Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, April 21, 2013

Senjata Sulit Pembangkang NSDK

Pelobi parti khasnya pasukan Pas, Pkr dan DAP sedang menyelinap ke setiap isirumah di semua kawasan Parlimen di N9. Tahniah kerana anda "hebat mengelentong".

Pelobi parti BN khasnya UMNO, masih "syok sendiri". Tiada program khas, mungkin Mad Hassan punya khasaf untuk menang (menang DUN Rantau ajo), Dun lain lantak lah...

Pelobi parti MCA dan MIC masih tercangak-cangak untuk laksana misi mengetuk hati dan minda sedar kumpulan kaum Cina dan Keling.

Apakah senjata sulit pembangkang? Pembangkang sedang menelanjang kepentingan dan janji fatamorgana kepada pengundi di N9.

Usaha yang hendak dilaksana oleh pembangkang yang diketuai oleh Pas dan Pkr ialah agenda-agenda temberang, yang dikepalai oleh DAP. Sebab itu, DAP tidak pasang bendera-bendera parti mereka di lokasi panas, kecuali di Pekan Tampin, kawasan Kampung Baru Repah.

Strategi 198 usaha demokrasi sosialis yang menjadi anutan politik Pas-Pkr-DAP merupakan senjata sulit pembangkang.

Mungkin Mad Hassan tak siap lagi sifir politik dan kerajaan selepas PRU-13. "Itupun kok monang."

14 comments:

  1. Keputusan Pilihan Raya ke 13 ini Penentu takdir Yang Maha Esa, sama ada Barisan Nasional @ Pakatan Rakyat yang berjaya membentuk Kerajaan di peringkat Pusat mahupun Negeri adalah pihak yang BENAR.

    Hanya Allah yang mampu membuka pintu hati dan sebaliknya semua makhluk ciptaan Nya.

    ReplyDelete
  2. Barisan Nasional tak kan kalah, lihat dan baca semua laporan akhbar dan berita TV.

    Kali ini 1 kerusi pun Pakatan Rakyat tak kan menang.

    ReplyDelete
  3. Iyo santiang hebat er yo...tv dgn surek kabar ko punyo boleh lah...

    ReplyDelete
  4. Aghi ni Jokiden pusing jugak. Seri Menanti, Pilah, Senaling, Serting, Bahau, Johol, Juasseh, Rembau, Chembong dan Kota.

    Daghi sogo bondero, BN no satu, PKR no 2, PAS no 3 dan DAP no ompek. Bilo ditanyo mano bondero DAP, mereka kata, tunggu dulu, ari tu kito tak tau boleh pasang ko tidak.

    Minggu lopeh di Bahau ado tigo olai yo bendera DAP, aghi ni tadi banyak dah..

    ReplyDelete
  5. Kek tompek den ado ustad bangang pacak bendero DAP pukul 2 pagi. Mesti suko TOK GURU KAPAL PUSING tengok ustad bangsat ni buek kojo tu. Ho..ho.. banyak bolo punya aji..

    ReplyDelete
  6. Di Lenggeng, BN berentap sibuk nak mematahkan kempen Calon bebas.PAS relax yor.DAP dah siapkan fix deposit utk PAS di Broga (Cina).Hanya tunggu masa pengundi Melayu di Lenggeng pecah.

    ReplyDelete
  7. sumo eh nk masuk sorga jaminan pas.xnak ko?malam lailatulqadar xleh celen lima aribulan teh,dio koba.otak ponoh an ngan taik.

    ReplyDelete
  8. Den org daching...DUN Lenggeng...ini kalilah...insyaAllah..kalo boto caro er..org BN ko...urang PAS ko.. Bulih nasuk syorga...sapo x nak. ...tompek yg plg kokal abadi...kasi ubah lah...

    ReplyDelete
  9. Jangan lupo, undi Tok Sahak di Lenggeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goli den dongar namo sahak kohok tu...15 tahun pogang longgeng apo yg dio buek?dtg buat wayang alim taik kucing pki kopiah ngan kain pelekat masa rasmi majlis..padahal luar longgeng bkn men bergayo..hipokrit..klo pas kato INI KALILAH..den nk kato LAIN KALI LAH..1 undi untuk calon bebas...phuiii SAHAK..kerepot ubi..

      Delete
  10. Kito kono belajar dan tengok macam mano nogaro lain koliling kito dan jugo nogaro maju yang gunakan pilihan rayo untuk majukan negaronya .Kito ni satu parti sajolah dan sokarang baru sodar yang UMNO telah jauh tersasar kerano dipinteh olih pemimpin untuk kayokan dirinyo sondiri.Kawasan bandar dan kelilingnya dah nampak tomberang umno yang kini umno tak laku lagi kecuali dikampung tradisi masih terdapat penyokong umno kerano mereko dirabunkan olih pemimpin umno yang bermotifkan untuk bermaharajalela.Somuo perpecahan molayu disobabkan pemimpin umno okap ,tamak,ego,angkuh dan memang layak direhatkan untuk mereka muhasabah diri mereko.Sokarang samoado diNS mahupun pusat somuo pemimpin UMNO dalam kocek cino .Bandar baru nilai dan felda sendayan misalnyo somuo ni dalam kuasa montori bosar isa dan mat hasan tapi siapo yang pogang dan untung sokarang ,Bilo cakap tolong tengok fakta korano molayu yang colik dah tak bolih torimo umno lagi korano merekolah yang menjahanamkan dan mematikan daya juang orang molayu.Kalau umno dah lamo morentah takkan puluhan tahun masih takuk lamo sodangkan Cina moncanak2 naik jadi pilihan yang ado ialah tukar pimpinan kerano yang ado dah menyeleweng....

    ReplyDelete
  11. After gaining independence from Britain, Singapore joined the federation of Malaysia in late 1963, but was subsequently told to leave in 1965. Although the PAP was the ruling party in the state of Singapore, the PAP functioned as an opposition party at the federal level in the larger Malaysian political landscape. At that time (and ever since), the federal government in Kuala Lumpur was controlled by a coalition led by the United Malays National Organization (UMNO). However, the prospect that the PAP might rule Malaysia agitated UMNO. The PAP's decision to contest federal parliamentary seats outside Singapore, and the UMNO decision to contest seats within Singapore, breached an unspoken agreement to respect each other's spheres of influence, and aggravated PAP-UMNO relations. The clash of personalities between PAP leader Lee Kuan Yew and Malaysian Prime Minister Tunku Abdul Rahman resulted in a crisis and led to the latter expelling Singapore from the Federation of Malaysia in August 1965. Upon independence, the PAP ceased operations outside Singapore, abandoning the nascent opposition movement it had started in Malaysia. Nevertheless, the Chinese-dominated opposition Democratic Action Party (DAP) in Malaysia is historically linked to the PAP, while in Singapore, the Malay-dominated opposition Singapore Malay National Organization (PKMS) is historically linked to UMNO.
    Initially adopting a traditionalist Leninist party organization, together with a vanguard cadre from its labour-leaning faction in 1958, the PAP Executive later expelled the leftist faction, bringing the ideological basis of the party into the centre, and later in the 1960s, moving further to the right. In the beginning, there were about 500 so-called "temporary cadre" appointed[7] but the current number of cadres is unknown and the register of cadres is kept confidential. In 1988, Wong Kan Seng revealed that there were more than 1,000 cadres. Cadre members have the right to attend party conferences and to vote for and elect and to be elected to the Central Executive Committee (CEC), the pinnacle of party leaders.

    Sila tgk kat wikipedia...

    ReplyDelete
  12. Melayu itu Islam, dalam keadaan masing2 nak monang ni, cubo lah kito bosatu untuk kotopikan Cha ya nun alif tu yg dah tunjuk bolang e. Kok kito tak jago agama dan bangso kita, capo yang nak jago. Orang dari langit koh yg nak jago... kita fikirlah sama2, jangan nak boghamok yo.... Patut ko Melayu tolong cha ya nun alif tu mengukuhkan kuaso e.... Nak kiro salah, BN ado salah PAS pun ado.. Manusia tu bukan malaikat. UBAH lah caro kito berfikir, jangan heboh nak ke Putrajaya yo.... Fikir lah masak22.

    ReplyDelete
  13. Calon recyle Longging tu pun satu hal... macam takdo oghang muda langsung kek Longging tu. Handa na koh dio... Nak tarik minat orang kg, pakai kain pelekat... tapi yang sobonar e, berlakon yo... tak cayo... selidik lah sendiri... Kok den cakap kang, tak cayo pulak. Kok ado kumpulan yang tunjukkan dah tak suko tu, itu lah petunjuk yang sah, orang longging dah muak....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive