Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 18, 2013

PR ni nak monang ko tak?!


Malam semalam bersemangat penyokong pembangkang berkumpul di Hotel City Kingdom, Taman AST Seremban. Ponoh parking keto. Tak tau la keto yang datang tu sobab nak donga pengumuman atau ponuh sobab nak poie karaoke...

....Kak Esah penyanyi Janji Manismu pun ado. Punyo la dressing. Montang-montang botanding tiket Pas, baju pun warna hijau.

....Anak rajo yang konon alim kucing tu pun ado. Siap botungkek. Tengku larat lagi ko nak bertanding? Ingat lagi ko kenangan Tengku nyorok bawah meja maso orang cari nak kutip hutang. Takkan buat-buat lupo plak?

....Shawal Salim pun ada. Dengar nak bertanding kek Tampin. Jangan lupo Sabtu nie kito cai nombor samo2.......

....Yusof Tapa...dimanakah anda malam tadi....takut nama tak naik ke?

.....Eh..eh..eh...rupa-rupanya Tok Uban pun tak datang....

.....Jap...jap..jap...tokey Loke pun tak datang....

Tunggu punyo tunggu...ruponyo sumo pun kono koncing. Takdo pun pengumuman calon PR. Dah botuka plak jadi program ceramah. Dah macam Armor Hero...transform...nak tiru transformasi BN la tu...

Selak punyo selak...rupo-rupo eh memasing tak pueh ati. Namo tak naik jadi calon. Patut la Tok Uban tak datang, rupanya ramai marah dengan dio. Abih bilo nak ditontu an sapo calon PR ni? Tak elok macam tu Tok Uban, kesian calon BN nunggu sapo calon PR yang nak dilawan. Orang tengah semangat ni. Tak elok tau...

Baru nak namo an calon dah bokocamuk. Bolun betanding laie. Kok monang PRU...mau boparang kek Wisma Negeri sok.

Cuba tengok gambar calon-calon BN N9. Gembira dapat watikah. Bersemangat!!


Puak-puak PR dah kocut ko? Hehehe!!

P/S: Ado ko puak pembangkang lopeh ceramah kek Taman AST malam tadi boleh plak singgah kek Famous. Dah poie solo, bini memasing lak tak ikut. Apo laie...lopeh gian la memasing karaoke. Nyambil nyanyi...bulih la pilih mano GRO yang nak suntut. Takdo hal doh sobab lopeh tu boleh jumpo Father Nik Ajis mintak ampun...top up pahalo la katokan. Hahaha...

7 comments:

  1. Paneh..

    Apo cito kawan baik ese tu si Aspan..kek mano dio nak bertanding

    ReplyDelete
  2. tegamak ke dap nak calonkan aspan tu. sumo orang tau dio kaki hutang orang tak bayar. cam tu layak jadi calon ko?

    ReplyDelete
  3. Jokiden bolun nak komen pasal calon2 noghori ni sobab ea ado donga nak botukar laie aaa.. kito tunggu solopeh 20 April lah.

    ReplyDelete
  4. Susah-susah bona calonkan diri sondiri. Poi boli borang poncalonan. Lopeh tu isi boto-boto, jangan silap. 20hb sok hantar jor borang, baya duit deposit. Pakai lambang sondiri. Gunakan lambang mato satu ko, lambang spenda stopa ko, lambang roket ko, janji 'rock'. Lawanlah tigo ponjuru ko ompek ponjuru ko janji jadi calon. Kalah monang bolakang kiro. Untung sabut timbul untung batu tonggolam. Bilo dah tonggolam tu jangan harap nak timbul balik.

    ReplyDelete
  5. Pilih lah parti yg memperjuangkan islam..islam utk semya..islam agama yang lengkap...shumul. ..pilihlh pemimpin yg adil..jujur..amanah..yg nenjaga solat nye..krna sembahyang tiang agama...insyaAllah..negara akan selamat...

    ReplyDelete
  6. Ya betul. Pilih lah UMNO yg memperjuangkan islam..islam utk semua..islam agama yang lengkap...shumul. ..pilihlh pemimpin UMNO yg adil..jujur..amanah..yg nenjaga solat nye..krna sembahyang tiang agama...insyaAllah..negara akan selamat...

    ReplyDelete
  7. Pilihlah pemimpin umno yg solat, benar, amanah dan cerdik. Bukan yg main politik wang je. Bukankah politik wang dah jadi budaya pemimpin umno. Dr M sampai nangis2. Isa Samad sampai kena ......dah lama dah.. Ini kalilah. Berubah utk kesejahteraan rakyat Malaysia. Hapuskan rasuah. Undilah PR

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive