijau banyak pastu hitam sikut seketul dua. Apasal tak banyak guna hitam atau suma guna hitam terus? Xkn salah print plak. Kencing la tu. Kalau dah berceramuk sesama sendiri tu dah la. Lg mau sorok. Xnk ngaku.

      Delete
    2. Betul betul. Kalo puak pas setuju dgn warna hitam instead of hijau...mengapa mereka dok cabut bendera tu? Nampak sgt puak pas takut org tau mereka ada krisis dalaman.

      Delete
  11. aku rasa element syiah dah melekat dlm pas. sbb org syiah je yg suka guna warna hitam.

    ReplyDelete
  12. ZULKIFLI NOORDIN to be whacked on his behind for being racist against the Tamil’s.
    https://imageshack.us/a/img46/8819/cartoonzulkiflinoordin.jpg
    http://youtu.be/Lj8Dp-RBokU

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. As Salam semua,

    Terima kasih saudara hompuk kerana rajin menitip komen di sini walaupun komen tu mencerminkan peribadi saudara yang tidak matang dan akal yang cetek. Memang betul seperti kata anon, hompuk ni takut dengan kami tu sebab rajin komen di blog ini. Tak hairan pun kami dia meroyan sorang2. Maklumlah dia pernah bagitau lama dulu yang bapak dia pernah hompuk kepalo dia dengan bata. So faham2 jelah. Hehe.

    ReplyDelete
  17. Ko Longgeng kito. Pastikan Tok Sahak monang. Hidup Tok Sahak.Hidup BN.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  19. Sobab den maleh nak baco komen2 ko hompuk yg terlalu banyak keluar topik. Selamo ni den biarkan ajo. Tapi lopeh2 ni camno tiap kali ko komen, den akan delete? Den nak tunjuk makno kuaso. Skrg apo ko raso? Oren? Hehehe....

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. Eh...tadi raso macam tebaco komen hompuk. Mano deh? Dah ilang ko? Hehe...kecut la tuh. Samo kocut ngan bos eh aljuburi yang takut mubahalah. Hehe...

    ReplyDelete
  22. Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
    Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
    Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
    Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

    SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive