Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 18, 2013

UMNO N9 Berpecah?

Yo ko? Apo sobab eh? UMNO berpecah atau Pembangkang terbarai dan terburai?

Tabloid "Ini Kali lah" sedang berada di pasaran. Begitu sekali sikap negatif dan propaganda ekstrim Komunis yang dicetak oleh Loke. Pas sudah ada kuasa Tuhan atau sudah cipta Agama Tuhan baru! Baru beri syurga dan pahala sesuka hati pada penganut mereka.

Apakah Regim Mohamad Hasan berjaya memberi perspektif dan transformasi Kerajaan Lebih Intergriti dan Lebih Objektif sehingga 2018?

Calon gerenti menang ada 30 orang dalam BN. Apakah mereka insaf untuk terus-terusan bekerja demi Agama, Bangsa dan Negara?

UMNO NS aman dan damai. Namun, mengikut siasatan dalaman Pak Sedaro, DAP sedang dilanda kemurungan politik tahap tinggi. DAP telah dijadikan "kambing hitam" oleh Pas dan Pkr.

Pkr sedang bergaduh dan sering berbunuh-bunuhan antara kem Kamarul Bahrin dan kem Wan Azizah. Sebab tu tiada lagi pengumuman regim Pkr+Pas+DAP di Negeri Sembilan.

Pas pula sedang memukul gendang merebut kuasa di kerusi-kerusi tertentu. Pijak atas, pijak bawah. Tikam kiri, tikam kanan. Jangan tertikam "keluarga sendiri" sudahlah.

Terbukti bahawa Pembangkang ialah pengamal Revolusi Perpecahan.

Video Stopa Spenda bakal membuatkan Pas disabotaj penganutnya sendiri.

34 comments:

  1. UMNO dan komponen BN jangan leko ngan isu PR. Asik hepi ngan pertelingkahan dio orang kojo tak buek. Tumpukan segalo tenago dalam kempen, jangan ambik ringan hati rakyat. Yang ponting, tontukan sumo ahli BN mongundi.

    ReplyDelete
  2. BN monang bosaaaaaaaa.... meh kito pakat pangkah BN.....

    ReplyDelete
  3. Kantoi!!! Sila sebarkan

    Mat Hasan telah membayar 80 juta melalui agenya melalui beberapa akaun ke dalam tabung dana pilihanraya Barisan Nasional.

    Tengku Nan dan Datuk Rauf telah bersekongkol menukar calon2 BN Negeri Sembilan mengikut acuan mat hasan pada hari serah watikah oleh Presiden kepada Pengerusi BN Negeri.

    perkara ini telah dapat dikesan oleh risikan pihak berkuasa.

    cai2 mat hasan cuba spin menyalahkan 6 Ketua Bahagian bahawa calon2 yang ada ini atas kehendak 6 ketua bahagian, tetapi sebenarnya ini semua calon mat hasan.

    hanya Ketua Bahagian Tampin dapat menyusun calon iaitu dun Gemencheh dan dun Gemas atas pilihan sendiri setelah mengugut Presiden untuk tidak lagi bertanding.

    semua calon pilihan Ketua Bahagian dipancung dan calon yang ada kini adalah pilihan mat hasan sendiri untuk matlamat menjadikan mat hasan Pengerusi Perhubungan yang kuat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang..tak usah nak membongak
      Nak susun apo eh.Dio tak baik ngan tok yati.Dio suh samad turun.Sahak asyik belasah dio.Malah sahak waktu jamuan makan di Perhimpunan Agong Umno Malaysia tidak berada dokek Jamuan Perhubungan Umno Negeri tapi dokek jamuan tok shaziman.Macai Shaziman go home u are drunk la brader

      Delete
    2. Apo calon gomeh bukan ank jati n9. Apo bondo eh

      Delete
  4. Memang terbuek kek mat hassan tu. Dio ni sanggup jual mak ayah dio kalau hidup lagi.
    Ya Allah ..habihlah nogori aku ni

    ReplyDelete
  5. admin masih bolum jawab isu pertukaran watikah. apo cerito sebonar malam sebolum pengumuman bilo samad, wan salwati, dr awal, razi, zaiful dan hasim rusdi berado di rumah mbn9? cerito tersebar luas mcm ni admin kono bagi pencerahan sikit. buleh lobi lagi yo

    ReplyDelete
  6. Tak pernah berlaku dalam sejarah pilihan raya calun umno diperlekeh dan dihina olih ahli2 umno sendiri dan semua ini kerja Allah.Apakah prestasi umno nak dimegahkan yang bolih menggerunkan rakyat jawapannya tak ada.Di NS apa tak dibuat olih pemimpin umno termasuk membunuh,memfitnah,tangkap basah,tembak ,hantar duit songlap rm10 juta keLONDON melalui money changer,politik wang curi tanah ,curi hutan balak curi tanah lumbung .Jadi memanglah layak umno ni dihapuskan supaya rakyat bolih hidup aman dan bahagia.

    ReplyDelete
  7. Klo btol cpt poe rprt sprm..ckp yo x guno aie..

    ReplyDelete
  8. Sohih ..Mohammad Hj Hassan pengkhianat no 1 rakyat Negeri Sembilan. Semoga Allah swt selamatkan kita semua.

    Mohon disebarkan

    ReplyDelete
  9. SPRM mat hasan dah boli, ingat skandal 10 juta???

    ReplyDelete
  10. dah kes polis dah! Polis Bukit Aman dah menghadap PM. kito tunggu ajolah apo keputusan Najib. Mad Hasan gilo!

    ReplyDelete
  11. kantoi lagi,tok mat beberapa kali memuji dato yati dalam program wanita dan tok mat sendiri membantu gerak kerja wanita negeri. orang tok mat x suka macam adnan baru sepenggal dah dipancung.

    berak la tok mat suruh samad turun, samad satu2 wakil rakyat di Pilah yang 2 bulan sebelum PRU dah berkempen dio koka sobab tok mat dah janji koka kan dio.

    plan tok mat lopeh ni tajo samad lawan ismail lasim Ketuo Bahagian.

    Calon2 seremban ni orang tok sahak ko?nampak bona penipu eih! wan salwati torang2 favoret tok mat maso bertanding belia, tok mat naikkan dio.

    Di telok kemang calon bagan pinang dan linggi bukan orang TS Isa, tu orang tok mat.

    di jempol, mustapa dragon tajo orang palong buek kecoh sobab x nak Lilah bertanding lagi, lopeh ni tok mat nak hj salim jadi ketuo bahagian.

    dahla tok mat, tembolang kau dah pocah.

    ReplyDelete
  12. cito ni boto ko tak boto ko tak kisah..yang ponting ae..klu dulu pak lah disuruh turun bilo slngor,kedah,perak n penang kalah..lopeh ni klu tmbah lak n,sembilan kalah gak suruh jo najib tu turun...biar lak muhyidin ganti

    ReplyDelete
  13. Ontok-ontok jo la..jangan jadi batu ronson.Memanglah ado tak pueh hati sobab kudo tunggangan tak terpilih.Apo lagi nak.Sahak dah dapek balik Longgeng,Hj Abu,classmate den,ahli biaso jo dicalunkan.Den dah katokan dulu,kito jangan terlalu risaukan perkaro merajuk ni berlaku,kalau nak tengokkan di sobolah sanun tu sampai sekarang tak dapat keputusan.Itu anon 12.15,torang torang orang sobolah sanun tu,kalaulah nak spin,pakai lah hotak,dunia tahu Sahak tak baik samo tok Mat,tapi macam mano Tok Mat tak cantas Sahak dan calunx Bahagian Seremban.80 Juta tu banyak,kalau ada tolo lapur lah ...eh lupo pulak SPRM dan Polis alat UMNO,cam mano.eh..eh.

    ReplyDelete
  14. mat hassan ni orang muhyidin...klu ns kalah nanti ado can la.team ni pakso najib turun,,yang najib tu bodoh bona knapo..risikan kek tangan dio..buek jo kputusan sondiri..jgan suruh orang lain masuk campur,,,esok kok kono golak dek team pak lah...khairy tu tongah tunggu jo nak baleh dondam..hiduppp rosmah

    ReplyDelete
  15. Waa,,kah!!!kah!!!kah!!!
    Berobut kuaso rupo rupo eh! kau yo Jang,,,?
    Den tumpang golak yo ha,,,
    Kah!!!kah!!!kah!!!kah!!!!kah!!!!
    Kah!!!kah!!!kah!!!kah!!!kah!!!!

    ReplyDelete
  16. yang poting ae walaupun tok mat tak pandai politik, yg sah ae dio pandai niago mcmmano nak dapek projek..konola pakai duit...hidup tok mat..biar kokal jadi mb..elok hantar sahak kek longgeng tu..biar orang tapa ajar dio,,

    ReplyDelete
  17. Kalau PR yang berkata Najib Razak hina wanita, tentu UMno BN berang. Kini Wanita UMno sendiri yang berkata Najib Razak menghina wanita termasuk wanita UMno. Itulah yang diluahkan kata Naib Ketua Wanita Umno, Datuk Kamilia Ibrahim. Bukti Najib tak iktiraf wanita.
    Malah dia sendiri pun tak dicalonkan Najib. Begitu juga dengan ketua Wanita Umno negeri yang tidak mendapat tempat.
    “Tindakan kepimpinan BN memeranjatkan saya dan wanita lain. Saya kecewa kerana tidak ada pengiktirafan sewajarnya diberi kepada pemimpin Wanita Umno dan BN yang mewakili seluruh wanita Umno dan BN. Kami banyak berjasa, tetapi tidak diberikan tempat. Adakah kepimpinan tertinggi tidak mengiktiraf kelayakan yang kami ada. Kebanyakan kami golongan profesional. Pucuk pimpinan parti jangan menganggap wanita tidak kisah dengan pencalonan yang diumumkan baru-baru ini. Jangan ingat wanita tidak ada perasaan,” kata Kamilia. – SinarHarian

    ReplyDelete
  18. Haha

    Mat Hasan marah moh shaziman sobab duit shaziman lobih dari dio

    kahkahkah

    ReplyDelete
  19. Dia nyata begitu kecewa. Ayat kekecewaannya di bawah. Lain benar bunyinya, nada mereka yang sangat kecewa dengan keputusan Najib Razak.
    “Pintu ditutup, mungkin ada pintu lain sama ada saya akan pecahkan atau membuat sendiri. Saya mungkin pertimbangkan pilihan lain kerana perjuangan saya tidak perlu berakhir di tahap ini sahaja. Saya akan mencabar sehingga ke akhir untuk membantah kerana saya merasakan ini tidak adil. Selama ini saya bersabar, saya berjuang bersama-sama selama enam penggal dan melalui enam kali pilihan raya. Tunggu dan lihat, Saya tidak mengugut, tetapi saya menunggu keputusan parti. Saya ada perjuangan dan tidak akan berputus asa. Dunia ini luas, mesti teruskan perjuangan demi bangsa, agama dan negara. Terpulang apa yang akan ditafsirkan,” katanya lagi. – SinarHarian
    Ikutlah jejak langkah rakan-rakan yang mengambil jalan “membujur lalu melintang patah”. Dah ada kini yang mengambil tindakan perang terhadap parti sendiri. Mereka ialah Penyelaras Gerakan Batu Uban A Mohan, bekas anggota Parlimen Tasik Gelugor Shariff Omar dan penyandang kerusi Sungai Dua Jasmin Mohammed.
    Juga koordinator BN untuk Machang Bubuk Ooi Suan Hoe dari Gerakan dan ketua pemuda MIC Pulau Pinang J Dhinagaran sedang mempertimbangkan untuk bertanding bebas.

    ReplyDelete

  20. Senario ini, jelas menunjukkan yang perjuangan UMNO tak ikhlas untuk bangsa, agama dan negara. Perjuangna mereka adalah untuk mendapatkan tempat dan status dalam masyarakat melalui tiket calon PRU. Dapat jadi YB kalu... Yahoooo!! Glamour aku!! Kayo aku!! Berkuaso aku!!

    Aha... itulah motif perjuangan mereka dalam UMNO. Jadi.. sudah-sudahlah dengan UMNO. Ayuh kita berubah kepada yang lebih baik yakni Pakatan Rakyat. Bagi UMNO 5 tahun untuk mereka muhasabah diri dan kikis sifat greedy mereka. Dan... kita bagi PR peluang 5 tahun untuk buktikan diri... yang mereka berintegriti... ada akauntabiliti dan punya kredibiliti tinggi untuk mentadbir negara yang kita cintai ini.

    Kita sebagai orang Islam, kena ada sifat ADIL, kerana.. itu salah satu sifat terpuji yang Allah SWT suka. Jom kita buat Allah SWT bangga dengan kita. Beri keadilan dan peluang kepada pihak yang mahu kepada kebaikan dan kesejahteraan buat kita semua.

    Ayuh kita try mereka selama 5 tahun. Ini kalilah..!! Jom Ubah..!!

    ReplyDelete
  21. Betul,,,Betul,,,Betul,,,

    ReplyDelete
  22. JOM kito SOKONG BN...gaduh-gaduh dalam kelambu tak pe...biasa...laki bini pon kadang-kadang gaduh sikit...beberapa jam lepas tu ok dah...Kecuali mereka yang Lupa Allah...Kita bagi can 5 tahun lagi...

    ReplyDelete
  23. TU Tengok Calon PAS di Jempol...Adake PAS bagi Penyanyi...cari le yang elok sikit...yang ada kelulusan Agama...barulah diberkati Allah bumi Nogeri...kalo tak bala le menimpa...

    ReplyDelete
  24. anon 4.05pm
    Dan bagi can 55 tahun dah Jang,,,nak bagi can apo bondo lg dh? Kiro dah cukup umor bersara dh tu,, Apo lagi kito bagi PENCEN la pulak.

    ReplyDelete
  25. anon 4.10 pm
    Calon2 Umno tu berkelulusan Agama bonar ko? Orang2 Umno n9 sendiri yg bongkarkan segalo mcm skandal diaorang tu..apo citor?
    Den tak sanggup nak subahat dengan orang2 mcm tu,,,lg la dapek Balo nt.

    ReplyDelete
  26. Calun umno semuo er x brguno...kaki temberang...sembahyang jomaat pun dopan tv..kiro poi sembahyang kek masjid negara lah tu...siaran langsung kek rtm...den hidup dah 34 taun..dah lamo bejiran sgn wakil rakyat 1 kawasan ni...hancur....org mcm ni ko nak jd pemimpin...puiiiii....

    ReplyDelete
  27. Cito byk tak gn' 5hb suka pangkah tak suko abaikan abih crt...

    ReplyDelete
  28. Sahabat di dun rantau ..marilah sesama kita punahkan mat hassan. Jangan bagi dia peluang menang di rantau. Keluarkan dia terus dari politik ns. Itu saja cara kita nak selamatkan negeri kita ini.

    ReplyDelete
  29. Apo nk jd kt nogori ni. Semua calon xleh pkai. Ade byk kes,bukan org n9, mcm2 ado. Klo mcm ni gayo eh. Nagis rakyat nogori. Kato byk di tapis. Tp calon entah papo. Calon gomeh kasi tukar. Bukan ank n9.

    ReplyDelete
  30. Banyaknyo batu api,melalak di sini tak guno,berapo kerat sangat.Kita tengok selepas 5 Mei nanti.Bukan senang nak sonangkan hati semuo orang,tapi selalunya orang yang banyak berkokok ni macam tin kosong,hampeh,suko melalago lagokan orang sajo,PHD,tak bolih tengok puak lain sonang.Bukak mato sikit,sampai la ni orang sobolah tu tak dapat namakan calon.Undilah dio orang,lopih tu jadi hambo dio orang,kutip duit konon Jihad,tapi kemano pogi duit...tanyao Tok Tapa Spender.

    ReplyDelete
  31. x sanggup nak bertuan kan pakatan..tolonglah org2 umno n9 bersatulah kita menangkan bn dahulu lepas tu barulah kita bincang balik...x sanggup jadi macam rakyat selangor,pulau pinang yang di tekan sepanjang 5 tahun lepas...

    ReplyDelete
  32. TOLAK AMAD BUNGKO...
    jadi pulak pombangkang kek dun n9.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive